Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Rescue from the Underworld  (Luettu 6649 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yugular

Rescue from the Underworld
« : 22.09.13 - klo 13:54 »

Lainaus
Instant
Card Text:
As an additional cost to cast Rescue from the Underworld, sacrifice a creature.
Choose target creature card in your graveyard. Return that card and the sacrificed card to the battlefield under your control at the beginning of your next upkeep. Exile Rescue from the Underworld.

So the sacrificed creature doesn't have to go to graveyard? It will return from any zone where it ends up? What I am trying to figure out here is how it works in EDH and generals. If I sacrifice my general for the additional cost and decide to put it into the command zone, does it still work? I don't see a reason why it wouldn't, but then again I am not 100% confident...

I am using this information in my set review in english forums, therefore I would like to have the answer in english.
paupertothepeople.proboards.com

Poissa luma

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #1 : 22.09.13 - klo 14:20 »
As long as the sacrificed creature goes to a public zone (such as graveyard, exile or command zone), it will be returned. Just note that if it changes zones after the sacrifice (for example, it is exiled from the graveyard after it was sacrificed), it will become a new object and Rescue from the Underworld can't find it anymore.

Poissa Reflektio

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #2 : 23.09.13 - klo 03:09 »
As long as the sacrificed creature goes to a public zone
Ummh... So if there is Wheel of Sun and Moon on the battlefield enchanting the player who uses the Rescue, the sacrificed creature will not return?
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa luma

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #3 : 23.09.13 - klo 07:45 »
Correct, it won't return because it went to a hidden zone, so Rescue from the Underworld can't find it.
« Viimeksi muokattu: 23.09.13 - klo 11:51 kirjoittanut luma »

Poissa deFreak

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #4 : 23.09.13 - klo 11:36 »
Return from the Underworld  + Whip of Erebos + Archaeomancer + mikä tahansa uhrausta vaativa utilitymies = hillittömät kasuaalivaluet?

Poissa luma

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #5 : 23.09.13 - klo 11:52 »
Return from the Underworld  + Whip of Erebos + Archaeomancer + mikä tahansa uhrausta vaativa utilitymies = hillittömät kasuaalivaluet?

Rescue from the Underworld exilaa itsensä, joten sitä ei oikein saa takaisin Archaeomancerilla.

Poissa deFreak

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #6 : 23.09.13 - klo 12:32 »
Rescue from the Underworld exilaa itsensä, joten sitä ei oikein saa takaisin Archaeomancerilla.

Eli tarvitaan vielä Cunning Wish sekä Fork-tyyppisiä kopiointiefektejä, joita palautella hautuumaalta. Hyvä siitä tulee.

Poissa luma

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #7 : 23.09.13 - klo 12:35 »
Rescue from the Underworld exilaa itsensä, joten sitä ei oikein saa takaisin Archaeomancerilla.

Eli tarvitaan vielä Cunning Wish sekä Fork-tyyppisiä kopiointiefektejä, joita palautella hautuumaalta. Hyvä siitä tulee.

Ei tule, koska exile on yksi pelin zoneista, joten Wisheillä ei saa haettua sieltä.

Poissa deFreak

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #8 : 23.09.13 - klo 12:43 »
Ei tule, koska exile on yksi pelin zoneista, joten Wisheillä ei saa haettua sieltä.

Keeping judges up to date! Tuomarikonferenssista saattaisi olla iloa tai sitten pitäisi laittaa valot päälle.

Rikkokaapa joku minulle otsikon kortti tuolla Pakat ja kortit -osiossa, kun en näemmä itse siihen kykene.

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #9 : 23.09.13 - klo 14:20 »
As long as the sacrificed creature goes to a public zone (such as graveyard, exile or command zone), it will be returned. Just note that if it changes zones after the sacrifice (for example, it is exiled from the graveyard after it was sacrificed), it will become a new object and Rescue from the Underworld can't find it anymore.
So if i unearth a creature and sacrifice it to rescue, Do i get it back at end of turn?

Poissa deFreak

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #10 : 23.09.13 - klo 14:34 »
So if i unearth a creature and sacrifice it to rescue, Do i get it back at end of turn?

You'll get it back, but not until your next upkeep.

Poissa Reflektio

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #11 : 23.09.13 - klo 14:37 »
Ei tule, koska exile on yksi pelin zoneista, joten Wisheillä ei saa haettua sieltä.
Mutta vois kait Wishillä hakea toisen Rescuen, erin kuin mikä meni exileen? Että ei kait sen sama tarvi olla?
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa luma

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #12 : 23.09.13 - klo 14:45 »
Ei tule, koska exile on yksi pelin zoneista, joten Wisheillä ei saa haettua sieltä.
Mutta vois kait Wishillä hakea toisen Rescuen, erin kuin mikä meni exileen? Että ei kait sen sama tarvi olla?
Tottahan toki, mutta jossain vaiheessa sideltä loppuvat Rescuet kesken, ei sillä mitään mielivaltaisen pitkää looppia saa aikaan.

Poissa deFreak

Vs: Rescue from the Underworld
« Vastaus #13 : 23.09.13 - klo 14:48 »
Mutta vois kait Wishillä hakea toisen Rescuen, erin kuin mikä meni exileen? Että ei kait sen sama tarvi olla?

Toki voi: turnauspeleissä sideboardilta tai kasuaalimmissa ympyröissä omasta kokoelmastaan. Tässä haaveeni kaadettiin kuitenkin oikeaoppisesti, sillä ajatuksena oli kuin olikin pyöritellä toistuvaa komboa, mikä ei siis onnistu näillä korteilla.

Tottahan toki, mutta jossain vaiheessa sideltä loppuvat Rescuet kesken, ei sillä mitään mielivaltaisen pitkää looppia saa aikaan.

Aloitin kasuaalihaaveilla, joten jos kokoelmissa on loputon määrä pelastusretkiä ja viekkaita toiveita, niin eiköhän tämä saada toimimaan.