Itse hauskuus koeviikolla onkin pokeri. Lauta tiskiin, rahat pöytään, kortit jakoon ja meikäläiselle automaattinen häviö, ellen munkita riveriltä voittokättä, kuten yleensä satun tekemään. Ainoaksi haittatekijäksi povaan rehtoria,
No johan nyt jotain. Minä luulin, että se rehtori motkotti teille Magicin pelaamisesta. Siis ei hemmetti, eihän siinä ole mitään ihmettä, jos rahapokeri kielletään koulussa. Kyllä minäkin kieltäisin, jos olisin rehtori tai yhtään mikään valvomassa oleva opettaja.
Tällä hetkellä vituttaa se, että enkun Laudaturin sijaan sain sen Cum Lauden.
Väitän, että tämä korreloi aika hyvin keskimääräisen opiskeluasenteesi kanssa. Povaan myös vaikeuksia tulevaisuudessa - lukiostahan nyt kuuluisasti pääseekin läpi mitään oppimatta, mutta toisaalta myöhemmin asia ei enää ole näin, eikä myöskään siinä vaiheessa ole enää viitseliäisyyttä opetella hyviä opiskelutekniikoita.
-- Nute
Oulu
Itseasiassa mielenkiintoisena yksityiskohtana rahapokeriin (pokeri ilman rahaa ei ole pokeria) kiinnitetään paljon vähemmän huomiota. Esim. tuolloin kun viimeksi minut ja kaverini bustattiin, pelattiin viereisessä pöydässä kuuluvasti pokeria, kunnes rehtorin äänen kuullessaan hipsivät varkaiden lailla ulos.
Rahasta peluun kieltämisen ymmärtää, mutta että siihen puuttumisen puutteen ei. Eräskin opettaja aikoi liittyä seuraan, muttei löytänyt pikkurahoja ja jatkoi matkaansa. Hetkeä myöhemmin syljetään paheksuttavan toiminnan suorittamisesta silmille, kun avaa mtg-kansion kaverin tarkasteltavaksi. Ei ymmärrä tätä pieni ihminen.
Hyvinkin totta. Enkkuun ei kiinnitä enää huomiota, kun se "menestys" eli vaivatta saatavat kasit ja ysit tulevat niin selviönä, ettei tule vaivauduttua kuluttamaan energiaa mokomaan asiaan kuin lukemiseen. Viimeksi taisin avata kirjan opiskelua varten yläasteen alussa. Totta kai se on juustopäisen opiskelijan logiikkaa, että se minkä ennen sai vähällä tulisi toimimaan tulevaisuudessa. Tästä tulikin nyt syksyn kirjoitusten jälkeen opittua. Lonkkameiningillä ei pärjää, ainakaan isommissa testeissä. Uusintaan meni ja tällä kertaa nähdään se vaiva, että avaan sen kirjan. Sanoisin, että ihan hyvä, että syksyn kirjoitukset palauttivat maan pinnalle.
Toinen aine, minkä kirjoitin syksyllä oli kemia. Odottelin Cum Laudea ja toivoin Eximiaa -> B. Luin kokeeseen sen pari kolme viikkoa vilkuillen, sittemmin pari viikkoa ahkerasti ennen H-hetkeä, laskeskelin ahkerasti ja kirjoitin tiivistelmiä. Kävi niin, että loppui sekä älli että kyky. Tehtävä, jossa piti kertoa galvanisoitumisesta koko homma, niin kirjoitin sitten elektrolysoitumisesta. Näitä kahta luin niin paljon, että erot hämärtyivät ja kolmen, neljän sivun selitys meni harakoille, kun sotkin kaiken yhteen. Muutkin helpolta tuntuneet tehtävät meni kahteen, kolmeen pisteeseen. Hupaisasti tehtävä titrauksesta, josta en lukenut riviäkään, herautti 4 pistettä. Eipä erityisemmin ollut kemia paras aineeni, vaikka olikin ainoa, johon perehdyin ja innostuin kauttaaltaan, vaikka en edes osannut sen kummemmin. Tein jopa tehtävät ja luin kokeisiin. Kurssien keskiarvo 7.4 muistaakseni. Uusia tekisi mieli, mutta ei taida mahtua keväälle.
Keväällä koittaa uudet haasteet (mm. ruotsi & psyka), joihin tällä kertaa valmistaudutaan.
Avautuminen avartaa.