Voisin taas pitkästä aikaa kirjotella pitkän kaavan kautta, kun paljo tullu viimeaikoina pelattua juuri banttia
Aloitetaan miehistä:
CMC 1:
Olen päätynyt itse siihen että 4 manamiestä + GSZ on ollut keskimäärin riittävä. Itse pelaan BoP, Noble, Avacyn, Lanttu . Mutsi on ollut hyvä mutta nuo 2 muuta slottia olen säästänyt muille 1cmc spelleille. Manamiesten määrä riippuu paljon curvesta ja mm siitä haluutko itte pelaa wrathia?
CMC 2:
Suurinpiirtein samanlainen sisältö itselläni. Snapcaster kilpailee paikasta spellksiten kanssa, joka on osoittautunut oikein kelvoksi mieheksi tähän pakkaan. Imee vihulta poistoja ja usein vihu misplayaa kun se on pöydäss. Snapperi on välillä mietityttänyt randomisti sillä saa hyödynnettyä gynärin tai cantripin, parhaimmillaan controllimmissa buildessa ja mustan splashin kanssa.
Mutta missä on scavengin ooze? Erittäin kova mies ja ainoita gravepoistoja random animattoreita vastaan. Suosittelen kovasti tunkemaan ineen.
CMC 3:
Mitä cuttaisin:
Edric kolemlla manalla saatava enempi valuet; ehdotus = harmonic sliver
Court Houssair pidän miehestä mutta omassa metassa osoittautunut hitaaksi, pelaan Rhox War Monkkia tämän tilalla. Lifegaini on ollut ainoa mistä on joskus aggron kanssa jäänyt kiinni.
Muutoin nääyttää suhteellisen samanlaiselta. 3 CMC:ssä kova kilpailu, mutta nää muut nyt listalla olevat kyllä ansaitsee paikkansa.
CMC 4
Arvelluttavia:
vengevine Joo, haste on kiva. Kuinka usein hyödyt siitä palautuvasta kyvystä? Suosittelen testaaman thrunia tässä slotissa, se on monelle deckille kompastuskivi.
Rafiq- Pidän miehestä paljon, mutta vaikka kuinka on testattu niin ei vaan jaksa Balothia olen pelannut useimmiten tässä slotissa. Lifegain on kiva myös mirroreissa reissatessa.
CMC 5:
Olen huomannut, että bantin suurimpia ongelmia on CMC 5 kortit alkupelissä ja päätynyt itse karsimaan curvea alaspäin.
Acidic Slime Hyvä kortti, mutta usein liian hidasta. Itse päädyhin cuttaamaan curvea ja laitoin tilalle Wickerbough Elderiin.
Mulldrifter Ihan kiva vekotin varsinkin podin kanssa, mutta omassa metassa Benkku on ollut paljon vahvempi ja muuttaa useimmissa matseissa pelin suuntaa enemmän. On myös burnin ja aggron painajainen.
CMC 6:
Primeval on vaan nuts siitä ei pääse mihinkään. Sun titan sen sijaan on usein alisuoriutunut. Toki on parit nutsit: Sun Titan > P Image Titaanina -> jtn muuta kivaa. Olen testannut Censecrated Sphinxiä joka on osoittaunut kelvoksi veijariksi myös. Lentävät miehet on aina kivoja. Vihulla oltava ratkaisu heti tai peli kääntyy nopeasti, heikkoutena mainittakoon ettet halua vihun briberoivan tätä
Muut loitsut:
Planeswalkkerit. Pw:t on hl:ssä parhaimmillaan. Välillä oon pompotellu in / out Gideonia CMC 5 korttien suuren määrän takia. Välillä tilalla ollut= wrath, Treachery, Bribery. Yleisesti vahva kortti mikäli ei pelaa singleton wrathia.
Garruk Wildspeaker, on underperformannu paljon. Uusi garruk on niin paljon nutsimpi. Ainoa kyky millä tällä yleensä voittaa on overrun. Toki Occasional toksut kiva mutta uusi garruk tekee niitä ilmaiseksi ja poistaa miehiä. Päädyin cuttaamaan tämän.
Tutorit ja laputus näyttää muutoin samalta mutta kuten cmc:sessä sanoin laitoin slottiin 1 ponder + ancestral visions (nuts).
Gynääreistä:
Snare on underperformannu, pierce on puolestaan ollut nutsit.-> snare lähti ulos iteltä, välillä tilalla ollut dismember (ollut kiva magus of the moonia vastaan)
Cryptic Command? hmm tuntuis todella raskaalta. Aina kun testannut niin tuntunut huonommalta kuin paperilla. UUU on vaan niin :S testaa tilalla vaikka sitä mainitsemaasi wrathia ?
Manabase:
6 Dualia on aika must. Saa aina mitä haluu filttereistä en pidä vaan oon pelannu enempi basicceja ettei kuse suoraan B2B ja Blood Moon plaanille. Pendelhaven -> cradle? Cradle on voittanut lukuisia pelejä, mauton Knightin kanssa.
Riptideä testailin, mutta tower of the magistrate vaan tekee aina enemmän. Värittömiä slotteja ei hirveästi manoille voi antaa tässä deckissä. Waste on must, Toweri ollut kiva ja eritoten primevalin kanssa olen tykännyt homeward pathista.On yllättävän hyvä myös mirroreissa
Oma basic jako tällä hetkellä 4island 5 forest 2 plains.
Harkinnan alla sisään
- Maze of Ith -> hanki 36 landi itselläni, must titaanin kanssa
- Dismember ollut keskimäärin hyvä, varsinkin jos pelaa enempi lifegain nallea
- Trinket Mage + valikoima fakseja mm. Engineered Explosives, hakisi myös Topin usein ei hae muuta kuin topin. Ollut liian hidas, parempi controllissa. Mielummin lyö uhkia tiskiin.
- Kira, Great Glass-Spinner Ei vaan tee mtn
- Impulse 2 Manaa on paljon se -> ponder ollut parempi.
- Ponder
- Sea Gate Oracle Sopii enemmän controllibuiildiin.
- Geist of Saint Traft Testattu. Hyvä controllia vastaan, kusee aggroa vastaan. Keskimäärin liian epätasainen. Tempoversioon pakasta sopii hyvin.
- Harmonic Sliver Nuts!
- Primal Command - Useimmiten ollut taas overkill + 5cmc -> päätynyt cuttaamaan
- Loxodon Hierarch
Ajankohtaisia kysymyksiä
- Mitä tuumaattee poiston määrästä? Onko sellaisenaan riittävä?
Varmasti riittävä, kannattaa kokeilla sitä dismember + wrath yhdistelmää niin tietää sopiiko omaan metaan.
- Onko häirintä riittävällä tasolla komboa vastaan?
Kombo is not a deck atm no ok, HULK ja Kiki-Jiki voi melkee laskee comboks mutta niidenki pitäis olla ihan favorable MU.
Olisiko filtterläänejä parempi option pelata Scarsin "dualeja"?
- Tarviitko oikeesti ees filttereitä vai lisäätkö mielummi basicceja? Itse en koe että filuja tai scarslandeja (saatikaan lisää täpissä tulevia) tarvitaan enää tuohon manabaseen
Monesti on tullut myös tarve massapoistolle.
- Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan wrathia, se on parempi niissä pahemmissa MU:eissa kuten goodstuff mirroreissa. Maagipakettia on vaikea änkeä pakkaan ku vie niitä precious slotteja
Tällasta tänään toivottavasti tuli ees jtn ajatuksia