Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Noble Hierarch ja Banefire  (Luettu 5460 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karhumies

Noble Hierarch ja Banefire
« : 01.02.09 - klo 23:35 »
Nostin ConFlux Prereleasen turnausjärjestäjän palkkioboostereista Noble Hierarchin ja Banefiren. Paljonko noista kehtaa pyytää kappaleelta?

Poissa JunioRcmf

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #1 : 01.02.09 - klo 23:54 »
Nostin ConFlux Prereleasen turnausjärjestäjän palkkioboostereista Noble Hierarchin ja Banefiren. Paljonko noista kehtaa pyytää kappaleelta?
Demonfire 1.18 (Motl) -> Banefire parempi ja T2 käyttöinen -> ~5-7 itse pyytäisin näin alustavasti
Birds of Paradise 5~8 -> Hierarch joissain tilanteissa parempi, vaikeammin saatavilla -> ~10 itse lähtisin kaupittelemaan

Poissa Karhumies

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #2 : 02.02.09 - klo 00:10 »
BTW, Joona muuten tarjosi - pitkin hampain - Hierarchista peräti vitosta, mutta Joonan tarjoukset nyt tiedetään. ;)

Poissa Mozzam

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #3 : 02.02.09 - klo 20:15 »
Nostin ConFlux Prereleasen turnausjärjestäjän palkkioboostereista Noble Hierarchin ja Banefiren. Paljonko noista kehtaa pyytää kappaleelta?
Demonfire 1.18 (Motl) -> Banefire parempi ja T2 käyttöinen -> ~5-7 itse pyytäisin näin alustavasti
Birds of Paradise 5~8 -> Hierarch joissain tilanteissa parempi, vaikeammin saatavilla -> ~10 itse lähtisin kaupittelemaan

En kyllä tasan lähtisi tollaista hintaa mistään hierarchista kiskomaan, se on parempi ehkä parissa dekissä ja niissäkin ero on minimaalinen. Ja Birds of Paradise on parempi sitten niissä 9000 muussa dekissä.
Ja mitä siihen tulee että se on vaikeammin saatavilla niin sen ei mielestäni hirveästi pitäisi hintaa nostaa kun tämä bopi on kuitenkin ainakin toistaiseksi vielä typessä ja suhteellisen helposti saatavilla.
Ja olettaisin näin että birds of paradise pysyy typessä paaaljon pidempään kuin tämä hierarch, joten jopa pidemmällä tähtäimellä bopin hankkiminen on kannattavempaa.
Jos Bopi nyt tippuu 11th core setistä niin sitten antaisin hierarchille vähän enemmän hintaa.

Eli itse antaisin hierarchille about 5e hintaa.
( en väitä ettei joku siitä voisi enempää maksaa )


Selittelyä, sanoi turtti paskanmarjoista.

 - Jussi
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa JunioRcmf

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #4 : 02.02.09 - klo 21:45 »
Nostin ConFlux Prereleasen turnausjärjestäjän palkkioboostereista Noble Hierarchin ja Banefiren. Paljonko noista kehtaa pyytää kappaleelta?
Demonfire 1.18 (Motl) -> Banefire parempi ja T2 käyttöinen -> ~5-7 itse pyytäisin näin alustavasti
Birds of Paradise 5~8 -> Hierarch joissain tilanteissa parempi, vaikeammin saatavilla -> ~10 itse lähtisin kaupittelemaan

En kyllä tasan lähtisi tollaista hintaa mistään hierarchista kiskomaan, se on parempi ehkä parissa dekissä ja niissäkin ero on minimaalinen. Ja Birds of Paradise on parempi sitten niissä 9000 muussa dekissä.
Ja mitä siihen tulee että se on vaikeammin saatavilla niin sen ei mielestäni hirveästi pitäisi hintaa nostaa kun tämä bopi on kuitenkin ainakin toistaiseksi vielä typessä ja suhteellisen helposti saatavilla.
Ja olettaisin näin että birds of paradise pysyy typessä paaaljon pidempään kuin tämä hierarch, joten jopa pidemmällä tähtäimellä bopin hankkiminen on kannattavempaa.
Jos Bopi nyt tippuu 11th core setistä niin sitten antaisin hierarchille vähän enemmän hintaa.

Eli itse antaisin hierarchille about 5e hintaa.
( en väitä ettei joku siitä voisi enempää maksaa )
Jos oman mahdollisen Hierarchisi vitoselle myyt niin annapa tilitietoja niin ostan sen sinulta pois (postikulutkin voin maksaa vielä päälle).

Birdsiä on painettu huomattavasti Hierarchia enemmän (Birds julkaistu 1-8th, 10th ja Ravnica, Hierarch vain Conflux) joten Hierarchin repiminen mistään on huomattavasti vaikeampaa. Etenkin näin alkuvaiheessa vieläpä (ja releasin jälkeenkin), kun settiä on vielä kohtuu vähän liikkeellä niin edes vähän potentiaalisten korttien hinta tulee nousemaan pilviin ja laskeutuu sieltä sitten sitä mukaa, kun korttien pelattavuus selviää ja nyt näin vasta prereleasen jälkeen en ainakaan alle 10 lähtisi itse Hierarchista luopumaan, pidemmällä juoksulla nähdään miten tulee käymään.

Itse en BoPia yleensä alkaisi aggroon tunkemaan, koska 0/1 miehet eivät yleensä lyö paljoa ja manafix hoidetaan mieluummin hyvillä lääneillä kuin huonoilla miehillä ja controlliin GWU on nyt ihan hyvä väriyhdistelmä jo manafixiksi (musta ainut, jonka puuttuminen vähän surettaa controllia).
Hierarch sopii myös vähän paremmin aggroonkin, koska se lyö ja voi kasvattaa myös yksittäistä hyökkääjää jos vaikka satuit siitä manaa ottamaan (eikä tämä ole huono ominaisuus controllissakaan, jos pelaat pääasiallisesti paria isoa miestä).
Itse en T2 tai Extendediä pahemmin pelaa enkä tiedä pelataanko BoPia siellä, mutta jos pelataan, niin olen aika varma että Hierarch voi korvata sen useissa pakoissa exaltedinsa takia, koska 1/2 mies lyö yksin kovempaa kuin 0/1 lenturi ja kolmen värin fix on jo ihan mukava bonus yhden manan exalted miehelle, antaa läänien hoitaa loppu fiksaus jos sitä vielä tarvitaan.

Hierarch tulee taatusti näkemään T2 pelaamista ja kuten jo tiedetään, T2 nostaa korttien hintaa roimasti sen ajaksi, kun ne ovat vielä T2 pelattavia ja Hierarch tulee olemaan T2:ssa vielä pitkään (Alara kun ei nyt ihan ole lähiaikoina tippumassa).

Poissa Farseer

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #5 : 02.02.09 - klo 22:24 »
Juniorilla hyviä pointteja, ja lisäksi Conflux vaikuttaa muuten constructedin kannalta melkoisen jätteikkäältä setiltä, joten pelattavien lappujen hinnat varmaan nousevat. 15 euron tuntumaan luulisi tuon Hierarchin vähintään nousevan ainakin alkuun(verrataanpa bopin ~8-10 euroon), ehkä korkeammallekin jos UGW-väriyhdistelmästä tulee oikeasti pelattu.

Banefiren hinta riippuu hyvin pitkälle siitä saako se T2:seen dekkiä ympärilleen. Jos saa niin hinta lienee siinä kympin tuntumassa ollessaan typessä, onhan tuo parempi kuin Demonfire joka aikoinaan pyöri 5-7 eurossa.

EDIT: Päätetty viimeinen virke.
« Viimeksi muokattu: 03.02.09 - klo 16:34 kirjoittanut Farseer »
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Chaosworm

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #6 : 03.02.09 - klo 13:36 »
Luulenpa, että Hierarch pääsee ainakin suureen osaan saksalaisista Highlandereista, joissa vain pelataan vihreää. Casual-formaatti, kuten Highlander, ei toki ihan pilviin sen hintaa kohota, mutta arvaus on että kyllä se sinne vähintään BoPin hinnoille jää Standardista tiputtuaankin, koska kysyntää löytyy ihan varmasti myös Extendedistä ja mahdollisesti Legacystakin.
aka. Awaclus

Poissa veijari

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #7 : 03.02.09 - klo 16:05 »
Decki joka haluaa pelata vuoron 2 Woolly Thoctarin, valitsee mieluumin hierarchin kuin pulun.
Päätynee myös kaikkiin aggroihin joista puuttuu kiihdytys kun lintu ei lyö.

Poissa JonZo

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #8 : 03.02.09 - klo 16:12 »
Olihan tuossa joo hyviä pointteja, saatoin alkuun aliarvioida tuon hintaa, mutta on bopillakin joitain hyviä puolia kuten se että se lentää ja voi blokata lentäviä jos tilanne sen vaatii.
Voihan siitä sen kymmmenisen euroa vissiin pyytää.

( ja tietenkin laput hankitaan itselle mahdollisman halvalla ja ulos vähäsen kalliimmalla  ;) )

Vielä tuosta banefiren hinnasta sen verran, että huomasin evening starin myyvän topicissaan niitä  20€ kpl.
Siitä saa jokainen itse vetää johtopäätöksensä, että onko 20e hiukkasen suolainen hinta blazesta jota ei voi countteroida  :-X
« Viimeksi muokattu: 03.02.09 - klo 16:16 kirjoittanut JonZo »
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=47147.0

"Siunaan ja sihautan ja passaan vasemmalle"

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #9 : 03.02.09 - klo 16:33 »
Olihan tuossa joo hyviä pointteja, saatoin alkuun aliarvioida tuon hintaa, mutta on bopillakin joitain hyviä puolia kuten se että se lentää ja voi blokata lentäviä jos tilanne sen vaatii.
Voihan siitä sen kymmmenisen euroa vissiin pyytää.

( ja tietenkin laput hankitaan itselle mahdollisman halvalla ja ulos vähäsen kalliimmalla  ;) )

Vielä tuosta banefiren hinnasta sen verran, että huomasin evening starin myyvän topicissaan niitä  20€ kpl.
Siitä saa jokainen itse vetää johtopäätöksensä, että onko 20e hiukkasen suolainen hinta blazesta jota ei voi countteroida  :-X
On.

Mutta muutama korttikauppakin pommittaa parinkympin hintaa niille. Kai joku niitä haluaa ja pahasti.

Poissa ernest1

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #10 : 03.02.09 - klo 19:51 »
Vielä tuosta banefiren hinnasta sen verran, että huomasin evening starin myyvän topicissaan niitä  20€ kpl.
Siitä saa jokainen itse vetää johtopäätöksensä, että onko 20e hiukkasen suolainen hinta blazesta jota ei voi countteroida  :-X

Eipä tuo Banefire niin paljoa ole Demonfireä parempi, joten jos Demonfire pyöri siinä 5-10 euron välillä standardiaikoinansa, niin uskoisin Banenkin siihen haarukkaan tippuvan jahka niitä nyt enemmän alkaa löytyä markkinoille.

Poissa JunioRcmf

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #11 : 03.02.09 - klo 20:07 »
Vielä tuosta banefiren hinnasta sen verran, että huomasin evening starin myyvän topicissaan niitä  20€ kpl.
Siitä saa jokainen itse vetää johtopäätöksensä, että onko 20e hiukkasen suolainen hinta blazesta jota ei voi countteroida  :-X

Eipä tuo Banefire niin paljoa ole Demonfireä parempi, joten jos Demonfire pyöri siinä 5-10 euron välillä standardiaikoinansa, niin uskoisin Banenkin siihen haarukkaan tippuvan jahka niitä nyt enemmän alkaa löytyä markkinoille.
Pitkälti olen samaa mieltä kanssasi.

Itse veikkaan Banen tippuvan aiemmin mainitsemaani 5 (omaani en tällä hinnalla toistaiseki vaihda, koska testaan sitä pakassai), mutta jos joku on tällä hetkellä halukas ostamaan/vaihtamaan Banefiren minulta pois niin, että sovitaan sen arvoksi 20 niin ottakaa toki yhteyttä, olen mieluusti luopumassa omastani tuohon hintaan niin kuin voin ostaa Hierarchejakin 5e/kpl.

Mutta muutama korttikauppakin pommittaa parinkympin hintaa niille. Kai joku niitä haluaa ja pahasti.
Settiä ei tosiaan ole vielä julkaistu, kortti tulee luultavasti näkemään edes jonkin verran peliä ja tunnetusti kaikki varsinaiset korttikaupat (ja osa yksittäismyyjistä) pyrkivät luonnollisesti saamaan itselleen mahdollisimman suuren voiton kortteja myydessään.
Wanha sanonta pätee edelleen: "Se ei ole tyhmä joka myy vaan se joka ostaa."

Poissa shazzle

Vs: Noble Hierarch ja Banefire
« Vastaus #12 : 03.02.09 - klo 23:07 »
tarjoon 3x Hierarchista 8e/kpl :]