Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Archenemy  (Luettu 4249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pulli

Archenemy
« : 15.04.13 - klo 14:00 »
Pohdiskelin tässä, että pelaillaako "arkkivihollista" missää päi? Vkloppuna tahkosin ps3:lla kyseistä moodia ja totesin, että on hauska pelimuoto. Mitä nyt kortit aika kämäsiä, mutta kuitenkin. Olisi kiva päästä kokeilee pelipöytään, mutta scheme kortit puuttuu. Jos joku jaksaisi valoittaa minulle hieman kyseistä pelimuotoa, schemekorttien saatavuutta ja pakkojen rakenteita ni olisi varsin muksaa ^^ mukavampi lukea valmiiksi etsittyä tietoa ku tehdä se itse ^^

Poissa syfilisx

Vs: Archenemy
« Vastaus #1 : 15.04.13 - klo 14:15 »
60 kortin casual alkaa olla Commanderin myötä aika vähän pelattua paikoittain, uskoisin, että Archenemy, kuten myös Planechasekin on kivaa myös commander-pakoilla.
Pakkoja ei tarvitse "sankareille" rakentaa mitenkään erityisten ohjenuorien mukaan, mutta Archenemy haluaa ehkä pelata enemmän sweeppejä ja 2 for 1 tyyppisiä efektejä pelin luonteen vuoksi.

Poissa Co

Vs: Archenemy
« Vastaus #2 : 15.04.13 - klo 14:25 »
Suosittelen näitä variaatioiksi EDH-peleihin, kuten syfilisx jo sanoi. Schemet ja Planet ovat varsin hinnakkaita, koska tarjonta on niin pientä. Suosittelen näiden planejen ja schemejen proxyttämistä, mikä on yhtä hauskaa eikä maksa >100e.

"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Polari

Vs: Archenemy
« Vastaus #3 : 15.04.13 - klo 14:30 »
Archenemy on aika suora kopio WoW-korttipelin raideista ja ei kovin onnistunut sellainen. WoWissa se mitä pelaajat pystyvät tekemään on paljon rajoitetumpaa ja sielläkin homman saa rikki jos pakat eivät tee oikeanlaisia asioita. Magicissa on mahdollista kombottaa lähes tyhjästä, ladata niin paljon häirintää että arkkivihollinen menee täysin solmuun, ja yleensäkin tehdä todella isoja efektejä yksittäisillä korteilla mikä aiheuttaa sen että pelimuodon dynamiikka, jossa scheme-korttien pitäisi vastata isommasta pelaajamäärästä saatavaa etua, leviää täysin.

Jos pakat on huolella suunniteltu sitä varten, Archenemy on ihan toimiva ja jees. Käytännössä tämä tuntui vaativan että pakkojen power levelit ovat just eikä melkein kohdillaan, ja että arkkivihollisella on jonkinlainen board controlli ja muilla pelaajilla aggroja tai midrangeja. Vois varmaan toimia myös jollain tyypillisillä commander-paskeilla jotka tekevät epämääräisiä asioita ilman sen kummempaa fokusta, siinähän kokeilette.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Rancid-

Vs: Archenemy
« Vastaus #4 : 15.04.13 - klo 14:51 »
Mä kokeilin narkkivihollista julkaisuviikonloppuna Poromagialla parin vierestä seuratun ja yhden pelatun 4-vs-1 matsin verran, pakkoina käsittääkseni aika lailla suoraan paketista vetäistyt Archenemy-preconit joista pahiksella tietysti oman pakan schemet. Vain kerran näytti siltä, että sankareilla on mitään jakoa, ja tuolloin pahiksen paikalla istui se kaikkein turjakkein tuuttari (allekirjoittanut poislukien). Toki asiaa saattoi auttaa se, että muilla kerroilla kyseinen turjaketuuttari oli näennäisesti sankarien puolella... Mut joo, kellään ei oo kivaa jos jompikumpi puolista on selkeästi ylivoimainen, ja kuten Kosti mainitsikin, säätövaraa on tosi vähän kumpaankaan suuntaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa freedfromthereal

Vs: Archenemy
« Vastaus #5 : 15.04.13 - klo 16:25 »
Mä kokeilin narkkivihollista julkaisuviikonloppuna Poromagialla parin vierestä seuratun ja yhden pelatun 4-vs-1 matsin verran, pakkoina käsittääkseni aika lailla suoraan paketista vetäistyt Archenemy-preconit joista pahiksella tietysti oman pakan schemet. Vain kerran näytti siltä, että sankareilla on mitään jakoa, ja tuolloin pahiksen paikalla istui se kaikkein turjakkein tuuttari (allekirjoittanut poislukien). Toki asiaa saattoi auttaa se, että muilla kerroilla kyseinen turjaketuuttari oli näennäisesti sankarien puolella... Mut joo, kellään ei oo kivaa jos jompikumpi puolista on selkeästi ylivoimainen, ja kuten Kosti mainitsikin, säätövaraa on tosi vähän kumpaankaan suuntaan.

Samassa pöydässä olin itsekin, ja sen jälkeen ei ole juuri tehnyt mieli kokeilla. Näin commanderia enemmän harrastaneena sanoisin että Planechase >>>>>> archenemy ja archenemy on erittäin harvoin hauskaa. Ongelma on se että voimasuhteet heilahtelevat liian helposti kokonaan toiselle puolelle (yleensä archenemyn puolelle), ja peleistä on vaikea saada edes jossain määrin tasapainoisia, varsinkin jos lähdetään rakentamaan dekkejä vartavasten tätä varten.
Mielestäni silloin kun pelit ovat suhteellisen tasaisia on kaikilla eniten kivaa. 

Vertailukohtana planechasen planet eivät yleensä räjäytä pöytätilannetta vaan vain sekoittavat sitä sillein sopivasti. Planechasen planet toimivat mielestäni lisämausteena helposti missä vain moninpelissä, toisin kuin  archenemy. Planechase sopii mielestäni varsinkin commanderiin. Kertaakaan ei ole jäänyt mitään hampaankoloon planechase peleistä(vain kerran on tullut puuntakainen combo planechasesta, Naya + Meloku).

Schemet löytyvät kyllä vielä itseltäni vaikken niitä käytäkään, joten jos joku haluaa Hesassa kokeilla, voi tulla keskiviikkoisin kokeilemaan Poromagiaan. Pelailen modernipäivinä varmaankin modernia mutta voin ainakin lainata schemejä illan ajaksi. Privalla voi varmistaa että olen tulossa paikalle.
« Viimeksi muokattu: 15.04.13 - klo 16:30 kirjoittanut freedfromthereal »
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes