Kortti on itsessään jo pommi joten tuskin dräftissä toista pommia on dekissä. Varsinkin kun ollaan pelin loppupuolella jolloin Sphinx tulee peliin. Kortin nosto on ihan kivaa mutta silloin pitäisi pelin olla selvillä. Mutta T2:ssa mieluiten Frost Titania kuin Sphinxiä.
Melkein voitaisiin jakaa pelitilanteet kolmeen osaan: Joko a) olet edellä, b) olet tappiolla tai c) olet tasoissa.
Katsotaan mitä Sphinxin ability sanoo näihin tilanteisiin. Mututuntumalla siis, ei mitään syvällistä analyysiä.
a) Olet voittamassa, joten lappu on win more. Jos etusi on vain pieni, niin tämä kääntää sen laputuksen avulla suureksi. Vaikka vastustaja top-deckkaisi poiston (joita nyt ei ihan hirveästi Scarsissa ole, siis sellaisia jotka vievät tämän yksinään hautaan), niin saisit silti siitä korttietua.
b) Olet häviämässä, jolloin tämä lappu voi hyvinkin stabiloida. Jos vastustajalla on poisto, niin ei voi mitään. Eipä juuri mikään muukaan olisi auttanut silloin. Jos poistoa ei ole, Sphinx antaa sinun nostaa ne outit jotka sinulla vielä on pelin voittamiseen. Nostat kolme kertaa enemmän lappuja kuin vastustajasi, jolloin sinulla on ~kolme kertaa suurempi todennäköisyys nostaa jotain relevanttia.
c) Tasatilanteessa tämä läpyskä kääntänee tilanteen eduksesi melkoisella varmuudella. Vaikka vastustajalla olisi jotain pommikasta näyttää, niin lisälaput auttavat kummasti sen poistamisessa. Top-deck -argumentti pätee jälleen.
Monet pelit eivät kumma kyllä ole selvillä vuoroilla 6-10, jolloin Sphinxin olettanee osuvan tiskiin mikäli se kädessä luuraa.