Jaaha.... No.... tuo edellinen viesti nyt taas vain kuvasti yleistä tapaani ajatella asioita tästä maailmasta.
Koittaa keskittyä enemmän kysymyksiin kuin vastauksiin.
Ja tottahan se on, että kyllä se riippuu aika paljon pelaajasta, onko se black lotus paras kortti vai ei. Jos pelaa on aloittelia tai täysin käsi, saattaa hän käyttää nuo manat jonnekkin ihan minne sattuu...
Tai ajatellaan että hän on vaikka perinyt serkkunsa kortit, jotka koostuvat 3ed-5ed ja fallen empires, homelands, ice age tms bulkista, koska serkku on myynyt kaikki hyvät korttinsa kauan sitten pois, mutta jostain käsittämättömästä syystä, tuonne kasaan on jäänyt tuo yksi black lotus. Sitten tämä perijä/tär kasaa näistä korteista pakan, missä kaikki muu on jotain random bulkkia, paitsi tuo 1 lotus... niin tuossa seurassa ei tuo lotus ole juuri kurjuutta kummempi, jos ensimmäinen vuoro on tyyliin forest, lotus, bear, bear. Tai se että pääsee vetämään 3 korttia tuommoisesta dekistä, ei myöskään välttämättä nyt mikään maailmoita järisyttävä kokemus ole. Tietenkin tämäkin riippuu ihan siitä, millaista dekkiä vastaan perijä/tär pelaa. Jos siellä on vain bulkkia vastassa, kyllähän nuo kortit tekevät hänelle ihmeitä. Mutta jos siellä vaikka FNM tasoinen T2 pakka, empä usko että noita kahta korttia tarvitsee pelätä.
Kuten oma kokemukseni, vaikka vastustajalla on "optimi" dragonstorm dekki alla, jos hän silti hakee dragoninsa yhtä rundia liian aikaisin ja silloinkin jakaa lämät ihan päin mäntyjä, ei häntä hyödyttänyt mitenkään se, että hänellä oli typeä hallitsevat kortit, vaan hän otti ja hävisi. Jos hän olisi osannut pelata korteilla oikein, olisivat ne nousseet niille kuuluvaan arvoon, ja minulla olisi pyyhitty pöytää kuin märällä rätillä. Nytpä vaan nousin voittoon jollain minun tyyliselläni agrocontrollilla.

Ihan tätä vain tarkoitin.
Mutta jos nyt tahdotaan vain yhden rivin vastaus niin minun mielestä pelin paras kortti on
Black Lotus.