Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vitutusketju  (Luettu 2290592 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #360 : 15.10.07 - klo 19:17 »
Pilkku on foorumien pahin jakorasia.
Sen takia sitä onkin kiva nussia. Niin täällä kuin muualla.

Lainaus
Vituttaa hivenen fallenin puolesta. En itsekään haluaisi karmamiinuksia, jostain tekstin ulkoasusta. Saa karjamies laittaa itselleen karmamiinuksia, kun ei osaa tulkita suomenkieltä. Tärkeintä on viestin ymmärtäminen eikä mikään pilkkuvirhe vai mistä hitosta tommoset traumat sällille jääny?

Kyllä jossain on menty vikaan, kun karmamiinusta pelätään kuin ruttoa.
Itse olen käsittänyt karman samalla tavalla kuin kouluopetuksen. Virheistä ja tyhmyyksistä sakotetaan, mutta kannustetaan samalla parantamaan tulevaisuudessa, jotta sanktioilta vältytään. Saa olla aika vitun tyhmä tai laiska äijä, jos ei ymmärrä vinkkiä.
Minä jaksan nillittää puhtaasta kirjoitusasusta, koska siitä ei ole mitään haittaa, jos heität pilkkua, pistettä, shiftiä isoihin kirjaimiin ja vastaaviin, päin_vastoin. Mikä helvetin kiire edes on rämpyttää, kun kerran voi rauhallisesti ajatellen kirjoitella ajatuksia, miettiä kukkasia ja mehiläisiä ja tanssia pitkin ikivihreitä vehmaita mielessään.
Olen kirjaihmisiä ja lueskelevaa sorttia. Mieluummin luen selkeää tekstiä, josta voin napata kirjoittajan ajatukset sen sijaan että taistelen saadakseni vinkuintiasta selvää.

Nillin nillin, kälä kälä jne.  :-*

Poissa Nox

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #361 : 15.10.07 - klo 20:10 »
Vituttaa tämän foorumin suurin valituksen aihe nimittäin kielioppi. Kirjoja vähemmän lukevana ihmisenä mulle on tosiaan yks lysti tollaset isot alkukirjaimet, joita voi pikakirjoituksilla tulla.

Ps. AAAAAina ei ole aikaa perehtyä tekstin ulkoasuun.......

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #362 : 15.10.07 - klo 20:18 »
Vituttaa tämän foorumin suurin valituksen aihe nimittäin kielioppi. Kirjoja vähemmän lukevana ihmisenä mulle on tosiaan yks lysti tollaset isot alkukirjaimet, joita voi pikakirjoituksilla tulla.

Ps. AAAAAina ei ole aikaa perehtyä tekstin ulkoasuun.......
Nus nus.

Ei kielioppi, vaan kielen oikeaoppinen rakenteellinen ulkoasu. Vissi ero.
Koskaan ole kiire mihinkään, ihmiset vain keksivät tekosyitä jotta olisi kiire, jotta ei tarvisisi tehdä jotain oikeasti tärkeää ja/tai tarpeellista.

Poissa Traviantor

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Oikeesti kuka nää lukee? Ajan tuhlausta...
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #363 : 15.10.07 - klo 20:25 »
Tästä ketjusta alkaa tulla pikkuhiljaa mielenkiintoinen, vaikka onkin hieman off-topiccia tuo teidän "kielioppi taistonne", mutta sotkenpa oman kauhanikin tähän mukaan. Minusta karjanvarastaja on oikeassa. Olisi hyvä kun yhdys_sanat ja IsOt alKukirjaimeT menisi kohdalleen, sekä pilkut ja pisteet. Eihän se shiftin, pilkun tai pisteen painaminen paljoa pitäisi voimaa viedä. Vai? Ja siis tuo ei ole aikaa selitys on aika kehnonoloinen. Siis miten ei voi olla aikaa painaa nappia. Siinä kirjotellessa koneelle tulee paineltua nappeja muutenkin. Miten voi olla niin vaikea painaa pisteet, pilkut ja isot alkukirjaimet kohdilleen.
Noniin taas tuli sekava viesti, mutta varmaankin ymmärsitte.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #364 : 15.10.07 - klo 20:28 »
Ei kielioppi, vaan kielen oikeaoppinen rakenteellinen ulkoasu. Vissi ero.

Ero ei ole niinkään suuri. Laajassa merkityksessä kieliopin voi ymmärtää käsittävän myös kielen ulkoasullisen oikeellisuuden, so. kirjoitusasun. Suppeammassa merkityksessä kielioppi erotetaan erilliseksi osaksi oikeakielisyyttä suhteessa oikeinkirjoitukseen, tyylitajuun jne. Jossain foorumikeskustelussa sivumennen mainittu kielioppi voi ihan hyvin tarkoittaa kaikkea oikeakielisyyttä.

EDITAATIO: Oikeinkirjoitus ja hyvä kieliasu ovat erinomaisen tärkeitä ja taistelun arvoisia asioita. Valitettavasti vain taistelu tuntuu välillä olevan tuulimyllyjä vastaan. [Lisätty heti alkuperäisen vastauksen jälkeen. Unohtui hetkeksi.]
« Viimeksi muokattu: 15.10.07 - klo 20:30 kirjoittanut Thaurwylth »

Poissa Elwood

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #365 : 15.10.07 - klo 20:37 »
Ei kielioppi, vaan kielen oikeaoppinen rakenteellinen ulkoasu. Vissi ero.

EDITAATIO: Oikeinkirjoitus ja hyvä kieliasu ovat erinomaisen tärkeitä ja taistelun arvoisia asioita. Valitettavasti vain taistelu tuntuu välillä olevan tuulimyllyjä vastaan. [Lisätty heti alkuperäisen vastauksen jälkeen. Unohtui hetkeksi.]

Viikonloppuna jollakin sivusilmällä vilkaisemallani teksti-tv:n sivulla kerrottiin jonkin asian olevan jonkun henkilön mielestä taistelua lohikäärmeitä vastaan. Repesin.

P.S. Ylipitkät virkkeet kunniaan.

Poissa Nox

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #366 : 15.10.07 - klo 20:47 »
Ja siis tuo ei ole aikaa selitys on aika kehnonoloinen. Siis miten ei voi olla aikaa painaa nappia. Siinä kirjotellessa koneelle tulee paineltua nappeja muutenkin. Miten voi olla niin vaikea painaa pisteet, pilkut ja isot alkukirjaimet kohdilleen.
Noniin taas tuli sekava viesti, mutta varmaankin ymmärsitte.

Tarkoitin lähinnä, etten ehdi/jaksa tutkia kirjoittamaani tekstiä useita kertoja uudelleen huomatakseni sieltä nämä kielioppivirheet. Omia virheitä on sitäpaitsi kohtuu vaikea huomata.

Poissa Fumba

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #367 : 15.10.07 - klo 20:56 »
Tarkoitin lähinnä, etten ehdi/jaksa tutkia kirjoittamaani tekstiä useita kertoja uudelleen huomatakseni sieltä nämä kielioppivirheet. Omia virheitä on sitäpaitsi kohtuu vaikea huomata.

Tämän takia niihin voisi keskittyä jo viestiä kirjoittaessa.

Poissa miinin

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #368 : 15.10.07 - klo 21:04 »
Ps. AAAAAina ei ole aikaa perehtyä tekstin ulkoasuun.......

Sitten ei pitäisi olla aikaa myöskään kirjoittaa mitään. Jos sen kieliopin kertaalleen opettelee, niin se kyllä pysyy mielessä sen verran, että ainakin kaikkein räikeimmät virheet pysyvät poissa ja teksti lukukelpoisena - typot ovat eri asia, niitä sattuu kaikille ja ne pystyy editillä korjaamaan. On kuitenkin erittäin epäkunnioittavaa muita käyttäjiä kohtaan suoltaa foorumille lukukelvotonta tai muutoin hankalaselkoista tekstiä, toisaalta annat itsestäsi tällä tapaa sivistymättömän tai ainakin normaalia tyhmemmän kuvan. Keskittykää siis siihen mitä kirjoitatte ja kuinka sen teette, se kun on kaikkien edun mukaista.

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #369 : 15.10.07 - klo 21:12 »
Mitäs jos palauttettaisiin tämä "Kieleoppi ketju, muut vs. FA91 ja nox" pikkuhiljaa takaisin vitutusketjuksi, ja sanon vaan vielä kerran että minulle ei ainakaan ole paskankaan väliä onko teksti täydellistä vai ei, ja antakaa ihan rauhassa minulle lisää miinuksia, niitä on jo sen verran että en jaksa enää liikuttua moisesta, mutta olisi ihan kiva saada noita vaihtojakin aikaiseksi...

olen puhunut.

Poissa Fumba

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #370 : 15.10.07 - klo 21:39 »
Mitäs jos palauttettaisiin tämä "Kieleoppi ketju, muut vs. FA91 ja nox" pikkuhiljaa takaisin vitutusketjuksi, ja sanon vaan vielä kerran että minulle ei ainakaan ole paskankaan väliä onko teksti täydellistä vai ei, ja antakaa ihan rauhassa minulle lisää miinuksia, niitä on jo sen verran että en jaksa enää liikuttua moisesta, mutta olisi ihan kiva saada noita vaihtojakin aikaiseksi...

olen puhunut.

Mitä h*lvetin tekemistä karmalla on vaihtojen kanssa?

Poissa Simotus

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #371 : 15.10.07 - klo 21:49 »
Kyllä mulle ainakin vaihtoa suunnitellessa painaa ensimmäisenä painaa vaihtajan vaihtoehdotuksen kieli, sitten vasta vaihtopalaute ja näiden jälkeen muut. (Siis myös karma tai vaikka yleinen käyttäytyminen foorumilla.) Ja kannattaa muistaa, että se hyvä ja asiallinen kieli antaa sinusta sellaisen fiksun ja asiallisen vaikutelman, kirjoitettu kieli kun on pakostakin non-real lifessä se ensimmäinen asia, jonka perusteella ihminen tuomitaan. Oikeassa elämässähän tietenkin fyysinen ulkoasu ja muu nonverbaalinen viestintä ratkaisee tämän.
"Peli on henkisesti jo voitettu, kun Battle of Wits-pakkaa alkaa sekoittaa"

H/W: http://kapsi.fi/~tharna/forums/index.php?topic=14575.0

Poissa Nox

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #372 : 15.10.07 - klo 23:15 »
 "Jos sen kieliopin kertaalleen opettelee, niin se kyllä pysyy mielessä sen verran, että ainakin kaikkein räikeimmät virheet pysyvät poissa"

Ei kai yhdyssanavirhe ole räikeä vai onko? Jos se on räikeä mielestäsi niin pitäisikö ihmisten mennä äidinkielenkursseille erikseen, jotta saisi postata foorumillenne? Onko tällaisten yhdyssana karmamiinusten tarkoitus latistaa MTG:stä kiinnostunut ihminen niin ettei hän voi enää postata mieliharrastuksestaan? Foorumillanne postaa tekstiä myös käsittääkseni n. 12 vuotiaat henkilöt, joita täällä haukutaan noobeiksi ja turteiksi sun muiksi. Lopuksi nämä natiaiset vielä latistetaan, jollain yhdyssanan kokoisilla kielioppivirheillä. Onko tämä oikein. Tuli tässä kaikessa temmellyksessä vielä mieleen, että lukihäiriöinen henkilö ei varmastikaan tee virheitään tahallaan.

Muistaakseni joku vielä sanoi pilkkuvirheen johtavan epäsivistyneeksi henkilöksi leimautumisen, mikä vaikutti minusta koomiselta.

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #373 : 15.10.07 - klo 23:21 »
Vituttaa miinin joka pitää itseään muita parempana vain siksi että on moderaattori ja saa leikkiä data jumalaa

Poissa hembba

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #374 : 15.10.07 - klo 23:53 »
Nonii! Nyt tää alkaa muistuttaa kunnon vitutusketjua.

Vituttaa niin saatanasti kaikki perkeleen selkärangattomat nilkit jotka kusettaa nyyppiä vaihdoissa. Oikeasti, siinä saa tosielämän karmamiinusta kun se nyyppä tajuaa että siltä on kusetettu joku kiiltävä jahtiharvinaisuus jollakin scaled wurmilla. Ei varmasti tee mieli mennä hetkeen aikaan korttiostoksille kun fiiliksenä on että siellä on joku mtg-eliitti heti kyönäämässä boosterien parhaat laput. Itsellä yksi tuttu lopetti kun tajusi mitä korttikaupan veteraaneilla vaihdetuilla fetsien ja wishien foileilla olikaan arvoa. Palakaa syvimmässä helvetissä kaikki mulkut jotka olette joskus varastaneet magic-skenen isänmaantoivoilta heidän hyvät korttinsa!

Poissa Rancid-

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #375 : 15.10.07 - klo 23:56 »
On ihan eri asia kirjoittaa tekstiä, joka on kieliopillisesti oikein, kuin kirjoittaa fiksua tekstiä. Vituttaa ihmiset, jotka eivät tajua tätä eroa ja kuvittelevat heitä dissattavan tekstinsä kieliopillisesta laaduttomuudesta sisällönkin ollessa mitä sattuu. On totta, että esim. Anime1 on saanut sinänsä kohtuuttoman määrän miinuksia ja muuta kuittailua tekstiensä epäselvyydestä - lukihäiriöhän se siellä taustalla kummittelee. Sen sijaan muut karmamiinustilaston kärkiturtit ovat kyllä ansainneet asemansa ihan puhtaalla typeryydellä. Terveisiä vaan ilpolle.

Olen kuullut myös tarinaa, että niin DK kuin ilpokin ovat saaneet vaihtoja aikaan ihan hyvään tahtiin karmamiinuksistaan huolimatta. Kummallakaan ei näytä olevan myöskään banneja foorumille, joten valitukset aiheesta "ei voi postata harrastuksestaan" ovat niin ikään turhia.

Viiden pisteen vinkki FA91:lle ja muillekin (esim. tälle tyypille) olkoon tässä vaiheessa se, että noin 90% ajasta [color] on täysin turha tagi ja [size]:äkin on tarkoitus käyttää vähän eri tavalla. Mua ainakin vituttaa tihrustaa tältä maantienväriseltä taustalta punaisella vedettyä numeroa random käyttiksen edessä ja ihmetellä helvetin isolla kirjoitettuja random alkuturhuuksia.

PS. Ollakseen karmamiinuksistaan niinkin välinpitämätön FA91 valittaa niistä uskomattoman paljon. ::)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Der Golem

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #376 : 16.10.07 - klo 17:55 »
Vituttaa käsitys siitä, etteivät yhdyssanavirheet olisi räikeitä.


[yhdyssanavirhe] "ikäni alkaa ykkösellä" [/yhdyssanavirhe]

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #377 : 16.10.07 - klo 19:08 »
Vittu kun taas vituttaa tämä sakki täällä, niin mihin vaihtoihin beerfordinner? (ulkopuoliset kts. FA91 karmamiinukset)

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #378 : 16.10.07 - klo 19:25 »
Vittu kun taas vituttaa tämä sakki täällä, niin mihin vaihtoihin beerfordinner? (ulkopuoliset kts. FA91 karmamiinukset)
Vitun itkijä turpa kiinni. Ei enää kiinnosta.

Mene ulos, tee lenkki pari ja pura sitä vitutusta (jos sitä edes on, kun tyhjästä nyhjäiset kitinän aihetta) vaikka kiveen, mutta ei oikeasti ole tarvis alkaa vinkua samaa asiaa ties kuinka monennetta kertaa lyhyen ajan sisällä. Rajansa on jopa vitutus-aiheella.

E: Tai kuuntele pari tuntia kunnon musiikkia, se jos mikä helpottaa pahintakin angstia. Purkkapop vittuun, Manowarit + Judas Priestit kehiin!
« Viimeksi muokattu: 16.10.07 - klo 19:28 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Nox

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #379 : 16.10.07 - klo 19:28 »
Vituttaa käsitys siitä, etteivät yhdyssanavirheet olisi räikeitä.


[yhdyssanavirhe] "ikäni alkaa ykkösellä" [/yhdyssanavirhe]

Neropatti  :o

Tuollaiset tiukkapipot vituttaa ehkä enemmän, kuin mikään tällä foorumilla. Toivon todella ikäsi alkavan ykkösellä  ;D

Karjamies avautuu oikeaan topikkii :D

Poissa shazzle

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #380 : 16.10.07 - klo 19:30 »
mahtaa teitä vituttaa

Poissa Snowman

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #381 : 16.10.07 - klo 19:31 »
Tää ketju vituttaa, ehkä turhin topikki sitten ''Mitä kuuntelen nyt'' ketjun jälkee.

Poissa hembba

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #382 : 17.10.07 - klo 00:33 »
Tää ketju vituttaa, ehkä turhin topikki sitten ''Mitä kuuntelen nyt'' ketjun jälkee.

Se vitutti, tää on viihdettä

Edit: Hey flamettajat monopunaisella pelaavat (mtg-poliittisesti korrekti ilmaus), alkakaa vaihtamaan keskenänne karmamiinuksia niin tästä tulee vielä hauskempaa
« Viimeksi muokattu: 17.10.07 - klo 00:36 kirjoittanut hembba »

Poissa ViUe

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #383 : 19.10.07 - klo 23:35 »
Vituttaa hävitä rahaa pokerissa siihen että kaveri saa riverillä ainoan outtinsa.

Poissa YuHo

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #384 : 19.10.07 - klo 23:39 »
Hmm...
Muo vituttaa:

1: Ei oo rahaa.
2: Kone on paska!
3: Oon alaikänen.
4: Nyt on vitun tylsää.
5: Turha topikki.
6: Väsyttää!

Poissa Elwood

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #385 : 20.10.07 - klo 19:09 »
Kieli oppi valistuksesta kuulo enää kertaakaan tässä ketjussa vituttas jopa enemän ,kuin eilen vitutti ,joka on jo huonosti kun sillo ei netti ees toiminu ,enkä päässy ees
partiksellekaan.

"Jalkoja särkee..." "ITSE käytän aspiriinia." "Niin mut ei mun pää oo kipee, jalkoja särkee."

Lisäksi Danonen mainokset, varsinkin Danonino-sellaiset, aiheuttavat hieman ärtymystä.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #386 : 20.10.07 - klo 19:11 »
Kieli oppi valistuksesta kuulo enää kertaakaan tässä ketjussa vituttas jopa enemän ,kuin eilen vitutti ,joka on jo huonosti kun sillo ei netti ees toiminu ,enkä päässy ees
partiksellekaan.

"Jalkoja särkee..." "ITSE käytän aspiriinia." "Niin mut ei mun pää oo kipee, jalkoja särkee."

Lisäksi Danonen mainokset, varsinkin Danonino-sellaiset, aiheuttavat hieman ärtymystä.
Arkiaamuisin piristää:

" EkOvilLAA!"
Parhaimmillaan kolme kertaa joka mainostauko. Loppui tässä taloudessa Huomenta Suomen katsominen siihen.

Poissa Hezzu

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #387 : 20.10.07 - klo 20:33 »
Mua vituttaa se yks vanukasmainos missä on se lehmä ja pikkulapset laulaa jostain lehmästä saakeli soikoon, se rallatus jää vaan päähän!

Poissa Traviantor

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Oikeesti kuka nää lukee? Ajan tuhlausta...
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #388 : 20.10.07 - klo 21:34 »
Mua vituttaa se yks vanukasmainos missä on se lehmä ja pikkulapset laulaa jostain lehmästä saakeli soikoon, se rallatus jää vaan päähän!

Älä muuta virka, mutta mieti sitten kun pikkusisarukset hoilaa sitä koko ajan.
Nimimerkillä: Kokemusta on...

Poissa vodel

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #389 : 20.10.07 - klo 21:50 »
Eniten vituttaa juuri kaikki suomeksi dupatut mainiokset, joissa ääninäyttely on suorastaan karmaisevaa kuultavaa ja aiheuttaa välittömiä aivoverisuonen pullistumia. Klassikkona ote lempi vaippamainoksestani vuosien takaa:

" ...ja sitten kun kävin katsomassa, niin kyllä meidän Reetan peppu oli ihan nihkeän kostea"

Hyi helvetti, vieläkin kylmää!
Nopeat elävät, kuolleet eivät.