Poromagia

Kirjoittaja Aihe: take backsies tulossa sääntöihin  (Luettu 905 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Meltyman

take backsies tulossa sääntöihin
« : 02.10.18 - klo 22:34 »
http://epicstream.com/news/JakeVyper/New-MTG-Policy-for-Magic-Judges-Allow-Takebacks-From-Players

Mites tuomarit meinaa jatkossa tän sääntömuutoksen kanssa?
Suoraan vaan meni jo vai annetaanko anteeksi - kenties jotain siltä väliltä?

Poissa luma

Vs: take backsies tulossa sääntöihin
« Vastaus #1 : 02.10.18 - klo 22:53 »
Eipä tuo todellisuudessa muuta mitään, nyt on vain säännöissä erikseen mainittuna asia joka on mennyt samalla tavalla ~aina.

Poissa Roinisto

Vs: take backsies tulossa sääntöihin
« Vastaus #2 : 06.02.19 - klo 12:28 »
Kuuntelin Cedrics Phillipsin podcastia missä keskustellaan tämän takaisinottosäännön seurauksista turnaustilanteissa. Kuulosti äärimmäisen huolestuttavalta. Tässä linkki https://soundcloud.com/thecedricphillipspodcast/one-time-for-tommy-mtg#t=39:50

Ydinajatus on se että pelaaja voi ottaa toiminnon takaisin niin kauan kun ei ole antanut vastustajalleen lisäinformaatiota (No information was given away). Turnauksen tuomari käy sitten jutun läpi tapauskohtaisesti. Niille jotka jaksavat kuunnella asiaa ylläolevasta linkistä saavat asiasta paremman kuvan kun mitä minä osaan selittää, mutta tässä yksi esimerkkitapaus:

P1: pelaa jonkun Pactin (esim. Pact of Summoning)
P1: ottaa vuoronsa ja nostaa kortin
P2: "taisit unohtaa triggerin ja maksaa pactin"
P1: "eiku tottakai mä maksan, peruutetaan"
P2: "tuomariii!"
Tuomari: "Saat ottaa takaisin ja maksaa pactin."

-> Pelaajien kannattaa tästä lähin odottaa että vastus tekee jonkun näkyvän toiminnon mikä antaa lisää informaatiota ennenkuin huomauttaa unohtuneista triggereistä. Jos huomautat välittömästi tehdystä unohduksesta, vastustajasi saa ottaa virheensä takaisin ilman seuraamuksia. Jos huomautat vasta sen jälkeen kun vastus on pelannut yhden spellin Pactin unohtamisen jälkeen, hän häviää pelin.

Mielestäni kuulostaa aika pahalta että pelaajien kannattaa alkaa kikkailemaan sääntöjen harmaalla alueella (ja näin ne tulevat tekemään voittaakseen) sen sijaan että kommunikoisivat virheistä välittömästi ja mahdollisimman selkeästi.

Poissa luma

Vs: take backsies tulossa sääntöihin
« Vastaus #3 : 06.02.19 - klo 12:40 »
Nyt taidat sotkea tämän vanhan sääntömuutoksen uudempiin. Pactien (ja muiden vastaavien default actionien) unohtaminen muuttui competitive-tasolla siten, että unohdetun triggerin default actionia ei resolvatakaan automaattisesti vaan koko triggeri laitetaan sellaisenaan stackiin (eli nyt nekin käsitellään samalla tavalla kuin suurin osa muistakin triggereistä). Aloitusviestissä mainitun "take backsiesin" kanssa asialla ei ole mitään tekemistä. Mitään ei edelleenkään oteta takaisin unohdettujen triggerien kanssa, kuten ei olla tähän astikaan tehty.

Poissa Roinisto

Vs: take backsies tulossa sääntöihin
« Vastaus #4 : 06.02.19 - klo 12:48 »
Oletan että kuuntelit Podcastin? Taisivat Cedric kavereineen tulkita sääntöjä väärin...