Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo  (Luettu 10124 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kurikka

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #30 : 11.10.13 - klo 16:15 »
Yllätysohjelma nosti päätään, Markkua ilmottu fb:ssä aiheesta!

Oletusarvoisesti droppasin.

Poissa Rancid-

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #31 : 15.10.13 - klo 10:47 »
Pimpeli pompeli, kohtahan se tämäkin herkkukori kaatuu päälle. Muistakaapas, osallistujat, hioa ja ennen kaikkea lähettää SC2-tiiminne.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rancid-

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #32 : 19.10.13 - klo 10:30 »
Tänään räjähtää! Kisapaikalle on jo löytänyt yksi kilpailija ja kasa ohjaimia. Striimiä pukkaa noin klo 13 alkaen. Be there!
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #33 : 19.10.13 - klo 11:12 »
Roger Talermo jää seuraamaan striimiä virvoitusjuomien kera kotoa päin. Talvi yllätti autoilijan ja teleportaatio Tampesteriin ei onnistu.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Rancid-

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #34 : 19.10.13 - klo 13:26 »
Ja nyt lähtee: http://justin.tv/rancid83
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa luma

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #35 : 19.10.13 - klo 18:36 »
Seitsemän kierroksen jälkeen tilanne on seuraava:
Roope 6-1
Kosti 5-2
Markku 5-2
Kari 4-3
Hannu 4-3
Arttu 3-4
Juha 1-6
Jari 0-7

Finaalissa siis Roope ja Kosti. Kosti valitsi ensimmäiseksi lajiksi Zorlim's Arcade Volleyballin, Roope toiseksi Super Street Fighterin. Kosti vei molemmat lajit suvereenisti ja on siis Antipaskakisa 2:n mestari.

Seuraavaksi ohjelmassa kultamitalihaaste, striimi jatkuu.

Poissa Rancid-

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #36 : 21.10.13 - klo 12:46 »
Jos exceli vielä löytyy kiintolevyltä enkä nukahda pystyyn sitä ennen, yritän illalla vähän kirjoitella raporttia siitä, miten eri kisalajit sujuivat. Sen verran jäi käteen, että muuten tasaväkisistä ehdokkaista oli ehkä ihan hyvä yrittää valita kisapelit sieltä helpommin lähestyttävästä suunnasta, lahjattomat reenaa -asenne kun oli aika vahvasti vallalla.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Polari

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #37 : 21.10.13 - klo 14:07 »
Minäpä raportoin:

SEGA Rally - Perushyvä arcaderalli. Valitin etukäteen että rata on liian helppo jos pelaajat ovat harjoitelleet vähääkään. Kolme kahdeksasta oli.

Eggnogg - Jos hahmo hyppäisi pelkästään hyppynappia painamalla ja miekan heitolle olisi erillinen kolmas nappi, peli olisi nutsit. Vähemmän niihin nappeihin hajoiltiin kuin odotin, mutta aika monta kertaa juostiin ruudun ulkopuolella rotkoon tai heitettiin miekka kun ei olisi pitänyt tai ei heitetty kun olisi pitänyt. Hyviä vääntöjä tästä kuitenkin saatiin.

Puzzle Bobble - Perushyvä palikkapeli.

Super Turbo - Tappelupelien aatelia, tosin tilalla olisi voinut olla paskempiakin esityksiä ilman että ero olisi näkynyt. Genren oppimiskäyrä nimittäin on melkoinen eikä mitään huikaisevia otteita nähty niiltäkään jotka olivat harrastaneet genren pelejä tai harjoitelleet.

NHL 95 - Peli voisi olla oikein hyvä jos sitä olisi harjoitellut paljon ja olisi hyvät tiimit alla. Nyt kahdeksasta pelaajasta yksi kykeni maalintekoon varsinaisella peliajalla ja matsit olivat ihan hirveää tuusausta.

Super Melee - Kuten edellä, peli olisi oikein mainio balanssipätsillä ja osaavilla pelaajilla. Nyt osa matseista meni siihen että pelaajat eivät tienneet mitä alukset tekevät ja sitten kokeiltiin kumpi voittaa lentäen vihollisti kohti nappeja painellen. Osassa taas katseltiin kuinka rosterin typerämmästä päästä olevat alukset esim. istuvat vihollisen kantaman ulkopuolelle ja yrittävät hitaasti kihnuttaa vahinkoa, tai tuhoavat kalliimpia aluksia kerrasta.

Zorlim's Arcade Volleyball - Eihän tämä nyt ihan niin hyvä ollut kuin piti. Olis jees jos pelaajat olisivat tarpeeksi hyviä välttääkseen fysiikan rikkomisen, mutta eivät tarpeeksi hyviä että pisteiden tekeminen menee aivan järkyttävän vaikeaksi, puolustaminen kun onnistuu pelissä roimasti hyökkäämistä paremmin. Välillä hypittiin pallon sisään, välillä odoteltiin kumpi ensiksi tekee tyhmän kämmin että joku voittaisi.

Capcom's Gold Medal Challenge '92 - best game EU 5/5 would play again. Rämpytyskamera oli huikea.

Magic: the Gathering - Paska peli, paskat pelaajat.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #38 : 21.10.13 - klo 14:14 »
Capcom's Gold Medal Challenge '92 - best game EU 5/5 would play again. Rämpytyskamera oli huikea.

Feediä katsoneena rämpytyskamera oli silkkaa parhautta. Muutenkin olisin voinut viettää koko lauantain vain kultamitalihaastetta katsoen ja Bacardia litkien.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Rancid-

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #39 : 21.10.13 - klo 14:55 »
Minäpä raportoin:
Mites toi MyPa Civ5?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Polari

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #40 : 21.10.13 - klo 15:15 »
Minäpä raportoin:
Mites toi MyPa Civ5?

En keksi tähän sopivaa kuittausta niin vastaanpa oikeasti. Civilization on pirun hieno 4X-peli (explore, expand, exploit, and exterminate) jota kaikkien tulisi kokeilla. Vitosen isoin juttu aiempiin osiin nähden on pelin virtaviivaistus. Osa väittää että nelonen on parempi, itse näkisin että Civ 5, Civ 4 ja FfH 2 (Civ 4:n fantasiamodi) ovat about tasoissa, siten että listalla vasemmalta oikealle mennessä lisääntyvät sekä syvyys ja hienot yksityiskohdat että vittumainen nysväys. Vitosen ainoa selkeä heikkous on kädetön tekoäly, jonka kanssa reiluilla vaikeustasoilla on naurettavan helppoa voittaa ja riittävän vaikeilla repeää perse tekoälyn kusetuksen hyppiessä pahasti silmille.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa duracel

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #41 : 21.10.13 - klo 22:14 »
En ole paskakisoissa ollut pelaamassa, mutta vaikea on kuvitella miten ne eroavat tästä. Ainoa hyvältä tuntuva peli oli Eggnogg. Vaikka tapahtuma tietysti oli toki hauska, on lähtökohtaisesti aavistuksen tympeää lähteä kisailemaan peleissä, joita toiset ovat tahkonneet selvästi erittäinkin paljon, kun itse on pelannut niitä ehkä kerran 20 vuotta sitten viiden minuutin testin verran. Jos nyt joku pahoitti mielensä, kun olin mukana pelaamassa paskasti, niin osallistuin vain, koska minut aika viime hetkellä pyydettiin Kurikan tilalle. Jos näissä on tarkoitus, että osallistujien pitäisi oikeasti harjoitella (tai olla rehellisen kiinnostuneita näiden strategioista), niin voinen passata.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Nastaboi

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #42 : 21.10.13 - klo 22:29 »
Jos järjestäjillä on taipumuksia mielensäpahoittamiseen paskojen pelaajien vuoksi, täytyy heillä olla myös samansuuruisia taipumuksia itsesabotointiin. Vai miksi minua muuten pyydettäisiin kerrasta toiseen mukaan?  :P
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Polari

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #43 : 21.10.13 - klo 23:19 »
Jos mun viesteistä jäi sellainen kuva että olisin pahoittanut mieleni (ja kyllähän tuo näin jälkeenpäin lukien vähän siltä vaikuttaa) niin pyydän anteeksi. Nuo harjoitteluun liittyvät kommentit oli tarkoitettu joko kevyiksi heitoiksi tai kitinäksi peleistä, jotka mieluiten saisivat olla sellaisia että niiden vääntäminen olisi mielekästä ilman harjoitteluakin.

Toki minusta olisi ihanteellista jos tällainen kilpailu olisi kaikkien muunkin mielestä ihan älyttömän siistiä ja saataisiin tiukat kisat joissa kaikki ovat testanneet pelit läpi, mutta kun ensisijaisesti kyse on jutusta jonka varjolla saadaan kerättyä tuttua porukkaa yhteen niin eihän tuota ole millään tasolla realistista odottaa. Arvostan kaikkia jotka jaksavat olla näissä mukana pienemmälläkin kiinnostuksella pelejä kohtaan, ja toivon ettei itselläni ole lipsahtanut mopo keulimaan niin että se ihmisiä näistä karkoittaisi.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Rancid-

Vs: Antipaskakisat v2.0: Electric Boogaloo
« Vastaus #44 : 22.10.13 - klo 00:13 »
Seuraa wall of text.

Round 1 - Sega Rally

Markku vs Kosti
Roope vs Jari
Arttu vs Kari
Hannu vs Juha

Kootut selitykset: SegaRallyyn päädyttiin käytännössä kompromissina tuttuuden, vauhdintunnun ja sopivasti tasoeroja esiin tuovan realismintapaisen välillä. Esimerkiksi Colin McRae Rally 2 olisi ihan yhtä hyvin voinut tulla valituksi, ja jos kisat saavat jatkoa, se lienee defaulttina autopelivalinta. Radan helppoutta kompensoi omalta kohdaltani se, että en päässyt sinuiksi ratin tuntumaan ennen viimeistä kierrosta, joka taisikin sitten olla nopein ei-Hannun ajama yksittäinen pätkä. Ei kuitenkaan riittänyt kun sössin niin paljon ensimmäisten kahden aikana, ja kun vastassa oli Kosti.

Round 2: Eggnogg

Markku vs Roope
Kosti vs Jari
Arttu vs Hannu
Kari vs Juha

Kootut selitykset: Eggnogg löysi tiensä kisoihin yleisön ehdottamana ihan viime tipassa, kun pitkään slotissa kiinni roikkunut Triplane Turmoil osoittautui aika moneen suuntaan liian vaikeaksi tapaukseksi ollakseen viihdyttävä kisapeli. Eggnoggin akilleenkantapäästä eli hyökkäysten tarkan ohjaamisen vaikeudesta onkin tässä puhuttu, ja lisäksi jonkinlaisena tilastollisena anomaliana neljästä näppis vs. SNES-padi -matsista kaikki päättyivät padilla pelanneen voittoon, mikä herättää vähän epäilyksiä ainakin minussa. Jos pelin tekijät laittavat miekan heiton omaan nappiinsa ja sallivat paikaltaan hyppäämisen pelkkää hyppynappia painaen, kontrollien ja samalla pelin hyvyyspisteet hyppäävät huippuluokkaan.

Round 3: Puzzle Bobble

Markku vs Jari
Kosti vs Roope
Juha vs Arttu
Hannu vs Kari

Kootut selitykset: Tää oli about ilmiselvin valinta kisapeliksi. Peli on simppeli, hauska, palkitsee hyvät suoritukset, suolaa kämmistä sitä enemmän mitä lähempänä se oli onnistunutta suoritusta ja sitä on kivaa + jännää jopa katsoa vierestä.

Round 4: Super Street Fighter 2 Turbo Ultimate Golden Platinum GOTY edition

Markku vs Arttu
Kosti vs Kari
Roope vs Hannu
Jari vs Juha

Kootut selitykset: Kun edellisissä kisoissa oli pelattu One Must Fall'ia, jäljelle saman aikakauden hyvistä tappelupeleistä jäi lähinnä Mortal Kombat 2 tai 3 ja tämä. Tappelupeleistä tietävät ihmiset preferoivat vahvasti tätä, joten uskoin. Roopen ja Hannun (ja myöhemmin Roopen ja Kostin) pelit näyttivät huomattavasti erilaiselta kuin meidän tavallisten kuolevaisten buttonmash-festit. Onnistuin tosin huomaamaan, että Hannun valitsemalla sumopainijahahmolla oli simppelin näköinen ja pitkälle yltävä erikoisliike, joten tein perässä. Tällä kertaa se riitti voittoon.

Round 5: NHL 95 (PC)

Markku vs Kari
Kosti vs Hannu
Roope vs Juha
Jari vs Arttu

Kootut selitykset: Ehkä eniten versiovalinnasta hajoilua aiheuttanut peli. Roope ja Kosti vanhoina konsoliharjoina olivat sitä mieltä, että SNESin NHL94 olisi jotenkin merkittävästi parempi, mitä en itse allekirjoita oikein millään tasolla. Itse ydinpelattavuus on mun silmään käytännön identtistä, paitsi että SNES-versiossa on puolustavalle pelaajalle tarjolla koukkausnappi, jonka funktio on lähinnä hidastaa peliä ja olla massiivinen HV. Tämän merkittävän lisäyksen kääntöpuolella on sitten ketjukaverit jatkuvalla (vielä jatkuvammalla) syötöllä paitsioon tunkeva AI ja kasa ärsyttäviä piirteitä, kuten puoli minuuttia pelin jatkumisen jälkeenkin soolojaan tilutteleva urkuri.

Round 6: Star Control 2 Melee

Markku vs Hannu
Kosti vs Juha
Roope vs Arttu
Jari vs Kari

Kootut selitykset: Kisojen korkein opettelukynnys näkyi. En itsekään ehtinyt/jaksanut/viitsinyt tutustua pelin purtilovalikoimaan sen enempää kuin että kävin Artun kanssa pikaisesti läpi kaikki alukset kertaalleen ja valitsin niistä ne, joilla tuntui että osais voittaa. Ehkä. Tämä ja SSF2T ovat hyviä oppitunteja siitä, että eri pelitaktiikoita ja runsaasti niille spesifistä opettelua vaativat pelit kannattaa jatkossa jättää pois kisoista, jos ei ole varmaa, että kaikki osallistujat ovat samalla viivalla harjoittelun määrän suhteen.

Round 7: Zorlim's Arcade Volleyball

Markku vs Juha
Kosti vs Arttu
Roope vs Kari
Jari vs Hannu

Kootut selitykset: Sitten mentiinkin sinne toiseen ääripäähän. Tässä turautuksessa taitoelementti muodostui lähinnä siitä, että osasi abusoida pelin rikkinäistä fysiikkaa - tai oikeastaan olla ottamatta siltä batangia. Veikkaan että esim. Deluxe Moposota olis täyttänyt paremmin tämän kämmeihin ratkeavan kyttäilypelin slotin. Ainakin siinä on suunnilleen ehjät fysiikat.

Finaali: Kosti voitti sekä Roopen valitseman Street Fighterin että oman valintansa ZAVin.

--

Paskakisoihin merkittävä ero on tosiaan se, että niissä kaikki lähtevät samalta viivalta, eli nollasta. Yritin sen minkä osasin valikoida pelejä, joissa harjoittelulla saisi edgeä, mutta aloittelijallakin olisi tsäänssit ja kivaa. Ilmeisesti SC2 ja SSF2T epäonnistuivat jälkimmäisessä selvästi, änäri jonkin verran ja lopuissa oltiin semisti hyvillä.

Jos muuten joku tietää keinon saada komponenttikomposiittivideota (esim. autenttisesta NESistä) winkkarin ruudulle silleen, että sitä pystyy striimaamaan, saa kertoa. Koitin ottaa selvää esim. tästä, mutta en oikein saanut selkoa videokuvan reaaliaikaisuudesta. Kultamitalihaaste on kahta kivempaa autenttisella raudalla, ja RämpytysKamera(tm) tuntui olevan instant-hitti.

(edit: korjattu videon tyyppi, meni termit sekaisin)
« Viimeksi muokattu: 22.10.13 - klo 22:31 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.