Poromagia

Kirjoittaja Aihe: M10 sääntömuutokset  (Luettu 70453 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa anthex

Vs: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #60 : 13.06.09 - klo 14:08 »
Voisiko joku minua viisaampi laittaa vaikka ranskalaisilla viivoilla esimerkkejä mitä tämä stäckin poisto tarkoittaa. Siis poistaako se täydellisesti kaiken kikkailun? Minusta tämä vaikuttaa vähän liian isolta muutokselta. Jotenkin stack määrittely koko MTG:n minulle...

Terve zoukki, stackkia ei poisteta pelistä vaan combat damagea (siis nimen omaan sitä mitä creaturet tekevät hyökätessään ja blokatessaan) muutetaan toimimaan siten että se ei menee enää stäkin kautta. Eli annetaanpa käytännön esimerkki: Nyt kun vastustaja hyökkää vaikka aktivoidulla treetop villagellaan (3/3 trample) kohti sinua ja sinulla on untäpissä mogg fanatic (1/1, voi uhrata instanttina yhdeksi damageksi) ja tarpan (1/1) niin voit blokata sen molemmilla, passata priorityn niin että damaget menee stäkkiin ja sitten uhrata fanaticin villageen niin että se ottaa yhteensä 3 damagea ja kuolee (tehden kuitenkin pari damagea tramplea). Uusilla säännöillä tämä ei enää onnistu vaan kaikki temppuilu pitää tehdä ennen damageja, eli villagea et enää näillä eväin saa tapettua.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #61 : 13.06.09 - klo 14:38 »
Tulevaisuuden "damage prevention" voisi olla tämän näköistä.

Instant. Cast ~this~ only during combat damage step[1]. If target creature card in your graveyard was put into your graveyard from the battlefield during this combat, return it to the battlefield.

[1] Minulla on vain toisen käden tietoa noista kommenttiartikkeleista, joten en tiedä, onko meillä jotain combat damage stepiä vai pelkkä end of combat step. Miten vain.

Ja tuohon vaikka cantrip kylkeen, jos halutaan kannustaa sen pelaamiseen. Buustin ongelman voisi ratkaista näin.

Instant. When you cast ~this~, draw a card. Target creature gets +jotain.

Tai buusti voisi olla sellaista, jolla on aina useita kohteita. Tällöin 2-1-pelko vähän lievenisi. Molemmat ratkaisut, prevention ja buusti, ovat kyllä epäelegantteja, joten sinällään muutos tuntuu edelleen tuovan enemmän ongelmia ratkaistavaksi kuin poistavan niitä.

-- Nute
Oulu

Poissa Jukkis

« Vastaus #62 : 13.06.09 - klo 17:33 »
On tullut tätä peliä tahkottua reilusti yli kymmenen vuotta enemmän ja yleensä vähemmän tosissaan. Me vanhat parrat muistamme hyvin 6th edition sääntöuudistukset ja kuinka paljon paremmaksi peli muuttui (vaikka uusi tramplesääntö aluksi tuntuikin oudolta). Muutokset ovat hyvästä, jos ne parantavat peliä. Minulle on periaatteessa aika sama miksi mitäkin kirjastoa tai zoneja kutsutaan, mutta melko naurettavalta nuo nimet kuulostavat. Jumalauta pelaako joku tätä peliä muka sen vuoksi, että on hienot taustatarinat ja Crovax sitä, Urza tätä. Käsi pystyyn oikeasti.

Mulligani, se on hieno keksintö. Nyt se menee jouhevammin. Hyvä Wizards, osasitte tehdä jotain oikein hei!

Combat, ei herran jestas. Mikä ihmeen järki tässä oli? Moni nykyinen kortti ja pakka meni nyt sitten kankkulan kaivoon. Miten voi pelata legacyssä enää Slivereitä? Tai Highlanderissa? Mitä tekee Fanaticilla, poislukien ehkä monored ja siinäkin vähän nihkeästi? Onko Baloth kovin hyvä pihvi? Limitedistä olen tykännyt aina enemmän kuin constructedista. Uuden combatin myötä siitä vietiin (nykyisten korttien valossa) erittäin suuri taitoelementti pois. Miksi? Myynti on liian heikkoa, tarvitaan nuorta lihaa kentälle, ja nehän ei tajua monimutkaisia sääntöjä (ja tämä koskee nasuja erityisesti, sillä nasuthan tykkäävät kavuista). NYT ON MAAILMANLAAJUINEN LAMA HEI! Ei varmaan sääntöjä yksinkertaistamalla saada perheenäitiä ostamaan nasulle boostereita yhtään sen enempää, jos potkut tuli ja vyötä on kiristettävä. "Hmm, ostaisinko ruokaa vai nasulle boostereita...?" Joku taisi aikaisemmin jossain verrata WOTCia tupakkafirmoihin. Markkinoidaan aina vaan nuoremmille, että saadaan nasut kokeilemaan ja koukkuun. Joo, bisnestähän tää on, sehän on selvää, mutta jumalauta! Eikö ne ole oppineet, että Duelmasters ei oikein vetoa kehenkään muihin, paitsi nasuihin. Mitäs me tuhannet jo mtg:tä pelaavat ajatellaan Duelmastersista? Hitto miten tylsä peli. Se on ihan liian yksinkertainen, siinä ei ole älyllistä haastetta. Ja siihen suuntaan ollaan kovaa vauhtia menossa mtg:ssäkin. Pelaan tätä peliä sen takia, että se on älyllisesti haastavaa ja kaikki ei tätä hanskaa (joo joo, en minäkään niin hyvin kuin toiset). Mutta siinä se viehätys piileekin. Kun on monimutkainen peli, aina on parannettavaa. Voisi sitä hyvin pelata Monopolia tai Heitä Sikaakin. Ihan kivoja pelejä, mutta ei niitä jaksa pelata kuin kerran vuodessa. Ei niissä riitä haastetta. Ja rahaa en niihin laittaisi senttiäkään.

Nyt näyttää Lehtisen pojan mtg-ura jatkuvan sitten SM-kisojen ja Prahan GP:n jälkeen hyvinkin casuaaleissa meiningeissä. Eihän tällaista pelleilyä jaksa kukaan. Ei sillä että sillä olisi mitään merkitystä yhtään kenellekään, mutta itse en vaan voi käsittää näitä päätöksiä, jotka City of Ass WOTCin päämaja ilmoille pukkaa. Sanokaa vaan, että mitä se taas räyhää, mutta nyt on kyllä hermot melko kireällä. Katotaan vuoden päästä minkälaisia kortteja ne on printannut, jos tässä olisi jotain järkeä silloin. Nyt en pysty tätä muutosta hyväksymään millään tasolla. Piste.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Waari

« Vastaus #63 : 13.06.09 - klo 17:53 »

Joo noi selityksien parantamiset on ihan jees viel...
Mana säilymisen poistaminen ei mun peliä muuta...
Ainoostaan DMG "stackien poisto" aiheuttaa päänvaivaa.

Siis jos stackia ei ole niin meneekö tilanne vaikka näin.

Hyökkään tarpanilla, priority sulle
k
Pumppaan Giant Growthilla, priority sulle
öö Lightning Bolt Tarpaniin, priority sulle
k, sulle
...

neljä lämää nokkaan?

Olis jo aika jaska homma jos ei vois responcena tappaa :P

Poissa Laava

« Vastaus #64 : 13.06.09 - klo 17:56 »
Myynti on liian heikkoa, tarvitaan nuorta lihaa kentälle, ja nehän ei tajua monimutkaisia sääntöjä (ja tämä koskee nasuja erityisesti, sillä nasuthan tykkäävät kavuista).

Mmm, tuoretta lihaa...
DCI Level 1 Judge

Ufojen kosminen viesti

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #65 : 13.06.09 - klo 18:12 »
NYT ON MAAILMANLAAJUINEN LAMA HEI!

Olet kai kuitenkin testannut niitä sääntöjä jo? Ne on nimittäin samat myös vastustajalle.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Jukkis

« Vastaus #66 : 13.06.09 - klo 18:26 »
NYT ON MAAILMANLAAJUINEN LAMA HEI!

Olet kai kuitenkin testannut niitä sääntöjä jo? Ne on nimittäin samat myös vastustajalle.

Hei toihan tekee niistä ihan hyvät!  ::) Eiköhän perustella lakimuutoksiakin samalla tavalla. Tai: "We f*ck you in the ass. If we do it to all of you, that makes it ok."

Poissa Thalian

« Vastaus #67 : 13.06.09 - klo 18:36 »

Kai ymmärrät, että tuolla periaatteella minkään pelin mitään sääntöä ei voisi ikinä kritisoida. Monopolissakin säännöt ovat samat molemmille pelaajille, mutta ei niitä silti voi sanoa hyviksi. Jos joku pelin sääntö on sellainen, että se vähentää pelin nautittavuutta, niin se on huono sääntö.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #68 : 13.06.09 - klo 18:53 »

Kai ymmärrät, että tuolla periaatteella minkään pelin mitään sääntöä ei voisi ikinä kritisoida. Monopolissakin säännöt ovat samat molemmille pelaajille, mutta ei niitä silti voi sanoa hyviksi. Jos joku pelin sääntö on sellainen, että se vähentää pelin nautittavuutta, niin se on huono sääntö.

Niin minä vaan tässä yritän ehdottaa, että testaisitte kuinka paljon nämä säännöt vähentävät ihania pelinautintoja, ennen kuin pistätte kokoelman myyntiin. Ja jos sinä et pääse enää kikkailemaan combat damagen ollessa stackissa, niin eipä pääse vastustajakaan. Molemmat joutuvat keksimään uusia kikkoja.

Huhu kertoo, että sääntömuutoksia ei edes huomaa suurimmassa osassa peleistä.

Poissa Jukkis

« Vastaus #69 : 13.06.09 - klo 19:04 »
Itsellä ainakin tulee limitedissä MELKO usein vastaan tilanteita, jossa joko minä tai vastustaja tuplablokkaa ison miehen, tai tulee tilanne, jossa boosti pelattuna vasta siinä vaiheessa, kun damaget on pistetty stackiin varmistaa 2-1 tai ainakin 2-2 vaihdon. Nyt tulee helposti 1-2 vaihtoja. Ja mikä ihme siinä blokkaavien äijien järjestykseen pistämisessä on idea? Ennen sai oikein pelatulla pyroclasmilla tmv. hyvät advantaget, nyt ei. Tulee tosiaan mieleen se eräskin mainos, jossa biisin sanat menevät: "I'm gonna f*ck you in the ass. I'm gonna f*ck you in the ass."

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #70 : 13.06.09 - klo 19:09 »
Ja tämäkö on nyt sitten ainoa asia joka tekee Magicista pelaamisen arvoisen?

En minäkään tätä combat-muutosta näe järin tarpeellisena, mutta ei ole minun viikkoni mennyt pilalle siitä, etten saa pyroclasmata enää ihan koko rahan edestä. Tiistaina olisi tarkoitus draftata ja testata näitä sääntöjä. En usko, että peli tuntuu yhtäkkiä Duelmastersilta.

Poissa Temppi88

« Vastaus #71 : 13.06.09 - klo 19:16 »
Ennen sai oikein pelatulla pyroclasmilla tmv. hyvät advantaget, nyt ei. Tulee tosiaan mieleen se eräskin mainos, jossa biisin sanat menevät: "I'm gonna f*ck you in the ass. I'm gonna f*ck you in the ass."

Nyt laitetaan Pyroclasmit, Falloutit ja muut samantapaiset kortit paikkaan jonne aurinko ei paista. Toisinsanoen paikkaan, jota tykkäät näköjään hokea  :-X
Kyllähän noita nyt voi vielä Weenietä vastaan pelata.

Ja kun joku (en muista kuka) sanoi, että MTG on taitopeli niin eikös tämä nyt vain lisää tarkkuutta ja hoksottimien käyttöä? Nyt pitää vain hioa uudet sotasuunnitelmat.
MTG pusseissa lukee tällä hetkellä "Expert level" tjp. Ehkä nyt olisi syytä muuttaa teksti. Olisiko "Master level" seuraava vaihtoehto?

Poissa Jukkis

« Vastaus #72 : 13.06.09 - klo 19:19 »
Otetaanpas hieman isompi aikajana käyttöön ja mietitään 8th editionin jälkeistä aikaa.

1. Card Frame = Duelmasters
2. Mythic Rare = Duelmasters
3. Simplified rules = Duelmasters
4. ?
5. ?
6. ?
.........
Puhumattakaan nasuboostereista... Ja tarkennettakoon nyt vielä, että kohdat 4., 5. ja 6. kuvaavat siis tulevia tapahtumia, jotka nykyisellä alaspäin suuntautuneella käyrällä voidaan ennustaa olevan jatketta tuolle paskeelle.

Poissa Jukkis

« Vastaus #73 : 13.06.09 - klo 19:23 »
Ennen sai oikein pelatulla pyroclasmilla tmv. hyvät advantaget, nyt ei. Tulee tosiaan mieleen se eräskin mainos, jossa biisin sanat menevät: "I'm gonna f*ck you in the ass. I'm gonna f*ck you in the ass."

Nyt laitetaan Pyroclasmit, Falloutit ja muut samantapaiset kortit paikkaan jonne aurinko ei paista. Toisinsanoen paikkaan, jota tykkäät näköjään hokea  :-X

Ja kun joku (en muista kuka) sanoi, että MTG on taitopeli niin eikös tämä nyt vain lisää tarkkuutta ja hoksottimien käyttöä? Nyt pitää vain hioa uudet sotasuunnitelmat.
MTG pusseissa lukee tällä hetkellä "Expert level" tjp. Ehkä nyt olisi syytä muuttaa teksti. Olisiko "Master level" seuraava vaihtoehto?

Ai sinun mielestäsi peli muuttuu vaikeammaksi, kun siitä otetaan yksi taitoelementti pois ja muutetaan toista kaikkien mielestä huonoon (eli yksinkertaisempaan) suuntaan? *Huoh*

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #74 : 13.06.09 - klo 19:26 »

Ai sinun mielestäsi peli muuttuu vaikeammaksi, kun siitä otetaan yksi taitoelementti pois ja muutetaan toista kaikkien mielestä huonoon (eli yksinkertaisempaan) suuntaan? *Huoh*

Edelleenkin, ootko sä nyt kokeillut näitä uusia sääntöjä niin että tiedät onko taitoelementti isompi vai pienempi?

Ja voi lolkopteri taas näille Duelmasters-jutuille.

Poissa Temppi88

« Vastaus #75 : 13.06.09 - klo 19:31 »

Ööh en sanonut, että se MINUN mielestäni muuttaa vaikeammaksi. Kun näitä kommentteja tässä lukee niin saa sellasen käsityksen, että peli muuttaa vaikeammaksi.
"Voi, että mitä mä teen kun lämät ei mee enää stackiin. Saan 2dmg tohon ötökkään ja mun kädessä olis Incinerate ja en voi nyt polttaa sitä kuoliaaksi... SCOOP"

EDIT:

Edelleenkin, ootko sä nyt kokeillut näitä uusia sääntöjä niin että tiedät onko taitoelementti isompi vai pienempi?

Ja voi lolkopteri taas näille Duelmasters-jutuille.

Ei, en ole kokeillut. Tuollaisen kuvan vai saa kun keskustelua lukee...

Poissa Karjanvarastaja

« Vastaus #76 : 13.06.09 - klo 19:37 »
Dekkejä menee uusiksi, suurin osa pelaajista failailee ja partasuut itkevät pikkuasioista. Asiat näyttäisivät olevan aivan kuin ennenkin.

Harmittaahan tuo combatin muutos nyt, mutta en vielä uskalla alkaa itkuraivareita päästelemään. Mitä enemmän oikeastaan asiaa märehdin sen vähemmän se vaivaa, ehkä siinä on jopa ideaakin. Mutta minähän olenkin pahainen turtti, kyllä sedät on tietenkin oikeassa, että kaikki menee päin helvettiä kun wanhat hyvät asiat muutetaan, vai menikös se ihan näin...

Poissa Jukkis

« Vastaus #77 : 13.06.09 - klo 19:48 »
En ole kokeillut. Ja voi lolkopteri näille sääntöhuononnuksille.

Temppi: Siis peli muuttuu sääntöjen puitteessa yksinkertaisemmaksi, mitä nyt Deathtouch heti sekoittaa pakkaa. Ennen jouduit aina miettimään combatissa eri vaihtoehtoja paljon enemmän. Strategisempi puoli ja kikat olivat arvossaan. Nyt ei (nykyisillä korteilla) anneta sille samanlaista mahdollisuutta. Damageja ei voi jakaa blokkereihin niin kuin haluaa eikä damagen stäkkiin laittaminen enää anna mahdollisuutta esim. pelastaa kuolevaa miestä jöndellä niin, että se varmistaisi vastustajan miehen kuolemisen. Nyt joutuu pelaamaan jönden ennen damagea, jolloin vastustaja responssaa siihen poistolla. Tulipa 1-2 vaihto. Ennen olisi saanut edes 2-2 vaihdon (tai jos vastustaja ei olisi pelannut poistoa siinä tilanteessa, vaihto olisi ollut 1-1, joka tapauksessa ei tappiollinen). Että nyt sitten tuurilla tuulta päin ja tollee. Ja tosiaan jos esim. ajaisi vaikka 3/3:lla ja vastustaja blokkaisi kolmella 1/3:lla, saisi nykyään pyroclasmilla mukavan 3:2 vaihdon. Tulevaisuudessa tämä ei ole mahdollista. Ja kyllä, näitä blokkeja nähdään jatkuvasti (tarkoittaen blokin tasoa, en juuri noita p/t:eja).

Ja kyllä, kaikki menee päin sitä itteään. Kun hyvää huononnetaan, miksei siitä saisi vetää näkkäreitä? Niinhän jokainen tekee ns. oikeassa elämässäkin.

Poissa Temppi88

« Vastaus #78 : 13.06.09 - klo 19:56 »
Plaah. Oli miten ole. Taidan tyytyä tämän topicin lukemiseen ja katsomaan kun muut menettävät yöunensa näiden muutosten takia.

EDIT:

Tai jos sitä nyt olisi samoilla linjoilla kuin jkk... Katsotaan mitä mieltä kaikki on kun näitä sääntöjä on kokeiltu.
« Viimeksi muokattu: 13.06.09 - klo 19:58 kirjoittanut Temppi88 »

Poissa Jukkis

« Vastaus #79 : 13.06.09 - klo 19:59 »
Ole hyvä vain. Itsehän en taida tästä eteenpäin menettää, vaan jätän tämän pelin nyt vähemmälle. Voivat pitää tunkkinsa.

Ai niin, tuohon kuuden kohdan listaan olisi tietysti pitänyt lisätä vielä kohta 7. Profit.

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #80 : 13.06.09 - klo 20:00 »
Jee, vihdoinkin päästiin Jukasta eroon!

Poissa Laava

« Vastaus #81 : 13.06.09 - klo 20:06 »
Ei se sanonut lopettavansa. Vähentää vain tätä peliä. Oikeasti, maailma on muuten pullollaan parempia pelejä.
DCI Level 1 Judge

Ufojen kosminen viesti

Poissa Jukkis

« Vastaus #82 : 13.06.09 - klo 20:30 »

Kuule, tunne on ihan molemminpuoleinen.

Poissa Temppi88

« Vastaus #83 : 13.06.09 - klo 20:40 »

Kuule, tunne on ihan molemminpuoleinen.

Voi voi nyt nämä säännöt laittavat ihmiset vihaamaan toisiaan  :-'

Poissa Jukkis

« Vastaus #84 : 13.06.09 - klo 20:42 »
Ei taida johtua säännöistä tämä.

Poissa Temppi88

« Vastaus #85 : 13.06.09 - klo 20:50 »
Ei taida johtua säännöistä tämä.

Kyllä taitaa jothua säännöistä. Jätät pelin vähemmälle sääntöjen takia. Siitä sinulle sitten mainittiin ja PUM nyt jo vihaatte toisianne (ainakin leikisti.) Kohta syntyy 3. maailmojensota näiden sääntöjen takia  :-X  :P

Poissa Jukkis

« Vastaus #86 : 13.06.09 - klo 20:51 »
Ei ole Johanna minusta tykänny ikinä. Ei ole tämän sääntömuutoksen johdosta tämä juttu.

Edit. Eikä tämä nyt liity tähän ketjun aiheeseen enää mitenkään, että jospa seuraavaksi jotain aiheeseen liittyvääkin...

Poissa Sabo

« Vastaus #87 : 13.06.09 - klo 21:27 »
Lainaus käyttäjältä: random
MAAILMANLOPPU

Lainaus käyttäjältä: random2
OMG LOL WOTC SKUCS AS

Lainaus käyttäjältä: random3
ITQ PARQ

1. Take out popcorn
2. Launch browser
3. Go to Partafoorumi
4. Profit

Poissa Farseer

« Vastaus #88 : 13.06.09 - klo 22:17 »
Eipä noissa muutoksissa tosiaan mitään mullistavaa ollut combat-muutoksen lisäksi. Se nyt vain pääasiassa limited-pelaajan silmään näyttää ihan järjettömältä, vähän kuin korvattaisiin yhtä kutosedikan hyvistä uudistuksista mantralla "nassikat ovat pelin suola". Enpä usko että ne nassikat välttämättä muutenkaan kauaa peliä pelaisivat kuin korkeintaan sillä yhdellä/kahdella keittiönpöytäpakalla kavereiden kanssa.

Voin sinänsä ymmärtää että casualia/constructedia pelaavien ihmisten näkökulmasta muutos ei ole niin tärkeä. Constructedissa harvemmin kuin limitedissä pelaillaan combat-trickejä, erityisesti boosteja niin että combat damage-stepilla olisi väliä, ja dekinrakennuksessa voi nyt tämän uuden säännön vaikutukset kiertää. Limitedissä ei tähän rajoitetun korttipoolin takia ole vaihtoehtoja, joten siihen tämä vaikuttaa paljon enemmän. Uusi jonomekaniikka lämän jakamisessa kuulostaa hassulta mutta tuskin pidemmän päälle on kovin rassaava uudistus... voin kyllä kuvitella että aluksi voi olla vaikea tottua.

Tämä muutos ei kuitenkaan välttämättä ole kovin paha limitediäkään ajatellen, mikäli uusien settien suunnitteluissa nyt muistetaan ottaa uusi sääntö huomioon ja tehdä combat trickejä enemmän "this cards does something to target x and target player draws a card"-tyyliin. Muuten menee enemmän lottoarvonnan suuntaan ja vahvistaa muutenkin vahvaa poistojen asemaa limitedissä (eikö sealed ole tarpeeksi arpapeliä jo ilmankin?). Epäilen kuitenkin ettei näin käy ainakaan pysyvästi.

Mielestäni muutoksista pitää kuitenkin pystyä keskustelemaan avoimesti jo ennen niiden käyttöönottoa, muutenhan Wizardsin väki oikeasti luulee että kaikki niiden muutokset saa pelaajien (hiljaisen) hyväksynnän. Tietenkin pelatessa siitä saa sitten enemmän käytännöntietoa, mutta siinä vaiheessa asiaan on jo myöhäistä vaikuttaa. Jos Wizardsiin vaikuttaminen ei onnistuisikaan, esimerkiksi omissa peli-illoissa voidaan päättää pelata vanhoilla säännöillä. En usko että läheskään kaikki niistä tämän uudistuksen ilmoitetuista kohteista (keittiönpöytäpelaajista) vaihtaa tähän uuteen combat-mekaniikkaan.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa pyyhttu

Re: M10 sääntömuutokset
« Vastaus #89 : 13.06.09 - klo 22:21 »
"The other area that we could have changed in this way was the combat damage step. [...] But we did not, mainly because we did not want to take away the phrase" damage on the stack "(Here in R & D, we're big fans of putting damage on the stack - for some people, it's the highlight of their entire day.) " -- Paul Barclay

Lähde: http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtgcom/feature/162