Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Commander damage ja reduce efektit  (Luettu 4858 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lightstorm

Commander damage ja reduce efektit
« : 17.07.13 - klo 11:06 »
Varmistuskysymys Commander formaattiin liittyen, että miten komentajan tekemä vahinko lasketaan,
kun puolustavalla pelaajalla on pöydässä esimerkiksi Elderscale Wurm tai Worship?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Commander damage ja reduce efektit
« Vastaus #1 : 17.07.13 - klo 11:33 »
Jos lämä preventoituu niin sitä ei koskaan lasketa edes tehdyksi.

(click to show/hide)
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Rancid-

Vs: Commander damage ja reduce efektit
« Vastaus #2 : 17.07.13 - klo 11:34 »
Kumpikaan noista efekteistähän ei tosin preventoi itse damagea, vaan estää vain sen aiheuttaman life lossin. Samaan syssyyn menee vielä ainakin Platinum Emperion.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Commander damage ja reduce efektit
« Vastaus #3 : 18.07.13 - klo 14:16 »
Kumpikaan noista efekteistähän ei tosin preventoi itse damagea, vaan estää vain sen aiheuttaman life lossin. Samaan syssyyn menee vielä ainakin Platinum Emperion.

Juuri näin. Worship, Platinum Emperion tai Elderscale Wurm ei preventoi lämää, ainoastaan estävät lopputuloksena life totaalien muutoksen (tai muutoksen tietyn rajan alle). Tämän takia mm. lifelink, lämän teosta triggeroivat abilityt (esim. vampit) ja tehdyn commander lämän seuraaminen toimivat normaalisti.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Commander damage ja reduce efektit
« Vastaus #4 : 18.07.13 - klo 20:40 »
Miten, vaikka wurm battlefield:lla ammut fireblastin ja chain lightning:n vastustajaa pleksiin. Kerkiääkö dmg resolvata?

Ilmeisesti toinen tapaus, jossa chainin tilalla ammut mielivaltaisella poltolla ja instant nopeudella fireblastin kylkeen päähän eli pelikaverin miinuksille. Tilanteessa wurmi olisi vasta tulossa kenttään.

Kolmannessa tiputat wurmin vialilla ja vastaus em. tavalla, joten miten käy targettien kanssa tapauksessa. Ehtiikö wurmin ability lukea ennen elämäpisteiden muutoksia eli milloin counteiroituu burn vai tapahtuuko mitään.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Commander damage ja reduce efektit
« Vastaus #5 : 18.07.13 - klo 21:04 »
Miten, vaikka wurm battlefield:lla ammut fireblastin ja chain lightning:n vastustajaa pleksiin. Kerkiääkö dmg resolvata?

Ilmeisesti toinen tapaus, jossa chainin tilalla ammut mielivaltaisella poltolla ja instant nopeudella fireblastin kylkeen päähän eli pelikaverin miinuksille. Tilanteessa wurmi olisi vasta tulossa kenttään.

Kolmannessa tiputat wurmin vialilla ja vastaus em. tavalla, joten miten käy targettien kanssa tapauksessa. Ehtiikö wurmin ability lukea ennen elämäpisteiden muutoksia eli milloin counteiroituu burn vai tapahtuuko mitään.

Kaikki tapaukset tietysti riippuvat hieman siitä mistä lifeistä lähdetään, mutta selvyyden vuoksi oletetaan sen olevan 7.

Ensimmäisessä tapauksessa oletan että stäkki on Chain Lightning, Fireblast (koska muussa järjestyksessä noita ei voi pelata ilman ulkoisia apuja). Fireblast resolvaa, tekee 4 lämää, uusi life total on 7. Chain resolvaa, tekee 3 lämää, uusi life total on 7. Eli nuo kannattaa ampua wurmiin, ei päähän.

Toisessa tapauksessa jossa siis vastataan vastustajan pelaamaan wurmiin (joka on siis vielä stäkissä) vaikka lightning boltilla ja fireblastilla vastustaja tipahtaa ensin kolmeen lifee ja sitten nollaan ja peli päättyy ennen kuin wurmi edes resolvaa.

Kolmannessa tapauksessa toimitaan melko samaan tapaan kuin toisessa, Vialin aktivaatio menee stäkkiin ja sitten vastataan kahdella instant poltolla jotka tappavat ennen kuin Vialin aktivointi ehditään edes käsittelemään.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.