Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä  (Luettu 66080 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa angel882

Re: Pahin tekemäsi virhe MTG:ssä
« Vastaus #150 : 29.12.11 - klo 13:20 »
Pelasin joku aika sitten Goblineita legacy turneessa. Kierroksella vastassa Aggro Loam ja pelit tasan 1-1. Peli edennyt siihen vaiheeseen et vihu kahdessa lifessa ja pöydässä Terravore ja mulla Goblin Warchief, Badlands ja kädessä Warren Weirding. Päivittelen et kumpa nostas toisen ländin et sais castattuu Weirdingin ja ajettua voittoon. No vihu poistaa mun maat ja pelaa toisen miehen jolloin peli on selvä  :-\ vasta pelin jälkeen huikataan, et Weirdingin ois voinu castata halvemmalla  :P vitutti hävitä peli tuohon.

Poissa Roinisto

« Vastaus #151 : 29.12.11 - klo 15:07 »
Tapahtui 2011 MM-kisoissa:

Tokan päivän vika kierros (eli kierros 11) Kenny Obergia vastaan. Olin draftännyt ihan ok UR (splash b) dekin kolmella Delverillä.

Kenny tuli myöhässä pelipöytään ja sain siten ilmaisen ekan voiton. Yllättäen Ruotsin mies oli tästä tuohtunut ja vaikuttikin äärimmäisen vittumaiselta koko pelin ajan.

Jossain vaiheessa peliä pelasin Desperate Ravingsin Kennyn endissä. Pistin Ravingsin eteeni tiskiin (tapanani on laittaa lappu gravelle vasta resolvauksen lopussa niin kuin kuuluukin) ja lopun käteni (5+2 lappua) face down pöydälle.
Arvotun discardauksen jälkeen aloin nostamaan pöydällä levällään olevia käsikorttejani pöydältä yksi kerrallaan - kortit kädessäkin edelleen face down. Tällöin mähelsin väsyneenä yhden kortin hihani avulla pöydän reunan yli ja se tippui lattialle naama alaspäin. Nostin kortin pöydälle muiden alaspäin olevien korttien joukkoon...

"Mitä sinä nostit?", tivaa Kenny.

Minä: "öö. lattialle tiputtamani kortin?"

K: "Monta korttia sulla on?"

Laitoin jo kädessä olevat laput muiden seuraksi selvästi pöydälle ja laskin että seitsemänhän siinä.

K: "Miten sulla voi olla seitsemän korttia?"

M: "No eihän se ole mahdollista."

Tässä vaiheessa Kenny alkaa huutamaan kovaäänisesti tuomaria. Tuomarin kävellessä kohti mietin että mitä helvettiä tässä nyt on oikein käynyt. Käsikorttini ovat edelleen katsomatta pöydällä enkä ole näplännyt niitä tässä välissä. Desperate Ravingsille discardaamani korttikin on gravella niinkuin pitää.

Tuomari sitten kyselee meiltä molemmilta mitä mielestämme pelissä on käynyt. Kenny asettelee sanansa siten että vaikuttaa kun olisin nostanut jostain ylimääräisen kortin. Tuomari vie vielä Kennyn pöydästä kauemmaksi juttelemaan niin etten kuule mitä siellä tapahtuu.

Kun tuomari kävelee takaisin huomaan että Desperate Ravings ei ole enää pöydällä. Ojennan käsikorttini tuomarille edelleen katsomatta niitä itse ja kerron ylimääräisen lattialta nostetun kortin olevan juuri pelattu Desperate Ravings.

Tuomarin laskettua käsikorttini, permanenttini ja pakkani ja kysyttyä monta korttia pelaan pakassani, on tuomarin ratkaisu se etten yrittänyt huijata ylimääräistä lappua käteeni vaan pistetään tämä nyt kömpelyyden piikkiin. Lack of dexterity oli hänen käyttämä terminsä.

Lopputulos: Reilusti minuutteja lisäaikaa pelikelloon ja Voitin ruotsin miehen kyseisesä pelissä.

Kaipa tässä oppi sen ettei ikinä voi olla liian tarkka ja varovainen käsikorttien kanssa. varsinkaan isoissa turnauksissa.

Olisi kiva kuulla suomalaisten tuomareiden suusta kuinka lähellä tuossa oli niin sanottu kakan tuulettimeen osuminen ja mitä olisi voinut seurata.

Poissa H4stur

« Vastaus #152 : 29.12.11 - klo 16:20 »
Pelaan Legacyssä Goblineita.

Sama "vika" ;D

Poissa ScoopArt

« Vastaus #153 : 29.12.11 - klo 16:32 »
Affiksen pelaaminen.

Geneerisiä kämmejä lukuunottamatta mitään hirveämpää ei ole sattunut, mitä nyt silloin tällöin turttailut voitetun pelin pois. Esimerkiksi kelvannee em. affiksella turttailu.

Itselläni on Etched Champion, Arcbound Ravager ja peltiä vaikka muille jakaa. Vastustajalla on kiljoona täpättyä goblinia sekä yksinäinen blokkeri pystyssä. Plan on siis selvä: omalla precombat mainilla pelti Ravagerille, Ravager itselleen rikki ja Etched Championista letaalin kokoinen. Ja koska sillä on protection from all colors, niin se yksinäinen goblini ei saa blok---
Mitäs se metalcraft tarkoittikaan. Well played, sir.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #154 : 29.12.11 - klo 17:20 »
Tällöin mähelsin väsyneenä yhden kortin hihani avulla pöydän reunan yli ja se tippui lattialle naama alaspäin. Nostin kortin pöydälle muiden alaspäin olevien korttien joukkoon

Varmaan paremmin hereillä olevana hoksit itsekin, että tässä vaiheessa olisi ollut järkevintä kutsua tuomari. Pitääpä itsekin muistaa olla tarkkana noiden kanssa.

Poissa mairou

« Vastaus #155 : 29.12.11 - klo 17:44 »
Lekassa paisteltua:

Vihu pelaa Chalicen yhdellä nappulalla, pelaan StifleNauttia, ja dekin cmc average on n.1, olin jo skuuppaamassa, kunnes nostan Engineered Explosiven.

Ja castaan sen siten että ei countteroitusi chaliceen, eli käytän yhtäväriä ja kaksi manaa, että saan EE:n yhdellä tiskiin. Ja sillä sitten saankin räjäytettyä sen Chalicen, eiku...

Poissa Dasaroth

« Vastaus #156 : 29.12.11 - klo 21:46 »
Heitänpä samantien sen pois. Pännii vielläkin.

Miksi heittäis ylipäätänsä (rare)kortteja pois?!
Siis ymmärrän jos heität sen seitsemännentoista kopion jostain kehnosta commonista pois, mutta miksi rare?

Oma virhe?
Luovuttaminen liian aikaisessa vaiheessa peleissä. Tapahtunut pariinkin otteeseen. Tarvis aina laskea tilanne loppuun asti kunnolla.
No en tiedä miksi heitin sen pois. Omaa tyhmyyttä? luultavasti. Sen jälkeen kortit on ollut tallessa ja en ole muita kortteja heitellyt pois. Ja se ei kadonnut lopullisesti vaan löysin sen jostain laatikosta kotoa.
« Viimeksi muokattu: 29.12.11 - klo 21:54 kirjoittanut Dasaroth »

Poissa weaselface

« Vastaus #157 : 29.12.11 - klo 22:55 »
Lekaturnaus, mulla Zoo, pelaan Stäxiä vastaan. Game 2, tilanne mulle 1-0.

Mulla pöydässä Gaddock Teeg + kaverit, vihulla ties mitä ärsyttävää Tabernaakkelista Ghostly Prisoneihin (ei kuitenkaan valkoista Leylineä). Vihulla n. 3 helaa jäljellä.

Vihu pelaa Chalicen yhteen, "joo, käy". Nostan jotain kolme Bolttia putkeen, ja rupee Chalice vähän ärsyttämään. Sit herään et hei, toi Chalice tuli Teegin läpi pöytään.

Joku kutsuu tuomarin, joka saapuu toteamaan sen minkä jo arvasin: "Enää ei pakitella, varotukset kummallekin, peli jatkuu."

Lopulta taisin skuupata siihen Leylineen neljä L-Bolttia kädessä, ja kolmannessa tulikin sit reilusti pataan.

Poissa Wrakis

• Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
« Vastaus #158 : 29.12.11 - klo 23:21 »
Lekaturnaus, mulla Zoo, pelaan Stäxiä vastaan. Game 2, tilanne mulle 1-0.

Mulla pöydässä Gaddock Teeg + kaverit, vihulla ties mitä ärsyttävää Tabernaakkelista Ghostly Prisoneihin (ei kuitenkaan valkoista Leylineä). Vihulla n. 3 helaa jäljellä.

Vihu pelaa Chalicen yhteen, "joo, käy". Nostan jotain kolme Bolttia putkeen, ja rupee Chalice vähän ärsyttämään. Sit herään et hei, toi Chalice tuli Teegin läpi pöytään.

Joku kutsuu tuomarin, joka saapuu toteamaan sen minkä jo arvasin: "Enää ei pakitella, varotukset kummallekin, peli jatkuu."

Lopulta taisin skuupata siihen Leylineen neljä L-Bolttia kädessä, ja kolmannessa tulikin sit reilusti pataan.

Kieltämättä vituttais kuin pientä oravaa talvellla.

Poissa Yms

« Vastaus #159 : 30.12.11 - klo 19:03 »
Burnin pelaaminen on aina virhe.

Tämän vuoden Last chance- SMQssa kämmäsin semihienosti kun jo hieman väsyneenä kymmenen aikaan (neljän tunnin yöunilla ja kuudelta heränneenä) sekoittelen pakkaani ja annan sen toiselle pelaajalle nostettavaksi. Hän tekee samoin, mutta nukuksissani alan nostamaan deckistä kortteja. "Hmm... nää ei taia ollakkaa mun kortteja", ja samaan aikaan pöydän toilseta puolelta huudetaan jo judgea paikalle. Tunsin itseni turtiksi.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa yeou

« Vastaus #160 : 07.01.12 - klo 10:47 »
Ei mitään kovin vakavaa, kun olin miettimässä EDH pakkaani niin laitoin harmonizen housujen taskuun koska pelkäsin sen putoavan lattialle siitä järjestelystä jonka olin pöydälle kasannut, ja sitten unohdin sen sinne. Kuvittelin kadottaneeni sen ja harmittelin päivän tai parin, onneksi löysin ennen pesukonereissua.

Sitten se ärsyttävin... sinulla on pakka suojissa olevia kortteja, missä vain, kosketuksesta kaikki kortit päällimmäisen ja alimmaisen välissä räjähtävät eeppisesti mitä todennäköisimmin likaiselle lattialle.

Poissa gatekeeper

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • "The land promises nothing and keeps its promise."
« Vastaus #161 : 14.01.12 - klo 19:01 »
Ei oo mun moka, mutta kaveri tuli kysymään et saanko sun libon? Vastasin läpäl joo jos annat mulle ton sun isolated chapellin...no se idiootti suostu ja halus viel noloholo fire and lightningin libon...
"Mikä vitun sääntöneekeri säkin olet?"

-Mikko Viuha, kerrottuani hänelle faktan.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #162 : 14.01.12 - klo 19:16 »
Ei oo mun moka, mutta kaveri tuli kysymään et saanko sun libon?

Väitän edelleen, että huonoista vaihdoista ei tähän ketjuun pitäisi kenenkään mitään kirjoittaa.

Poissa gatekeeper

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • "The land promises nothing and keeps its promise."
« Vastaus #163 : 15.01.12 - klo 00:14 »

Väitän edelleen, että huonoista vaihdoista ei tähän ketjuun pitäisi kenenkään mitään kirjoittaa.
Väitätkö, että se oli mun osalta huono vaihto? :D Kaverin töppäilystä kerroin...
"Mikä vitun sääntöneekeri säkin olet?"

-Mikko Viuha, kerrottuani hänelle faktan.

Poissa Alesi

« Vastaus #164 : 15.01.12 - klo 00:20 »

Väitätkö, että se oli mun osalta huono vaihto? :D Kaverin töppäilystä kerroin...

Etkö oikeasti ymmärtänyt mitä Nute ajoi takaa? Ei nyt välttämättä ihan mitä tahansa kannata huudella. Kyllä se parta vielä muutenkin kasvaa.

Poissa yeou

« Vastaus #165 : 15.01.12 - klo 17:36 »
nyt sattui perjantaina jotain tosi ihmeellistä.
vastustajalla vihuja pöydässä, minulla myös sekä 1 elämä jäljellä. minun vuoro, kädessäni oli kaikenlaista mutta hapuilin kahden kortin välillä:
gnaw to the bone ja somberwald spider. gravella oli 6 otusta. jos käyttäisin luunjärsintää, saisin 12 elämää yksinäisen yhden päälle. jos kutsuisin hämähäkin, saisin torjuttua ''kaikki'' vastustajan vihut...
edellisellä vuorolla (olisiko ollut edellisen vuoroni aikana) vastustaja oli käyttänyt erikoislääniään ja tehnyt spirit-tokenin (lentävä), enkä ollut muistanut sitä;
kutsuin hämähäkin. kun vastustaja teki spirit-toksuja vuoroni lopussa, olin tyrmistynyt...

jos olisin valinnut luunjärsinnän, olisin ehkä saanut planeswalker pointsin. yäh  :'(

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #166 : 16.01.12 - klo 18:46 »
Ho-hoj, posse & ylläpito! Mie voin tehdä aloittelija-alueelle huonojen nyyppävaihtojen ketjun. Olen jo suunnitellut siihen informatiivisen avausviestin. Ehdotan kuitenkin, että ennen sitä ylläpito muokkaisi tämän ketjun otsikkoa lisäten hienovaraisen ohjeen: "EI KERTOMUKSIA HUONOISTA VAIHDOISTA TÄHÄN".

Perustelu: Jos lukee nuo edeltävät kuutisen sivua keskustelua, huomaa, että aika moneen kertaan on todettu, että suurin osa vaihtotarinoista on ihan lussuja. Lisäksi huomaa, että niissä tarinoissa on melkein aina sama kaava. Tässä ketjussa olisi mukava lukea Magicissä tehdyistä oikeista virheistä.

-- Nute
Oulu

Poissa absurdimuukalainen

« Vastaus #167 : 16.01.12 - klo 23:04 »
Top8 leka sm quarterit, minä (UGR next level thresh vs Väänänen gw stax), pelit 1-1.

Mulla tiskissä 5 sinistä dualia ja island, snapcaster, tarmo. Kädessä 1 grim lavamancer, 2 brainstorm, 1 bolt, fow.

Vastustajalla 5 ländiä + mox diamond, chalice @ 1, sword of body and mind, ~4 korttia kädessä.

Mulla ~16 lifeä, vastustajalla ~10. Vastus pelaa vuorollaan oblivion ringin, fowaan maksamalla manat (ajattelen että jos kuorin ancient grudgen niin saan vielä valuet brainstormeista jossain vaiheessa peliä), vastus pelaa choken jonka olin täysin unohtanut ja jopa nähnyt aiemmassa pelissä. Nostan omalla vuorolla cliquen jota en voi castata koska kaikki paitsi 1 maa on täpissä ja jolla olisin vastustajan drawin endissä voinut ottaa hero of the bladeholdin tai mahdollisen poiston cliqueen joka olisi todennäköisesti ajanut voittoon.

Poissa Karjanvarastaja

« Vastaus #168 : 17.01.12 - klo 00:22 »
Tässä on leegio "do-not-do"-liikkeitä viime lauantailta, pieniä muistikatkoksia voi olla välissä. Virheitä tuli ihan liikaa, josta Rikola sai vieressäni ekalla kierroksella istuessaan hermoromahdusta vastaavan tilan, mutta tämä taitaa olla se kamalin, jota hän toivoakseni ei nähnyt. Jotten vaikuta aivan idiootilta, niin pistän samaan syssyyn tilanteen pari, jossa taasen onnistuin puolittain. Tai neljännesosan. Korvaan tämän luettelemalla loppuun lisää well played hetkiä:

Kuudes rundi 3-1-1 peleillä (dekkinä Nic Fit) Kaarle Tukian Poxia vastaan. Hävisin ensimmäisen nutseihin, mutta toisessa sain pari aikaista Veteran Exploreria pyttyyn Cabaleilla. Tiskissä minulla on 6 ländiä, Deranged Hermit ja Birthing Pod, vastuksella mitään muuta kuin Lilli ja muutama Mishra's Factory. Kädet tyhjät. Vuoro passataan ja päätän seuraavan liikkeeni eli hakea Sun Titan ja voittaa niillä pieksuilla heti, nyt saman tien. Nostan kortin ja tajuan että unohdin Echon. Eikä ollut ensimmäinen kerta...
Voitin lopulta toisen pelin, mutta piti hitsata paaaaljon pidempään. Kolmas peli meni lisärundeille, jossa aikaa vei vielä useahkot sääntökysymykset tilanteessa, jossa aioin rikkoa reksin torniin ja hakea Recurring Nightmaren, jolla voittaa pelin. Tursoilin vielä kaupan päälle nostamalla topista Oozen kouraan, aikeissa pelata se. En muista tosin, oliko Lilli enää tiskissä. Mielikuva ainakin on vahva, että Kaarle nosti sen pakan päältä ja olin tappanut edellisen. Ensiksi kysyttiin, että käykö reksi gravella, johon hetkellisen etsinnän jälkeen saatiin vastaus. Tästä sain tiukat riidit, että Kaarlella on kourassaan Extirpate, joka on myös minulla. Lisäksi hänellä oli myös sama lappu gravella, koska sillä exilattiin aiemmin Hermit. Kaarle yritti pelata lappua, mutta ehdin keskeyttämään tämän kyselemällä, että kenelläs olikaan priorityt. Tuomaria huudellaan toistamiseen ja käypi ilmi, että minulla on priority. Siispä Extirpate Extirpateen ja Nightmare tiskiin. Tässä vaiheessa en tajunnut kysyä, että ehinkö saada manat Phyrexian Towerista säkkäyksen ohessa, että voin kästätä Extirpaten, vaan tuhlaan ainoan vihreän sourceni eli Bayoun siihen, jolloin Ooze jäi käteeni diskattavaksi kun Lilli sanoo näin. Aika huudetaan, toppailen lämpimikseni lisävuorolla ja tuumailen, että ehdinkö voittamaan parissa vuorossa pelkällä Recurringilla, kun gravella on pelkkiä 1/1 miehiä. Kaarle oli paremmissa tsäänsseissä päästä toppiin voitolla kuin tasurilla, vaikka kumpi vain kävisi vielä siinä vaiheessa, joten päätin tehdä kaveriliikkeen ja luovuttaa sekä dropata. Pun intended.

Neljäs rundi ensimmäinen peli, matsit 2-1. Juuri oltiin käyty syömässä paskat burgerit feat mäkkäri (aina virhe) ja olo oli erittäin tympääntynyt. Voitan nopan, jonka ryssin ottamalla aloituskäteen neljä ländiä ja kolme vitosdroppia. Tällä tietty lähdetään. Nostan pelkästään ländiä, kun en halua fetsata ja kun haluan, fetsaan päin stiflejä. Concede in disgust, koska vihaan itseäni tällä hetkellä ihan liikaa. Toisessa pelissä saan selville, ettei vastus ole selvillä dekistäni, vaikka vieressäni pyörii GB variaatio koko komeudessaan. Voitan toisen pelin pitkän mietiskelyn päätteeksi, kun pyörittelen Hermittiä gravelta tiskiin pari kertaa ja kopioin Metamorphilla. Kolmannessa pelissä minulla on taas liikaa hyviä kortteja, mutta liian vähän aikaa. Mietin taas saatanan pitkään, kunnes pelaan tilanteeseen sangen irrelevanttia kuraa, kuten Chokea, kun voisin pelata Nightmaren ja voittaa. Aika huudetaan, vastus ehtii nostaa köntteriä ja petaan itselleni tasurin, koska en parempaan pysty. Well played mister, hit your head to the door while you limp the fuck out...

Ensimmäinen rundi. Hävisin ekan Jitteen hypnopetterillä. Voitin toisen podi-konpoilulla pitkän remuamisen päätteeksi, pelivirheitä oli kuulemma kahdelle kädelle. Kolmannessa aloitan pieksuilla. Tiskissä Qasali Pridemage ja Kitchen Finks. Vastus pelaa Gatekeeperille Jiten, jota equippaa, johon vastaan paskomalla Qasalin. Sitten treidaan vuorollani Finksin kyseiseen nalleen ja palaa takaisin hajoamaan Podiin. Lopulta pyörittelen lisävuoroilla Sun Titania (warning täppäyksestä combattiin, eikä tullut olemaan eka kerta kun täppäilin miestä) ja Reveillarkia, kunnes pieksuni ovat riittävät lyömään lethalit viimeisellä vuorolla.

Loppuun vielä mehukas aloitus vitosrundin ekaan peliin, vastassa BUG-control. Tämä ei kuulu tähän aiheeseen, mutta ynnään tämän nyt tähän, kun vauhtiin pääsin. Hän aloittaa islandilla, minä puolestani forest Veteranilla. Brainstorm endiin ja vuoron land Ancestral,  jota seuraa toisella vuorollani Cabal Therapy, johon nimeän Jacen hetken tuumailun jälkeen. Näitä löytyy kaksi, samoin Foweja sekä yksi Spell Snare. Flashback, joka fowataan, käteen jää Fow. Tämän jälkeen pelaan joko vuoron kolme tai neljä Sun Titanin, kun hän joko counteroi jotakin pienempää tai sitten ei löytänyt Fowiinsa toista sinistä korttia tai sitten Therapoin lisää, en muista. Jee jee.
« Viimeksi muokattu: 17.01.12 - klo 00:27 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa Rancid-

« Vastaus #169 : 17.01.12 - klo 09:23 »
No, ihan reiluuden nimissä, se Gatekeeperiä päin Finksillä päräyttäminen oli sentään aika kevyttä kauraa verrattuna vastapuolen osaamisen näytteisiin. Vai mitäs sanotte näihin (A on ystävämme sonninsieppaaja, B:n henkilöllisyys pidettäköön vielä salaisuutena):

A: "Podataan Academy Rector, haettais enchantment ja 5drop"
B: *mietitään Faerie Macabre kädessä* "Joo, käyhän se"
A: "Haetaan Recurring Nightmare ja Reveillark, uhrataan Lark ja otetaan Nightmarella Thrun takas ja Larkilla jotain irrelevanttia"
B: "Käytetään Macabre Thruniin ja johonkin irrelevanttiin eikä esim. Reveillarkiin (joka tuleekin ens vuorolla takas Nightmarella ja pyörittelee pelistä helpon voiton)"

**game 3**
B: "Swamp, Inquisition"
(4 ländiä, 2x Veteran Explorer, 1x Eternal Witness - otetaan Explorer)
A: "Forest, Explorer"
B: "Swamp, Sinkhole"
A: "Ländi, sun"
B: *mietitään Gatekeeper ja toinen Sinkhole kädessä* "Jitte, sun"

...jos nyt jollekulle ei valjennut, rautalanka:
- Academy Rector ei ois hakenut pelin voittavaa Rekkua jos sen ois Macabrettanut triggeri stäkissä
- Kolmospelin aloituskädessä ainoa edes etäisesti paha kortti on Witness
- Jos sitä ländietua lähdetään hakemaan yhdellä Sinkholella, miksi sitä ei jatkettaisi toisellakin?

Ihonen meinas närkästellä kun seurasin mieluummin tätä posauttelujuhlaa kuin keskityin juttelemaan sen kanssa  8)
« Viimeksi muokattu: 17.01.12 - klo 09:25 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Retardi

« Vastaus #170 : 17.01.12 - klo 12:01 »
seurasin mieluummin tätä posauttelujuhlaa kuin keskityin juttelemaan sen kanssa  8)

Tämäkö oli pahin mtg:ssä tekemäsi virhe? Ihan ymmärrettävää sinänsä.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Nastaboi

« Vastaus #171 : 17.01.12 - klo 20:10 »
Ihonen meinas närkästellä kun seurasin mieluummin tätä posauttelujuhlaa kuin keskityin juttelemaan sen kanssa  8)

Ei muuten mitään, mutta olisit vaikka potkaissut pöydän alla tai jotain, niin olisin itsekin päässyt osalliseksi tästä kyseenalaisesta viihteestä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa shadowthread

« Vastaus #172 : 30.01.12 - klo 15:09 »
En tiedä onko nyt pahin virhe mikä on tullut tehtyä peleissä, mut ainakin nyt mieleen jäänyt. 28.1 Dark Ascensionin prereleasessa, minulla pöydässä falkenrath noble ja about 9 ländiä. Vastustajalla paljon pieniä miehiä ja chalice of life. Vastustaja on 7 lifessä. Hän pelaa Ravenous Demonin ja lyö kaikilla jotka voi ja passaa vuoron. Olen 11 lifessä. Kädessä on Wild Hunger (+3/+1 and trample), jonka pelaamalla ja flashbackaamalla targetoiden noblea voittaisin pelin, mutta ajattelen että Ravenous Demon lentää ja skuuppaan. 

Eipä tästä muuta mieleen jäänyt että kuin pitää lukea kaikki vastustajan kortit kunnolla. Yksi pahimpia turttauksia mikä jäi mieleen prellusta.
« Viimeksi muokattu: 31.01.12 - klo 12:02 kirjoittanut shadowthread »

Poissa jupu_

« Vastaus #173 : 30.01.12 - klo 16:36 »
chalice of life.

Ainoastaan prellussa joku saattaa pelata tuota korttia :D

Poissa Grim

« Vastaus #174 : 06.03.12 - klo 11:44 »
Affinityä vastaan White Weeniellä. Mulla pöydässä Student of Warfare (lv2), Honor of the Pure, viisi Plainsia ja 2 lifeä, kourassa Disenchantti. Opponentilla on neljä artifaktilandia, Blinkmoth Nexus ja Cranial Plating.

Opponent animoi Nexuksen ja laittaa Platingin kiinni. Ajattelin ihan suoraan että voitto tuli, ja Disenchanttaan Blinkmothin responsena equippiin. Opponentti ottaakin manat Blinkmothista ja saa Etched Championin pöytään. Kuorin Path to Exilen, kiroan omaa typeryyttäni ja häviän Championiin.

Poissa syfilisx

« Vastaus #175 : 06.03.12 - klo 12:18 »
Affinityä vastaan White Weeniellä. Mulla pöydässä Student of Warfare (lv2), Honor of the Pure, viisi Plainsia ja 2 lifeä, kourassa Disenchantti. Opponentilla on neljä artifaktilandia, Blinkmoth Nexus ja Cranial Plating.

Opponent animoi Nexuksen ja laittaa Platingin kiinni. Ajattelin ihan suoraan että voitto tuli, ja Disenchanttaan Blinkmothin responsena equippiin. Opponentti ottaakin manat Blinkmothista ja saa Etched Championin pöytään. Kuorin Path to Exilen, kiroan omaa typeryyttäni ja häviän Championiin.

Paljon opponentilla oli lifeä ja miten sun olisi pitänyt sitten pelata, että tässä ois käynyt hyvin?
Mä en tällä kuvauksella nää tässä varsinaista mokaa, eihän tohon championiin kuitenkaan osuis mikään tossa pöydässä. Vai oonko mä puusilmä?

edit. tottakai mä oon puusilmä... Väärä ajoitus ilmeisesti?

Poissa Harvestman

« Vastaus #176 : 06.03.12 - klo 14:19 »

Paljon opponentilla oli lifeä ja miten sun olisi pitänyt sitten pelata, että tässä ois käynyt hyvin?
Mä en tällä kuvauksella nää tässä varsinaista mokaa, eihän tohon championiin kuitenkaan osuis mikään tossa pöydässä. Vai oonko mä puusilmä?

edit. tottakai mä oon puusilmä... Väärä ajoitus ilmeisesti?

Olisi varmaan pitänyt vasta declare attackersin jälkeen ampua Nexus.

Poissa Grim

« Vastaus #177 : 06.03.12 - klo 22:51 »
Olisi varmaan pitänyt vasta declare attackersin jälkeen ampua Nexus.

Juurikin näin olisi pitänyt pelata, olisi jäänyt yhdestä manasta kiinni ettei Champion tule pöytään.

Nyt kun tilannetta vielä kelailee niin opponentti pelasi tavallaan väärin kun yritti voittaa pelin Championin pelaamisen sijaan, Disenchantteja kun olin jo ehtinyt castata niin niiden ympäri olisi kannattanut pelata. Mutta toki olisin mieluummin voittanut pelin pelkästään opponentin virheen takia kuin hävinnyt pelkästään omaan mokaan.
« Viimeksi muokattu: 06.03.12 - klo 22:52 kirjoittanut Grim »

Poissa flassi

« Vastaus #178 : 18.03.12 - klo 23:06 »
Tezzeret, Agent of Bolaseja tuli postissa 2kpl, pistin ne pöydälle kirjekuoresta.
Hetken päästä päätin heittää kirjekuoret roskiin ja rypistin ne nätisti pikkupalloksi ja siinä samalla toisen tezzeretin, siinä rajoilla nyt että voiko tuolla pelata mut ei ainakaan voi myydä.
Ilmeisesti sen verran jotain liimaa kirjekuoressa että tarttui pöydältä se toinen kortti mukaan :(

Poissa Hesfan

« Vastaus #179 : 21.03.12 - klo 19:58 »
Sinänsä ei mitään yksittäistä pelitilannetta tule mieleen, mutta yks asia mitä pidän aika suurena ''virheenä'' on se kun aloin pelaamaan tätä kirotun koukuttavaa peliä uudelleen vuosien ''raittiuden'' jälkeen :D
Chub Toad, Chub Toad
At the door.
Run away quick
Or you'll run no more.
—Traditional children's rhyme