Hei,
olis taas yks kyssäri ja kiitokset jo etukäteen, ketkä viitsivät auttaa.
Eli lähetin tasan kuukausi sitten postivaakutetun lähetyksen Tanskaan ja annoin asiakkaalle seurantakoodin. Siitä vähän yli 2 viikon päästä (3.5) asiakas ei ollut vieläkään kuitannut lähetystä vastaanotetuksi, joten tarkastin seurantakoodista että lähetys on ollut perillä ja noudettavissa jo 19.4. Pistin viestiä hänelle ja hän ei ollut saanut mitään ilmoitusta, mutta sanoi soittavansa postiin ja kysyi samalla onko minulla Tanskan seurantakoodia. Sanoin, että vain se minkä sain täältä ja lupasin vielä kysyä postista. 7.5 ilmoitin sitten hänelle, että hänen kannattaisi kysyä suoraan paikallisesta postista, mutta tähän hän vastasi vain, että ilman Tanskan postin seurantakoodia hänelle ei kerrota mitään. No tänään hain kortin postista ja palautuksen syy oli hakematon lähetys. 8.5 oli seurannan mukaan lähtenyt takaisin Suomeen.
Onko tässä tapauksessa syy Tanskan postin (ei tullut ilmoitusta kotiin asiakkaan mukaan) vai asiakkaan? Sain kortin takaisin, mutta lähetys maksoi 30€. Mietin vaan, että saanko menetetyn postimaksun takaisin mitenkään. En ole siis vielä tehnyt postille mitään reklamaatiota tai keskustellut asiakkaan kanssa miten asiassa toimitaan (lähetänkö kortin uudestaan omakustaisesti vai maksaako hän/perutaanko kauppa, että hän saa kaiken takaisin vai korvaako hän minulle postimaksun).