Me olimme juuri muuttaneet uuteen kotiin (2001) ja tutustuin naapureihin, joilla sattui olemaan MtG harrastus päällä. No meni siinä vuoden päivät, kunnes sain lainaan pakan, mutta ei kerrottu edes sääntöjä

! No siinä yritin miettiä etsiä sääntöjä ja kysellä muilta (ei nettiä silloin

) , mutta eihän siitä mitään tullut, joten luovuin koko hommasta. No siitä taas vuosi eteenpäin ja sain syntymä päivä lahjaksi ensimmäisen teemapakan, se oli joku mirrodinin sininen affis deckki. Siinä sitten isoveljen kanssa sääntöjä, kun naapurin pojat suostuivat opettamaan ne (en tiedä oltiinko hankalia oppilaita kun oli se aika rasittavaa niistä

. Kun vihdon opin säännöt peli tuntui hauskalta ja päätin jatkaa, mutta se oli just sellasta aikaa, että kaikki raret ja lihat deckiin ja 24 landia. En tiennyt edes silloin, että on monia sarjoja ja, että niitä tulee lisää. No jaa siitä ollaan nyt kuitenkin jo vähän kehittyneempi, vaikka on vielä paljon parannettavaa.
Kerron tässä vielä rekisteröimättömien (foorumille) kavereitteni tarinan lyhyesti.
Kun olin oppinut säännöt kerroin koulussa kavereilleni pelistä ja koulussa alkoi MtG villitys (WTF?) Ja tietenkin minä

olin koulun pro, koska olin ainut joka osasi säännöt ja kaikki tuli aina kysymään, että: "Onks tää hyvä? Kantiiks vaihtaa tohon?". Silloin se tuntui mukavalta, mutta nyt kun myöhemmin ajattelee, niin se tuntuu aika tyhmältä.

Eli pähkinän kuoressa: Aloitin ja jatkoin, koska peli tuntui moniulotteiselta ja hienolta monimutkaisine sääntöineen. Se vain yksinkertaisesti kiehtoi minua ja sen lisäksi hieno kortin ulkoasu antoi viimeisen tönäisyn MtG: maailmaan.
Edit: Vuosi luvut pistetty uuteen uskoon.