Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Bannit & unbannit 20.6.2011 (jaakkokullalle ja sfmysticille banaania)  (Luettu 21148 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mairou

Nyt sit kävi niin, että Jace, the Mind Sculptor ja Stoneforge Mystic sai bänniä Stanretardista.

Www.dailymtg.com löytyy tarkemmat selitykset.

Ajatuksia?
« Viimeksi muokattu: 20.06.11 - klo 07:57 kirjoittanut mairou »

Poissa Roinisto

Nyt sit kävi niin, että Jace, the Mind Sculptor ja Stoneforge Mystic sai bänniä Stanretardista.

Ajatuksia?
SM-kisoja varten pystyy nyt oikeasti tekemään uusia innovaatioita.

Ostetaan Jacet pois halvalla!
<VmprHntrD> magic: the gathering of lower lifeforms

Poissa Kerperos

Tyylikkäästi jätetty stoneforge mysticille takaovi auki (event decks). Tuskin jättää suurta kuprua metaan  ::)
Paremman kokoelman puolesta:
H/W: Kerperos's Trade Tavern

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Tyylikkäästi

Tsihi, meillä on vissiin eri määritelmä tälle sanalle. Mutta hauska pikantti veto kumminkin.

Täytyy myöntää, että olen positiivisesti yllättynyt. Mysticin kieltämisestä olin satavarma, mutta sanoin myös pari kertaa ääneen, että vaikka Jacen pitäisi mennä, niin Rentonissa ei riitä peniksen jäykistyskyky sen kieltämiseen. Peukkua siitä, että olin väärässä.

Mie olisin kieltänyt myös Primeval Titanin, Squadron Hawkin ja jonkin viidennen kortin, jota en enää muista. Se saattoi olla Valakut.

-- Nute
Oulu

Poissa Laukkanen

Kirjoitin sitten euforiassani väärään ketjuun, mutta sanotaan tännekin että mahtavaa! Nyt katsotaan kuinka pitkälle valakutin mahkut riittää täysin uudessa metassa.

Poissa Bluudbroid

Tämä on perseestä

edit. mutta myös ihan hyvä juttu.
« Viimeksi muokattu: 20.06.11 - klo 09:47 kirjoittanut Bluudbroid »

Poissa t-m

Erittäin hyvä bannaus. Ainakin paikallinen FNM-skene oli kuollut lähes kokonaan. Muutaman kuluneen aikana vain muutama hassu toteutunut t2 turnaus. Toivottavasti tästä vielä elävöityy.

Poissa rayenni

Hohhoijaa, nytkö on sit tilaa innovaatiolle..

PS. Myykää Primeval Titaneita.

Poissa Polari

Frantic Search lähti pauperista :-'
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa absurdimuukalainen

Höpöä. Myykää/vaihtakaa Stoneforge Mysticit!

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Ei voi sanoa että olisin yllättynyt. War of Attrition deckkien ostajia voi hieman kyrsiä, samoin kuin viime aikoina Jaceja ostaneita.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Assariah

näyttäs jacenki hinta puonneen 55€/kpl mcm:ssä. Ainaki kaks settiä tolla hinnalla.
On normaalia olla epänormaali mutta on epänormaalia olla normaali
Assariah Have/Want

Poissa absurdimuukalainen

näyttäs jacenki hinta puonneen 55€/kpl mcm:ssä. Ainaki kaks settiä tolla hinnalla.

Ovat jo $45 jenkkilässä, luulenpa että lähemmäs 40€ ovat alle viikon sisään Euroopassa.

Poissa angel882

Ei voi sanoa että olisin yllättynyt. War of Attrition deckkien ostajia voi hieman kyrsiä, samoin kuin viime aikoina Jaceja ostaneita.
Kyrsii ja pirusti  >:( yhden boxin ja yhden Jaskan kerkesin ostaa. Tarkoitus oli myydä Jaska pois ennen SM-kisoja, mut nyt siitä ei saa juuri mitään.

Poissa Karhumies

Suora linkki artikkeliin

War of Attritionilla (sis. 2x Stoneforge Mystic) saa edelleen pelata Standard-turnauksissa, jos dekin kokoonpanosta ei ole muutettu ainoatakaan lappua. Joten jos joku osti kyseisen dekin FNM-tarkoituksiin, niin sillä saa edelleen pelata. Jos ja kun dekkiä lähtee muokkaamaan, niin ensimmäisen muokkauksen täytyy olla mystikkojen ulos heittäminen.

EDIT: Bännit astuvat voimaan 1.7. Siihen asti kummatkin kortit ovat vielä Standard-laillisia.
« Viimeksi muokattu: 20.06.11 - klo 15:41 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Enterorrhexis

Täytyypä sanoa, että aivan mielettömän positiivista tämä. Nyt on jännä nähdä miten vielä näin lyhyellä aikavälillä standard lähtee muotoutumaan uusille urille. Täytyypä kuitenkin tehdä tuo Jacen hankinta vielä tässä joskus casual-tohinoihin, kun hinta tuosta mahtaa edelleen pudota.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa jupu_

Sori. En usko että valakutista tulee kuitenkaan mikään hirvein pakka. RDW ja muut aggrot saattavat nousta nyt.

Poissa yugular

Frantic Search lähti pauperista :-\

Modossa tulee pauperia vähän pelailtua ja eipä tuo välttämättä huono asia ole. 2-man jonossa pari kertaa kokeilin ja joka kerta vastassa oli Storm. Jos metaan saadaan enemmän tier1 pakkoja niin ihan kiva, ehkä jopa kokeilin jonoja uudestaan... Mutta aika vähäisiä kokemukseni pauperista on, eli en osaa oikeasti arvioida miten tämä vaikuttaa metagameen. Onko storm pelattava ilman Frantic Searchia?
paupertothepeople.proboards.com

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
On se Storm pelattava ilmankin, mutta paljon riskialttiimpi yrittää pörähtää ilman. Joten hyvä bänni ainakin minun mielestäni.

Poissa yugular

On se Storm pelattava ilmankin, mutta paljon riskialttiimpi yrittää pörähtää ilman. Joten hyvä bänni ainakin minun mielestäni.

Itse kun en ole stormia pyörittänyt niin tiettyjä kortteja on paha arvioida, mutta olihan tuota bannia joissakin piireissä toivottu ja odotettu.

Loppuun vielä jaskahuutoa:
http://cgi.ebay.com/MTG-Jace-Mind-Sculptor-X4-2-Foil-/330579582180?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4cf8141ce4&clk_rvr_id=242273786086

Poissa Polari

Frantic Search lähti pauperista :-\

Modossa tulee pauperia vähän pelailtua ja eipä tuo välttämättä huono asia ole. 2-man jonossa pari kertaa kokeilin ja joka kerta vastassa oli Storm. Jos metaan saadaan enemmän tier1 pakkoja niin ihan kiva, ehkä jopa kokeilin jonoja uudestaan... Mutta aika vähäisiä kokemukseni pauperista on, eli en osaa oikeasti arvioida miten tämä vaikuttaa metagameen. Onko storm pelattava ilman Frantic Searchia?

Täältä käppyröitä dailyjen metasta. Franticin edustus 4-0/3-1 -listoissa ennen banneja oli järkyttävät 14%.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Täältä käppyröitä dailyjen metasta. Franticin edustus 4-0/3-1 -listoissa ennen banneja oli järkyttävät 14%.

Joo, onhan tuo ollut paljon suurempaakin aiemmin. Tuntuu siltä että kyllä sitä noissa turnauksissa vain tulee aika paljon vastaan, itse olen viime aikoina pelannut infectillä kun siihen sattuu kortit löytymään.

Poissa yugular

Joo, onhan tuo ollut paljon suurempaakin aiemmin. Tuntuu siltä että kyllä sitä noissa turnauksissa vain tulee aika paljon vastaan, itse olen viime aikoina pelannut infectillä kun siihen sattuu kortit löytymään.

Itse olen päässäni pyörittänyt UG-infect listaa, mutta Invigorate on sen verta kallis lappu että taitaa jäädä tekemättä online...

Poissa IceFish

Hyvä että Jaska ja Mystic bännitty, iteltä loppu standardin into sillo ku caw-blade oli kaikilla turnauksissa ja itse köyhänä opiskelijana en saanu moisia korttia hankittua pakkaani nii oli aika tylsää ottaa turpaan vaan siks ku toisilla on rahaa käyttää enemmän tähän peliin...

Poissa andeus69

Mysticin bannaaminen surullista. Jacen bannaaminen ei niinkään se joutikin jo menemään
Have/want päivittelen mahdollisimman usein:     
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,62709.0.html

Poissa Knightsuo

Mysticin bannaaminen surullista. Jacen bannaaminen ei niinkään se joutikin jo menemään
Olen kyllä itsekkin samaa mieltä.

Eniten hommassa kyrsii, että juuri valmis eldrazi ramp pakkani kusi turnauksessa (3 peliä, kaikki Caw:ia vastaan, kaikista häviö)
Niin, että laitoin pakan vaihtoon, ja aloin tekemään gray bladea. Kun päätin, etten Jaceja halua pakkaani (ei varaaa)

Noh, heti kun pakka oli valmis, niin pari viikkoa myöhemmin stoneforge mysticini saa banaanista. GG

Noooh, nyt sitten infectiä kokeilen standardiin kyhäillä. Ei ainakaan rotatoidu pois.

(ja Jace:n bänni oli kyllä oikeutettu, mutta miksi stoneforge :( )!

Poissa Rancid-

Tiedän työntäväni tässä päätä muurahaispesään johon ei pitäisi, mutta..

Miksi ihmeessä itkette Mysticin perään? Sehän tässä oli formaatin isoin kusipää ja lopetti pelejä täysin absurdilla tavalla alkuunsa. Jace oli "vain" hidas loppupelin ehdoton dominoija - loppupelin, johon ilman Mysticiä kontrollipakalla olisi merkittävästi vaikeampi päästä järjellisessä määrin elossa.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Roinisto

Tiedän työntäväni tässä päätä muurahaispesään johon ei pitäisi, mutta..

Miksi ihmeessä itkette Mysticin perään? Sehän tässä oli formaatin isoin kusipää ja lopetti pelejä täysin absurdilla tavalla alkuunsa. Jace oli "vain" hidas loppupelin ehdoton dominoija - loppupelin, johon ilman Mysticiä kontrollipakalla olisi merkittävästi vaikeampi päästä järjellisessä määrin elossa.
Mystic oli kyllä aivan kilipäinen.
Mutta keskimääräinen MtG-pelaaja häviää jostain syystä mieluummin siihen että Batterskull ajaa 20 päähän, kuin että Jacen pelaaja dominoi pitkän loppupelin nyrkki täynnä counttereita.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä

Olen samaa mieltä. Lappu joka maksaa 2cc, tutoroi kilipäisiä pommeja ja vielä sujauttaa ne pommit peliin ilmaiseksi on rikki ja ansaitsee bannin. Tinker-efektit ovat aina olleet voimakkaita, vaikkakin tämä on haavoittuva ja hidas verrattuna alkuperäiseen Tinkeriin.

Jacen isoin ongelma on siihen sisäänrakennettu suoja ukkoja vastaan.