Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Karma  (Luettu 72156 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nastaboi

Vs: Re: Karma
« Vastaus #60 : 22.05.07 - klo 14:22 »
Ja kuka jaksaa oikeasti karmaa antaessaan ensin katsoa montako plussaa tai miinusta henkilö on mistäkin viestistä jo saanut?

Minä ainakin katson, etenkin jos viestin perusteella on aihetta epäillä sen aiheuttaneen jo useamman kehun tai kritisoinnin.

Ja uusia käyttäjiä nyt voisi muutenkin ensin opastaa ystävällisesti ja haukkua vasta, jos eivät parinkymmenen postauksen jälkeen vieläkään eksyneet lukemaan niitä sääntöjä. Kenties tuohon voisi asettaa jonkun viestirajan myös siihen, monenko postauksen jälkeen muut pääsisivät muuttamaan uuden käyttäjän karmaa, eräänlainen koeaika siis.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Karma
« Vastaus #61 : 22.05.07 - klo 14:33 »
Totesin eilen IRC:ssä jokseenkin niin, että karmasysteemi on jo itsessään typerä, mutta vielä typerämpää on valvoa, annetaanko käyttäjille täsmälleen rajoitusten mukaisesti karmapisteitä.

Poissa duracel

Re: Karma
« Vastaus #62 : 22.05.07 - klo 18:13 »
Näkisin, että Matti on nyt päässyt asian ytimen välittömän läheisyyden yhteyteen.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Karma
« Vastaus #63 : 22.05.07 - klo 18:53 »
Lähtisin henkilökohtaisesti siitä että mihinkään ei lähdetä ja että systeemi ei toimi koska kukaan ei muuta minun karmaani. Boardilla on havaittavissa selkeää henkilöpalvonnan vajausta ja ehdotankin että korvaamme lähimmät juhlapyhät ja liputuspäivät tämän läystäkkeen ansioituneiden miesten ja miehenoloisten persoonien muistamiseen omistautuneilla hetkillä.
« Viimeksi muokattu: 06.07.21 - klo 14:15 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Karma
« Vastaus #64 : 24.05.07 - klo 19:54 »
Juu, itse ainakin olen siirtynyt lähes kokonaan käyttämään enemmän yv:tä kuin karmaa, varsinkin jos on kyse ensikertalaisen mokailusta, koska yv:ssä voin samalla opastaa häntä, miten tulisi toimia, enkä vain antaa miinusta ja huutaa päälle... Ja välillä tulee mukavissakin jutuissa laiteltua yv:tä, koska yleensä on mukava vielä keskustella lisää asiasta kyseisen ihmisen kanssa... ja juu, itsekkin olen saanut jonku ihme miinuksen jostain väreistä...

Ei tuo karma minusta turha ole, mutta ei sitä liian vakavastikaan pidä ottaa.
Minusta tuo "2 per juttu", on ihan hyvä opastus, mutta en itse sitä säännöksi laittaisi.

 - "Houston, we don't have a problem" (paitti omat) :P

Poissa Nastaboi

Vs: Karma
« Vastaus #65 : 24.05.07 - klo 22:05 »
Foorumeille on kyllä aina yhtä jännittävää kirjautua, kun ei etukäteen tiedä, onko plussakarma lisääntynyt vai vähentynyt.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa hembba

Vs: Karma
« Vastaus #66 : 28.05.07 - klo 09:35 »
koska täällä on karma niin miten olisi myös karman laki?
plussan antajille reilua throw inniä ja miinuksia jakavien vaihtoehdotuksiin ei edes vastata

Poissa Akspee

Vs: Karma
« Vastaus #67 : 28.05.07 - klo 10:15 »
koska täällä on karma niin miten olisi myös karman laki?
plussan antajille reilua throw inniä ja miinuksia jakavien vaihtoehdotuksiin ei edes vastata

Kuulostaa naurettavalta.

edit:

Olin editoimassa perusteluja mutta ei tarvinne.
« Viimeksi muokattu: 28.05.07 - klo 10:54 kirjoittanut Akspee »
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa hembba

Vs: Karma
« Vastaus #68 : 29.05.07 - klo 18:54 »

Kuulostaa naurettavalta.

edit:

Olin editoimassa perusteluja mutta ei tarvinne.

Niin, voi antaa miinuskarmaa...  ::)

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Karma
« Vastaus #69 : 04.06.07 - klo 00:05 »
Toivotan kaikille riemullista Esko Virri - päivää!
Piristäköön tämä juhlava päivä meidän arkemme (joka näin viikonlopun jälkeen jälleen alkaa) harmautta.

Eikä ole syytä unohtaa myöskään tänään vietettävää Matti Juhani Hietalahden syntymäpäivää! MJH tosin taitaa kadiksen puolella viettää päivää silti lippujuhlan merkeissä. Tänään on muuten Senaatintorilla puolustusvoimien Esko Virri - paraati.

Valaiskoon Esko päiviämme aina sopivan tilanteen sattuessa.

« Viimeksi muokattu: 08.07.21 - klo 17:45 kirjoittanut kivi »
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa AnKKa

Vs: Karma
« Vastaus #70 : 16.07.07 - klo 16:24 »
Tuli kysymys mieleen tuosta säännöstä: "* Karmaa annetaan korkeintaan 2/viesti. Niin, että todella hienosta toiminnasta annetaan korkeintaan kaksi plussaa ja massiivisestakin aivopierusta vain 2 miinusta."
Eli kysymys olisi:
Saako mielipiteitä jakavasta postauksesta antaa sekä kaksi plussaa, että myös kaksi miinusta, vai saako antaa vain yhden kumpaakin tai ei toista ollenkaan?
Esim. tilanne: Käyttäjä Z postaa eräiden mielestä aivan loistavan viestin johonkin aiheeseen, mutta toisten mielestä se on aivan sisällötön ja aivoton viesti. (En nyt pysty keksimään mitään kunnollista esimerkkiä.) Saako käyttäjälle Z antaa karmaan +2/-2 vai +1/-1 vai +2/-0 tai toisinpäin? Jäi vaivaamaan mieltä tämä asia niin pitää varmistaa. :)

Poissa miinin

Vs: Karma
« Vastaus #71 : 16.07.07 - klo 17:40 »
Tuli kysymys mieleen tuosta säännöstä: "* Karmaa annetaan korkeintaan 2/viesti. Niin, että todella hienosta toiminnasta annetaan korkeintaan kaksi plussaa ja massiivisestakin aivopierusta vain 2 miinusta."
Eli kysymys olisi:
Saako mielipiteitä jakavasta postauksesta antaa sekä kaksi plussaa, että myös kaksi miinusta, vai saako antaa vain yhden kumpaakin tai ei toista ollenkaan?
Esim. tilanne: Käyttäjä Z postaa eräiden mielestä aivan loistavan viestin johonkin aiheeseen, mutta toisten mielestä se on aivan sisällötön ja aivoton viesti. (En nyt pysty keksimään mitään kunnollista esimerkkiä.) Saako käyttäjälle Z antaa karmaan +2/-2 vai +1/-1 vai +2/-0 tai toisinpäin? Jäi vaivaamaan mieltä tämä asia niin pitää varmistaa. :)

Molempia kaksi, koska muuten kyseinen tilanne menisi nopeuskilpailuksi. Tuon säännön tarkoitus on rajoittaa yksittäisten viestien merkitystä karman muodostumisessa, eli edes Partis-oodista ei voi antaa loputtomasti kiitosta, eikä toisaalta suuristakaan hölmöilyistä kerralla jokaisen tarvitse rangaista yksittäistä käyttäjää. Idea on hieman sama kuin "olen samaa mieltä" -postauksissa: kolmas karma ei tuo tilanteeseen mitään uutta, kun taas  "olen eri mieltä, koska..." -viestit tuovat uuden näkökannan asiaan - eli kolmas karma samaa mallia ei tuo enää uutta näkökantaa, mutta erimallinen karma tuo. Tarkennanpa tuon samantien sääntöihinkin.

Poissa shazzle

Vs: Karma
« Vastaus #72 : 15.08.07 - klo 11:14 »
hassuu kun on eniten vaihtoja mutta karmat negatiivisena :}

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Karma
« Vastaus #73 : 15.08.07 - klo 11:22 »
hassuu kun on eniten vaihtoja mutta karmat negatiivisena

Mitäs hassua siinä on? Minun toinen nimeni on Antero, mutta siitä huolimatta juoksin 2006 keväällä puolimaratonin aikaan 2.00.07.

Poissa deFreak

Vs: Karma
« Vastaus #74 : 15.08.07 - klo 11:50 »
Minun toinen nimeni on Antero, mutta siitä huolimatta juoksin 2006 keväällä puolimaratonin aikaan 2.00.07.

Ilman partaa olisi mennyt alta kahden tunnin, nimestä riippumatta!

Poissa shazzle

Vs: Karma
« Vastaus #75 : 29.08.07 - klo 15:41 »
pari karmamiinusta on vissiin se raja mitä yhdessä asiassa saa antaa joten: nössöt, älkää vaivautuko jos huumoritopiikki kismittää! Jos on asiaa niin pistäkää kyseiseen threadiin tai yksityisviestiin älkääkä piilotelko tyytymättömyyttänne (minunkin mielestäni) huonoon arvostelusysteemiin. Voisimme kaikki oppia jotain sen sijaan että saan miinuksia viesteillä:

"Ihme inttämistä, vieläpä sisällöltään naurettavaa/itkettävää." -Rayenni

ja

"No ainakin yritin viestiä ensin." -Kavu

niiq PLZ. Noi ei hirveesti avaudu kyllä = ei mee jakeluun :D

Poissa hembba

Vs: Karma
« Vastaus #76 : 31.08.07 - klo 19:14 »
Tuon lorwyn threadin jälkeen tämä systeemi alkoi oikeesti vituttaa. Karmamiinus on nettiversio luvallisesta turpaanvedosta, vääristä mielipiteistä annetaan miinusta ja kostomiinuksiahan ei saa jakaa. Systeemi toimisi mukavammin jos koko miinuspuoli otettaisiin pois.
-nimim. "-12"

P.s. jokainen joka on tästä asiasta erimieltä saa minulta karmamiinuksen, perusteena yleinen idioottimaisuus.

Poissa hall0n

Vs: Karma
« Vastaus #77 : 31.08.07 - klo 19:36 »
Kuten jo joku taisi joskus sanoakin; [kärjistys] karmabongoja annetaan ihan hatusta heittäen, varsinkin miinus-sellaisia saa jo ihan omasta mielipiteestäkin.

En nyt ota kantaa kenenkään henk. koht. saamiin miinuksiin (mikä voi kuulostaa vaikealta), mutta eikö karmasysteemillä kuuluisi ennemminkin antaa miinuksia, jos rikkoo foorumin sääntöjä tai jos ei oikein osaa käyttää foorumeita ja teksti on mitä sattuu huomautuksien jälkeenkin. Mielestäni (eriävät) mielipiteet (olivatpa ne sitten hyviä ja huonoja, mutta jotenkin perusteltuja) eivät saisi olla suurin syy siihen, miksi karmatilastot näyttävät -100 tyyliin. Mitenkään kaikki ihmiset eivät voi olla kaikesta samaa mieltä eikä siinä olisi mitään järkeäkään.

Onneksi täällä on kuitenkin tuo 2 miinusta/viesti niin  sillä on vähän onnistuttu hillitsemään innokkaimpia miinusten paiskijoita. Tosin välillä tuntuu, että ihmiset luulevat että on pakko antaa se kaksi miinusta samasta aiheesta jos joku on joskus törttöillyt (eipä ole kovin monesta tapauksessa henkilö saanut vain yhtä miinusta).

Post scriptum, ihmisillä on tapana vastustaa uudistuksia.

Poissa Fumba

Vs: Karma
« Vastaus #78 : 31.08.07 - klo 19:37 »
Tuon lorwyn threadin jälkeen tämä systeemi alkoi oikeesti vituttaa. Karmamiinus on nettiversio luvallisesta turpaanvedosta, vääristä mielipiteistä annetaan miinusta ja kostomiinuksiahan ei saa jakaa. Systeemi toimisi mukavammin jos koko miinuspuoli otettaisiin pois.
-nimim. "-12"

P.s. jokainen joka on tästä asiasta erimieltä saa minulta karmamiinuksen, perusteena yleinen idioottimaisuus.

Karmaplussaa annetaan hyvästä tai muuten vaan älykkäästä käyttäytymisestä, karmamiinusta huonosta tai typerästä käytöksestä. Jos lauot idioottimaisia mielipiteitä ympäri foorumia, siitä hyvästä todennäköisesti saat karmamiinusta. Tämänkin tietoiskun tarjosi Captain Obvious.

Karma on kyllä niin _mielettömän_ vakava juttu!

PS: anna vain karmamiinusta, kiitos!

Edit: Njoo, ehkä tämä tosiaan oli vähän turha viesti. Karmasta on kuitenkin aika turhaa kitistä.
« Viimeksi muokattu: 31.08.07 - klo 20:40 kirjoittanut Fumba »

Poissa miinin

Vs: Karma
« Vastaus #79 : 31.08.07 - klo 20:35 »
Jos lauot idioottimaisia mielipiteitä ympäri foorumia, siitä hyvästä todennäköisesti saat karmamiinusta.

Idioottimaisia mielipiteitä on vain hyvin vähän, kun taas fiksunkin mielipiteen pystyy esittämään hyvinkin idioottimaisesti (tämä siis ei liity tähän tapaukseen, vaan on yleistä spekulointia). Yleensäkään en oikein usko, että hyvin perustellusta ja asiallisesesti ilmaistusta mielipiteestä kukaan karmamiinusta antaa, kun taas fiksukin mielipide typerästi ilmaistuna kerää varmasti helposti sen pari miinusta. Karmalla kuitenkin otetaan kantaa foorumilla toimimiseen ja hyvää foorumikäytöstä ei ole omien mielipiteiden huutelu ilman perusteita ja vielä absoluuttisina totuuksina. Oman mielipiteen saa aina ilmaista, eikä siitä karmalla varmastikaan rangaista, jos vaan on valmis perustelemaan ja puolustamaan mielipiteensä asialliseen sävyyn.

Poissa rayenni

Vs: Karma
« Vastaus #80 : 25.09.07 - klo 00:13 »
Nyt on pakko lähteä utelemaan; miksi kamalasta avatarista antamani karmamiinus poistettiin? Selvästikään kyse ei ole aiheesta - muillakin näkee kyllä avatarkehuja tai -toruja. Onko väärin kritisöidä jonkun avatarin aiheuttamaa mielipahaa vai osuinko vain jonkun arkaan paikkaan, kuvaan ku selvästikin oli käytetty vaivaa copypasten verran?

Poissa Poika

Vs: Karma
« Vastaus #81 : 25.09.07 - klo 17:47 »
Nyt on pakko lähteä utelemaan; miksi kamalasta avatarista antamani karmamiinus poistettiin? Selvästikään kyse ei ole aiheesta - muillakin näkee kyllä avatarkehuja tai -toruja. Onko väärin kritisöidä jonkun avatarin aiheuttamaa mielipahaa vai osuinko vain jonkun arkaan paikkaan, kuvaan ku selvästikin oli käytetty vaivaa copypasten verran?

Mitä siihen kuvaan sitten tarvitaan? Jos aina annettaisiiin avatareista +/- niin niitä satelisi koko ajan.

Poissa Laava

Vs: Karma
« Vastaus #82 : 25.09.07 - klo 20:52 »
Mihin sitä karmaa tarvitaan, kun ei sitä saa mihinkään käyttää?
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Polari

Vs: Karma
« Vastaus #83 : 25.09.07 - klo 23:09 »
Mihin sitä karmaa tarvitaan, kun ei sitä saa mihinkään käyttää?

Siitä irtoaa runsaasti draamaa.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa rayenni

Vs: Karma
« Vastaus #84 : 26.09.07 - klo 12:12 »
ÄITIÄITI! Mulla on karma Miinus koska avatarini aiheutti mielipahaa shazzlessa, mitä teen? Näin sen eteen vaivaakin ja nyt harmittaa kun se kerta onkin ruma   :'(
DOCTORPHIL! Mulla on karma Miinus koska mahonen ei arvosta minun antamiani karma Miinuksia! Ihonen sentään tajuaa hyvän päälle.

Poissa Rancid-

Vs: Karma
« Vastaus #85 : 26.09.07 - klo 12:34 »
Soittakaa karma Poliisi! Soittakaa Paranoid!

...asiaan...

Karma on ihan hanurista. Sillä ei ole keskimäärin mitään tekemistä minkään järjellisen kanssa. Paitsi tietenkin meitsin sairaat plussat on kovalla työllä ansaittu... not. Vois poistaa koko systeemin, kun aiheuttaa porua niissä, jotka välittää ja turhautumista niissä, joita evvk. Tai sitten rajata niitten bongojen antamisen jotenkin entiiämiten.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Dark Knight

Vs: Karma
« Vastaus #86 : 26.09.07 - klo 12:50 »
Kysymys: Miksi pitää karmaa yllä, jos suuri määrä plussia ja/tai miinuksia ei KÄYTÄNNÖSSÄ vaikuta mihinkään yhtikäs mitenkään?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa duracel

Re: Karma
« Vastaus #87 : 26.09.07 - klo 13:01 »
Mitä ihmettä! Sehän juuri vaikuttaa ihan käytännössä hyvinkin paljon. Minua ainakin vituttaa!

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Karma
« Vastaus #88 : 26.09.07 - klo 13:29 »
Jos näin mitätön asia aiheuttaa ihmisissä angstia niin kyllähän se siinä jo kuittaa tarpeellisuutensa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Nastaboi

Vs: Karma
« Vastaus #89 : 26.09.07 - klo 13:32 »
Itse ainakin luen aina ensimmäisenä foorumeilta Karman muutoslokin, koska sieltä löytyy pääsääntöisesti kaikki lukemisen arvoinen.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM