Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Korttien tussaus  (Luettu 5944 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Arirmind

Korttien tussaus
« : 05.06.11 - klo 18:12 »
Terve!

Eli aiheena olisi valkoreunaisien korttien mustaus. Onko kukaan tehny tätä omille Revisedin dualeilleen? (tai joillekin muilla erittäin arvokkaille wb korteille.. berserk?)
Entä onko kukaan yrittänyt vaihtaa/myydä/ostaa tussattuja dualeja? Ei siis huijaustarkoituksessa, vaan tietoisesti siitä että land on revisedin tussattu.

Omaan silmään nätisti mustattu revikan landi on paljon siistimpi kuin normi valkoreunainen. Kuinka hankala näitä landeja on sitten tulevaisuudessa myydä tai vaihtaa jos tulee tarvetta (luultavasti ei tule koskaan). Paljonko nimellinen arvo tässä touhussa tippuu ja onko mahdollista löytää ostajaa joka melkeinpä arvostaa valmiiksi somistettuja kortteja?

Ja vielä viimeisenä: Jos on kokemusta mustaamisesta, niin minkälaisia vinkkejä on antaa tussin valinnassa tai muussa vaadittavassa apumateriaalissa jotta jäljestä tulee paras mahdollinen..? Jotain muita varotuksen sanoja tai vastalauseita, ennenkuin riennän suttaamaan useiden satojen eurojen arvosta kortteja?

Poissa Babu

• L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Korttien tussaus
« Vastaus #1 : 05.06.11 - klo 18:34 »
Ei kannata. Korttien tussaaminen tiputtaa lapun hinnan käytännössä olemattomiin. Onhan ne valkeat reunat vähän nihkeät, mutta kannattaa kestää mieluummin niitä kuin pilata kortti.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa Karjanvarastaja

« Vastaus #2 : 05.06.11 - klo 19:22 »
Dualien tussaus kyllä on vastatuuleen kusemista, jos meinaa vielä eteenpäin myydä ja saada edes omiaan takaisin. Ei nimittäin kovin moni tule ostamaan niitä kuin prosentuaaliseen partahintaan. Suositeltavampaa melkein on alteroida lappuja itse tai jos pensseli ei näpeissä pysy niin jonkun taidokkaamman, jotkut nimittäin (mm. minä) pitävät näistä, joten näiden herrojen silmissä lappu saattaa jopa pitää arvonsa ja ärsyttävistä valkoreunoista pääsisi täten eroon. Itse olen kyllä miettinyt muutamien EDH-käyttisten tussaamista, sillä valkoiset reunat pilkistää ikävästi muiden korttien seasta. mutta mustareunaiset ovat sikakalliita. Mm. vaihdoin itselleni joskus semihyvin tussatun Sol Ringin nollahintaan, koska FTV foil on pelikelvoton ja Betan kappale on marginaalisesta pikkukiva-kortista liian jytky. Hieman tuntuisi haalistuvan tuo, joten kaivannee lisäväriä. Sitten onkin näitä muita vanhempia valkoreunaisia lappuja, joita pitäisi tussailla, kuten Mana Vaultit, Basalt Monolithit ja sen semmottiset härpäkkeet, joilla ei muutenkaan ole erityisemmin arvoa, mutta joita kumminkin olisi tarkoitus käytellä.

Poissa Retardi

« Vastaus #3 : 07.06.11 - klo 15:44 »
Jos nyt lähdet tussaamaan, niin käytä ainakin mattaa tussia ettei lopputulos näytä ihan hirveältä kun reunat kiiltelevät :).
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #4 : 07.06.11 - klo 15:55 »
Selkeesti olisi markkinoilla tilaa sellaisille korttisuojille, joissa on etupuolella musta reunus jolla voi peittää valkoiset tai muuten epäesteettiset kortinreunat  ;D Niitä voisi sanoa vaikka surusleeveiksi.

MUN IDEA, VAADIN OSANI TUOTOSTA JOS JOKU TOTEUTTAA TÄMÄN  ;D ;D ;D
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Ilkka_s

« Vastaus #5 : 07.06.11 - klo 18:46 »
Valitettavasti ideoilla ei ole tekijänoikeuslain suojaa...

Mutta tuollaisille suojille voisi kyllä hyvinkin löytyä markkinoita.

Poissa GrandLux

« Vastaus #6 : 09.07.11 - klo 03:19 »
Jos kortti on uudempi kuin revisedin ja valkoreunainen, se saa tussista... Ei poikkeuksia.
Tästä syystä esim. 7th:issä suositaan vain foili hankintoja ettei kallisarvoinen tussi kulu.

6th:in kortit poltetaan.

Tussissa olennaista on permanenttiys ja mahollisimman iso kärki notta valkoset reunat saa mahollisimman äkkiä piiloon.

Poissa Pikku

« Vastaus #7 : 09.07.11 - klo 09:03 »
Jos kortti on uudempi kuin revisedin ja valkoreunainen, se saa tussista... Ei poikkeuksia.
Portal 3K, anna mennä vaan.

Poissa IRIAD

• Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Team Paistikkaat
« Vastaus #8 : 09.07.11 - klo 17:26 »
Portal 3K, anna mennä vaan.
Ravages of War saa pian tussista.
Lainaus käyttäjältä: Peikko
Experts say that it will close so many games that it has access to Glengarry leads.

Poissa Stefan

« Vastaus #9 : 09.07.11 - klo 21:30 »
Ravages of War saa pian tussista.

Saahan Summer Magicin Hurricane myös. Saahan?

Poissa Nyller

« Vastaus #10 : 09.07.11 - klo 21:37 »
Battle Royalen Soltari Foot Soldier saa kohta mustat reunat!  ::)
Partiksella -kaunis on maailma
Partiksella -rohkeus on voimaa
Partiksella -loistavaa tunnelmaa
Partiksella -hetki on aikaa

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #11 : 12.07.11 - klo 14:14 »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Mozzam

« Vastaus #12 : 20.07.11 - klo 03:05 »
Asiaan liittyen: minä joskus tenavana (10v sitten) kumitin chanttisetistäni mustat reunat pois. Ovat muuten nätimmän näköiset tuollaisena. Ei tosin oo mitään hajua, missä wb-setti tällä hetkellä kulkee, muuten laittaisin kuvia.
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.