Jos SciFi uppoaa niin Race for the Galaxy on myös henkilökohtainen suosikki vaikka on tosin korttipeli.
Reiskan suurin ongelma on sitten se, että sitä ei voi pelata ollenkaan eri tasoisten pelaajien kanssa. Pelissä on täysin samat ongelmat kuin Puerto Ricossa eli osaamaton pelaaja voittaa pelin jollekulle toiselle. Siksi en suosittele kumpaakaan koskaan satunaiselle peliporukalle.
Sanottakoon, että dominionissa pelaajien epäkeskeisyys haittaa vielä enemmän kuin race for the galaxyssa. Peli taantuu todella helposti siihen, että kokemattomat pelaa draw-go vuorot, jonka jälkeen kokeneempi pelaaja pelaa 5 minuuttia pasianssia. Race for the galaxyssa sentään yhden pelaajan vuorot eivät veny kohtuuttomiksi, vaikka lopputulos olisikin ennakoitavissa.
Vastaavasti myös puerto ricoa voi olla verrattain miellyttävää pelata myös epäkeskeisellä porukalla, jos kaikki eivät pelaa hampaat-irvessä-ikenet-verillä voitosta.
Dompassa se heikompi pelaaja ei kuitenkaan "päätä" kuka pelin voittaa, toisin kuin vaikka Puerto Ricossa, jossa pelin voittaa heikomman pelaajan vasemmalla puolella istuva pelaaja. Muutenkaan vuorojen venyminen ei ole mikään ongelma vaan se, että vaikka olisit se parempi pelaaja, niin et välttämättä taistele pelin voitosta, sillä joku toinen pelaaja lahjoittaa voiton muualle. Ja se heikompi pelaaja ei siis tee tätä voiton lahjoitusta tarkoituksella tai pahuuttaan vaan ihan siksi, että sekä Reiskassa että Puerto Ricossa ratkaisut vaikuttavat voimakkaasti muiden pelaajien tekemisiin ja pelien pointtina on yrittää löytää valintoja, jotka auttavat itseä, mutta samalla mahdollisimman vähän muita. Kokemattomien pelaajien on vain vaikea löytää noita ratkaisuita, ja vieläpä niin, että hyviltä näyttävät valinnat ovatkin oikeasti huonoja ja auttavat vain muita. Siksi peliporukan pitää olla hyvin samantasoinen että pelin dynamiikka toimii millään tasolla.
En muuten ole koskaan tajunnut tätä "älkää pelatko hampaat irvessä" -asennetta. Pelejä pelataan voittaakseen ja vaikka ei pelaisikaan aivan täysillä (esim. ei laske optimaalisia liikkuja joka tilanteeseen), niin kyllä sitä silti pyrkii tekemään valintoja, joilla voittaa pelin. Siksi on turhauttavaa pelata pelejä, joissa omat ratkaisut eivät vaikuta siihen voitatko vai häviätkö.