Tää tapahtui suunnilleen eilen.
Mulla tiskissä
Dawnstrider yllään
Shielding Plax. Kaverilla kohtuullisen kokoinen armeija, pahimpana uhkana
Armadillo Cloakilla varustettu
Treva, the Renewer. Alhaisesta elämätilanteestani johtuen mulla ei oo varaa ottaa Trevaa tai kumppaneita kertaakaan läpi, eikä oo mitään apujakaan tiedossa niin kädessä kuin pöydässäkään. Vaan eipä vastustajallakaan ole mitään millä diilata Plaxin kanssa.
Noh, kytistelen siinä kolmen kortin varassa saaden aina omalla vuorolla yhden lisää, ja menettäen yhden Dawnstriderille. Turhuuksia ei ole varaa pelata, koska muuten ollaan siinä tilanteessa, että nostan yhden kortin joka vuoro, ja se on pakko säästää Dawnstriderille. Mikäs siinä millausta katsellessa muuten, mutta kun itselläni sattuu olemaan muutamia kortteja vähemmän kortteja pakassa kuin vastustajalla.
Simic Growth Chamber kaivautuu käteen, jonka pelaan, koska korttitappiota ei tule kun joku ländi nousee takasin käteen. Teen nolon mokan, ja nakkaan kammion tiskiin palauttaen
islandin sijaan käteeni
FORESTIN, ja diskaan sen 'striderille ensi vuorolla. Tämä tietää mulle vuorokäyttöön kolme vihreää manaa. Jooh, olisin juuri saanut
Jedit Ojanen of Efravan tiskiin ajelemaan vastustajan metsiensä läpi kumoon, mutta voi kurjuus - en voi käyttää kolmea vihreää manaani Ojaseen, kun Dawnstriderilläkin pitää kikkailla. (Taisipa olla vielä Jedit kädessä kun SGC:n pelasin...)
No siinä sitten oottelen pari vuoroa että metsää pukkaisi, mutta zägällä ei pärjää ja vastustaja pistää
Balancen tyhjällä kädellä saaden käsikorttini hautaan, ennen kuin saan Jeditin tiskiin. Nojoo, sitten ollaan siinä mielenkiintoisessa tilanteessa, että nostan yhden kortin vuorossa ja se pitää säästää Dawnstriderille ruoaksi. Muutenhan tässä olisi tasapelin paikka, mutta kummankin kirjasto meinaa vedellä viimeisiään, omani muutamaa kierosta aiemmin.
Ei sitä aina voi muistaa kaikkia kortteja, joita oma pakka pitää sisällään taikka mitä ne ihan tarkalleen tekee. Tästä saan muistutuksen, kun varmana siitä, ettei mulla oo mitään millä kääntää tilannetta edukseni, nousee pakkani viimeisenä korttina:
Vigor 
gg