Kiitokset vain Wormasterille kuitenkin siitä, että valitsit puolestani Pacifismin.
Sininen on draftiformaatin paras väri, tästä voidaan olla ihan hyvin samaa mieltä. Vaikka Ravitz hehkuttaakin Opportunitya valtavasti, niin samalla hän myös toteaa sinisen olevan tolkuttoman ylidraftattu, minkä koen erittäin todeksi. Samalla Ravitz sanoo kuitenkin, että formaatissa on paljon eri arkkityyppejä, joista valita. Eikä niitä formaatin alkuaikojen älyttömiä Staff of Mind Magus -pakkoja, jonka pioneeri Sam Black tosiaan oli heti formaatin alusta asti, saa enää sivistyneessä seurueessa draftattua kukaan.
Formaatin kolme parasta arkkityyppiä ovat mielestäni monosininen, UR tempo Trained Condoreilla ja ylivoimaisena, siis kilometrejä noitakin edellä, BR. BR on mielestäni niin helposti paras arkkityyppi, että olen kokenut hyväksi suunnitelmaksi sen forssaamisen lähes joka kerta. Osaan myös mielestäni draftata BR-pakan paremmin, kuin noita hitaampia arkkityyppejä. Toki BR:ssäkin on ongelmansa, ja olenkin hävinnyt sillä kerran matsinkin
Voisin jauhaa BR:stä puut ja lammet (itse asiassa jos joku on tästä kiinnostunut, niin ihan oikeasti voin jonkinlaisen artikkelin aiheesta kirjoittaa), mutta pointtini tässä oli, että Opportunity ei ole kortti, jonka takia irtautuisin suunnitelmastani, jos tavoitteenani on voittaa drafti. En väitä olevani mikään M14-auktoriteetti, mutta omat tulokseni ovat BR:llä olleet ylivoimaisesti parempia (joko 14-1 tai 17-1 lähinnä kasinelkuissa, kun joku haluaa kuitenkin tarttua otannan kokoon), kuin millään muulla arkkityypillä. Ja tämä riittää minulle perusteeksi.
Edellinenkin kappale nostaa varmasti joidenkin itsevarmojen yksilöiden ihokarvoja pystyyn. On kuitenkin ihan ok, että jonkun muun mielestä parhaat arkkityypit ovat jotain muuta. Älkää loukkaantuko. Itse olen saavuttanut konsisteimmin menestystä noilla, joten koen ne parhaiksi. Käypi järkeen, eikö?
Alkuperäisen postauksen pointtini ei kuitenkaan ollut väittää Liturgyä oikeaksi pikiksi, vaan kritisoida "Olen parempi kuin te paistit, jotka otatte jotain muuta kuin xyz"-henkistä sisällötöntä paskanjauhantaa, jossa postaaja nostaa itsensä muiden yläpuolelle - useimmiten ilman mitään meriittejä tehdä näin - ja joka nostaa kokemattomampien pelaajien tai foorumikäyttäjien kynnystä avata pikin suhteen keskustelua. Rikola saa puolestani näin kyllä tehdä, se on oikeasti aika hyvä pellaaja. Otin siitä huolimatta toissapäivänä Geysirin.
Otin päivän pussista Liturgy of Bloodin, koska olen kokenut BR:n niin ylivoimaisesti parhaaksi arkkityypiksi, että olen valmis forssaamaan sitä.