Poromagia

Kirjoittaja Aihe: M10 sääntömuutokset  (Luettu 70445 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
M10 sääntömuutokset
« : 10.06.09 - klo 10:17 »
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/42a

Näistä saadaan varmasti reilusti keskustelua aikaiseksi niin perustetaas ihan oma ketju ennenkuin asia karkaa käsitä jossain muussa ketjussa.

Cast, battlezone ja activate nyt ovat vain sanallisia kikkailuja ja eivät vaikuta omaan pelinautintoon millään tavalla. Suurin asia mikä tökkii on tämä combat damagen stakin käytön poisto. Hei hei fanatic, hibernation sliver  :'(  , qasali pridemage sun muut temppuilut....
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo 10:19 kirjoittanut Schembo »
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Chaosworm

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #1 : 10.06.09 - klo 10:25 »


Itseäni tökkii manan tyhjentyminen steppienkin lopussa. Tämän suhteen ei ole ollut melkein ollenkaan ongelmia meidän kasuaaliporukoissa koskaan; paljon yleisempiä pelivirheitä ovat se, että nostetaan kortti ja pelataan landi ennen kuin untäpitään mitään ja mennä suoraan Declare Attackers steppiin ilman, että tästä sanoo mitään muuta kuin "nämä hyökkäävät" - eli siis phasejärjestys tuottaa paljon enemmän epäselkoa kuin mikään, mihin nyt saatiin korjaus.

ARGH!

EDIT: @ jkk: Ei, kun tämä oli vain ensimmäinen Googlen kuvahaulla löydetty, joka ei ollut tämä
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo 10:46 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #2 : 10.06.09 - klo 10:32 »
Tokenien omistajuuden muutos laittoi casuaali peleihin rakentelemani pakan telakalle. Hunted möröt ja forbidden orchardin toksut eivät enää välitä tuon taivaallista brandin näyttämisestä  :(
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa skellu

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #3 : 10.06.09 - klo 10:34 »
Kaaosmato tiivisti asian paremmin, kun ite ikinä olisin osannu. Voe hyvä elämä.

Poissa Nuorukain

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #4 : 10.06.09 - klo 10:37 »
NOOOO THEY KILLED SOLIDARITY. NOOOO.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #5 : 10.06.09 - klo 10:40 »
Kymmenen vuotta sitten ihmiset kilahtelivat, kun 6E:n säännöt poistivat pelistä interruptit ja damage prevention windowin ja sitten peliin tuli joku ihmeen stackikin vielä. En ota kantaa siihen ovatko nämä M2010:n muutokset samantyyppisiä muutoksia kuin kymmenen vuoden takaiset muutokset, mutta sen verran huomauttaisin että muutoksiin totuttiin ja peli porskuttaa edelleen.

Ja nyt kun kaaosmato on postannut nokkelan leijonamakronsa, muilla on toivottavasti jotain järkevää sanottavaa aiheesta.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Karjanvarastaja

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #6 : 10.06.09 - klo 10:54 »
Stackin poisto on ainoa merkittävä haitta. Useat kortit muuttuvat hyödyttömiksi, combat sekoilut nousevat älyttömiin lukuihin, kun joillekin se on älyvaikea jo muutenkin ja minun mielestä syö combatin monipuolisuutta, kun joutuu rajoitetummin pelaamaan spellejä eikä vanhat tutut kikat enää toimi.
Ainoa mielenkiintoinen puoli tässä on se, että voi sikailla combatit, jos ja kun vastus sekoilee vielä vanhan combatin mukaan.

Lyön lethalia.
- K.
Dmg?
- K. Holy Day.
Ei toimi, kuolit. Hähhäh hää.
- Fuuu...

Poissa Rancid-

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #7 : 10.06.09 - klo 10:57 »
Ihan rehellisestihän tuo combat damage + stack -interaktion poistaminen tekee limitedin pelaamisesta ihan kamalaa paskaa erilaista kuin ennen. Ukkojen boostailu on paljon heikompaa, poistot vielä arvokkaampia ja Unsummon-efektien käyttäminen ovelalla tavalla hyödyn saamiseksi käytännössä mahdotonta. Niin ja sacrifice-efektit huonontui kilometrin, kuten Schembo jo sanoikin. Magic Onlinea puoliammattimaisesti hakanneet varmasti arvostavat, kun ehdollistuminen siihen, että juttuja tehdään combat damage stepissä, täytyy särkeä. Parastahan tässä touhussa on tietenkin se, että koko systeemi ei edes ole erityisen paljon selkeämpi kuin vanha, ja siihenkin piti deathtouchin takia samantien tehdä poikkeus  ::)

Muista muutoksista manapoolin tyhjentyminen stepeittäin v*tuttaa myös raskaasti ainakin niin kauan kuin Mistbind Clique on formaatissa.

EDIT: Niin, siitähän mun piti mainita että ainakin mun pelaamassa IRL-limitedissä "Lämät stäkkiin?" on noin toiseksi yleisin lause. Ykkösenä tietenkin "sun".
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa duracel

Re: Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #8 : 10.06.09 - klo 11:06 »
Kymmenen vuotta sitten ihmiset kilahtelivat, kun 6E:n säännöt poistivat pelistä interruptit ja damage prevention windowin ja sitten peliin tuli joku ihmeen stackikin vielä.

Tämähän ei voi olla minkäänlainen perustelu isoille muutoksille. Olen selvinnyt vakavasta päävammasta ennenkin, joten voin edelleen heittäytyä pää edellä pöydän kulmaan.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Rancid-

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #9 : 10.06.09 - klo 11:11 »
Lisätään nyt pari ihan relevanttia skenaariota tuon ihanan ilmoitusasian WotC-foorumilta:

Lainaus
*I attack with a Grizzly Bear, he blocks with a Grizzly Bear. I have a Giant Growth in hand. Before I could time my pump after damage is on the stack to make sure I don't get 2 for 1'ed. Now I can't.

*I have a 4/4 in play along with a Pyroclasm in hand. He has two 2/4 creatures in play. Before, I could Pyroclasm after combat if he double blocked, making sure I killed both creatures. Now I have to Pyroclasm before combat and he just doesn't block anymore.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Laava

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #10 : 10.06.09 - klo 11:18 »
Harmittaa, että taitopuolta pelissä lasketaan näin, kun kombat trickien teho yhtäkkiä hävisi olemattomiin. Vaan onneksi ei ole pakko pelata kavuformaatteja. Mistä päästäänkin siihen, että Su-Chi tuli juuri paremmaksi, mmm.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Re: Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #11 : 10.06.09 - klo 11:22 »
Kymmenen vuotta sitten ihmiset kilahtelivat, kun 6E:n säännöt poistivat pelistä interruptit ja damage prevention windowin ja sitten peliin tuli joku ihmeen stackikin vielä.

Tämähän ei voi olla minkäänlainen perustelu isoille muutoksille. Olen selvinnyt vakavasta päävammasta ennenkin, joten voin edelleen heittäytyä pää edellä pöydän kulmaan.

~jari

Moni oli 10 vuotta sitten sitä mieltä että kauhea päävamma, kuolemme kaikki. Nyt monet ehkä näkevät kyseiset tapahtumat tarpeellisena lobotomiana? :)

Peli muuttuuu, mutta väittäisin että siitä selvitään. Kokonaisuus ei muutu niin paljon että peliä ei enää tunnistaisi omakseen.

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Re: Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #12 : 10.06.09 - klo 11:32 »
Moni oli 10 vuotta sitten sitä mieltä että kauhea päävamma, kuolemme kaikki.

Kymmenen vuotta sitten sääntömuutosta tervehdittiin yleisesti ilolla, koska se korjasi oikeasti rikkinäisiä ja typeriä säännöstöjä ja loi peliin aidot kunnon säännöt. (Esimerkiksi melkein kaikki siirrettiin toimimaan stackin kautta, mikä teki pelin hahmottamisesta spriljardi kertaa helpompaa. Muutokset myös tekivät Limited-combatista paljon mielenkiintoisempaa.) Monet tulevista muutoksista eivät pelaajien mielestä korjaa mitään, tai korjaavat hyvin vähän. Muutamat terminologiamuutokset sentään ovat ihan perusteltuja, mutta kengässä hiertävä kivi onkin näissä tulevissa muutoksissa aivan muu.

Poissa Omnicun

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #13 : 10.06.09 - klo 11:46 »
Mä diggaan kaikista muista uudistuksista, mutta suoraan sanottuna raivostuttaa nuo manapoolin tuunailut. C'mon, kaverilla on kiva dekki, joka pelaa voittokeinona Citadel of Painia, ja mukana mm. Overabundance ja Mana Flare. Nyt se on pilalla.
Toi floattauksen poistokin on aika rasittavaa, ja vähentää taktsisia elementtejä. Veikkaanpa, että pelataan kaveripiireissä yleensä wanhoilla manapoolin säännöillä.

Osaako joku kertoa, miksi ne julkaisee näin armon vuonna 2009 setin Magic2010? Itse en ole käsittänyt.

Edit:
Eikun tosiaan, tuo combat damage -muuntelu raavituttaa kanssa ihan kunnolla. Kai tää ajallaan pistetään takas kun kaikki pelaajat ilmaisevat vihansa? :P
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo 11:49 kirjoittanut Omnicun »

Poissa Rancid-

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #14 : 10.06.09 - klo 11:47 »
Osaako joku kertoa, miksi ne julkaisee näin armon vuonna 2009 setin Magic2010? Itse en ole käsittänyt.

Samasta syystä ku EA Sports julkaisee tänä vuonna NHL 10:n. Kai.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Temppi88

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #15 : 10.06.09 - klo 11:56 »
Osaako joku kertoa, miksi ne julkaisee näin armon vuonna 2009 setin Magic2010? Itse en ole käsittänyt.

Samasta syystä ku EA Sports julkaisee tänä vuonna NHL 10:n. Kai.

Ihmetyttää miksi sarjan nimi ei ole 11th edition...

Poissa Väinämöinen

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #16 : 10.06.09 - klo 12:09 »
Muuten ihan mukavia sääntö ja wording uudistuksia, mutta miksi stackin poisto combatista? Niinkuin tässä ollaan jo aijemmin puhuttu, poltot ja pumput muuttuvat kertaheitolla heikommiksi. Toisaalta nythän voit saada vaikkapa shockilla evaden miehellesi :P

- "Ennen combatia heitän shockin sun Hill Giantiin. Hyökkään savannah lionsilla"

- "Hui en bloki sehän kuolis!"

Tämähän nyt tietysti riippuu aivan täysin pelitilanteesta ja terveen järjen käytöstä.

"Greatness, at any cost."

Poissa jhavuka

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #17 : 10.06.09 - klo 12:11 »
Osaako joku kertoa, miksi ne julkaisee näin armon vuonna 2009 setin Magic2010? Itse en ole käsittänyt.

Samasta syystä ku EA Sports julkaisee tänä vuonna NHL 10:n. Kai.

Ihmetyttää miksi sarjan nimi ei ole 11th edition...

http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/27a

Poissa Eskomi

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #18 : 10.06.09 - klo 12:29 »
Minusta on lähtökohtaisesti väärin "yksinkertaistaa" sääntöjä, koska pelaajat eivät jaksa opetella niitä.

Lainaus
...For starters, "the stack" is a difficult concept, even after all these years, so it is no wonder that many players go about combat without invoking it at all...

Itse aloitin mätsikkini keittiön pöydällä, jossa säännöt eivät olleet ihan niin tärkeitä. Turnauksissa saattaa alkuun turttailla, mutta virheistä opitaan.

Lainaus
...Many players can't clearly distinguish between phases and steps...

Koska pelaajat eivät osaa sääntöjä, niin säännöt ovat väärät?

Sama trendi on näkynyt vuosien varrella tietokonepeleissä. Alunperin haastavista ja monipuolisista peleistä on tuoreiden versioiden myötä tullut huttua jonka voi nauttia pillin kautta pureskelematta. Yksinkertainen hauska puree isompaan markkinaryhmään kuin monimutkainen hauska.

« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo 12:32 kirjoittanut Eskomi »

Poissa tride

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #19 : 10.06.09 - klo 12:35 »
Muuten ihan mukavia sääntö ja wording uudistuksia, mutta miksi stackin poisto combatista? Niinkuin tässä ollaan jo aijemmin puhuttu, poltot ja pumput muuttuvat kertaheitolla heikommiksi. Toisaalta nythän voit saada vaikkapa shockilla evaden miehellesi :P

- "Ennen combatia heitän shockin sun Hill Giantiin. Hyökkään savannah lionsilla"

- "Hui en bloki sehän kuolis!"

Tämähän nyt tietysti riippuu aivan täysin pelitilanteesta ja terveen järjen käytöstä.


Voihan sen Shockin heittää combatin jälkeenkin. Eikö ole aika sama, että heittääkö sen vasta main phasella vai silloin ku damaget on stackissa?

Poissa Väinämöinen

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #20 : 10.06.09 - klo 12:46 »
Muuten ihan mukavia sääntö ja wording uudistuksia, mutta miksi stackin poisto combatista? Niinkuin tässä ollaan jo aijemmin puhuttu, poltot ja pumput muuttuvat kertaheitolla heikommiksi. Toisaalta nythän voit saada vaikkapa shockilla evaden miehellesi :P

- "Ennen combatia heitän shockin sun Hill Giantiin. Hyökkään savannah lionsilla"

- "Hui en bloki sehän kuolis!"

Tämähän nyt tietysti riippuu aivan täysin pelitilanteesta ja terveen järjen käytöstä.


Voihan sen Shockin heittää combatin jälkeenkin. Eikö ole aika sama, että heittääkö sen vasta main phasella vai silloin ku damaget on stackissa?

Toki voi, tämä nyt oli tällainen hassunhauska esimerkki. Shock on kieltämättä huono esimerkki olis pitäny ottaa tilalle vaikkapa se Mogg Fanatic.

Edit. Eihän nuo pumput oikeastaan muutukkaan paljoa saahan declare blocker stepillä sen vielä castata...
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo 12:54 kirjoittanut Väinämöinen »
"Greatness, at any cost."

Poissa Sabo

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #21 : 10.06.09 - klo 12:48 »
Wizards on (osa) pörssiyhtiö(tä) jonka ainoa päämäärä on saada mahdollisimman paljon tuottoa MtG:stä. Jos niiden markkinatutkimukset vihjaa että uusilla jampoilla on vaikeuksia sisäistää tiettyjä sääntöjä ja sääntömuutoksilla voidaan saada enemmän pelaajia = enemmän myytyä productia niin avot - sääntöjä muutetaan. Kaikki muu hyminä on vaan nykyisten pelaajien lepyttelyä ja yritetään osoittaa että kyllä siellä on ihan järkeviä perusteita muutoksille nykypelaajienkin näkökulmasta.

Turha tästä on nyt pelihousuja repiä ja spekuloida sääntöjen paremmuudesta. Jos teitä on mielestänne kohdeltu epäoikeudenmukaisesti, ottakaa yhteys euroedustaja Soiniin, niin eiköhän tässä saada masinoitua joku taloussaarto Jenkeille kunnes säännöt vaihdetaan takaisin vanhoihin, etsataan kultalevyihin ja lähetetään satelliitissa Siriukseen.

Poissa kurikka

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #22 : 10.06.09 - klo 12:53 »
Magic: The Gathering = DuelMasters 2

Poissa Temppi88

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #23 : 10.06.09 - klo 12:54 »
Magic: The Gathering = DuelMasters 2

Hehe. Tai sanasta Battlefield päätellen Yu-Gi-Oh! tai Pokemon  :-X

Mua ottaa eniten päähän toi sana Battlefield :P

Poissa Väinämöinen

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #24 : 10.06.09 - klo 12:56 »
Magic: The Gathering = DuelMasters 2

Hehe. Tai sanasta Battlefield päätellen Yu-Gi-Oh! tai Pokemon  :-X

Mua ottaa eniten päähän toi sana Battlefield :P

Itseäni ei wordingit jaksa haitata niin kauan kun ne eivät radikaalisti muuta peliä. Onhan se outoa lukea "onto battlefield" kun on siihen "comes into play" tottunut.
"Greatness, at any cost."

Poissa JunioRcmf

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #25 : 10.06.09 - klo 13:12 »
Itseäni ei nuo wordingit pahemmin haittaa. Vähän aikaa luultavasti joutuu aluksi ihmettelemään kortteja joissa lukee "Exile target permanent", mutta eiköhän siihen totu.
Eniten itseäni ärsyttää stackin poistaminen combatista ja muutenkin nuo uudet combat systeemit. Myös mana burnin poistaminen on mielestäni vain typerää (Wake Thrasher tekee paluun omaan Kalaani tämän uudistuksen myötä).

Vähän aikaan sitten kourallinen uusia pelaajia liittyi Mikkelin pelaajakuntaan. Heille on opetettu tämän hetkisiä sääntöjä joilla pelataan vielä noin kuukausi ja sitten ensi kuussa päästäänkin kertomaan ettei aiemmissa peleissä käytetyt hienot combat trickit enää toimikaan, koska säännöt uudistuivat. GG.
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo 13:15 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa hespa

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #26 : 10.06.09 - klo 14:12 »
Väiteltiin tuossa jonkin aikaa sitten kaverin kanssa siitä, kumpi on parempi peli MtG vai WoW tcg. Aika tasanhan nuo menivät.
Pelillisesti löydettiin magicista vain yksi parempi juttu, damagen meno stackiin, nyt sekin poistettiin. MtG kuitenkin tuntui monista eri syistä olevan niin paljon vakaammalla pohjalla, kuin WoW Tcg, minkä takia Mtg:tä edelleen pelaan...
Noh, kieltämättä itsellä jonkin verran luotto laski Wizardsiin.

Poissa jatoen

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #27 : 10.06.09 - klo 14:23 »
Minulle nyt on ihan sama mitä korteissa tulee lukemaan, mutta tuo combatissa kikkailun mahdollisuuden pois ottaminen SYÖ!!!!

Poissa Padishar

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #28 : 10.06.09 - klo 16:05 »
Yksi puhtaasti positiivinen muutos sentään saatiin: Ajan säästäminen samanaikaisella mulligoinnilla ilman, että ei-aloittavan pelaajan hienoinen etu mulligoidessa silti säilyy ainakin osittain.

Muista muutoksista voikin olla yhtä jos toista mieltä. Itse haluan katsoa uudistuksia positiivisella asenteella, ja seuraavat asiat mainitsisin:
-Lifelink ja deathtouch staattisiksi abilityiksi. Olivat melko suotta triggered abilityinä, ja mielestäni intuitiivisempia uudessa muodossaan. Ei kukaan witheriäkään haluaisi triggeriksi.
-Uusi termistö. Kyllä niihin tottuu, ja onhan nimenmuutoksen kokeneet asiat järkevämmän nimisiä nykyään, vaikka itseäni ei pelin flavor kiinnosta. Ja uusien pelaajien kannalta varmasti helpompi tehdä ero eri zoneille tämän myötä.
-Mana burn pois. On totta, että jotkut kortit suotta muuttuivat paremmiksi (Mana Drain) tai huonommaksi (Spectral Searchlight), mutta nyt alkoikin kiinnostaa minkälaisia uusia kortteja/mekaniikoita tämä mahdollistaa, kun omaa life totalia ei ainakaan ilman vaivaa saa huvikseen alemmaksi. Ainakin Mark Rosewaterin mielestä mana burn rajoittaa paljon enemmän kuin lisää kortti-ideoita.

Yksi muutos, jonka olisin halunnut jäävän tekemättä, on tietenkin tämä combat damagen stackiin menemättömyys. Flavorin kannalta tietenkin tämä uudistus on täysin perusteltu, mutta varsinkin meille limitediä enimmäkseen pelaaville tämä on ikävä jymäys. Taidon tai sen puutteen havaitsee useimmiten limited-pelien combat-osuudessa. Kaiken maailman pumppu/prevent/bounce/poisto-spellien oikeanlainen ajoitus on usein mahdollista optimoida tilanteen mukaan. Joskus declare blockersissa, joskus combat damage -stepissä. Pian ei ole käytännössä kuin yksi järkevä ikkuna siihen, kun toinen näistä stepeistä häipyy, joten ei voi tehdä sitä "oikeata" valintaa. Tämä myös heikentää jo valmiiksi riskialttiiden pumppuspellien käyttökelpoisuutta (tilanteissa, joissa niitä pelaa ei-reaktiivisesti), koska nyt joutuu aina riskeeraa antamaan 2for1:n vastustajalle, mikäli hällä on manaa auki.

Tämän uudistuksen myös oli myös pakko tuoda uusi proseduuri peliin lisää, eli useamman blokkerin jonottaminen. Itse en pidä ajatuksesta, että en saa jakaa hyökkääjän damageja haluamallani tavalla, vaan blokkereihin on lyötävä lethalit järjestyksessä kunnes ukolta loppuu voima. Poikkeuksena soppaa hämmentää deathtouch, joka tuo heti kivan poikkeuden tähän uuteen sääntöön. Olikohan tämä siltikään hienoisen flavorin lisäyksen arvoista?

Siltikin, olettaa voi että ne heikommat pelaajat tekevät muita virheitä, ja vahvemmat vastustajat kuitenki osaisivat ajoittaa temppunsa oikein combatissa. Eli ehkä tämänkään muutoksesn seuraukset eivät ole niin radikaalit, ja vuoden päästä voi olla jo täysin tottunut uuteen, mutta ehkä aavistuksen verran yksinkertaistetumpaan Magiciin. Kyllähän se nyt on kuitenkin selvää, että kämmäily on silti mahdollista jatkossakin.

Poissa kurikka

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #29 : 10.06.09 - klo 17:21 »
Lainaus
Kyllähän se nyt on kuitenkin selvää, että kämmäily on silti mahdollista jatkossakin.

Niin, esim. täppää Stomping Groundseista punaista, yrittää pelata linnun ja ottaa yhden päähän... eiku vittu, eihän se toimi :(

Magic oli alunperinkin mielenkiintoinen peli siksi, että oikeasti pelin hallitseva pelaaja pystyi pyörittelemään turtin (mut) tainnoksiin combat-jekuilla ja muilla kikkailuilla. Nyt vain ehdoin tahdoin halutaan kusta iso osa magicin viehättävyyttä (lue: limited) ja parit siistit combot lekasta (IGG -variantit nyt ainakin). Manaburnin poistaminen on täysin turhaa, koska turttikin sen tajuaa, että jos ei sitä manaa käytä, tulee päähän. Sillä on myös joskus voitettu, kun kaveri paistittelee itsensä pois yhdestä lifestä täppäämällä liikaa manaa kun tuomari katsoo vierestä.

"When Oblivion Ring enters the battlefield, exile target nonland permanent. When Oblivion Ring leaves the battlefield, return the exiled permanent to the battlefield under it's owner's control."

Ekan kerran oon onnellinen siitä että meen inttiin, niin ei tartte liata käsiänsä tälläsellä. Vittu mitä paskaa.

[/kurikkarage]