Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MTG-arvoituksia  (Luettu 66408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jambo

MTG-arvoituksia
« : 01.11.11 - klo 19:10 »
Niin kuin minulla ei olisi parempaakaan tekemistä, päätin aloittaa tällaisen ketjun ja keksiä tähän muutaman alkuun ja toivoisin, että käyttäjät jatkaisivat perintöä eteenpäin. Arvoituksen yhdessä kohdassa on siis aina jotakin tiettyä MTG-korttia kuvaava kryptinen teksti, joka sinun pitää selvittää saadaksesi kortin nimen tietoosi. Pari asiaa vielä, lue nämä!

- Laita vastauksesi mielellään SPOILERIN sisään, jotta muutkin saavat arvuutella jo keksittyjä arvoituksia, vaikka lukisivatkin ketjua eteenpäin!
- Jos vain mahdollista, niin liitä vastauksesi jälkeen spoilerin ulkopuolelle uusi arvoitus, niin ketju pysyy paremmin hengissä. Sitten katsotaan, mitä tästä tulee  8)
- Kommentoikaa myös vaikeusastetta vastausten yhteydessä (vaikkapa yhdellä sanalla: helppo/sopiva/vaikea), jos siltä tuntuu, niin tietää kehittää arvoituksia niiden mukaan.
- Huom. vihjeissä puhuvat kortit: vihjeet eivät välttämättä siis ole creatureita, vaikka sanovatkin "olen" tms.

Arvoitukset

1. Olen transu enkä häpeä myöntää sitä. Haluan tehdä sinusta kaltaiseni kalpean, jonka jälkeen tulet olemaan minun omani. Tulethan portaat ylös makuuhuoneeseeni, sillä itse olen jo ylhäällä.
2. Olen laajan kirjastoni vuoksi tunnettu daami. Kirjojen ja kääröjen joukosta löydät myös piilotettua tietoutta, mutta vain, jos olet riittävän älykäs ja juonikas, kuten itse olen.
3. Olen tekijäni lahja luotettavalle sotilaalle, etsin vain sopivaa kantajaa ja muotoudun käteesi sopivaksi käskystäsi.
4. Jos maksat vaivan nähdäksesi meidät, huomaat, että ei meistä mitään vaivaa ollutkaan. Tulen höyhenenkevyine siskoineni käymään luonasi pilvisenä päivänä, mutta jos et halua nähdä meitä, lähde pyöräilemään.
5. Joskus löytääkseen sen, mitä haluaa, on tehtävä sopimus paholaisen kanssa. Lilianakin oppi tämän vaikeimman kautta.
6. Joidenkin mielestä meitä on paljon, jopa pois heitettäväksi asti. Minä itse kuitenkin saan voimaa kaltaisistani, kun lähdemme sotaan. Vihaan näsäviisaita hokkuspokkustelijoita ja siksi olenkin kehittänyt immuniteettiani heitä vastaan.
7. Kun aurinko oli sinä päivänä korkeimmillaan, näimme vihreän välähdyksen ja herra X tuli keskuuteemme.
8. Jokaisessa kulttuurissa on epäonnen numeronsa. Inhoan numeroa 2 enkä suvaitse sitä ollenkaan, tässä kaupungissa siitä on aina ollut vain harmia.

9. Tullessani saatan kastella mestarini kädet, mutta sinut upotan multaan. Mistä moinen ilme, olisit kiirehtinyt vähemmän, tarvitsethan vain niin vähän enemmän?
10. Uskoit minut tähän tehtävään, älä valita. Vaikka näytät nyt Jabba the Huttilta, niin olihan meillä ihan hauskaa aikanaan?
11. Aaaah, päähän sattuu. Miksi söin jäätelöni liian nopeasti?!
12. 7 vuoden epäonni on johtanut siihen, että ystäväni kuolevat varsin nopeasti.
13. Tiesitkös, että nykyisen energiatehokkaan valaistuksen takana on oikeasti kissaeläimen tarkkanäköisyys!
14. Olen veljesi, mutta heikompi. Jos kosket minuun, et saa anteeksi.
15. Olen veljesi, mutta ovelampi. Jos kosken sinuun, olet kuollut.
16. (BONUS) Olen vain tavallinen tyttö ja etsiskelen Mirrodinin kadonneita aarteita. Jotkut tosin väittävät, että minulla on suhteessa kokooni galaksin suurimmat rinnat.

17. Mä lähikauppias oon ja täältä saat lihaa, mutta itse elän roskiksesta.
18. Kun mä sinut kohtasin, oli ilta ihanin, linnut lauloi ja kimmelsi taivaan kuu.
19. Minä jo 200 miljoonaa vuotta sitten isottelin dinosauruksille, määräilin ja tapoin niitä päivätyökseni. Tuolta kaudelta onkin peräisin vanhahtava sukunimeni.
20. Mikä tappoi kissan?
21. Miksi kutsuit meidät tänne, eikö sinulla ole sydäntä?! Meillä on kaamee krapula!!! Sitä paitsi meidän pitää valmistautua kauneuskilpailuun!
22. Muista mennä sieltä pellon kautta, vai oliko siinä vuori... Noh, saman vaivan se maksaa. Joka tapauksessa tule aikaisin kotiin, se demari-Esa tulee tänään käymään!
23. Voi voi, onpas pieni poika. Ensi kerralla synnytän isomman ja sinut unohdan kokonaan.
24. Jos salamat viehättävät niin ehkäpä sinua tänään onni potkaisee ja näet tuplasti voimakkaamman kuin tavallisesti!
25. Ei sitä liukasta pervoa näy missään, mutta jossain täällä se vaanii! Älä päästä sitä ohitsesi, vai pääsikö se jo?
26. (Päivän pervo-bonus) Vasta sitten, kun oot oikein huonossa kunnossa, jopa kuolemaisillasi, pitää kaunis enkeli sinusta huolta ja hieroo ryntäillään kasvojasi. Se vasta on valaisevaa!

27. Mitä enemmän ehdimme tänään kerätä, sitä enemmän saat päivän päätteeksi syödä viinirypäleitä!
28. Craigia edeltänyt bondikin olisi ylpeä tuosta tavaamisesta, vaikka jokin vaikuttaakin samalla menevän pieleen.
29. Lettinsä ovat punaiset, millä lienevät värjätty? Myös tulevat mukana nuorukaiset, eikö ilman olisikaan pärjätty?
30. Tiesitkös, että Turtlesien mestari Tikulla oli kaksoisveli?!
31. Olen elänyt jo kauan ja osaan parantaa mestarini känsiä. Uhraan vaikka henkeni, ettei muiden tarvitse kärsiä. Höhö, see what I did there, snort.
32. Miten tuolla voi muka nähdä tulevaisuuteen, sehän on japanilaista tekoa?! Ja mitenkä niin vain muutaman päivän päähän, olethan käyttänyt jo ikuisuuden siihen?! Pfft..
33. Totuuden ainainen puolustaja vai vain nätti tyttö pas*alla?
34. Vaikka se koskisi sinuun vain kerran ja pystyisit jotenkin selviämään siitä, on ihosi silti piloilla pysyvästi.
35. Toiset panee takana kultaa, vaan viel puuttuu oma Jane multa. Viidakossa siihen asti hillun, kunnes löydän itselleni sopivan pil..i-palan!

36. Tällä portilla nämä ja nuo pääsevät sisään, mutta eivät sitä seuraavat.
37. Mitä enemmän kaadat maljaasi juomaa, sitä enemmän saat siitä juoda joka päivä.
38. Selänne se on sellainen sankari, ettei sitä pienemmät jätkät saa edes kiinni.
39. Ei tämän metsän eläimistä ole oikein mihinkään, laitetaan tulemaan tuolta naapurin metästä parempia! Odotellessa voidaan käydä vaikka saunassa.
40. Sinä päivänä jury oli tehnyt päätöksensä, joka ei ollut kenellekään suopea.
41. Mistä on kostonhimoisten juomat tehty? Siinä on voimakkaan juurekas maku, jonka saa takaisin kielelle, kun malttaa maistaa useammin kuin kerran.
42. On aamu ja kukat näyttävät pöydällä kauniilta. Laitan leivän päälle kevyesti parasta margariinia, mutta sekään ei poista kitkerää makua suustani. Lähden jälleen töihin rinnassani tunne, että elämästäni puuttuu jotakin.
43. (Päivän pervobonus!) Ne, jotka luottavat näkyihini, saavat minulta aina menettämänsä takaisin. Perjantai-iltaisin silmiini kuitenkin iskee outo palo ja silloin minun on aika laittaa glitteriä sinne tänne, nostaa reittä ja esitellä rintoja, sillä on partytime!

44. "En osaa sanoa," totesi vartija ja palasi takaisin mökkiinsä metsän keskellä, huikaten vielä ikkunasta "mutta kysy noilta kahdelta pikkukaverilta."
45. Vain raakalaiset ovat valmiita laittamaan tuollaisen käteensä, eihän tuosta ole paljon muuta kuin vahinkoa!
46. Onko äitisi Prismassa, Sokoksella vai ABC:llä töissä? Täytyy sanoa, että se ketju kyllä murskaa muita pienempiä yrityksiä töykeästi.
47. Bruce Dickinson pelasi määtsikkiä ja vastustajansa pelasi yksiväristä pakkaa. Bruce laittoi silmät kiinni ja odotti kauhuissaan. Jonkin tovin kuluttua hän kuitenkin avasi silmänsä ja huomasi, että päässään oli yhä normaali lämpötila. Hän sanoi "Ai, ei siis iso kala solmussa -pakka."
48. Jalkapallofanit tässä kaupungissa ovat aivan out of control. Kun ne saavat käsiinsä pienimmänkin puisen apuvälineen, ovat arvoesineemme vaarassa.

49. Jos munat on jo rikki niin ei voi toivoa muuta kuin että ulkona ei olisi kovin pilvistä tänään.
50. "Tälle asiakkaalle ei missään tapauksessa tarjota liharuokaa! Meillä on tässä salaattia, maissia, selleriä, paprikaa ja tomaattia... äh, kurkku unohtui."
- "Käynkö hakemassa?"
- "Joo mene vaan, tarvitaan neljä."
51. Ei auta mitään, vaikka katkaiset sen kahtia! Yläpää on yhä yhtä vaarallinen kuin aiemmin ja alapää yhtä imukykyinen kuin pampers.
52. Sokoksen pikkujouluissa kaikki pukeutuvat naamiaisasuun ja tuovat paikalle jonkin lempiesineensä. Loppuilta sitten nauretaan ja leikitään piirissä.
53. Jos pelkäät puhtaita valkeita lakanoita, niin sinulla voi olla vaikeuksia käydä meillä.
54. "No, onko Henrigues kuollut?" kysyi laivan kapteeni ja katseli kun laiva valui kohti hurjaa vesipyörrettä. "On, ei tunnu sykettä" vastasi puolimatruusi. "ja sen velikin näyttää makaavan tuossa kuolleena."
55. Sulla on aikas kiva rintavarustus. Niin mehevä jopa, että voisin tunkea jotain pitkulaista sinne väliin ja vetää jotain toiselta puolelta tilalle.
56. "Nyt loppuu se internethäirintä!"
- "Okei, tää on vika kerta!"
- "EI, KUN EI ENÄÄ KERTAAKAAN!"
- "No tälle et kyllä mahda mitään, jeje jeje jejjeje jejjeje jee, hoho hoho hoo!"

57. Jos tarvitset karttaa juuri tyhjennettyyn muinaiseen hautaan tai pullollisen olematonta taikajuomaa, tiedät, kenen luokse mennä.
58. Jotkut haluavat pitää kiinni päivästä, jotkut hetkestä, minulle taas riittäisi, kun saisin pidettyä edes yhden ajatuksen kasassa, mutta kadotan senkin, kun näen toisten kokevan tuskaa.
59. Kun kahdeksan tarinaa ei riitä ja yhdeksäs on liikaa.
60. Hahhah, mitähän nuo idiootit tykkäsivät meidän tulisista ruoista? Tuolla yhdellä jampalla on ainakin suu ihan tulessa, oOOOO-AUTSS!!!
61. Jätimme holviin viimeksi lähtiessämme valtavat omaisuudet, miksi siellä on nyt jäljellä enää pelkkää mönjää?!
62. Mitääh, joku on käpälöinyt meidän mittatilauspommiamme!? Kolmannen vuoden insinööriopiskelijat: juoskaa henkenne edestä!
63. Tyttöjen käsityöpajalla osataan käsitellä kovempiakin materiaaleja ja tuotokset ovat kerrassaan ihmeellisiä.
64. Äkkiä tänne, herra agentti, ennen kuin puut kaatuvat päällenne ja vedet tulvivat ylitsenne! Niin, mikä teidän nimenne muuten oli?
65. Ai, löysit jonkun lupaavan näköisen hylyn, jota et saa itse nostettua? Noh, kyllä sen joku korkeakoulu hakee ja pilaa.
66. Kysy mistä paikasta vaan, niin MINÄ olen käynyt siellä viimeksi. Paitsi että en käy paikoissa, jotka eivät ole jollain tavalla uniikkeja, ne ovat minua rahvaammille tarkoitettu.
67. Siinä ei ehtinyt kissaa sanoa, kun koiramme alkoi mätänemään sisältä päin ja kuoli pian sen jälkeen tautiinsa. Ja vielä niin nuorena...
68. On matkasi päätös kaunis, mutta haikea. Viimeisen lepoon ruumiisi asettukoon ja rauha sielullesi olkoon koskematon ja ikuinen.

69. Tulipalojen sytyttely on sen verran hauskaa puuhaa, että siinä jää joskus isot tissitkin huomaamatta.
70. Tarvitaanko sitä tosiaan näin valtava ihmismäärä tuijottamaan työtä tekeviä majavia? Tää porukka ei kyllä pääse elämässä kovin pitkälle...
71. Tuolla ylhäällä linnan päätornissa tulvii yhä. Unelmoin siitä aamusta, kun torni ei ole enää veden vallassa, jolloin pääsen muinaisia edeltäjiäni kunnioittaen piirtelemään sitä, mikä ikinä mieleeni juolahtaakin.
72. Oletko koskaan niin palavasti halunnut jotakin, että olet sen saatuasi huomannut, ettet osaakaan käyttää sitä?
73. Isot koirat saavat matkustaa japanilaisten autojen etupenkeillä, koska henget haisevat pahalle.
74. Hei, olen sydämen sykkeesi. Lyön kerran siinä missä normaali sydän lyö neljästi, mutta tulet tuntemaan sormissasi, että olen silti sen arvoinen. Nyt, mene kirjahyllysi alalaitaan ja korjaa painovirheet ennen kuin sekoat täysin.
75. Myrkkyjäsi en suostu juomaan. Vähennyslaskujasi en suostu pöydälläni laskemaan. Tautejasi en suostu vastaanottamaan. Olen punapää vailla vertaa!
76. Päätin kerrankin oikein paneutua Salkkareiden katsomiseen ja katselinkin kaikki 1. tuotantokauden jaksot. Uskalsin myöntää naapurillenikin katselleeni niitä, jonka jälkeen tunsin oloni paremmaksi ja mielialani nousi huomattavasti! Seuraavaksi päätin katsella vanhan amerikkalaisen kauhuelokuvan, koska tuntui siltä.
77. Beyonce olisi aikanaan tarvinnut enää siivet selkäänsä, niin johan se olisi ihmelapsi ollut.

78. Harvat vehkeet on niin hyviä, että niistä lauluja ja kirjoja tehdään, vaikka kylmä meneekin samalla sekaisin kuuman kanssa.
79. ”Väistä!” viestitti pitkä hujoppi autoilijalle risteyksessä. Autoilija ei kuitenkaan tiennyt, että seuraavassa risteyksessä odottaisi hujopin vieläkin tiukempi velipuoli.
80. Ellu soitti ja sanoi, että mitättömät riidat saavat nyt luvan jäädä sivuun ja että sinä saat luvan raahata perseesi hänen luokseen.
81. Tässä kaupungissa ei kannata luottaa kehenkään, ei edes itseesi.
82. Nämä linnut eivät niin välitä, mitä sinulta vievät, mutta voit olla varma, että ne tulevat uudestaan varkaisiin, kun niiden reviiriltä alkaa loppua sopiva tavara.
83. Veikko ja Raili juhlivat 60-vuotishääpäiväänsä. Veikko oli kuitenkin unohtanut hankkia Railille hääpäivälahjan. ”Haitanneeko tuo, onhan tässä jo taivallettu yhdessä ja lahjoja annettu?” –”Ei haittaa eli en ole –”, sanoi Raili ja paiskasi oven kiinni ampaistessaan loukkaantuneena ulos huoneesta.
84. ”Köyhyydessä elävät lapset näkevät nälkää Afrikassa.” –”Ja se on oikein!” Tämäkin legendaarinen mies on ollut vailla työtä jo 90-luvulta lähtien lukuun ottamatta yhtä Internetin välityksellä heitettyä keikkaa 2000-luvulla.
85. Siinä olisikin ollut miettimisen aihetta, jos Bonanzan tekijät olisivat päättäneet jättää osan sarjan tapahtumapaikasta pois.
86. ”Eikö tätä asiaa ole nyt jo vatkattu tarpeeksi kauan? Itse alan ainakin jo suoraan sanoen voida huonosti.” –”Hyvä. Nyt lisää vain oksennusta, niin resepti on valmis!”
87. ”Nyt ei ole naurun paikka.” sanoi Markus, kun osti tontin, joka katosi näkyvistä joka toinen päivä.
88. ”Noh, mitä sait irti rikospaikkatutkinnasta?” –”Luulen, että tämä tappaja tulee iskemään toistekin. Selvisi myös, että tämä oli ennalta harkittu teko ja että tekijällä oli yllään erikoinen päähine.”
89. ”Mieleni tekee viisastua” tuumasi Tero. ”Juonpa pullon kossua ja heivaan isoäidin perintösormuksen viemäriin.”
90. Jyrki Otila tykkäsi tästä tytöstä jo kauan sitten.
91. ”Joudut maksamaan ja kalliisti!” sanoi tunkeilija veitsi valmiina pelästyneen miehen kurkulla. ”Odota! Isäni oli afroamerikkalainen ja äitini suomalainen!”
92. Kun löytää kodittoman eläimen, joutuu soittamaan sille tyypille. Sillä vaan sattuu olemaan jotain kaunoja eläimiä kohtaan, se nimittäin vaan laittaa kakkosen silmään ja ajelee yli kaikista löytöeläimistä.
93. Karvaiset naiset tykkäävät tästä pikkumiehestä, vaikka hän onkin vähän äkkipikainen ja väkivaltainenkin.
94. Amerikkalaisen jalkapallon isot pelit pelattiin ennen aavikolla eikä hiekka silloin haitannut ketään.
95. Uutisankkuri kyseli hassuja ennen siirtymistään mtv:lle. Vastaukset olivat usein vääriä, vaikka oddsit oli 50-50.
96. Kun ei riitä A-luokan tulipallot eikä kelpaa C-luokan maanjäristykset, odotellaan sään muuttumista synkemmäksi.
97. Se tunne, kun olet lyhyt ja alaston uudessa kaupungissa eikä kukaan edes osaa lausua nimeäsi.
98. Kerran se vain kukkii ja olen nähnyt joskus kauan sitten ainakin kolme kertaa kauniimman, mutta väri on silti mielestäni täydellinen.
99. Taikurit tykkää vedellä kolikoita korvien takaa ja kortteja esiin tyhjästä näppäryydellään, kunhan vain on joulupukki rekensä kanssa koko ajan käsillä, niin ja tietysti riittävästi teetä.
100. Hullu-Peska sai taas Artulta turpaan koulun parkkipaikalla ja tällä kertaa häneltä tippui yksi etuhampaista kahinoidessa. Saavuttuaan kotiin ympäristössä olevat esineet ja asiat alkoivat tuttuun tapaan jutella hänelle. Pihassa oleva ystävällinen puu ehdotti, että tilalle voisi laittaa kultahampaan. Sisällä odotellut murjottava viinipullo sen sijaan tokaisi, että tilalle voisi aivan hyvin vaikka hakata vasaralla rautanaulan. ”Noh, kumman otat?” kysyi pihassa nököttävä utelias mato. ”Otan molemmat. Ja ensi kerralla se on Arttu, joka saa turpaan koulun parkkipaikalla.”

101. Vihreät keijut voivat yllättäen aiheuttaa useammankin päivän krapulan. Ja vaikka selviäisitkin siitä kokemuksesta, on sen jälkeen vaikea enää luottaa omaan pysyvyyteensä.
102. Ei minnuu nää sokkelot haittaa, kun menen vaan seinistä läpi tähän malliin. Mutta hetkinen, etköhän ole ottanut jo ihan tarpeeksi tälle päivälle.
103. Italian pääkaupungin hurskaimmat kirkonmiehet ovat varustautuneet kalashnikoveilla eivätkä taivu millään.
104. 90-luvun lopulla TV:n riidanhaluisin prinsessa oli laiton. Tämän veli on Teron mukaan nähty jaloittelemassa ihan lähiaikoina.
105. Animoitu kivimies ostaa kihlat vanhasta hollantilaisesta kauppaketjusta.
106. Tampereella ensiapuun tuotiin kiireellinen tapaus, joka oli kuulemma syntynyt peräaukon kautta.
107. Kun maailma herää siihen, että vain paras kelpaa, he valitsevat minut, jos olen saatavilla.
108. Suosittu näyttelijä ryntäsi sisään polkupyörän selässä välttääkseen kaameimman myräkän sitten vuoden 2002 syksyn. Ilmeni, että surkea sää johtui komentajan paluusta.
109. Joulupukin kyydeistä vastaavillakin on omat alamaisensa. Taistelussa nämä alamaiset ovat nopeita kuin härät, älykkäitä kuin viekkaimmat miehemme ja lisäksi niillä on silmä silmästä -mentaliteetti.
110. Aina, kun tämä paska formaatti meinaa hautautua tai kilpaileva kanava keksii uuden, se elvytetään uudestaan ja uudestaan. Siihen loppuu kohtuus, siitä alkaa hulluus. Miksei sitä saa hengiltä?!

Oikeat vastaukset ja niiden (ensimmäiset) keksijät

(click to show/hide)

Muiden arvoitukset (päivitys vaiheessa)

VariSamin arvoitukset (ja vastaukset jo arvattuihin)
(click to show/hide)

Samssonin arvoitukset (ja vastaukset jo arvattuihin)
(click to show/hide)

kiven arvoitukset (ja vastaukset jo arvattuihin)
(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 19.02.14 - klo 04:36 kirjoittanut jambo »
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #1 : 01.11.11 - klo 19:27 »
(click to show/hide)
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Rancid-

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #2 : 01.11.11 - klo 19:31 »
(click to show/hide)

Vaikee sanoa mitään vaikeustasosta kun puolesta vastauksista en oo edes varma :)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Blommis

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #3 : 01.11.11 - klo 20:23 »
(click to show/hide)

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #4 : 01.11.11 - klo 21:34 »
Ajatus on hauska, joten laitan muutaman lisää. Nämä ovat itse asiassa aivan tietynlaisten korttien arvoituksia, koska korttibase on aivan liian laaja, jotta olisi järkevää arvuuttaa satunnaisesti.

1. Uhraus on voimaa; voima on elämää. Sen, minkä luonto kauttani omakseen ottaa, sen luonto uuteen taimeen työntää.
2. Kuka tahansa rinnalleni liittyy; ken vain joukoissani oman voimansa näyttää; sen sydämessä on voimani kaksinkertainen ja enemmän.
3. Olkoon vihollinen tai ystävä, kuolema tämän on minulle elämä. Olen henkensä heittäneiden Simson.
4. Myrsky tulee; kauhu vankilastaan nousee. Turvaan siltä luonnon ja elämän; teen niistä omiani.
5. Sumun yllä silmäni hohtavat; sen keskeltä sarveni paistavat. Toivo, että silmieni hohde ja kaunani on vain omaani.
6. Mikään ihmisen antama muoto ei ole pysyvä, jos sen ytimessä on keinoelämä; lopulta kyseessä on vain työkalu.

Mitä jambon arvoituksiin tulee... Arvailin hieman, ja olin aika samoilla linjoilla kuin muutkin. Ensimmäistä en tosin tajunnut, vaikka selvähän se Blommiksen viestin pohjalta on, enkä erityisen hyvin vanhempia kortteja.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa jambo

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #5 : 01.11.11 - klo 22:24 »
Kyllä on täytynyt liian helppoja arvoitusten olla, kun on näin paljon oikeita vastauksia tullut jo ;) lisään siis joskus hieman vaikeampia, lisäisinköhän niitä ensimmäiseen viestiin ennemmin kuin kirjoittaisin uuden, en ole varma :-X Rancidin arvauksista kuusi osui oikeaan ja toisen vääristä korjasi Blommis. Kohtaan 5. kaipaisin vielä eri vastausta.

VariSamille sellainen kysymys vielä, että arvoituksesiko eivät ole nimenomaan tiettyjä yksittäisiä kortteja, vaan tietynLAISIA kortteja? En ole noihin vielä sen enempää perehtynyt, mutta tuo ohjauslause hieman hämmensi minua. En siis tiedä, lähdenkö arvaamaan korttien lisäksi MTG:hen liittyvää termistöä, vaikkapa erilaisia abilityjä yms. Sori jos vaan olen tyhmä atm ;D
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Karjanvarastaja

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #6 : 01.11.11 - klo 22:35 »

(click to show/hide)

Poissa jambo

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #7 : 01.11.11 - klo 22:38 »
Sieltähän sekin tuli, tuossa Karjanvarastajan tyylissä oli muuten vielä positiivista se, että spoileristakin voi tarkistaa vain haluamansa kohdat ja jatkaa muiden miettimistä! (Olettaen, että kyseisessä spoilerissa olisi ollut enemmän kohtia)
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #8 : 02.11.11 - klo 00:04 »
Siis, minun arvoituksissani kyse on yksittäisistä korteista, joita yhdistää jokin teema. No ok, siis korttityyppi.
Jee, olisin muuten jopa tiennyt kohdan 5, koska hankin hifistelyn vuoksi kyseisen version kortista EDH:hon.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa jambo

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #9 : 04.11.11 - klo 03:27 »
Uusia arvoituksia ja taas tuntuu että tuli niin perhanan helppoja :D
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Masa88

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #10 : 04.11.11 - klo 09:26 »
(click to show/hide)
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Samsson

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #11 : 04.11.11 - klo 10:11 »
(click to show/hide)

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #12 : 04.11.11 - klo 10:13 »
(click to show/hide)
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa jambo

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #13 : 04.11.11 - klo 13:48 »
10, 14 ja 15 on mennyt oikein, loppuihin vielä kaipaan muita vastauksia  :D
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Tervonaattori

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #14 : 04.11.11 - klo 13:54 »
(click to show/hide)

LISÄÄ:
(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 04.11.11 - klo 14:01 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa minics4

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #15 : 04.11.11 - klo 19:25 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:02 kirjoittanut minics4 »

Poissa jambo

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #16 : 04.11.11 - klo 19:58 »
Tervonaattori sai kohdat 11 ja 12 kohdalleen, vielä siis kohdat 9, 13 ja 16 selvittämättä!
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #17 : 04.11.11 - klo 22:41 »
Mirrodinin isoimmat rinnat löytyvät...
(click to show/hide)
Hah, ilmeisesti minun arvoitukseni ovat puolestaan liian vaikeita. :D
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa jambo

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #18 : 04.11.11 - klo 23:02 »
Sanoisin kyllä, että olet väärässä :D etsi vielä, varmasti löytyy noilla vihjeillä lopulta! Ja koitin joo kyllä varmaan useamman kymmenen minuuttia miettiä noita arvoituksiasi enkä keksiny yhtään...
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Tervonaattori

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #19 : 04.11.11 - klo 23:18 »
Mua alkaa pikkuhiljaa v**uttaa jos en saa tota nro. 16 tietoon!! :D :D En saa unta...
« Viimeksi muokattu: 04.11.11 - klo 23:24 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa jambo

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #20 : 04.11.11 - klo 23:54 »
Hahah, no voinhan sen tietysti aina lähettää yv:nä jos siltä tuntuu, ettei etsinnät hyödytä... :D
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Karjanvarastaja

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #21 : 05.11.11 - klo 00:37 »
Veikkaan että 16 on
(click to show/hide)

Poissa jambo

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #22 : 05.11.11 - klo 00:41 »
Varsin hyvä veikkaus, mutta tätä typsykkää ei haettu :)
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Sammalsilta

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #23 : 05.11.11 - klo 07:10 »

Voisiko nro 16 olla
(click to show/hide)
Poistomyyntiä täysillä.

Poissa Random Turtti

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #24 : 05.11.11 - klo 12:16 »
(click to show/hide)
(click to show/hide)

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #25 : 05.11.11 - klo 12:20 »
Sanoisin kyllä, että olet väärässä :D etsi vielä, varmasti löytyy noilla vihjeillä lopulta! Ja koitin joo kyllä varmaan useamman kymmenen minuuttia miettiä noita arvoituksiasi enkä keksiny yhtään...
Kaikki ovat siis legendoja, jos se yhtään helpottaa.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa Tervonaattori

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #26 : 05.11.11 - klo 13:18 »
VariSamin arvoituksissa:
(click to show/hide)

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #27 : 05.11.11 - klo 13:54 »
Kuudestoista arvoitus:

Ysi:

Ruusuja siitä, että vaikeusastetta on. Tämän tyylisissä kuvaleikeissä yleensä kaikki oikein arvanneet jatkavat vasta uudestaan arvoittelua. Ihan noin ohiheittona ideoitsijoille ja muille, jotka toivovat ketjujen pysyvän aktiivisena. Enkä muutenkaan usko, etteikö homma jo pelittäisi entuudestaan. : D
« Viimeksi muokattu: 05.11.11 - klo 13:56 kirjoittanut barros »
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa jambo

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #28 : 05.11.11 - klo 14:18 »
Sammalsilta veti vihdoin arvoituksen numero 16 kohdilleen :) 9. ja 13. vielä etsivät oikeaa vastausta! :D

EDIT: Ja jos ei niihin löydy oikeaa vastausta, niin lisäilen jo varmaankin uusia arvoituksia, että pysyy mielenkiintoisena puurtamisen sijaan, mutta samalla niiden miettimistä voi jatkaa.

EDIT2: Ja voisko tässä olla VariSamin 1. arvoitus

EDIT3: Poistin osan tekstistä, jottei häiritse niitä, jotka saattavat haluta miettiä arvoituksia tulevaisuudessa.
« Viimeksi muokattu: 05.11.11 - klo 15:08 kirjoittanut jambo »
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Samsson

Vs: MTG-arvoituksia
« Vastaus #29 : 05.11.11 - klo 17:20 »
Hei, oisko kolmetoista tämä:
(click to show/hide)