Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vitutusketju  (Luettu 2290630 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3870 : 20.09.12 - klo 15:36 »
Vituttaa off-topic vitutusketjussa  ::)
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jambo

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3871 : 20.09.12 - klo 15:42 »
Vituttaa off-topic vitutusketjussa  ::)

En aloittanut, mutta tajusin toki myöhemmän vastauksen menevän offiksi, anteeksi kaikille mielensäpahoittajille  ;) ja nyt ONTOPIC: paskaa istua pakollisella luennolla kun samaan aikaan olis kaks kerrosta alempana paljon, paljon mielenkiintoisempi luento...
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa Polari

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3872 : 20.09.12 - klo 15:48 »
Jambo: Alkuperäisestä viestistä ei juuri mitenkään pysty päättelemään että nyt puhuttaisiin tietyistä matseista eikä pelistä yleensä, mutta ok, jälkimmäinen kuulostaa fiksummalta.

Lochness: Se että pysyy vauhdissa mukana ei vielä kerro mitään koska matchmaking ottaa matalan ratingisi huomioon ja tasapainottaa pelit siten että loput tiimistäsi on odotusarvoisesti vihuja parempia. Ennemminkin se kertoo että ratingisi on juuri kohdallaan. Omat kokemukseni rajoittuvat HoNiin mutta ymmärtääkseni LoLin matchmaking on pohjimmiltaan ihan vastaava Elo-systeemi. Ja HoNissa kun pyörittelin yhtä aikaa "oikeaa" accounttia ja rölliä niin päälle sata pistettä oikean tason alle alkoi olla todella vaikeaa vetää ratingia alaspäin vaikka miten pelas kännissä ja/tai läpällä (kun tarkoituksella pelien heittäminen on niin tympeää että sitä en tehnyt vaan harrastin lievempää perseilyä).

roussih +1

kivi: "off-topic vitutusketjussa" ::)
« Viimeksi muokattu: 20.09.12 - klo 15:49 kirjoittanut Polari »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Pepe

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3873 : 20.09.12 - klo 16:45 »
[Offtopic]Elo systeemit noissa kaikissa on, koska ne on helppo implementoida ja toimivat aika hyvin. Elo voi lyhyellä aikavälillä kusta linssiin, mutta pitkällä aikavälillä se tasoittuu, joten jos sadan pelin jälkeen on ratet samoissa kohdissa kuin ennen, niin ei voi muuta kuin katsoa peiliin. [Megaofftopic]DotA:ssa oli joskus melko monimutkainen X-rating systeemi yhdellä irkkikannula pyöritetyssä botissa. Se otti huomioon ostettujen wardien määrän ja farmit yms. muita tekijöitä replayn perusteella.[/Megaofftopic] [/Offtopic]

Vituttaa kun väsyttää.

Poissa Warma

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3874 : 20.09.12 - klo 17:21 »
(Olisin voinut vannoa, että lähetin tämän viestin jo. Ilmeisesti kuitenkaan en.)

No siis koska minun ja kaverini elo ero on iso, niin pelaan pelaajien kanssa joiden elo on 1750-1850. Ja ihan hyvin olen pärjännyt tuossa tierissä. Ja varsinkin jos olen support Alistar, niin silloin pystyn pitämään huolen siitä, että tiimi voi kärriä pelin. Itsehän olen sanonnut kaverilleni, että carry kärrii peliä, mutta supportti kärrii carrya. Myönnän että joskus on huonoja pelejä, mutta ne huonot pelit ovat vähentyneet ajan myötä, kun osaan pelata supporttia todella hyvin.

Olen monesti miettinyt, löytyykö DotA-tyyppisten pelien suuren suosion syy siitä, että koska niitä pelataan vain tiimeissä, vastuu omasta suorituksesta vähenee ja ihmiset voivat kuvitella vähän mitä haluavat omasta taitotasostaan.

Starcraftia tulee pelattua. Suoraa ELOa ei peli kerro, mutta suurimman osan ladderoinnistani olen viettänyt platinaliigassa, mikä merkitsee sitä, että olen ratkaisevasti huonompi kuin osapuilleen kaikki aivoilla varustetut, jotka siinä edes etäisesti yrittävät pärjätä. Tämä vituttaa, mutta vähemmän kuin luulisi.

Poissa Andros

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3875 : 20.09.12 - klo 17:55 »
ELO-ranking keskustelun muistuttamana vituttaa Magicin nykyinen jätepistejärjestelmä, jopa moniongelmaista totalratinkia on ikävä  :'(

Poissa Reflektio

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3876 : 20.09.12 - klo 18:16 »
yeou: Vitutuksen luomaan raivoon voi kuolla sitten joku muu eikä vain itse? :D Tai tieteki voi aina joku verisuoni poksahtaa päästä...
ahaa... minulla siis toimii eri tavalla...
Siis siihen voi loogisesti pahimmillaan jopa kuolla joku muu(kin) kuin itse jos se tarpeeksi suureksi vitutusraivoksi muuttuu. Ei sillä että omistakaan rageistani kukaan kuolisi. No, toistaiseksi ainakaan, tulevaisuudestahan ei koskaan tiedä, haha.

Vituttaa tulevien päivien tekemisen puute jonka tietää jo ennalta.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3877 : 20.09.12 - klo 19:58 »
Vituttaa tulevien päivien tekemisen puute jonka tietää jo ennalta.

Voisit tehdä ainakin yhden muotokuvan jollekin :D
jos ei tule ketään niin tee minusta, siinä tapauksessa että on tarpeeksi tylsää ;D

(mitä, äsken oli masennusta mutta nyt?)

Poissa Reflektio

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3878 : 21.09.12 - klo 01:07 »
Voisit tehdä ainakin yhden muotokuvan jollekin :D
jos ei tule ketään niin tee minusta, siinä tapauksessa että on tarpeeksi tylsää ;D
That's your job. ;) No ei, en vain erityisemmin perusta muotokuvien piirtämisestä. Kovin paljoa.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa zoukka

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3879 : 21.09.12 - klo 09:10 »
moba't on siitä kauheita pelejä, että jos et ole jossain tiimissä, niin menestyksesi roikkuu random jamppojen mukana. Pelatkaa jotain 1v1 pelejä.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3880 : 21.09.12 - klo 09:15 »
Vituttaa traileridarra.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa zoukka

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3881 : 21.09.12 - klo 09:29 »
Traileri, niinku asuntovaunu?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3882 : 21.09.12 - klo 09:38 »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa zoukka

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3883 : 21.09.12 - klo 09:56 »
Harmi, että nykyään trailerit ovat niin huonoja. Kohoava kuoro. Inception torvet. Rätisevä ja pätkivä ruutu-efekti. Presto!

Poissa Rancid-

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3884 : 21.09.12 - klo 10:31 »
Älä unohda Dressmann-miestä spiikkaamassa kliseisiä lausahduksia jotka sitten vielä näytetään kivasti tekstipätkinä trailerissa varsinaisten leffanpätkien välissä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Ilkka_s

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3885 : 21.09.12 - klo 10:41 »
Vituttaa kun tarkistaa tenttisalia netistä ja tajuaa samalla lukeneensa viimeisen kaksi viikkoa väärään tenttiin. (no jos jotain positiivista niin tentti johon olen lukenut on sitten viikon päästä, muistin järjestyksen väärin...)

Poissa zoukka

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3886 : 21.09.12 - klo 10:46 »
Älä unohda Dressmann-miestä spiikkaamassa kliseisiä lausahduksia jotka sitten vielä näytetään kivasti tekstipätkinä trailerissa varsinaisten leffanpätkien välissä.

Itsellä on jo melkein ikävä tätä viskibasso -narratiivia. Paskaahan se oli, mutta ei sentään näin paskaa.

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3887 : 21.09.12 - klo 18:45 »
tämä...
''HUOM! Ilmoittautuessasi mainitse kilta jota haluat pelata. Koska kiltapaketteja rajallisesti''
huolettaa niin etten varmaan saa kunnolla nukuttua viikonloppuna  :-\
ehdinkö? ehtisinkö? onko minulla niin paljon tuuria varastossa että onnistuisin?

ja nyt, tuntuu väärältä. ei tosin haittaa vaikka ihmiset minua vihaisivat sen takia että olen epäkohtelias/itsekäs. painaa kuitenkin.. jokin vaan painaa.. ärsyttävää!

vaikka kukaan ei ole valittanut tähän asti, olen ylpeä siitä että etuilen linkkijonoissa.

..Rhaederis  :'(


Hmm, taisin hukata monimutkaisen ketjupunoksen jonka kanssa työskentelin tänään 4 tuntia  ::) + löysin! oli sängyn peiton rypyssä piilossa
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo 21:08 kirjoittanut yeou »

Poissa Rhaderis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3888 : 21.09.12 - klo 20:29 »
Kannattaa valita itselleen myös "varakilta", jos pääsee käymään ikävästi oman #1 kanssa.
Itse lähden Selesnyalla, ja Golgari kakkosvaihtoehtona.

Olen aika varma ettei Selesnya kerää niin suurta kannatusta että boosterit loppuis, Golgarilla asia onkin ihan toisin..

Poissa Reflektio

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3889 : 21.09.12 - klo 22:41 »
''HUOM! Ilmoittautuessasi mainitse kilta jota haluat pelata. Koska kiltapaketteja rajallisesti''
Ei jaksa kissankokoisilla tuota quotea kuitenkaan. Olihan tämä tiedossa jo, ja pelkkää logiikkaa etteivät ne riitä - ilmiselvistä syistä kun pelaajia on paljon - mutta hieman tällainen olo tuli silti kun ajattelin etten saisi tiettyä kiltaboosteria, heh.

Kannattaa valita itselleen myös "varakilta", jos pääsee käymään ikävästi oman #1 kanssa.
Totta, siksi onkin parempi heittää mielessään kaikki killat paremmuusjärjestykseen ennen prelluja, sillä jos kovin myöhässä menee paikalle voi parikin suosikkikiltaa olla jo loppu.

Vituttaa vaan sitten ottaa prelluissa huomioon myös se yleinen lappujen taso/pelattavuus ja kuinka monta niitä hyviä lappuja sitten on. Siis nimenomaan prellujen kannalta, sitten myöhempää ajatellen kun ottaisin ihan eri killan heh... Ei liene nimittäin hirveästi järkeä ottaa kiltaboosteria jonka värejä ei aio ollenkaan pelata - toki riippuen mitä muista boostereista sitten tulee...

Vai ei kai se ollut siis pakko kuitenkaan pelata prelluissa sitä kiltaa minkä valitsee? Joku (yeouko?) kun sattui mainitsemaan/arvelemaan jotain sellaista aiemmin. Hm vaan tuskinpa, olisi varmaan vitutus potenssiin X aika monilla sitten, allekirjoittanut mukaan lukien, varsinkin jos ei saisi haluamansa killan boosteria.

EDIT: Linkki korjattu, naamapalmu.
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo 22:59 kirjoittanut Reflektio »
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Farseer

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3890 : 21.09.12 - klo 22:47 »
Barcelonan-reissun jälkeinen kerääntynyt kasa hommia vitutttaa. Etenkin kun se kasa on lähinnä kasvanut reissusta paluun jälkeen. No koitetaan tänään saada yksityisviesteihin vastattua, niin saa edes yhden asian tehtyä. Edessä olisi viikon sisään kirjatentti, pokeria, vaalityötä monen moista ja pitäisi jokunen sivu tekstiäkin kirjoittaa + luennoillakin pitäisi vähän vaihteesta käydä. Ja mitäköhän muuta, vähän syysflunssaakin pukkaa.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Kertsu

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3891 : 21.09.12 - klo 22:49 »
''HUOM! Ilmoittautuessasi mainitse kilta jota haluat pelata. Koska kiltapaketteja rajallisesti''
Ei jaksa kissankokoisilla tuota quotea kuitenkaan. Olihan tämä tiedossa jo, ja pelkkää logiikkaa etteivät ne riitä - ilmiselvistä syistä kun pelaajia on paljon - mutta hieman [ url=http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s]tällainen[/url] olo tuli silti kun ajattelin etten saisi tiettyä kiltaboosteria, heh.

Kannattaa valita itselleen myös "varakilta", jos pääsee käymään ikävästi oman #1 kanssa.
Totta, siksi onkin parempi heittää mielessään kaikki killat paremmuusjärjestykseen ennen prelluja, sillä jos kovin myöhässä menee voi parikin suosikkikiltaa olla jo loppu.

Luojan kiitos Kuopiossa riittänee Selesnyan kiltabuustereita :D

Ja ettei offtopickiks mene nii vituttaa tällä hetkellä se, ettei keksi järkevää Selesnya deckiä tulevaan Standardiin.

Poissa Rhaderis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3892 : 21.09.12 - klo 22:59 »
..vituttaa tällä hetkellä se, ettei keksi järkevää Selesnya deckiä tulevaan Standardiin.

Ditto.

Tosin, kyllä on Populaten tiimoilta idea jo kylvetty.
Uskon että sillä tulee saamaan tehtyä rik kinäisiä asioita, ja jos ei niin sitte vituttaa!

Poissa Reflektio

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3893 : 21.09.12 - klo 23:20 »
Hmm mietin tässä, että voisinpa koettaa yhdistää Azoriuksen ja Selesnyan jos lappuja niihin saan tarpeeksi ja mennä WUG:lle, Detain+Populate kun voisi olla aika hyvin toimiva yhdistelmä, ja pakka sitten creaturepohjainen sekä defenssiä että kenties aggrompaakin sisältävä deckirakennelma, eikä sisällä Golgariakaan niin ei ole välttämättä niin haluttukaan sitten - ehkä. Toisaalta 2HG kyseessä, joten pitää katsella kaverin kanssa sitten miten kootaan pakat.

Vituttaa kun feilasin linkin ja se ehdittiin quotea ennen kuin huomasin ja korjasin sen, joten nyt se on sitten editoinnista huolimatta kestofailina jolle en itse mitään voi. :D

"Quote any failure target opponent controls. That player busts him- or herself."
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo 23:24 kirjoittanut Reflektio »
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3894 : 22.09.12 - klo 02:30 »
Kahden minuutin taksi maksaa enemmä ku viikon bussit. Ei ennäää ikinä.

Poissa DawnStar

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3895 : 22.09.12 - klo 18:11 »
Oblivion ja se kun ei muista savettaa. :(
"I am writing this under an appreciable mental strain, since by tonight I shall be no more." H.P Lovecraft

Poissa nikoh

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3896 : 24.09.12 - klo 14:45 »
se vituttaa, että jos lapun hinta on 0,02e mcm:ssä ja joku luulee saavansa niitä 20kpl yhdestä 0,40e lapusta. jotai järkeä siihe touhuun!

Poissa weaselface

Vitutusketju
« Vastaus #3897 : 24.09.12 - klo 16:11 »
se vituttaa, että jos lapun hinta on 0,02e mcm:ssä ja joku luulee saavansa niitä 20kpl yhdestä 0,40e lapusta. jotai järkeä siihe touhuun!

Mä oisin vaan tyytyväinen jos joku huolis 20 roskalappua jostain kortista jonka mä tarviin.

Poissa Reflektio

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3898 : 24.09.12 - klo 16:21 »
se vituttaa, että jos lapun hinta on 0,02e mcm:ssä ja joku luulee saavansa niitä 20kpl yhdestä 0,40e lapusta. jotai järkeä siihe touhuun!
Yksi syy miksen suosi MCM:ää, tai varsinkaan pelkkien minimihintojen perusteella katselua. Ennemmin keskiarvotkin - minimi tosiaan on minimi ja usein aivan ylipieni.

Vituttaa kun on liikaa hommaa mitä ei saa/ehdi saada tehtyä.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Enterorrhexis

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #3899 : 24.09.12 - klo 22:42 »
Vaikka tämä keskustelu pitäiskin käydä jonkinsortin MCM-ketjussa niin todetaas taas tänne, että tuo on jo useaan otteeseen huomattu miten monitulkintainen tuo hinnoittelupolitiikka on, kun ihmisten käsitykset vaihtelee paljonkin. Jotkut noudattaa sokeasti tiettyä lähdettä, jotkut osaavat järkevässä suhteessa soveltaa. Itsehän todella mielelläni katson MCM:stä etenkin kalliimpien korttien hintoja sen perusteella millä hintaa saa halvimman hyväkuntoisen englantia puhuvan yksilön luotettavalta myyjältä (koska sellaiseen itse tarttuisin). Yleensä se minimihintainen sattuu olemaan jokin italiano/español melko poikkeuksetta ja usein etenkin vähänkin vanhemmissa korteissa se keskihinta kusee pahemman kerran, kun siellä keskihintaa kalliimmalla tasolla roikkuu ne hintaa manipuloivat yksittäiset sekä vanhemmalta ajalta myyntiin laitetut yksilöt joiden hinta on siltä kaudelta kun lappu näki peliä (jälkimmäistä tapaa usein t2-lappujen kohdalla)..

.. Tässä taas ei voida oikein soveltaa minkään jörssirarejen ja commonien hinnoittelun pohjalta sitä miten vaihdot menee. On hyvä olla se oma järki kädessä, joka onneksi pääosin ihmisiltä löytyy. Paitsi se sankari joka halus 20kpl jotain lappua 0,40e lapulla. Tyhmä se ei ole silti joka pyytää (välttämättä!) vaan se joka tyhmään pyyntöön lopulta vastaa.

Vittu. Onneksi pitkä työvuoro osas loppua vaikka kello tuntui liimaantuneen johonkin puoli kuuteen.. Meinas olla aika iso otsassa.
« Viimeksi muokattu: 25.09.12 - klo 19:27 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?