Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Standard vs. Leka  (Luettu 5575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Standard vs. Leka
« : 30.05.11 - klo 21:50 »
Tämä aihe tuntuu herättävän niin paljon intohimoja (miksi, onko toisen formaatin pelaaminen toiselta formaatilta pois?) että splittasin sen omaksi aiheekseen. Tapelkaa formaattien välisestä paremmuudesta nyt sitten yhdessä langassa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jupu_

Standard vs. Leka
« Vastaus #1 : 30.05.11 - klo 22:30 »
Ei tähän kysymykseen ole oikeaa vastausta ja tappeleminen on ihan turhaa. Pelaan molempia. Mutta kaikkihan sen tietää että limited on paras pelitapa, etenkin draft

Poissa instiqma

Standard vs. Leka
« Vastaus #2 : 30.05.11 - klo 22:32 »
Tässä just ihmettelen, että missä kohtaa roussih selkeästi toteaa jomman kumman formaatin olevan kannattavampi tai parempi? Eikös hän vain vertaa formaatteja keskenään taloudellisesta näkökulmasta?

Mielestäni aika kaukana perinteisestä leka on paisteille/standard on muuten vaan paskaa ja kallista -keskustelusta.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Standard vs. Leka
« Vastaus #3 : 30.05.11 - klo 22:45 »
Round 1? Was?

Tämä aihe tuntuu herättävän niin paljon intohimoja -- että splittasin sen omaksi aiheekseen.

Tuota, miksi ihmeessä teit niin? Alkuperäinen viesti on paljon enemmän vastaus siihen alkuperäiseen juttuun harrastuksen hinnasta, ja nyt tuo pois leikattu viesti on pois sieltä, mihin se mieluummin kuuluisi. Lisäksi - no, omasta ja "parin muun" puolesta otin jo kantaa tuossa ylempänä; en toista. Muitakaan ei ole vielä kiinnostanut.

Poissa Genesis

Standard vs. Leka
« Vastaus #4 : 30.05.11 - klo 23:07 »
Sen sijaan Standard-Legacy-keskustelua hinta-arvioiden kera tai ilman on käyty niin monta kertaa, että siihen en haluaisi enää palata. Erikoisehto: voidaan palata, jos joku keksii lisää UUTTA sanottavaa.

Jos näkee topicista tai viestistä että uhkaavasti joku haluaa keskustella sun mielestä puhki puhutusta aiheesta niin eikö sen voi vain sitten skipata ja mietiskellä omassa päässään mitä paisteja muut foorumin käyttäjät ovat kun jauhavat "selvää" asiaa uusiksi? En ole ikinä ymmärtäny tätä ihmisten narinaa kun sitä henk.koht ignore nappia voi painaa päässä ja jatkaa tyytyväisenä elämää.

Kumpaakaan formaattia pelaamattomana mutta entisenä toista formaattia pelanneena (leka), on pakko kallistua lekan puoleen yllättäen. Laput ei rotatoidu ja hinnat jatkavat nousuaan ainakin tällä hetkellä. Jos joku lappu saa banhammerista niin se voi laskea toki hintaa jos ei lappua ei pelata missään muussa formaatissa tarpeeksi, muuten on turvallisia kyllä sijoitukset lekassa. Varsinkin foileissa on tuntunut hinnat nousseen kokoajan mukavasti ja tulee varmasti jatkumaankin formaatin yleistyessä ja harakoiden lisääntyessä.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Standard vs. Leka
« Vastaus #5 : 30.05.11 - klo 23:08 »
Tätä samaa jarnausta kohti on yksi jos toinenkin muu lanka lähtenyt, joten ennakoin. Anteeksi jos nyt pahoitin jonkun mielen.

Mutta vakavasti ottaen, miksi niin usein kuulee että valitusta että Leka turnauksia on liian vähän ja Standardia liikaa? Jos otetaan pois pakolliset (SMQ, SM-kisat ja ilmeisesti yksi PTQ kausi vuodessa), niin Standardia pelataan ainakin pk-seudulla verrattaen vähän. Onko se muualla Suomessa sitten yliedustettuna? Itse limited-pelaajana en tahdo ymmärtää tätä kissanhännänvetoa formaattien kesken.

Poissa Thalian

Standard vs. Leka
« Vastaus #6 : 30.05.11 - klo 23:24 »
Mutta vakavasti ottaen, miksi niin usein kuulee että valitusta että Leka turnauksia on liian vähän ja Standardia liikaa? Jos otetaan pois pakolliset (SMQ, SM-kisat ja ilmeisesti yksi PTQ kausi vuodessa), niin Standardia pelataan ainakin pk-seudulla verrattaen vähän. Onko se muualla Suomessa sitten yliedustettuna? Itse limited-pelaajana en tahdo ymmärtää tätä kissanhännänvetoa formaattien kesken.

Karkeasti veikkaan sen johtuvan siitä, että standardia pääsee pelaamaan noin joka perjantai FNMn muodossa, mutta lekaturnauksia on noin kerran kuussa ja nekin ympär Suomea. Osittain tämä johtuu myös siitä, että lekan pelaajia on huomattavasti standardpelaajia vähemmän, joten pelkästään oman paikkakunnan pelaajistosta ei lekaturneita oikein saa järjestettyä paitsi ehkä pääkaupunkiseudulla. Tästä taas seuraa se, että turnaukseen pitää jonkun hankkia oikeat palkinnot, jotta naapuripitäjistäkin saadaan pelaajat liikkeelle. Palkintojen järjestäminen on taas enemmän tai vähemmän kova homma ja ottaahan siinä aina myös jonkinlaisen taloudellisen riskin, mitä näin opiskelijana ei viitsi hirveän montaa kertaa vuodessa tehdä. Nämä seikat rajoittavat jossain määrin ainakin allekirjoittaneen turnausjärjestysintoa (vinkkinä paikallisille: järkkään lekaturneen vaikka joka viikonlopulle, jos vain joku muu hoitaa ne palkinnot).

Poissa instiqma

Standard vs. Leka
« Vastaus #7 : 31.05.11 - klo 04:34 »
Oh, the irony. Nute tuli aloittaneeksi juuri sen keskustelun josta ensimmäisessä viestissään kilahteli. Well played, sir.

Poissa Hopo

Standard vs. Leka
« Vastaus #8 : 31.05.11 - klo 10:48 »
Sen sijaan Standard-Legacy-keskustelua hinta-arvioiden kera tai ilman on käyty niin monta kertaa, että siihen en haluaisi enää palata.

Palasit kuitenkin, heti ensimmäisenä. Nyt vain arvuutellaan kenen vika se sinun mielestäsi on.

Kun nyt kuitenkin paradoksaalisesti aloitit näin hienon ja puhkikalutun keskustelun niin sanotaan siihen jotain uutta: rahaa palaa joka formaattiin. Jos kortit ovat liian halpoja niin sitten niitä hankitaan foileina tai misprintattuna volapyykki-versiona. Kussakin formaatissa voi aikaa tappaa kuitenkin myös minimipanostuksella. Jos olet sitä sakkia joka turnauksissa vieläpä pärjää, on varastossa varmaan sen verran kreduja/pusseja että pakan saa päivitettyä tarpeen tullen vähemmällä käteisellä.

Nykyäänhän julkaistavien korttien power level on sen verran korkeahko että ei ikiformaateissakaan enää pärjää niillä vanhoilla lempinalleilla. Jokaisesta uudesta setistä pitää joka tapauksessa hankkia enemmän ja vähemmän kalliita pelisettejä ja ne ivat ihan yhtä kalliita, pelasit sitten standardia tai legacya. Legacyssa on tietysti ihan oikeita budjettivaihtoehtoja kuten standardissakin ja ihan tähän kevääseen asti osa formaatin parhaista dekeistäkin ovat olleet verraten edullisia, kuten vaikka merfolk ja TES.

Myös EDH:n suosio on alkanut nostamaan juurikin vanhempien korttien hintoja vaikuttaen näin suoraan leka- muttei T2-pelaajiin, mutta toistaiseksi noita älyttömiä hintoja pyydetään lähinnä foileista.

En sitten tiedä miksi formaattien hinnoista pitää vääntää kättä. Kukin pelaa kukkaronsa mukaan ja kuten mainittu, ei pitäisi olla keneltäkään pois muiden pelaaminen. Paitsi tietenkin Helsingissä, jossa SAATANA SENTÄÄN porot pistivät keskiviikko-legacyn kylmäksi highlanderin tieltä.

IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa absurdimuukalainen

Standard vs. Leka
« Vastaus #9 : 31.05.11 - klo 12:21 »
Kukin pelaa kukkaronsa mukaan ja kuten mainittu, ei pitäisi olla keneltäkään pois muiden pelaaminen. Paitsi tietenkin Helsingissä, jossa SAATANA SENTÄÄN porot pistivät keskiviikko-legacyn kylmäksi highlanderin tieltä.

Oli kyllä niin herkkua pelata joka toinen viikko lekaa :-[ Nyt on taas hyvällä tuurilla 1 kerta/kk ellei halua matkustaa 4h yhteen suuntaan ja ainoastaan voittamalla turnauksen saa omansa takaisin matkakulujen jälkeen. Toivottavasti nyt kun kesäloma alkaa niin tulee suurempia turnauksia (ja useammin).

Poissa Roinisto

Standard vs. Leka
« Vastaus #10 : 31.05.11 - klo 13:19 »
Toivottavasti nyt kun kesäloma alkaa niin tulee suurempia turnauksia (ja useammin).

Melkein aloin raapustamaan tähän vuokaaviota kesälomasta ja ajankäytöstä, mutta olkoon.

Poissa roussih

Standard vs. Leka
« Vastaus #11 : 31.05.11 - klo 16:23 »
*facepalm*
On se mukavaa yrittää jonkinlaista rakentavaa keskustelua näiilä foorumeilla kun moderaattori kaivaa viestit ulos aiheyhteydestä ja yrittää tehdä siitä provosoivan paskanheitto keskustelun.

P.S. Alkuperäinen viestin idea oli perustella minkä takia olen laittanut mtg niin "paljon" rahaa kiinni enkä kadu sitä. Pelaan itse standardia, legacya sekä limitedia ja pidän kaikista formaateista. 

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Standard vs. Leka
« Vastaus #12 : 31.05.11 - klo 18:45 »
*facepalm*
On se mukavaa yrittää jonkinlaista rakentavaa keskustelua näiilä foorumeilla kun moderaattori kaivaa viestit ulos aiheyhteydestä ja yrittää tehdä siitä provosoivan paskanheitto keskustelun.

Tiedän että viestisi ei koskenut T2vsLEKA keskustelua, mutta kun olen modena nähnyt usean fiksun ketjun jäävän tämän keskustelun vangiksi, ajattelin kerrankin olla proaktiivinen ettei tuo sinänsä rakentava ketju olisi tuhoutunut ja samalla antaa foorumi tulevaisuuden samoja keskusteluja varten että voin ne tänne dumpata. Ei, minulla ei ollut mitään sinua vastaan, mutta jos postissa lukee sanat Standard, Legacy ja korttien hinnat niin siinä kerjätään verta nenästä.

Poissa duracel

Standard vs. Leka
« Vastaus #13 : 31.05.11 - klo 22:34 »
Nyt on taas hyvällä tuurilla 1 kerta/kk ellei halua matkustaa 4h yhteen suuntaan ja ainoastaan voittamalla turnauksen saa omansa takaisin matkakulujen jälkeen.

Miksi tähän ei lasketa mukaan korttien hintoja? Tai kääntäen miksi et laske turnauskuluja sisään harrastuksen hintaan?

Sori nyt tämä offtopic, mutta kun täällä puhutaan harrastuksen hinnasta, niin pakko postata tänne.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Triack

Standard vs. Leka
« Vastaus #14 : 31.05.11 - klo 22:49 »
Mun mielestä käsittämätöntä perseilyä Nutelta ja Kiveltä. Ymmärrän vielä jotenkin vähän hätäsen ketjusplitin, mutta Nuten ja Kiven reaktiot Roussihin ihan asialliseen "ketjun aloitukseen" ovat sieltä ja syvältä. Ketjun otsikon voisi jo oikeastaan muuttaa muotoon "änisemistä keskusteluhaaroista, Nutesta ja moderoinnista".

Ymmärtäkää ystävät hyvät että on suotavaa että magicin piiriin tulee uusia pelaajia, ja on kans kiva jos he löytävät tiensä tälle forumille. Heissä ei herätä varmasti halua osallistua keskusteluun tai kysellä heitä kiinnostavista aiheista nää wanhapartojen negatiiviset reaktiot heitä kiinnostavista aiheista puhumiseen. Mua ainakin uutena pelaajan tökkisi aika pahasti, etenkin kun aihe on jatkuvasti ajankohtainen ja JATKUVASTI MUUTTUVA. Ei voi edes sanoa että katsoisivat keskusteluja vuodelta 2009, kun tilanne on aivan eri kuin vuonna 2009, tai edes tammikuussa 2011.

Tää foorumi ei aivan varmasti ole kenellekään modelle niin aktiivinen, etteikö joku ihan oikea väittely olisi hyvästä silloin tällöin. Saatika sitten ihka oikea keskustelu jostakin, ilman että se koostuu pelkästään "mulle tapahtu sitä ja tätä", johon joku vastaa "joo, ja mulle tapahtu sit noin" (tjeu: vitutus-, avaus-, mehustelu- ja ilahdutusketjut).

Itse aiheeseen: Tän hetken T2 cawbladen omistajilla on siitä herkullinen tilanne, että heillä on jo käytännössä hyvää matkaa lekadekki kasassa. Ei oikeastaan puutu kuin muutama halpa kommon, manabase ja fowit ja heillä on tier 1 lekadekki. Manabase on perinteisesti ollut varsin turvallinen sijoituskohde magicissa, ja fowitkaan nyt ei ole oikeasti pakollisia, vaikka tottakai todella hyviä ovatkin.

Vaikka Suomen lekameta onkin tiukentunut huomattavasti, niin en olisi oikeasti edes yllättynyt jos UW Stoneforge dekki ilman wasteja, tundria (ravnica landit vaikka tilalla) ja foweja voittaisi joskus jotakin. Viimeksi tällainen dekkiporttaus standardista lähes suoraan lekaan on ollut mahdollista Mirrodinin Affinityn kanssa. Jund, Keijut tai joku 5cc kontrol eivät ihan ole muutamaa hassua lappua  lukuunottamatta jaksaneet lekaan asti. (Tosin Lorwynin aikainen T2 BG Elf oli oikeastaan aikamoinen metavalinta, leka thresholdit eivät nimittäin voineet voittaa sitä dekkiä ja Goblineitakin vastaan pysty jopa pelaamaan, tietty sitten taas Solidarityltä ja kombolta tuli turpaan ja kovaa).

Jos porot on mun mielestä jotain tehnyt tyhmästi ja väärin, niin se oli keskiviikko lekan lopettaminen. Toki porojen perustelut tähän olivat ihan hyviä, ja joku hl paisti on entistäkin tyytyväisempi, mutta harmittaa silti. Tai ei oikeastaan, kun ei kuitenkaan töiltä enää ehtisi pelaamaan, mutta noin niinkuin periaatteessa.

Tätä samaa jarnausta kohti on yksi jos toinenkin muu lanka lähtenyt, joten ennakoin. Anteeksi jos nyt pahoitin jonkun mielen.

Jaa, mun käsittääkseni T2 pelaajilla menee pk-seudulla varsin lujaa. Monet nuoret kaverit grindaavat eka tiistaina poroilla, sitten keskiviikkona safessa ja vielä perjantaina poroilla. Siihen lisäksi satunnaiset viikonlopputurnaukset, niin täällähän eletään ihan kissanpäiviä.

Jos viikossa on mahdollista pelata 3-4 kertaa standardia, niin se ei todellakaan ole vähän. Lekaa on liian vähän, mutta kyse ei ole mistään t2 vs leka väännöstä, pelaajakunnat kun eroavat kokemusteni mukaan yllättävän paljon. Ehkäpä syynä sitten se että jotkut enemmän sijoittavat t2, jotkut sitten hl/leka. Toivottavasti tämäkin tulee muuttumaan aiemmin kirjoittamastani syystä johtuen.

« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo 22:53 kirjoittanut Triack »

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Standard vs. Leka
« Vastaus #15 : 31.05.11 - klo 23:09 »
Mun mielestä käsittämätöntä perseilyä Nutelta ja Kiveltä. Ymmärrän vielä jotenkin vähän hätäsen ketjusplitin, mutta Nuten ja Kiven reaktiot Roussihin ihan asialliseen "ketjun aloitukseen" ovat sieltä ja syvältä. Ketjun otsikon voisi jo oikeastaan muuttaa muotoon "änisemistä keskusteluhaaroista, Nutesta ja moderoinnista".

Kiitos rakentavasta palautteestasi. Roussihin alkuperäinen vastaus ja Nuten kilahdus on palautettu alkuperäiseen ketjuun.

Lainaus
Ymmärtäkää ystävät hyvät että on suotavaa että magicin piiriin tulee uusia pelaajia, ja on kans kiva jos he löytävät tiensä tälle forumille. Heissä ei herätä varmasti halua osallistua keskusteluun tai kysellä heitä kiinnostavista aiheista nää wanhapartojen negatiiviset reaktiot heitä kiinnostavista aiheista puhumiseen. Mua ainakin uutena pelaajan tökkisi aika pahasti, etenkin kun aihe on jatkuvasti ajankohtainen ja JATKUVASTI MUUTTUVA. Ei voi edes sanoa että katsoisivat keskusteluja vuodelta 2009, kun tilanne on aivan eri kuin vuonna 2009, tai edes tammikuussa 2011.

Ööh, oletan että tarkoitat nyt harrastuksen hintaa. Moderointi nimenomaan tehtiin että tuo aihe SÄILYTTÄISI fiksun keskustelun eikä degeneroituisi juupas eipäs saapas tasolle mihin se olisi hyvinkin voinut mennä. Jos minulla olisi jotain uusia pelaajia vastaan niin en olisi niin suopeasti suhtautunut esim. Mitä tuli buusterista -ketjuun...

Lainaus
Tää foorumi ei aivan varmasti ole kenellekään modelle niin aktiivinen, etteikö joku ihan oikea väittely olisi hyvästä silloin tällöin. Saatika sitten ihka oikea keskustelu jostakin, ilman että se koostuu pelkästään "mulle tapahtu sitä ja tätä", johon joku vastaa "joo, ja mulle tapahtu sit noin" (tjeu: vitutus-, avaus-, mehustelu- ja ilahdutusketjut).

Vaihto sekä Osto/Myynti alueet ovat varsin vilkkaita. Varsinaiset muut Magic alueet ovat suhteellisen hiljaisia ja Muuta keskustelua...no se on sitä itseään.

Lainaus
Itse aiheeseen: Tän hetken T2 cawbladen omistajilla on siitä herkullinen tilanne, että heillä on jo käytännössä hyvää matkaa lekadekki kasassa. Ei oikeastaan puutu kuin muutama halpa kommon, manabase ja fowit ja heillä on tier 1 lekadekki. Manabase on perinteisesti ollut varsin turvallinen sijoituskohde magicissa, ja fowitkaan nyt ei ole oikeasti pakollisia, vaikka tottakai todella hyviä ovatkin.

Harkitsin vielä keväällä että olisin hankkinut T2 dekin ja kokeillut onneani useammassa SMQ:ssa. Onneksi ajoissa huomasin että saadakseni ns. parhaan pakan, olisi pitänyt sijoittaa 300 euroa pelkästään Jaceihin missä kohtaa kipuraja tuli vastaan. Tältä kantilta katsottuna jopa leka vaikuttaa halvemmalta koska on dekkejä joissa ei tarvita Jacea, Tarmoa tai 20 dualia/fetsiä.

Lainaus
Jaa, mun käsittääkseni T2 pelaajilla menee pk-seudulla varsin lujaa. Monet nuoret kaverit grindaavat eka tiistaina poroilla, sitten keskiviikkona safessa ja vielä perjantaina poroilla. Siihen lisäksi satunnaiset viikonlopputurnaukset, niin täällähän eletään ihan kissanpäiviä.

Hyvä tietää. Näin työssäkäyvänä katselen ainoastaan viikonloppujen turnaustarjontaa. Mutta kuten jo aiemmin totesin, olen tyytynyt pelaamaan pelkkää limitediä jo vuosia ja tuskin palaan enää constructedin pariin kuin casuaalin EDH:n merkeissä.

Poissa absurdimuukalainen

« Vastaus #16 : 31.05.11 - klo 23:44 »
Miksi tähän ei lasketa mukaan korttien hintoja? Tai kääntäen miksi et laske turnauskuluja sisään harrastuksen hintaan?

Sori nyt tämä offtopic, mutta kun täällä puhutaan harrastuksen hinnasta, niin pakko postata tänne.

~jari

Sori mun viesti oli offtopicia, lähinnä avautuminen tohon mistä Hopo mainitsi.

Poissa Triack

« Vastaus #17 : 01.06.11 - klo 00:25 »
Ööh, oletan että tarkoitat nyt harrastuksen hintaa. Moderointi nimenomaan tehtiin että tuo aihe SÄILYTTÄISI fiksun keskustelun eikä degeneroituisi juupas eipäs saapas tasolle mihin se olisi hyvinkin voinut mennä. Jos minulla olisi jotain uusia pelaajia vastaan niin en olisi niin suopeasti suhtautunut esim. Mitä tuli buusterista -ketjuun...

Juu, lähinnä siis kilahtelin sitä että moderointitoimenpiteitä tehtiin jo ennenkuin oli edes mitään merkkejä että niitä tarvittaisiin. Ennakoiva moderointi on vähän kuin ennakoiva rankaiseminen, eli pahimmillaan tuhoisaa. Mun mielestä ihan liikaa valitetaan offtopikeista ja nekroista, kun kummastakaan ei näin hiljaisella foorumilla ole mitään haittaa. Harmitti vain kun muuten fiksu mode tekee mun silmissä räikeän kämmin, niin aloitin viestini tahallisen provosoivasti jotta saisin jonkun reaktion.

Lainaus
Vaihto sekä Osto/Myynti alueet ovat varsin vilkkaita. Varsinaiset muut Magic alueet ovat suhteellisen hiljaisia ja Muuta keskustelua...no se on sitä itseään.

Tää foorumi on samalla kehittynyt meidän mtg-skenen kannalta tärkeäksi tiedonjakokanavaksi, ja soisin että täällä saisi vapaasti keskustella myös niistä modejen/partojen/kenenvaan mielestä tyhmistä asioista ilman että kenenkään tarvii tulla trollaamaan tai pilaamaan. Kaikki osaa kuitenkin välttää ne "mitä avasit boosterista" pommit, ellei sitten väkisin tahdo niitä lukea ja omia mehustelujaan jakaa. Naiset mtg:ssä ketjun moderointi meni putkeen, mutta muuten täällä on ehkä vähän turhan tiukka modelinja suhteessa aktiivisuuteen. Ehdotus ratkaisuksi: kaatis takas! Väitän että foorumin aktivoituessa suurin osa viesteistä on tottakai tauhkaa, mutta todennäköisesti siellä seassa on ihan asiaakin, joka olisi hiljaisemmalla foorumilla jäänyt kokonaan kirjoittamatta. Tietty mun on helppo puhua kun en ole ikinä mitään moderoinut.

Poissa barros

• Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
« Vastaus #18 : 01.06.11 - klo 02:20 »
Aloitteleva pelaaja tn. kuitenkin tutustuu pelin erikoisuuksiin ensin standard formaatin kautta tuijoteltaessaan tarpeeksi esille laitettuja kortteja pakkauksineen. Ainakin paikallisessa liikkeessä kuulemma muutamaan kertaan noin käynyt. Vanha totuus taitaa olla, että pelaamalla ensin ennakkoluulottomasti ja rohkeasti hyökkäillen cretuillaan saa sitä tuntumaa haettua eri tavalla. Omalta kohdalta pelit kuitenkin jakautuvat sesonki kohtaisesti settien mukaisesti. Mana basea vaille oleva dredge projekti kääntyy melko vaivattomasti hilander -tarpeisiin. Muutama manaa tuottava faksi ja tilanne atm kenraali Sharuumin säilymisen osalta viimeistään Commander setin julkaisun yhteydessä jäänee nähtäväksi.
« Viimeksi muokattu: 01.06.11 - klo 15:13 kirjoittanut barros »
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston