Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Posti ja sen toimivuus  (Luettu 177496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cyctahoh

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #360 : 27.01.18 - klo 20:51 »
Kirjatut kirjeet tuntuvat liikkuvan Saksasta aika hitaasti tällä hetkellä. Maanantaina matkaan lähtenyt kirje oli vasta tänään merkattu lähteneeksi ulkomaan terminaalista kohti Suomea Deutchepostin mukaan. Toinen samaan aikaan lähtenyt kirje ei ole liikahtanut minnekään ensirekisteröinnin jälkeen.

Poissa Nekron

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #361 : 27.01.18 - klo 22:44 »
Kirjatut kirjeet tuntuvat liikkuvan Saksasta aika hitaasti tällä hetkellä. Maanantaina matkaan lähtenyt kirje oli vasta tänään merkattu lähteneeksi ulkomaan terminaalista kohti Suomea Deutchepostin mukaan. Toinen samaan aikaan lähtenyt kirje ei ole liikahtanut minnekään ensirekisteröinnin jälkeen.

Mulla on sinne menossa edelleen yksi kirje minkä lähetin jouluun alussa. Eli älä suotta ennen jussia lupaile mitään.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Jamu

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #362 : 28.01.18 - klo 01:14 »
Mulla tuo Saksan posti onnistu toimittamaan sieltä lähetetyn kirjatun kirjeen Ranskaan, missä se on jumittanut nyt jo useamman viikon.

Poissa MattiMuu

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #363 : 21.02.18 - klo 20:28 »
Ensimmäisen kerran tuli ongelmia postin lähetyksen kanssa. Eli tämän sivuston kautta sovin n.20€ -arvoisen vaihdon ja tänään tuli postin kirjekuori jonka sisällä oli täysin repeytynyt kirjekuori ilman mitään sisältöä. Mukana tuli saatekirje missä pahoitellaan että: "teille osoitettu postilähetys on vahingoittunut postinkäsittelyssämme".

Onko jengillä kokemuksia tällaisista tapauksista, esim. onko posti tullut vastaan lainkaan sisällön arvon korvaamisen suhteen? Jos ei, niin haluaisin myös tietää muiden käyttäjien "periaatteita" kuinka olette toimineet tällaisissa tilanteissa (olette itse saaneet vaihdossa sovitut kortit, mutta itse lähettämät kortit ovat tuhoutuneet/hävinneet) vai onko se minun osaltani "voi voi"? Lähettäjähän ei kuitenkaan asiaan ole voinut vaikuttaa muuten kuin pakkaamalla kortit.

 

Poissa Anssi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #364 : 21.02.18 - klo 20:59 »
Ensimmäisen kerran tuli ongelmia postin lähetyksen kanssa. Eli tämän sivuston kautta sovin n.20€ -arvoisen vaihdon ja tänään tuli postin kirjekuori jonka sisällä oli täysin repeytynyt kirjekuori ilman mitään sisältöä. Mukana tuli saatekirje missä pahoitellaan että: "teille osoitettu postilähetys on vahingoittunut postinkäsittelyssämme".

Onko jengillä kokemuksia tällaisista tapauksista, esim. onko posti tullut vastaan lainkaan sisällön arvon korvaamisen suhteen? Jos ei, niin haluaisin myös tietää muiden käyttäjien "periaatteita" kuinka olette toimineet tällaisissa tilanteissa (olette itse saaneet vaihdossa sovitut kortit, mutta itse lähettämät kortit ovat tuhoutuneet/hävinneet) vai onko se minun osaltani "voi voi"? Lähettäjähän ei kuitenkaan asiaan ole voinut vaikuttaa muuten kuin pakkaamalla kortit.

Sanoisin, että jos posti ei korvaa, reiluinta olisi mennä 50-50 splitillä tappioden suhteen. Kumpikaan ei ollut syyllinen, olis voinut käydä kummalle vaan, reiluinta että molemmat tulee vastaan. Anyways, lähettäjän kai pitää ottaa postiin yhteyttä, saattaa sieltä jotain korvauksia saada, 35€ taisi olla yläräjä joihinkin lähetyksiin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Nekron

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #365 : 21.02.18 - klo 21:28 »
Ensimmäisen kerran tuli ongelmia postin lähetyksen kanssa. Eli tämän sivuston kautta sovin n.20€ -arvoisen vaihdon ja tänään tuli postin kirjekuori jonka sisällä oli täysin repeytynyt kirjekuori ilman mitään sisältöä. Mukana tuli saatekirje missä pahoitellaan että: "teille osoitettu postilähetys on vahingoittunut postinkäsittelyssämme".

Onko jengillä kokemuksia tällaisista tapauksista, esim. onko posti tullut vastaan lainkaan sisällön arvon korvaamisen suhteen? Jos ei, niin haluaisin myös tietää muiden käyttäjien "periaatteita" kuinka olette toimineet tällaisissa tilanteissa (olette itse saaneet vaihdossa sovitut kortit, mutta itse lähettämät kortit ovat tuhoutuneet/hävinneet) vai onko se minun osaltani "voi voi"? Lähettäjähän ei kuitenkaan asiaan ole voinut vaikuttaa muuten kuin pakkaamalla kortit.

Ite olin lähettänyt kirjattuna setin connfiksia ja posti oli lahjakkaasti taittanut ne puoliksi. Olin toki pakannut ne kolmeen kerrokseen kuplamuovia ja kun otti kuvat kuinka oli mennyt puoliksi niin korvasi koko setin täysimittaisena.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa MattiMuu

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #366 : 21.02.18 - klo 21:34 »
Ensimmäisen kerran tuli ongelmia postin lähetyksen kanssa. Eli tämän sivuston kautta sovin n.20€ -arvoisen vaihdon ja tänään tuli postin kirjekuori jonka sisällä oli täysin repeytynyt kirjekuori ilman mitään sisältöä. Mukana tuli saatekirje missä pahoitellaan että: "teille osoitettu postilähetys on vahingoittunut postinkäsittelyssämme".

Onko jengillä kokemuksia tällaisista tapauksista, esim. onko posti tullut vastaan lainkaan sisällön arvon korvaamisen suhteen? Jos ei, niin haluaisin myös tietää muiden käyttäjien "periaatteita" kuinka olette toimineet tällaisissa tilanteissa (olette itse saaneet vaihdossa sovitut kortit, mutta itse lähettämät kortit ovat tuhoutuneet/hävinneet) vai onko se minun osaltani "voi voi"? Lähettäjähän ei kuitenkaan asiaan ole voinut vaikuttaa muuten kuin pakkaamalla kortit.

Sanoisin, että jos posti ei korvaa, reiluinta olisi mennä 50-50 splitillä tappioden suhteen. Kumpikaan ei ollut syyllinen, olis voinut käydä kummalle vaan, reiluinta että molemmat tulee vastaan. Anyways, lähettäjän kai pitää ottaa postiin yhteyttä, saattaa sieltä jotain korvauksia saada, 35€ taisi olla yläräjä joihinkin lähetyksiin.

Lähettäjän vai vastaanottajan? Minulle (vastaanottaja) tosiaan tuli postin yhteystietolomake mahdollisen korvausasian suhteen puhelinnumeroineen, mutta olisiko lähettäjänkin hyvä olla postiin yhteydessä?

Poissa Anssi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #367 : 21.02.18 - klo 21:47 »
Ensimmäisen kerran tuli ongelmia postin lähetyksen kanssa. Eli tämän sivuston kautta sovin n.20€ -arvoisen vaihdon ja tänään tuli postin kirjekuori jonka sisällä oli täysin repeytynyt kirjekuori ilman mitään sisältöä. Mukana tuli saatekirje missä pahoitellaan että: "teille osoitettu postilähetys on vahingoittunut postinkäsittelyssämme".

Onko jengillä kokemuksia tällaisista tapauksista, esim. onko posti tullut vastaan lainkaan sisällön arvon korvaamisen suhteen? Jos ei, niin haluaisin myös tietää muiden käyttäjien "periaatteita" kuinka olette toimineet tällaisissa tilanteissa (olette itse saaneet vaihdossa sovitut kortit, mutta itse lähettämät kortit ovat tuhoutuneet/hävinneet) vai onko se minun osaltani "voi voi"? Lähettäjähän ei kuitenkaan asiaan ole voinut vaikuttaa muuten kuin pakkaamalla kortit.

Sanoisin, että jos posti ei korvaa, reiluinta olisi mennä 50-50 splitillä tappioden suhteen. Kumpikaan ei ollut syyllinen, olis voinut käydä kummalle vaan, reiluinta että molemmat tulee vastaan. Anyways, lähettäjän kai pitää ottaa postiin yhteyttä, saattaa sieltä jotain korvauksia saada, 35€ taisi olla yläräjä joihinkin lähetyksiin.

Lähettäjän vai vastaanottajan? Minulle (vastaanottaja) tosiaan tuli postin yhteystietolomake mahdollisen korvausasian suhteen puhelinnumeroineen, mutta olisiko lähettäjänkin hyvä olla postiin yhteydessä?

Yleensä käytäntönä taitaa olla, että lähettäjä selvittää, toki jos posti on sulle laittanut lomakkeen on ehkä parempi että sä otat (alkuun) yhteyttä. Postin aspan kanssa ei muuten kannatta luovuttaa, tarpeeksi kauan kun soittelet niille niin ne hoitaa sun asian.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa psyno

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #368 : 19.03.18 - klo 22:52 »
Saksasta tilatut kortit saapuivat ihan soikeina. Korvaakohan posti?
https://ibb.co/k5C3pc
https://ibb.co/fBD9Uc
Mitään leimaa Suomesta ei ole :l.

Poissa Nekron

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #369 : 20.03.18 - klo 11:24 »
Saksasta tilatut kortit saapuivat ihan soikeina. Korvaakohan posti?
https://ibb.co/k5C3pc
https://ibb.co/fBD9Uc
Mitään leimaa Suomesta ei ole :l.

Ilmoita myyjälle, saksan postiin ohjeiden mukaisesti voit saada jotain
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Pifase

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #370 : 24.04.18 - klo 17:51 »
MCM:n kautta tehty kimppatilaus kaverin kanssa kahdelta suomalaiselta myyjältä on kadoksissa toista viikkoa... vituttaa  >:(

Poissa Suntelli

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #371 : 25.04.18 - klo 14:31 »
Tänään tuli suoraan postilaatikkoon kirjattu kirje Espanjasta. Seurannan mukaan ei ole vielä edes Suomessa.

Samoin tuli vakuutettu kirje Englannista tänään suoraan postilaatikkoon. Seurannan mukaan tullut eilen Suomeen.

Huhhuh. Suomen posti.

Poissa Prote

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #372 : 25.04.18 - klo 15:54 »
Tänään tuli suoraan postilaatikkoon kirjattu kirje Espanjasta. Seurannan mukaan ei ole vielä edes Suomessa.

Samoin tuli vakuutettu kirje Englannista tänään suoraan postilaatikkoon. Seurannan mukaan tullut eilen Suomeen.

Huhhuh. Suomen posti.

Ilmoitat vaan että Suomen posti kadottanu vakuutetun  ;D

Poissa Suntelli

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #373 : 25.04.18 - klo 16:42 »
Tänään tuli suoraan postilaatikkoon kirjattu kirje Espanjasta. Seurannan mukaan ei ole vielä edes Suomessa.

Samoin tuli vakuutettu kirje Englannista tänään suoraan postilaatikkoon. Seurannan mukaan tullut eilen Suomeen.

Huhhuh. Suomen posti.

Ilmoitat vaan että Suomen posti kadottanu vakuutetun  ;D

Mieli tekisi, mutta omatunto  ::)

Poissa Preacher

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #374 : 25.04.18 - klo 19:06 »
Mullakin tuli jokin aika sitten vakuutettu kirje suoraan laatikkoon, sisällä 300€ arvosta Betaa. Jostain syystä en edes tajunnut minkään olevan oudosti, mutta kieltämättä vähän jännältä vaikuttaa.
Tule tutustumaan aidon ja alkuperäisen MtG:n pariin Helsiniki Oldschool MtG 93/94-ryhmään: https://www.facebook.com/groups/1136687683129798 :)

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #375 : 04.05.18 - klo 08:03 »
Hinnat nousee ensimmäistä kertaa tänä vuonna(?) https://yle.fi/uutiset/3-10144015

Syksynä todennäköisesti luvassa toinen hinnan nosto jos mitään aiemmilta vuosilta on huomannut.

Poissa jolssoni

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #376 : 04.05.18 - klo 15:31 »
Tilasin eBaysta kiinalaiselta myyjältä kirjoituspadin, mikä Laosin postiseurannan mukaan matkasi välin Laos-Helsinki noin kahdessa viikossa, mutta Tampereelle saapuminen kesti tämän jälkeen vähän yli kuukauden.

Poissa Farseer

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #377 : 05.05.18 - klo 01:08 »
Hinnat nousee ensimmäistä kertaa tänä vuonna(?) https://yle.fi/uutiset/3-10144015

Syksynä todennäköisesti luvassa toinen hinnan nosto jos mitään aiemmilta vuosilta on huomannut.

Aivan jäätävät hinnat, etenkin kun palvelutaso noissa kirjeissä tuntuu huonontuvan koko ajan.

Muutama vuosi takaperin ostetut 80 sentin ikimerkit ja alle euron helposti-kuoret ovat olleet suhteellisen hyvä sijoitus.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa JunioRcmf

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #378 : 09.05.18 - klo 21:28 »
Tänään saapui hukkuneeksi luultu kirje Italiasta. Olin ostanut kortin 28.12.2017, myyjä oli merkannut kirjeen lähetetyksi 30.12.2017, kirjeessä on merkintä Italian postilta 2.1.2018 ja nyt 9.5.2018 kirje saapui viimein perille... ja kortti aivan runnoutuneena (useita taitoksia ympäri korttia). Ollut kortilla varmasti mielenkiintoinen matka.

Poissa mastaa

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #379 : 17.05.18 - klo 15:44 »
Hei,

olis taas yks kyssäri ja kiitokset jo etukäteen, ketkä viitsivät auttaa.

Eli lähetin tasan kuukausi sitten postivaakutetun lähetyksen Tanskaan ja annoin asiakkaalle seurantakoodin. Siitä vähän yli 2 viikon päästä (3.5) asiakas ei ollut vieläkään kuitannut lähetystä vastaanotetuksi, joten tarkastin seurantakoodista että lähetys on ollut perillä ja noudettavissa jo 19.4. Pistin viestiä hänelle ja hän ei ollut saanut mitään ilmoitusta, mutta sanoi soittavansa postiin ja kysyi samalla onko minulla Tanskan seurantakoodia. Sanoin, että vain se minkä sain täältä ja lupasin vielä kysyä postista. 7.5 ilmoitin sitten hänelle, että hänen kannattaisi kysyä suoraan paikallisesta postista, mutta tähän hän vastasi vain, että ilman Tanskan postin seurantakoodia hänelle ei kerrota mitään. No tänään hain kortin postista ja palautuksen syy oli hakematon lähetys. 8.5 oli seurannan mukaan lähtenyt takaisin Suomeen.

Onko tässä tapauksessa syy Tanskan postin (ei tullut ilmoitusta kotiin asiakkaan mukaan) vai asiakkaan? Sain kortin takaisin, mutta lähetys maksoi 30€. Mietin vaan, että saanko menetetyn postimaksun takaisin mitenkään. En ole siis vielä tehnyt postille mitään reklamaatiota tai keskustellut asiakkaan kanssa miten asiassa toimitaan (lähetänkö kortin uudestaan omakustaisesti vai maksaako hän/perutaanko kauppa, että hän saa kaiken takaisin vai korvaako hän minulle postimaksun).

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #380 : 17.05.18 - klo 16:21 »
MCM customer serviceen yhteyttä. Sama seurantakoodi minkä aluksi annoit ostajalle pitäisi toimia Tanskan postin sivuilla kun lähetys saapuu maahan. Voisit ihan piruuttain mennä Tanskan postin sivuille ja ite testata samalla seurantakoodilla mitä näyttää.

Poissa Farseer

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #381 : 17.05.18 - klo 17:10 »
Jännästi tuli lähetys Tanskasta juuri tällä viikolla ja olisi pitänyt tulla tieto lähetyksen saapumisesta sekä sähköpostilla että tekstiviestinä. No ei tullut mitään infoa lähetyksen saapumisesta, mutta onneksi lähettäjä oli pistänyt lähetysten seurantakoodit ja huomasin sitä kautta katsoa ja printatun lähetysten seurannan kanssa K-marketiin (sinne tulee matkahuollon lähetykset myös, mutta ei kotimaisen postin) niin sain paketin.

Kannattaa siis olla tosi varovainen Tanskan postin kanssa toimiessa ja käyttää lähetyksen seurantakoodeja jos mahdollista. Kuulemma myös todella kallis laitos jopa kotimaiseen postilaitokseen verrattuna ja ihan konkurssikypsä.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Anssi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #382 : 17.05.18 - klo 17:19 »
Jännästi tuli lähetys Tanskasta juuri tällä viikolla ja olisi pitänyt tulla tieto lähetyksen saapumisesta sekä sähköpostilla että tekstiviestinä. No ei tullut mitään infoa lähetyksen saapumisesta, mutta onneksi lähettäjä oli pistänyt lähetysten seurantakoodit ja huomasin sitä kautta katsoa ja printatun lähetysten seurannan kanssa K-marketiin (sinne tulee matkahuollon lähetykset myös, mutta ei kotimaisen postin) niin sain paketin.

Kannattaa siis olla tosi varovainen Tanskan postin kanssa toimiessa ja käyttää lähetyksen seurantakoodeja jos mahdollista. Kuulemma myös todella kallis laitos jopa kotimaiseen postilaitokseen verrattuna ja ihan konkurssikypsä.

Itellä posti kämmäs kerran Amazonin lähetyksen kanssa kun ei koskaan toimittanut saapumisilmoituksta vaikka oli viikon pääpostilla odottamassa. Olis seuraavana päivänä palannut Saksaan ellen olis jaksanut olla aktiivinen ja käyttää trackmyparcelia tai mikälie, koska DHL:n ja Postin sivujen mukaan paketti oli vieläkin matkalla.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Nekron

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #383 : 17.05.18 - klo 18:36 »
Jännästi tuli lähetys Tanskasta juuri tällä viikolla ja olisi pitänyt tulla tieto lähetyksen saapumisesta sekä sähköpostilla että tekstiviestinä. No ei tullut mitään infoa lähetyksen saapumisesta, mutta onneksi lähettäjä oli pistänyt lähetysten seurantakoodit ja huomasin sitä kautta katsoa ja printatun lähetysten seurannan kanssa K-marketiin (sinne tulee matkahuollon lähetykset myös, mutta ei kotimaisen postin) niin sain paketin.

Kannattaa siis olla tosi varovainen Tanskan postin kanssa toimiessa ja käyttää lähetyksen seurantakoodeja jos mahdollista. Kuulemma myös todella kallis laitos jopa kotimaiseen postilaitokseen verrattuna ja ihan konkurssikypsä.

Itellä posti kämmäs kerran Amazonin lähetyksen kanssa kun ei koskaan toimittanut saapumisilmoituksta vaikka oli viikon pääpostilla odottamassa. Olis seuraavana päivänä palannut Saksaan ellen olis jaksanut olla aktiivinen ja käyttää trackmyparcelia tai mikälie, koska DHL:n ja Postin sivujen mukaan paketti oli vieläkin matkalla.

Minulla on kanadasta ollut tulossa paketti nyt jo kohta 6 viikkoa joista tracking koodin mukaan on vietetty portugalissa kuukausi, mcm supportin kanssa on tietysti keskusteltu ja kuullemma pitäisi malttaa vielä kuun loppuun ennen kun voi mitään tehdä.

Mutta siis, on olemassa jonkinlainen trackmyparcel toiminto? Kyseessä on siis DHL lähetys.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Anssi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #384 : 17.05.18 - klo 18:58 »
Jännästi tuli lähetys Tanskasta juuri tällä viikolla ja olisi pitänyt tulla tieto lähetyksen saapumisesta sekä sähköpostilla että tekstiviestinä. No ei tullut mitään infoa lähetyksen saapumisesta, mutta onneksi lähettäjä oli pistänyt lähetysten seurantakoodit ja huomasin sitä kautta katsoa ja printatun lähetysten seurannan kanssa K-marketiin (sinne tulee matkahuollon lähetykset myös, mutta ei kotimaisen postin) niin sain paketin.

Kannattaa siis olla tosi varovainen Tanskan postin kanssa toimiessa ja käyttää lähetyksen seurantakoodeja jos mahdollista. Kuulemma myös todella kallis laitos jopa kotimaiseen postilaitokseen verrattuna ja ihan konkurssikypsä.

Itellä posti kämmäs kerran Amazonin lähetyksen kanssa kun ei koskaan toimittanut saapumisilmoituksta vaikka oli viikon pääpostilla odottamassa. Olis seuraavana päivänä palannut Saksaan ellen olis jaksanut olla aktiivinen ja käyttää trackmyparcelia tai mikälie, koska DHL:n ja Postin sivujen mukaan paketti oli vieläkin matkalla.

Minulla on kanadasta ollut tulossa paketti nyt jo kohta 6 viikkoa joista tracking koodin mukaan on vietetty portugalissa kuukausi, mcm supportin kanssa on tietysti keskusteltu ja kuullemma pitäisi malttaa vielä kuun loppuun ennen kun voi mitään tehdä.

Mutta siis, on olemassa jonkinlainen trackmyparcel toiminto? Kyseessä on siis DHL lähetys.

Tätä (kai) olen käyttänyt:

https://www.17track.net/en

Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Azakael

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #385 : 20.05.18 - klo 15:46 »
Ei varsinaisesti ongelma, vaan oikeastaan yritän välttää niitä. Mutta siis kysymys: onko kukaan lähettänyt kortteja USA:han? Miten kannattaa lähettää ja paljonko maksaa, jos lähettää yhden tai muutaman asianmukaisesti suojattuna (tyyliin toploaderit)? Onnistuuko seurannalla?

Postin sivut on aika hankalat, jos pitää löytää oikeaa infoa, eikä pelkästään linkkejä heidän twitteriinsä. (Tai sitten en vaan osaa.)

Poissa l33twash0r

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #386 : 20.05.18 - klo 15:58 »
Ei varsinaisesti ongelma, vaan oikeastaan yritän välttää niitä. Mutta siis kysymys: onko kukaan lähettänyt kortteja USA:han? Miten kannattaa lähettää ja paljonko maksaa, jos lähettää yhden tai muutaman asianmukaisesti suojattuna (tyyliin toploaderit)? Onnistuuko seurannalla?

Postin sivut on aika hankalat, jos pitää löytää oikeaa infoa, eikä pelkästään linkkejä heidän twitteriinsä. (Tai sitten en vaan osaa.)

Saa seurannalla tai ilman. Hinnat oli sen tyylisiä ettei mitään euron kortteja kannattanut paljon lähetellä

Poissa Azakael

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #387 : 20.05.18 - klo 16:03 »
Saa seurannalla tai ilman. Hinnat oli sen tyylisiä ettei mitään euron kortteja kannattanut paljon lähetellä

OK. Lähinnä puhuttaisiin varmaan jostain 50 eurosta ylöspäin / lähetys. No, pitää ehkä yrittää huomenna kysyä samalla kun noutaa pakettia.

Poissa Stils

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #388 : 18.06.18 - klo 21:01 »
Tuli laitettua postivakuutettu lähetys menemään epsanjaan viikko sitten...
Tänään tuli ilmoitus palautuksesta, kävin kirjeen noukkimassa ja kovasti ihmettelin nopeaa palautusta kun ei ulkomaille seurannan mukaan kerennyt vaan palasi ulkomaanterminaalista takaisin. Tässä vikalistaa:

-Käytettävä kansainvälistä insured-tarraa
-paino merkittävä
-vakuutussumma merkittävä euroina ja SDR:nä
-lähetys sinetöitävä

Käsittääkseni mikään näistä ei voi olla lähettäjän velvollisuus (varsinkaan kun postin sivuillakaan ei tämmöisiä mainita), niin voi vain todeta ettei lähipostin henkilökunta tainnut olla tilanteen tasalla. Käskivät tulla aamulla tulla uudestaan taistelemaan, että saisin lähettää kirjeen uudestaan menemään samalla maksulla. Ei kuitenkaan kovin usein tee mieli laittaa 35€ postikuluihin.

Poissa cyctahoh

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #389 : 18.06.18 - klo 23:05 »
Tuli laitettua postivakuutettu lähetys menemään epsanjaan viikko sitten...
Tänään tuli ilmoitus palautuksesta, kävin kirjeen noukkimassa ja kovasti ihmettelin nopeaa palautusta kun ei ulkomaille seurannan mukaan kerennyt vaan palasi ulkomaanterminaalista takaisin. Tässä vikalistaa:

-Käytettävä kansainvälistä insured-tarraa
-paino merkittävä
-vakuutussumma merkittävä euroina ja SDR:nä
-lähetys sinetöitävä

Käsittääkseni mikään näistä ei voi olla lähettäjän velvollisuus (varsinkaan kun postin sivuillakaan ei tämmöisiä mainita), niin voi vain todeta ettei lähipostin henkilökunta tainnut olla tilanteen tasalla. Käskivät tulla aamulla tulla uudestaan taistelemaan, että saisin lähettää kirjeen uudestaan menemään samalla maksulla. Ei kuitenkaan kovin usein tee mieli laittaa 35€ postikuluihin.

Kannattaa katsoa myös postin sivuilta maakohtaiset rajoitukset tai ohjeet. Niissä voi olla eroja myös.

Laitoin itse ensimmäistä kertaa postivakuutetun lähetyksen tsekkeihin viikonloppuna. Mielenkiinnolla seurailen miten se pääsee perille. Tuo paketin sinetöiminen oli mielenkiintoinen operaatio kun laatikon kaikki sivut ja kulmat vedettiin jollain erikoisteipillä kiinni, mutta näköjään se on tarkkaa puuhaa sitten jos voi tulla bumerangina terminaalista takaisin.

Itseäni tuossa hommassa ihmetytti se, että lähetyksen arvo lyödään lähetyksen päälle. Kait nuo on niin tarkan valvonnan alla, ettei rosvot pääse vaan katsomaan mikä on kallis lähetys ja varastamisen arvoista.