Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!  (Luettu 11535 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tervonaattori

Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« : 04.04.09 - klo 14:29 »
Hei ja päivää jalot MtG kollegani! Antakaa tukenne Heinolan ylpeydelle, mahtavalle lintutarhalle! Älkää jättäkö niitä lintupoloja, jotka tarvitsevat apua, oman onnensa nojaan!!

http://www.adressit.com/lintutarha

Poissa miinin

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #1 : 05.04.09 - klo 00:39 »
Jos oikeasti haluat asialle jotain tehdä, niin nettiadressi on se ihan viimeinen vaihtoehto - sen vaikutus asiaan kun on tasan 0.

Poissa shazzle

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #2 : 05.04.09 - klo 11:46 »
Jos oikeasti haluat asialle jotain tehdä, niin nettiadressi on se ihan viimeinen vaihtoehto - sen vaikutus asiaan kun on tasan 0.

Väärin. Montakin nettiaddressia on jo päässyt julkisuuteen median kautta. Tuollainen vaikuttaa varmasti enemmän kuin "tasan 0".

Poissa Polari

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #3 : 05.04.09 - klo 12:15 »
Jos oikeasti haluat asialle jotain tehdä, niin nettiadressi on se ihan viimeinen vaihtoehto - sen vaikutus asiaan kun on tasan 0.

Väärin. Montakin nettiaddressia on jo päässyt julkisuuteen median kautta. Tuollainen vaikuttaa varmasti enemmän kuin "tasan 0".

"Noteerattiin mutta ketään ei kiinnostanut" taitaa pyöristyä nollaan? Ovat nimittäin kokeneet vähän inflaatiota, esim. tämän hetken kaksi suosituinta adressia ovat Hollannin pedofiilipuolueen kieltäminen sekä Susan Kuronen - lopeta se avautuminen, joilla varmaan tulee olemaan merkittäviä seuraamuksia. Niitä keskisuuria adresseja löytyykin sitten kaikelle mihin mielikuvitus jaksaa venyä.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa shazzle

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #4 : 05.04.09 - klo 12:30 »
"Noteerattiin mutta ketään ei kiinnostanut" taitaa pyöristyä nollaan? Ovat nimittäin kokeneet vähän inflaatiota, esim. tämän hetken kaksi suosituinta adressia ovat Hollannin pedofiilipuolueen kieltäminen sekä Susan Kuronen - lopeta se avautuminen, joilla varmaan tulee olemaan merkittäviä seuraamuksia. Niitä keskisuuria adresseja löytyykin sitten kaikelle mihin mielikuvitus jaksaa venyä.

Se, että asia X pääsee lehtiin on jo kiistämättä vaikutuksellista. Tietoisuuden leviäminen asiasta X vaikuttaa ihmisiin enemmän kuin näköjään ymmärrätkään.
Kun jokin adressi mainitaan lehdissä ja/tai televisiossa, siitä puhutaan - silloinkin kun SINÄ et siitä puhu. Vaikutus on ehdottomasti enemmän kuin "tasan 0", niinkuin sanoin. Se, pyöristyykö vaikutus nollaan riippuu pyöristyksestä. Itse muistan viimeisistä adresseista Eläkeiän nostamisesta ja Eroa Suvi Lindén -adressit. Vaikutuksista voidaan olla montaa mieltä, mutta vaikutusta kuitenkin on. Tuollaisen adressin tekeminen ei vie paljoa aikaa, ja tuokin nimenomainen adressi on kerännyt jo yli 10 000 nimeä, joista varmasti moni puhuu Heinolan lintutarhasta tuttavilleen.

Sekin, että me tässä kinaamme nettiadressien vaikuttavuudesta vaikuttaa. Kaikki liittyy kaikkeen. Voisit pyöristää turhan kommenttisi pois kokonaan, kun silläkään ei tainnut olla merkitystä?

Poissa Hopo

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #5 : 05.04.09 - klo 13:49 »
Any publicity is good publicity.

Väitän, että adressin vaikutus päätöksentekoon korreloi positiivisesti sen allekirjoittaneiden lukumäärän kanssa. Samoin, mitä suuremmasta asiasta yhteiskunnallisesti on kyse, sitä enemmän se kerää nimiä jos asia koetaan vastustamisen/puoltamisen arvoiseksi. Paikallispolitiikkatasolla jos esim. leijonanosa Heinolan väestöstä nimensä adressiin laittaa, on päättäjien tehtävä muutakin kuin luettava tältä palstalta että nettiadressien vaikutus pyöristyy nollaan eikä niistä tarvitse välittää.

Silti mielestäni verraten tehoton keino, mutta mä en uskokaan edustukselliseen demokratiaan.

IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Polari

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #6 : 05.04.09 - klo 13:57 »
Eihän tässä nyt ole kyse siitä etteikö marginaalinenkin hyöty olisi hyötyä, vaan siitä missä on se mielekäs alaraja. Jos huudan parvekkeeni ikkunasta Vuosaaren kadulle "HEINOLAN LINTUTARHAA EI SAA LOPETTAA", nostaa se asian tietoisuutta ja on mahdollista että jotakuta jopa kiinnostaa. Vaan onkohan se silti sen arvoista?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa shazzle

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #7 : 05.04.09 - klo 14:19 »
Eihän tässä nyt ole kyse siitä etteikö marginaalinenkin hyöty olisi hyötyä, vaan siitä missä on se mielekäs alaraja. Jos huudan parvekkeeni ikkunasta Vuosaaren kadulle "HEINOLAN LINTUTARHAA EI SAA LOPETTAA", nostaa se asian tietoisuutta ja on mahdollista että jotakuta jopa kiinnostaa. Vaan onkohan se silti sen arvoista?

Minä olen taas mielestäni huomannut, että adressien vähäisestä tehosta valittavat ovat yleensä niitä samaisia henkilöitä ketkä eivät adresseja allekirjoita. Olen myös huomannut, että samaiset ulisijat eivät koita vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin yleensä, tai edes puhua niistä. Nämä ovat tosin vain omia huomioitani.

Jos olette vakuuttuneita omasta voimattomuudestanne, niin älkää viitisikö tartuttaa sitä muihin ihmisiin. Se on masentavaa, eikä edes totta.
« Viimeksi muokattu: 05.04.09 - klo 14:21 kirjoittanut shazzle »

Poissa Polari

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #8 : 05.04.09 - klo 14:45 »
Itsehän olen sellainen henkilö joka aiemmin on jokusen kirjoittanut, mutta homma jäi huomattuani kuinka vähän niistä on mitään iloa kenellekään. Kyllähän minua yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat, kysymys on vain siitä että parvekkeelta huutelu ja nettiadressit eivät vaikuta minusta mielekkäilta tavoilta ajaa niitä.

Tässä tulee kysymykseen myös informaation saturaatio. Esimerkki 1: Harrastusaiheiselle foorumille ilmestyy pari kertaa vuodessa ketju jostain oikeasti tärkeästä kysymyksestä. Tietoa tulee hallittava määrä ja sen informaatiopitoisuus on korkea. Nämä luultavasti luetaan. Esimerkki 2: Harrastusaiheisella foorumilla on henkilö joka postaa suunnilleen kerran kuussa välillä jostain oikeasti tärkeästä, välillä jotain täysin höyrypäistä paranoiaa. Vähän ajan kuluessa informaatiovirran asiapitoisuus havaitaan alhaiseksi ja siihen lakataan kiinnittämästä huomiota. Pahimmassa tapauksessa tässä yhteydessä mainitut tärkeät asiat assosioituvat samalta kanavalta tulevaan paranoiaan ja niidenkin koettu merkitys laskee, jolloin niille oli tästä enemmän haittaa kuin hyötyä.

Näen nettiadressit rinnastettaviksi esimerkkiin 2, jonka takia en halua olla missään tekemisissä niiden kanssa, vaan mieluummin käsittelen näitä asioita jossain ihan muualla. Selvensikö tämä kantaani asiaan?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Vilhis

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #9 : 05.04.09 - klo 14:55 »
Tuskin nettiadressien(tai adressien ylipäätään) vaikutus on kuitenkaan tasan 0? Vai onko joku oikeesti sitä mieltä?

Tuollaisen "kielletään pedopuolue hollannissa" -adressin vaikutusmahdollisuuksiin yhtään mihinkään ei kai kukaan tosissaan uskokkaan. Ts. Paskaahan on netti täynnä, mutta en nää silti syytä olla kirjoittamatta nimeä adressiin Heinolan lintutarhan puolesta.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa shazzle

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #10 : 05.04.09 - klo 15:12 »
Polari, samainen 'höyrypäinen kirjoittelija' ei saanut koskaan yhtään kiistävää perustelua väitteilleen. Miksiköhän..? Kyse on varmastikin tästä threadista.

Höyrypäisyydestä on paha lähteä kiistelemään kun kukaan ei vaivaudu perustelemaan kantojaan kirjoittelijan höyrypäisyydestä. Helppohan sitä on mennä henkilökohtaisuuksiin perustelematta yhtään mitään. :]

Ja Miininkään ei vaivautunut mitenkään perustelemaan kantaansa, kunhan pisti karmamiinusta minulle yleistyksestäni. Mielestäni oma yleistyksesi "nettiadressien vaikutus on 0" on yhtälailla naurettava yleistys. Onko tämä mielestäsi paljonkin toimivampi tapa vaikuttaa?

Poissa miinin

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #11 : 05.04.09 - klo 15:27 »
"Jos joku ei allekirjoita nettiadressia, niin se tarkoittaa, että hän ei pyri kansalaisvaikuttamiseen" - osalla henkilöistä asia varmasti onkin näin, kun taas löytyy myös iso osa sellaisia ihmisiä, jotka tekevät jotain ihan oikeaa kannattamiensa asioiden puolesta, sen sijaan, että kirjoittaisi nimensä nettiadressiin ja ulisisi siitä, että joku muu ei niin tee. Esimerkiksi tässä Lintutarha-asiassa on kyse säästöistä: kun rahaa ei ole, jostain on karsittava - siihen ei 10 000 "Aku Ankkaa" ja "Mikki Hiirtä" nettiadressissa vaikuta suuntaan eikä toiseen.

Ja mitä taas perustelemiseen esimerkiksi juuri tuon salaliittoketjun osalta, niin tähän pätee erinomaisesti vanha viisaus:
"Arguing on the internet is like running in the special olympics: even if you win, you are still retarded"

Edellinen vakavissaan postattu viesti joltain muulta kuin sinulta oli 13kk takaa, se kertonee aika tarkkaan mitä muut ajattelevat asiasta - sinä voit uskoa asiaasi, minun ei tarvitse - sinä et myöskään saa minua muuttamaan kantaani, enkä minä sinua, joten mikä pointti siitä on jatkaa vääntämistä?
« Viimeksi muokattu: 05.04.09 - klo 15:30 kirjoittanut miinin »

Poissa Mozzam

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #12 : 05.04.09 - klo 15:31 »
Mitä nää linnut tekee mulle jos mä pelastan ne?
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa Hopo

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #13 : 05.04.09 - klo 16:07 »
Itsehän olen sellainen henkilö joka aiemmin on jokusen kirjoittanut, mutta homma jäi huomattuani kuinka vähän niistä on mitään iloa kenellekään. Kyllähän minua yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat, kysymys on vain siitä että parvekkeelta huutelu ja nettiadressit eivät vaikuta minusta mielekkäilta tavoilta ajaa niitä.

Tässä tulee kysymykseen myös informaation saturaatio. Esimerkki 1: Harrastusaiheiselle foorumille ilmestyy pari kertaa vuodessa ketju jostain oikeasti tärkeästä kysymyksestä. Tietoa tulee hallittava määrä ja sen informaatiopitoisuus on korkea. Nämä luultavasti luetaan. Esimerkki 2: Harrastusaiheisella foorumilla on henkilö joka postaa suunnilleen kerran kuussa välillä jostain oikeasti tärkeästä, välillä jotain täysin höyrypäistä paranoiaa. Vähän ajan kuluessa informaatiovirran asiapitoisuus havaitaan alhaiseksi ja siihen lakataan kiinnittämästä huomiota. Pahimmassa tapauksessa tässä yhteydessä mainitut tärkeät asiat assosioituvat samalta kanavalta tulevaan paranoiaan ja niidenkin koettu merkitys laskee, jolloin niille oli tästä enemmän haittaa kuin hyötyä.

Näen nettiadressit rinnastettaviksi esimerkkiin 2, jonka takia en halua olla missään tekemisissä niiden kanssa, vaan mieluummin käsittelen näitä asioita jossain ihan muualla. Selvensikö tämä kantaani asiaan?

Informaation saturaatio.. Nokitan Pekalla ja sudella niin amisjätkätkin ymmärtää.

Sä nyt yrität vaan mollata aiheetta shazzlen kommentteja ja mätkit omia olkiukkojasi, vedät vielä jotkut vanhat keskustelut tähän että olis pidempi astalo käytössä. Vai miten toi parvekkeelta huutelu pitäisi oikein käsittää? Huomasitko edes, että ei ollu muuten shazzlen alottama thread tämä?
Sun alkuperäinen mielipide oli, että nettiadressien vaikutus on nolla. Miksi on vaikeaa hyväksyä se, että joku sattuu perustellusti olemaan eri mieltä? Oletko sä näitä jätkiä, joilla on satavarma tieto joka asiasta? Oot opetellut ihmiselämän comprehensive rulesit ulkoa ja lauot sen perusteella totuuksia nettifoorumeilla?

EDIT:
Lukekaa tää lause ajatuksella:

Lainaus käyttäjältä: shatsle
Jos olette vakuuttuneita omasta voimattomuudestanne, niin älkää viitisikö tartuttaa sitä muihin ihmisiin. Se on masentavaa, eikä edes totta.
« Viimeksi muokattu: 05.04.09 - klo 16:12 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa shazzle

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #14 : 05.04.09 - klo 16:18 »
"Jos joku ei allekirjoita nettiadressia, niin se tarkoittaa, että hän ei pyri kansalaisvaikuttamiseen"

Kylläpäs osaakin harmittaa ihmiset, ketkä lainaavat väärin. Kehoitan sinua lukemisen ymmärtämisen opetteluun. Lainaan nyt itseäni niin näet miten lainausmerkkejä kuuluu käyttää:

"Minä olen taas mielestäni huomannut, että adressien vähäisestä tehosta valittavat ovat yleensä niitä samaisia henkilöitä ketkä eivät adresseja allekirjoita. Olen myös huomannut, että samaiset ulisijat eivät koita vaikuttaa yhteiskunnallisiin asioihin yleensä, tai edes puhua niistä. Nämä ovat tosin vain omia huomioitani."

- Sisältö on ratkaisevasti erilainen vaikka toki muuta halusitkin ymmärtää, vaikka sitten helpommin vastaan väittääksesi. Koitin nimenomaan painottaa sitä, että kyse on omasta subjektiivisesta käsityksestäni ihmisistä, jotka valittavat nettiadresseista ja niiden toiminnasta. Kun katselee sinun ja Polarin vastauksia tuonne salaliitto-threadiin, niin käsitykseni on taas hieman vahvistunut. :-)

Kertokaa toki, miten olette vaikuttanut yhteiskunnallisesti muuten kuin adressin allekirjoittamalla, niin voisin hyvinkin muuttaa mielipidettäni 'näistä ulisijoista' yleensä.

- osalla henkilöistä asia varmasti onkin näin, kun taas löytyy myös iso osa sellaisia ihmisiä, jotka tekevät jotain ihan oikeaa kannattamiensa asioiden puolesta, sen sijaan, että kirjoittaisi nimensä nettiadressiin ja ulisisi siitä, että joku muu ei niin tee. Esimerkiksi tässä Lintutarha-asiassa on kyse säästöistä: kun rahaa ei ole, jostain on karsittava - siihen ei 10 000 "Aku Ankkaa" ja "Mikki Hiirtä" nettiadressissa vaikuta suuntaan eikä toiseen.

Oletko kokeillut allekirjoittaa nettiadressia? Jos olisit, tietäisit, että se kestää noin kymmenisen sekuntia. Minä allekirjoitan jokaisen eteentulevan adressin josta olen adressin tekijän kanssa samaa mieltä. Se, mitä vaikutusta sillä on ollut, on hyvin vaikeasti mitattavissa, loppujen lopuksi kysymyksessä on kuitenkin ihmisten mielipiteiden muokkauksesta, aivan kuten esimerkiksi sanomalehtien artikkelit meihin vaikuttavat. Joku voi hyvinkin saada tietää tästä tarhan lopetuksesta näin ensimmäistä kertaa, ja ryhtyy adressin allekirjoitettuaan muihinkin toimiin - adressin lukemisen liikkeelle sysäämänä. Tämä on vain yksi esimerkki, mutta noiden 10k+ ihmisen joukosta löytyy jo varmasti sellainenkin, joka on ottanut yhteyttä kansanedustajaansa tai kunnallisvaltuutettuunsa adressin luettuaan. Itseasiassa tämän keskustelun jälkeen minunkin tekisi mieli tehdä niin ja SEKIN olisi tämän adressin ansiota.


Ja mitä taas perustelemiseen esimerkiksi juuri tuon salaliittoketjun osalta, niin tähän pätee erinomaisesti vanha viisaus:
"Arguing on the internet is like running in the special olympics: even if you win, you are still retarded"

En ihmettele jos et vaivaudu perustelemaan kantojasi, ettet opi väittelyistäsi yhtään mitään. Internet on työväline ja tuo 'läppä' oli hauska joskus viime vuosituhannen puolella, "viisaudesta" en todellakaan menisi puhumaan.

Edellinen vakavissaan postattu viesti joltain muulta kuin sinulta oli 13kk takaa, se kertonee aika tarkkaan mitä muut ajattelevat asiasta - sinä voit uskoa asiaasi, minun ei tarvitse - sinä et myöskään saa minua muuttamaan kantaani, enkä minä sinua, joten mikä pointti siitä on jatkaa vääntämistä?

Kerropa toki mikä on 'minun asiani'. =)

Tämä oli näköjään varsin osuva 'höyryilyni'. Kai ostitte viime vuoden maaliskuussa osakkeita?-)

En kiellä, ettenkö kaipaisi jotakuta muutakin kommentoimaan linkkejäni - yksikään ei ole TIETÄÄKSENI valheellinen. Ilomielin vaihdan käsitystäni jos olisi vain jotain perusteluja siihen. Sinulla Miinin tuntuu muuten olevan taipumusta tiedon vääristelyyn itselläsi, kun ainakin Hopo on ihan tosissaan ollut samaa mieltä sähköisen äänestyksen vaaroista, kuin myös Lindénin sammakoista, ja noista on paljon vähemmän aikaa. Ilmeisesti luet 'vakavasti mukanaoloksi' sen, kun maailmanmestari Malin hämmästeli, että mitä mahtaa tapahtua jos kaikki ihmiset vetävät rahansa ulos pankeista... Minua on itseasiassa ihan ÄLLISTYTTÄNYT, miten lähes kukaan muu ei ole näistä asioista pätkääkään kiinnostunut, tai ei ole sitä ainakaan tuossa threadissa osoittanut. Polarin haluaisin muuten osoittavan, missä kohtaa tuon threadin taso on laskenut minun toimestani.

Lopuksi, Miinin: Miten vaikeaa on käsittää, että minäkin vaikutan sinuun vaikket antaisi minun vaikuttaa? Sama toimii toiseen suuntaan. Vaikutus voi toki olla erilainen ja jopa päinvastainen kuin mikä oli alunperin vaikuttajan tarkoitus, mutta SILTI. Ymmärtäisit edes tämän FAKTAN.
« Viimeksi muokattu: 05.04.09 - klo 16:24 kirjoittanut shazzle »

Poissa lithium

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #15 : 05.04.09 - klo 16:22 »
Mitä nää linnut tekee mulle jos mä pelastan ne?

Näyttää söpöltä kun käyt kattelee niitä siellä tarhassa.

Tarha pysyköön elossa.

Poissa Farseer

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #16 : 05.04.09 - klo 16:28 »
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä mieltä Heinolan kansa on asiasta! Vaatikaa samantien kunnallista kansanäänestystä, verorahoillahan tuokin lintutarha tuntuu pyörivän. Tuskin kunnanisiä kiinnostaa kymmenentuhannen ulkopaikkakuntalaisen nörtin/kukkahattutädin/Aku Ankan sun muiden vinkuminen asiasta kun he tuskin paikan palveluita käyttävät (tai ainakaan moisesta maksavat).

Nettiadressi on voinut olla hyvä tapa saada julkisuutta joskus ennen, mutta inflaatio on kyllä tuota viestintäkeinoa jo melkoisesti syönyt. Yleensähän suosituimmista nettiadresseista kertovat sellaiset loistojulkaisut kuin 7 päivää ja Iltalööpit.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Tervonaattori

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #17 : 05.04.09 - klo 16:29 »
Ko. adressi luovutetaan Heinolan kaupunginvaltuustolle maanantaina. Tiedä sitten onko siitä mitään hyötyä...

Poissa Polari

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #18 : 05.04.09 - klo 16:35 »
Rinnastan parvekkeelta huutelemisen nettiadressin kirjoittamiseen. Molemmat "levittävät tietoisuutta", kumpikin on niin pieni ele että sitä voi ihmetellä mikset näin tekisi ja onko se paljonkin sinulta pois, ja kummastakin on suunnilleen yhtä paljon hyötyä. Tämä oli vertaukseni, jolla yritin havainnollistaa miksi en näe nettiadresseja mielekkäinä, ainakaan tuolla adressit.comin mallilla jolla osallistumiskynnys on niin pieni että adresseja puskee kuin sieniä sateella ja niiden painoarvo laskee samassa suhteessa. Kyllä minä hyväksyn jos joku on perustellusti eri mieltä, mutta jos "perustelu" on juuri tällaista "kaikki liittyy kaikkeen" ja "on se nyt tyhjää parempi vai säkö tässä vaan uliset ettei asioihin muka voi vaikuttaa mitenkään mitä häh", kai sitä nyt saa olla eri mieltä myös näiden perustelujen laadusta?

Ja jos nyt lakkaan teeskentelemästä että tuo esimerkki muka ei olisi ollut suoraan kuvaus salaliittoketjusta, eikö tuo muka sinusta pidä paikkaansa? Ensimmäisestä aiheesta tuolla väännettiin viikon aikana kaksi sivua, seuraavista tuli pari viestiä, ja viimeisen vuoden ajalta sisältö on shazzlen yksinpuhelua. Se että kukaan ei ole vaivautunut noihin vastaamaan saattaapi johtua jostain muusta kuin että ensimmäiset aiheet olisivat olleet paljonkin mielenkiintoisempia. Kai nyt sinäkin suhtaudut eri tavalla jos sinulle esitellään pari hyvin perusteltua epäkohtaa, kuin jos niitä heitetään lapiollinen naamalle salaliitoista huutaen?

Bonustehtävä olkiukkoihin liittyen: etsi Hopon viestistä argumentit jotka liittyvät nettiadressien tehoon eivätkä minun kirjoitustapaani.

Shazzlen uusimman luin vasta tämän kirjoittamisen jälkeen, mutta suurin osa siitä tulikin tuossa jo katettua. Sen verran tulen vastaan että olihan tuon ketjun loppupuolen aiheissa enemmän sisältöä kuin muistin, mutta tästäpä päästäänkin siihen mistä tuli aiemmin kirjoitettua - wtc-sekoilujen jälkeen en noille kirjoituksille juuri painoarvoa antanut, ja siinä vaiheessa kun parin necron jälkeen ketään ei edelleenkään kiinnostanut, koko ketjun noteeraaminen loppui täysin, vaikka sinne vuoden ajan tasaisesti pulputtikin jotain Tärkeitä Asioita.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa lithium

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #19 : 05.04.09 - klo 16:48 »
Olisi mielenkiintoista kuulla mitä mieltä Heinolan kansa on asiasta! Vaatikaa samantien kunnallista kansanäänestystä, verorahoillahan tuokin lintutarha tuntuu pyörivän. Tuskin kunnanisiä kiinnostaa kymmenentuhannen ulkopaikkakuntalaisen nörtin/kukkahattutädin/Aku Ankan sun muiden vinkuminen asiasta kun he tuskin paikan palveluita käyttävät (tai ainakaan moisesta maksavat).

Tässä on kyllä perää. Kuntalaisten päätettäväksi tällaiset asiat tulisi jättää. Toki nettiadressilla voi yrittää vaikuttaa, mutta ainakaan itse en kovin vakuuttuisi jos 8000 ihme heeboa toiselta puolen maata yrittäisivät saada jollain adressilla jotain aikaiseksi.

Ja sellainen pointti vielä, että kuinka moni adressiin nimensä laittavasta on oikeasti perehtynyt asiaan, vai laittaako nimensä sinne ihan muuten vaan kun hienolta tuntuu? Ja nyt puhun adresseista ihan yleisesti.

Luisun tyylikkäästi aiheesta pihalle. Pitäisikö tämä adressikeskustelu/tappelu siirtää ihan omaan ketjuunsa? Tämän alkuperäinen tarkoitus on vähän jäänyt varjoon.
« Viimeksi muokattu: 05.04.09 - klo 16:56 kirjoittanut lithium »

Poissa Tervonaattori

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #20 : 05.04.09 - klo 16:57 »
Ja sellainen pointti vielä, että kuinka moni adressiin nimensä laittavasta on oikeasti perehtynyt asiaan, vai laittaako nimensä sinne ihan muuten vaan kun hienolta tuntuu? Ja nyt puhun adresseista ihan yleisesti.

Monesti nämä "adressit" on niin soppaluu asteella, ettei ne varsinaista perehtymistä tarvitsekaan. Esimerkiksi "Muumilimu 1,5 litran pulloihin!"... Tykkäät Muumilimusta ja (ehkä) haluat ostaa niitä isoina -> nimi alle!

Tietysti niitä fiksuja adressejakin on ja tuskin kukaan nimeänsä viralliseen adressiin laittaa ilman varsinaista tietoisuutta asiasta.

Poissa lithium

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #21 : 05.04.09 - klo 17:06 »
Tietysti niitä fiksuja adressejakin on ja tuskin kukaan nimeänsä viralliseen adressiin laittaa ilman varsinaista tietoisuutta asiasta.

Allekirjoittanut on yksi esimerkki :-\. Klikkasin jo linkkiä, mutta sitten tajusin että en edes tunne koko paikkaa. Miksi laittaisin nimeni adressiin, joka yrittää pelastaa konkurssikypsän puljun jolla on 3 kävijää vuodessa? Näinkin voisi käydä. Ei sen puolin, lintutarhat sinänsä ovat hyvä juttu.

Toivon, että nimen laittaessa tosiaan tietää mitä on tekemässä.

Poissa Jukkis

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #22 : 05.04.09 - klo 18:50 »
Näin syntyperäisenä heinolalaisena muistelisin, että joitakin vuosia sitten lintutarhaa esitettiin (tai ainakin mietittiin) maksulliseksi. Tämä kuitenkin muistaakseni tyrmättiin yleisesti. Nyt ei sitten taida rahaa enää löytyä. Kunnilla noin yleisestikin menee juuri tällä hetkellä taloudellisesti hieman nihkeästi. En ihmettele, että tämä asia on taas noussut esiin.

Lintutarha on ollut osaltaan muokkaamassa Heinolan imagoa (kyllä, siellä ihan oikeasti kävi ihmisiä busseilla lintuja katsomassa) siinä missä paperitehtaat, Heinolassa jyräät, saunan MM-kisat, Apulanta, OPEKO ym.. Säälihän se olisi, jos lintutarha lopetettaisiin rahan puutteen vuoksi, mutta en oikein voi lähteä kiihkopäisenä puolustamaankaan lintutarhaa, kun en tiedä kunnan taloustilanteesta tuon taivaallista. Jos linututarhan säilyttämisen vaihtoehtona on lasten neljän kalapuikon saaminen kolmen sijaan, en oikein pysty perustelemaan itselleni, miksi taistelisin lintutarhan puolesta. Jos vaihtoehtona on veroprosentin nosto, voisin tämän helposti hyväksyä.

Kyllä ulkopaikkakuntalaisetkin saavat vaatia lintutarhan säilyttämistä. Suuri(n) osa siellä kävijöistä käsittääkseni kuitenkin on ulkopaikkakuntalaisia. Heinolalaisten suhteen tilanne on kinkkinen, kun jostain se raha on kuitenkin sitten revittävä. Mistä kukin on valmis lintutarhan eteen luopumaan onkin sitten eri asia.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa shazzle

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #23 : 05.04.09 - klo 19:36 »
Rinnastan parvekkeelta huutelemisen nettiadressin kirjoittamiseen. Molemmat "levittävät tietoisuutta", kumpikin on niin pieni ele että sitä voi ihmetellä mikset näin tekisi ja onko se paljonkin sinulta pois, ja kummastakin on suunnilleen yhtä paljon hyötyä.

Rinnastuksesi on huono ja toki sinulle edullinen. Minä ainakin häiriintyisin parvekkeelta huutavasta ääliöstä paljon enemmän - sen lisäksi parvekkeelta huutaessasi ihmiset tietävät mistä olet huudellut. Nämä nyt ensiksi mieleentulevat eroavaisuudet. Viesti menee huomattavasti huonommin perille äänenkäytöstäsi riippuen, ja tämä viimeistään tekee vertauksestasi sen olkiukon, kukapa parvekkeelta huutelua arvostaisi - se on paljon helpompi tyrmätä.

Kyllä minä hyväksyn jos joku on perustellusti eri mieltä, mutta jos "perustelu" on juuri tällaista "kaikki liittyy kaikkeen" ja "on se nyt tyhjää parempi vai säkö tässä vaan uliset ettei asioihin muka voi vaikuttaa mitenkään mitä häh", kai sitä nyt saa olla eri mieltä myös näiden perustelujen laadusta?

Huoh. Alkaisi näyttämään siltä, että huomioit vain ne sinulle sopivat kohdat - perustelin vaikuttavuutta:

1) valta-median tehdessä uutinen aiheesta
2) yleisen keskustelun aloittajana (sain tietää esimerkiksi Aki Greussista ensimmäistä kertaa adressin vuoksi, nyt myös Heinolan lintutarhasta)

Ja jos nyt lakkaan teeskentelemästä että tuo esimerkki muka ei olisi ollut suoraan kuvaus salaliittoketjusta

Voi miten nokkela oletkaan - pääsit suoraan asiaan vihjailemalla. En arvosta, vihjailu kun on mielestäni varsin munatonta.
Salaliittoketjuun viittaaminen oli muuten toinen (2.) huono olkiukko, sinulle kun nämä pitää ilmeisesti ihan kädestä pitäen näyttää!

Ensimmäisestä aiheesta tuolla väännettiin viikon aikana kaksi sivua, seuraavista tuli pari viestiä, ja viimeisen vuoden ajalta sisältö on shazzlen yksinpuhelua. Se että kukaan ei ole vaivautunut noihin vastaamaan saattaapi johtua jostain muusta kuin että ensimmäiset aiheet olisivat olleet paljonkin mielenkiintoisempia. Kai nyt sinäkin suhtaudut eri tavalla jos sinulle esitellään pari hyvin perusteltua epäkohtaa, kuin jos niitä heitetään lapiollinen naamalle salaliitoista huutaen?

Tosiaan, unohdit nyt, että alkuperäinen aihe oli salaliitot ja nimenomaan tuosta WTC:stäkin kyseltiin, siksi vastasin kysymykseen, TOISIN KUIN ERÄÄT.

Bonustehtävä olkiukkoihin liittyen: etsi Hopon viestistä argumentit jotka liittyvät nettiadressien tehoon eivätkä minun kirjoitustapaani.

Niin, sinulle kun ei ilmeisesti saisi osoittaa tekemiäsi argumentointivirheitä - tämä oli 3. olkiukkosi tässä threadissa. Voisit parantaa tapasi vaikka niin, että esittäisit mikä kohta tuossa salaliitto-threadissa on minun kirjoittamaani höyrypäistä paranoiaa? Siihen kun et ole vielä lukuisten pyyntöjen jälkeen vieläkään vastannut, viime vuodesta lähtien. Helppohan sun on leukojas louskuttaa ja vielä helpompaa on suoltaa sitä p*skaa näppikseltäsi.

Sen verran tulen vastaan että olihan tuon ketjun loppupuolen aiheissa enemmän sisältöä kuin muistin, mutta tästäpä päästäänkin siihen mistä tuli aiemmin kirjoitettua - wtc-sekoilujen jälkeen en noille kirjoituksille juuri painoarvoa antanut, ja siinä vaiheessa kun parin necron jälkeen ketään ei edelleenkään kiinnostanut, koko ketjun noteeraaminen loppui täysin, vaikka sinne vuoden ajan tasaisesti pulputtikin jotain Tärkeitä Asioita.

Totanoin... Mitä jos lukisit sen salaliittoketjun otsikon ja ensimmäiset vastaukset, ja miettisit hetken mitä ko. threadi käsittelee... Eivätkö ensimmäiset viestit nimenomaan anna käsityksen threadiin halutusta materiaalista? Jos aiot YRITTÄÄ asettaa jonkin asian naurunalaiseksi, sinun olisi tulevaisuudessa parempi perustella kantasi, eikä heitellä typeryyksiä fiilispohjalta. 'Höyrypäisyys' todellakin loukkaa minua, kun et vaivaudu perustelemaan mitään TAASKAAN, niin sinun sanomisiesi arvo laskee myös jatkuvasti. Jättäisit myös ne olkiukot sikseen, ne kun eivät ole peräänkuuluttamaasi hyvää perustelua.

Saturaationi sinun antamallesi huonolaatuiselle informaatiolle ja turhalle vänkkäykselle on saavuttanut uuden vittumaisuuden asteen. Voisit parantaa tapojasi ettei sinusta jäävä käsitys olisi ylimielisestä, lapsellisesta nulikasta joka kiusaa ihmisiä "koska se on hauskaa".

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #24 : 05.04.09 - klo 19:53 »
Prkl, piti antaa shazzlelle karmamiinus mutta annoinkin vahingossa plussaa  ;D
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa miinin

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #25 : 05.04.09 - klo 20:33 »
Tämä jääköön viimeiseksi viestikseni tähän ketjuun, kuten jo edellisessä sanoin, niin tässä ei ole mitään pointtia, kun kummallakaan osapuolella ei ole aikomustakaan muuttaa näkemyksiään.

Kertokaa toki, miten olette vaikuttanut yhteiskunnallisesti muuten kuin adressin allekirjoittamalla, niin voisin hyvinkin muuttaa mielipidettäni 'näistä ulisijoista' yleensä.

Ja jos nyt otetaan tähän muutama esimerkki siitä, kuinka asioihin pystyy omilla toimillaan vaikuttamaan:
Kun aloitin yliopistossa oli kurssijärjetelyissä paljon epäkohtia, joten lähdin ehdolle ja pääsin läpi Joensuun yliopiston ylioppilaskunnan edustajistoon. Siellä parhaani mukaan kurssijärjetelyihin pyrin vaikuttamaan ja asiaan onkin sen jälkeen tullut iso ja toivomani muutos.
Toisena mainittakoon kotipaikkakunnallani ollut tilanne, jossa jalkapallojunioreille ei löytynyt tarpeeksi valmentajia, joten suostuttelin kaverini mukaan ja otimme molemmat yhden ikäluokan valmennettavaksi.
Kolmantena mainittakoon vaikkapa tämä foorumi. Kun PuuroGolem löi hanskat naulaan, niin otimme Jannen kanssa homman vastuullemme, jotta esimerkiksi sinä pääset postaamaan salaliittojasi ja puhumaan olkiukoista.
Tässä on siis vain muutama esimerkki siitä, kuinka tärkeäksi kokemiensa asioiden puolesta voi tehdä jotain, kunhan oikeasti kokee sen tarpeelliseksi. Olisin toki voinut kaikissa tapauksissa allekirjoittaa nettiadressin - olisikohan em. asioille silloin tapahtunut jotain?

Kerropa toki mikä on 'minun asiani'. =)

Sillä viittasin tuohon salaliitoista vouhkaamiseen.

Minua on itseasiassa ihan ÄLLISTYTTÄNYT, miten lähes kukaan muu ei ole näistä asioista pätkääkään kiinnostunut, tai ei ole sitä ainakaan tuossa threadissa osoittanut.

Eikö tästä tosiaan pitäisi vetää jonkinlaisia johtopäätöksiä?


Oletko kokeillut allekirjoittaa nettiadressia? Jos olisit, tietäisit, että se kestää noin kymmenisen sekuntia. Minä allekirjoitan jokaisen eteentulevan adressin josta olen adressin tekijän kanssa samaa mieltä.

Olen toki kokeillut ja juuri tuo vaivattomuus ja anonymiteetti pudotta noiden merkityksen pois - kuka tahansa voi antaa 10 sekunnissa tukensa asialle, 20sek kun käyttää, niin on jo kaksi nimeä listassa, tämän jälkeen niiden nimien lisääminen senkun noputuu. Kun adresseja kerättiin ovelta ovelle, niin ainakin allekirjoittaneet olivat todennäköisemmin oikeita ihmisiä ja toisaalta henkilöitä, joiden mielipiteellä voi paikallisiin asioihin olla merkitystäkin.

Lopuksi, Miinin: Miten vaikeaa on käsittää, että minäkin vaikutan sinuun vaikket antaisi minun vaikuttaa?

Juu, toki vaikuttaa aina jollain tapaa, mielipiteet eivät vain kummallakaan tämän asian suhteen muutu, joten molemminpuolinen jankkaaminen jää ainakin omalta osalani tähän - kantani olen kertonut ja perustellut.

---------------
jkk:
Virheplussan poistin

Poissa Hopo

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #26 : 07.04.09 - klo 00:34 »
Maailma pyöristyi nollaan:

"Heinolan kaupunginhallitus veti maanantaina pois esityksensä valtuustolle lintutarhan määrärahan lakkauttamisesta ensi vuoden alusta lähtien.
Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Timo Ihamäelle (kok) luovutettiin illansuussa ennen valtuuston kokousta yli 15 000 nimen adressi, jossa vedotaan lintutarhan säilyttämisen puolesta."

Uutinen (tai sen kaksi ensimmäistä lausetta) lainattu tällä kellonlyömällä netti-hesarista. Takkuisen yhteyden takia en nyt tarjoile linkkiä valmiiksi. Aamen.

EDIT: linkki
« Viimeksi muokattu: 07.04.09 - klo 00:41 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa miinin

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #27 : 07.04.09 - klo 11:29 »
"Heinolan kaupunginhallitus veti maanantaina pois esityksensä valtuustolle lintutarhan määrärahan lakkauttamisesta ensi vuoden alusta lähtien.
Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Timo Ihamäelle (kok) luovutettiin illansuussa ennen valtuuston kokousta yli 15 000 nimen adressi, jossa vedotaan lintutarhan säilyttämisen puolesta."

Kai se sitten on uskottava nettiadressien voimaan, olitte oikeassa minä väärässä.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #28 : 07.04.09 - klo 20:37 »
"Heinolan kaupunginhallitus veti maanantaina pois esityksensä valtuustolle lintutarhan määrärahan lakkauttamisesta ensi vuoden alusta lähtien.
Kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Timo Ihamäelle (kok) luovutettiin illansuussa ennen valtuuston kokousta yli 15 000 nimen adressi, jossa vedotaan lintutarhan säilyttämisen puolesta."

Kai se sitten on uskottava nettiadressien voimaan, olitte oikeassa minä väärässä.

Ei tätä vielä voi miksikään demokratian riemuvoitoksi sanoa. Mikkosten Maailma jatkuu yhä...

Poissa Arcane

Vs: Heinolan lintutarha ei saa lopettaa!!
« Vastaus #29 : 07.04.09 - klo 21:50 »
Ei tätä vielä voi miksikään demokratian riemuvoitoksi sanoa. Mikkosten Maailma jatkuu yhä...

...ja paahtoleipäpusseissa on yhä kantapalat mukana.

Pitäydyn itsekin edelleen kannassani, eli en kovin raskaasti jaksa luottaa nettiaddressien voimaan. Sen verran runsaasti on etenkin adressit.comissa kaikenlaisia huuhaa adresseja ja niihin vielä enemmän huuhaa-allekirjoituksia, ettei yksi onnistunut adressi ole omasta mielestäni riittävä empiirinen näyttö nettiadressien toimivuudesta. Toimivat adressit on edelleen järkevä kerätä kädestä käteen menetelmällä. Hyvällä (tai huonolla, näkökannasta riippuen) tuurilla nämäkin nettiadressit saattavat toimia, jos ihmiset uskovat asian oikeellisuuteen ja adressiin sen verran, että asiasta pidetään tämän topicin kaltaista huomiota näinkin pienillä foorumeilla ja ihmiset oikeasti kirjoittavat adressiin oikeata nimeään, mieluiten jonkinlaisen varmistuksen kanssa.

Varmasti tähän onnistumiseen on muitakin syitä, kuin pelkästään tämä adressi. Esimerkiksi toisen nettiadressin, täälläkin keskustellun Aki Greusin tapauksen kohdalla, asiaa ajava Suomen Aseistakieltäytymisliitto piti asiasta sen verran asiallista ja suurta ääntä, että noinkin virallinen organisaatio adressin takana oli varmaankin omiaan nostamaan luottamista addressiin.

Edelleen voi olla jonkun Matti Meikäläisen vaikea muuttaa nettiadressilla tärkeäksi näkemäänsä asiaa, jos adressiin on kirjoittanut nimensä toistasataa Aku Ankkaa ja kymmeniä Michael Jacksoneita.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.