Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vaihtoalueen H/W -listat  (Luettu 8322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nallez

Vaihtoalueen H/W -listat
« : 23.09.11 - klo 22:03 »
Yksi asia ruvennut ihmettämään H/W listoja selaillessa.

Missä on kaikkien vaihtajien paremmat kortit?

Wantissa on kyllä kaikkea helvetin hienoa ja kivaa dualeista ja kipufetcheistä FoW:eihin, mutta Havessa on pelkkää paskaa.
Uskooko joku tosiaan saavansa kasalla paskaa käyttiksiä vai mikä on tämä trendi, mikä tällä sivustolla on tuon asian suhteen monilla vaihtajilla?

Kerrankin olisi mukava katsella H/W-listaa, jossa olisi käyttiksiä mitä itsekkin voisi tarvita lekassa, eikä vaan Pyramids ja Great Wall.

Itse olisin erittäin innolla vaihtamassa dualeita dualeihin, mutta jengi haluaa aina jäädä myös voitolle vaihdoissaan, eikä tasavaihdot tunnu käyvän millään.
ES Jonnen (nimi muutettu) Windswept heathit ovat ainakin 20€ kappale, kun toisen vastaavat ovat enintään 13€.

Jokin herätys tässäkin asiassa pitäisi tulla joillekkin ihmisille.
Kiitos ja anteeksi.

Nyt voi avautua ja keskustella.

Nalle kuittaa.
« Viimeksi muokattu: 23.09.11 - klo 22:48 kirjoittanut nallez »

Poissa mike-a

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #1 : 23.09.11 - klo 22:27 »
Tässä tuntuu usein olevan trendi:

Toisen laput on MCM minimi

Omat average



Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #2 : 23.09.11 - klo 22:53 »
Järkevästä listanteosta on ollut puhetta ennenkin:
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,60837.0.html

Korttien hinnoistakin on ollut puhetta tässä ja spriljaaaardi kertaa myös muualla:
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,62394.0.html

Poissa Roinisto

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #3 : 24.09.11 - klo 07:26 »
Itselläni homma toimii jotakuinkin näin:

Wantilla on kaikki ne laput mitä tarvitsen/haluan. Standardiin ja Commanderiin, whatever. Päivittelen tätä listää sitä mukaa kun saan itselleni noita lappuja tai kun alan kasaamaan uutta pakkaa ja tarvitsen siihen kortteja.

Havella on ne kortit mitä minulla on vaihdossa (duh). Luonnollisesti lista muuttuu sitä mukaan kun vaihdan kortteja pois tai saan lappuja draftista yms.

Nämä listat eivät mitenkään liity toisiinsa. Joskus sitten minun ja toisen vaihtajan tarpeet kohtaavat ja vaihto tapahtuu. Joskus arvokkaat kortit ovat pitkäänkin wanttilistallani ennenkuin saan niitä. En vaan näe mitään järkeä alkaa poistelemaan arvokkaampia kortteja wanttilistaltani pelkästään sen takia että havellani ei ole mitään aivan mielettömän hyvää tällä hetkellä.

Poissa JunioRcmf

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #4 : 24.09.11 - klo 09:20 »
Itselläni homma toimii jotakuinkin näin:

Wantilla on kaikki ne laput mitä tarvitsen/haluan. Standardiin ja Commanderiin, whatever. Päivittelen tätä listää sitä mukaa kun saan itselleni noita lappuja tai kun alan kasaamaan uutta pakkaa ja tarvitsen siihen kortteja.

Havella on ne kortit mitä minulla on vaihdossa (duh). Luonnollisesti lista muuttuu sitä mukaan kun vaihdan kortteja pois tai saan lappuja draftista yms.

Nämä listat eivät mitenkään liity toisiinsa. Joskus sitten minun ja toisen vaihtajan tarpeet kohtaavat ja vaihto tapahtuu. Joskus arvokkaat kortit ovat pitkäänkin wanttilistallani ennenkuin saan niitä. En vaan näe mitään järkeä alkaa poistelemaan arvokkaampia kortteja wanttilistaltani pelkästään sen takia että havellani ei ole mitään aivan mielettömän hyvää tällä hetkellä.
Itsellä aika pitkälti sama homma. Wantilla on periaattessa kaikki sillä hetkellä tarvitsemani kortit ja sieltä sitten tarkistan mitä ostan seuraavaksi, kun rahaa ilmaantuu tilille. Joskus myös ilmoitan olevani valmis ostamaan tiettyjä kortteja wantiltani, koska tiedän etteivät korttini kelpaa niihin ja muulloin ne vain ovat siellä muistuttamassa minua niiden tarpeesta. Itselläni on yleensä aika monta pakkaa tulilla yhtä aikaa niin en pakolla muista mitä mikäkin tarvitsee ilman muistilistaa ja Want toimii hyvin kyseisenä muistilistana varsinaisen vaihto-want-listan lisäksi.

Havella onkin sitten vain ne kortit joista olen oikeasti valmis luopumaan vaihdossa.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #5 : 24.09.11 - klo 09:34 »
Havella onkin sitten vain ne kortit joista olen oikeasti valmis luopumaan vaihdossa.

Tämä on vähintäänkin tärkeää. Aikoinaan oli vallalla tuupata listoihin jos mitä herkkua mutta lisätä perään (EI VAIHU SITTEN MIHIKÄÄ PAITSI LOORUKSEEN).
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #6 : 24.09.11 - klo 11:03 »
Missä on kaikkien vaihtajien paremmat kortit?

Erittäin villi arvaus: deckeissä.

Kuten tuolla ylhäällä on sanottu niin wantilla on ne kortit mitä tarvitsen ja havella mitä olen vaihtamassa. Parhaimmat kortit on yleensä pakoissa ja siellä pysyvät siihen asti kunnes decki hajoitetaan ja kortit "päästetään markkinoille."

Ja olihan jossain vaiheessa yleisempikin tapa (en oo ainakaa huomannut hirveesti enää käytettävän) pitää parhaimpia kortteja "tiskin alla", josta sitten dualit vaihtu dualeihin ja jotai vähän päälle.

Tässä tuntuu usein olevan trendi:
Toisen laput on MCM minimi
Omat average

Bisnes on bisnestä. Se ei ole tyhmä, joka pyytää vaan tyhmä on se joka antaa. (Vai miten se nyt menikään, mutta get a point?)

Jos joku yrittää kusettaa vaihdossa eikä suostu tasapäiseen vaihtoon niin koskaanhan ei ole mikään pakko tällaiseen vaihtoon suostua. Siinä vain jää paha maku suuhun kun ei saanutkaa lopulta niitä kortteja mitä tarvitsi. Mutta meri on täynnä kalaa ja uutta matoa koukkuun vaan. (Kyllä, mä tykkään leikkiä sanonnoilla)
« Viimeksi muokattu: 25.09.11 - klo 20:11 kirjoittanut Wrakis »

Poissa Nastaboi

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #7 : 24.09.11 - klo 12:37 »
Moni HW tosiaan toimii myös laatijalleen muistilistana siitä, mitä kaikkia kortteja minulta nyt vielä puuttuu.

Sitä asennetta, että joka vaihdossa pitäisi päästä jotenkin voitolle, en mitenkään ymmärrä. Itse olen valmis jopa myyntiarvoissa laskien kevyesti tappiolliseen vaihtoon, jos saan siten vaihdettua itselleni täysin turhaa tavaraa haluihini. Samoin jos vastapuoli on selvästi nähnyt aikaa ja vaivaa järkevän vaihtoehdotuksen viilaamiseen, palkitsen siitä mielelläni vaikkapa itselleni aavistuksen epäedullisella vaihdolla.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #8 : 24.09.11 - klo 16:51 »
Olen itse samaa mieltä Nastaboin kanssa. En itse pahastu tappiolle jäämisestä jos pääsen eroon turhista lapuista ja saan tilalle jotain hyödyllistä. Itsellä tosin on monet vaihdot jääneet tekemättä, koska muut eivät ole tähän valmiita. En tätä vaadi, mutta tutuissani on tälläkin hetkellä ihmisiä joiden kanssa en mielelläni edes vaihda kortteja, koska vaihdot menevät sentin tarkaksi laskemiseksi ettei jäädä häviölle. Myös tuo "Muiden kortit ovat MCM minimi ja omat MCM average" on erittäin rasittavaa.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa Harvestman

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #9 : 24.09.11 - klo 19:57 »
Mitenkäs olisi semmoinen alakategoria tyyliin Kalliimmat kortit tai Yli x€ hintaiset kortit. Tjsp.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #10 : 24.09.11 - klo 20:36 »
Mitenkäs olisi semmoinen alakategoria tyyliin Kalliimmat kortit tai Yli x€ hintaiset kortit. Tjsp.

Vastahan tuo Harvinaiset kortit poistettiin turhan vähän käytön takia...ideana tuo on ok, mutta listojen ylläpitäjille tuottaa kovasti työtä joten tuskin tuohon mennään. Jos tarkoitat vain kategoriaa omalla listalla niin siitä vaan.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #11 : 24.09.11 - klo 20:42 »
Tämä on myös tullut kyllä monta kertaa vastaan, että vaihtoa viilatessa ollaan aina katsomassa silloin minimin mukaan, kun omat kortit ovat selkeästi minimissä huomattavasti toisten yli. Sitten taas katsotaan averageja, kun homma suosii yllättäen taas itseään ja voi pyytää lisää. Olen säilyttänyt muutaman nimeltä mainitsemattoman yksityisviestejäkin ajan saatossa, kun on pistänyt niin pahoin silmään tämä juttu. Ensimmäisellä kerralla todetaan kuinka "käyttämäni hinnat ovat aina MCM averageja", kun seuraavalla kertaa olivat kuulemma aina minimejä, koska ovat realistisempia. Eli siis kumpiakohan?

Myöskin H/W listoissa todella on viime aikoina pistäny silmään nuo tuollaiset "mulla nyt vaan ei oo paljoa tässä havella eikä mikään mun dekeistä vaihdu.. mutta mulla olis tässä tarpeessa kaikkea tosi kallista lekakäyttistä".. siitäpä sitten syntyykin vaihtoja. En usko, että kovin rohkaisee yhteydenottoon, jos ei ole näytillä mitään mihin kiinnittää huomiota.

Oma listani perustuu aivan täysin siihen mitä mulla ylimääräisenä on ja ehkä siellä on jopa myös muutama deckiin myöhemmin löytänyt käyttis. Mainitsen myös tietenkin vaihdoissa, jos listan ulkopuolelta löytyy joku hyvä vaihdokki, jota en välttämättä pakosti tarvitse. Noin se homma vaan toimii.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa JunioRcmf

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #12 : 24.09.11 - klo 21:12 »
Itse joskus ainakin käytin MCM averageja perusteella "isompi otanta ja keskiarvo", mutta olen sittemin siirtynyt minimien katsomiseen, koska siinä nyt on vain paljon enemmän järkeä (tämän topicin perustelut aika pitkälti avasivat silmäni asialle).
Jos minulle on tulossa rahaa korttien lisäksi vaihdosta yleensä pyöristelen hintoja myyntitopicini hintoihin (~0,25 tarkkuudella ylöspäin pyöristetty MCM minimi NM kuntoisille enkuille). Tämä ei tietenkään aina mene ihan tasan kummallekin osapuolille, kun MCM arvoja katsoo vaan se kumpi tarjoaa enemmän bulkkia jää yleensä vähän voitolle, mutta kun rahaa on tulossa niin en halua alkaa 0,07 sentin eroja katsomaan.

Itselläni ei ole tapana enää tarjota pelkkää listaa vaan koitan suoraan tehdä vaihtoehdotusta tai ilmoitan omistavani kortit X ja Y hänen wantiltaan ja kysyn löytyisikö haveltani jotain lisää kortteihin Z ja Ö.
Aika usein nykyään valitettavasti kuulee myös "Juu kortti on kyllä havellani, mutta en tiedä haluaisinko ehkä joskus tulevaisuudessa pelata sitä joskus jossain niin pidän sen mieluummin havellani kuin vaihdan wanttini kortteihin, sori." Ymmärrän kyllä ettei esim. lekakäyttiksiä halua vaihtaa T2 tauhkaan (en itsekään sitä yleensä tee), mutta kun perusteluna on, että haluaa ehkä joskus pelata random korttia X jossain, eikä sen takia halua sitä vaihtaa muihin random kortteihin henkilön wantilta niin kyllä se vähän itseäni aina ärsyttää. Eikö olisi vain helpompaa ottaa korttia pois havelta ja lisätä se sinne sitten, kun on varma haluaako sitä käyttää vai ei. Ja voihan sitä aina itse tarjota listan ulkopuolelta, jos se sattuu olemaan jonkun henkilön wantilla.

Toinen asia, joka ärsyttää on se, kun kaikki eivät viitsi vastata yksityisviesteihin niin ei tiedä pitäisikö hänelle vaihdossa ehdotettuja lappuja pitää tallessa vai voiko niistä tehdä uutta ehdotusta jollekin toiselle. Yleensä jätän väliin vaihdot henkilöiden kanssa joiden topicissa on ilmoitus "Jos en vastaa parin päivän sisään niin en luultavasti ole kiinnostunut". On pari kertaa käynyt niin, että olen tälläiselle henkilölle laittanut viestiä ja kun vastausta ei kuulu 3-4 päivään niin teen korteista ehdotuksen jollekin toiselle ja sitten kyseinen henkilö päättäkin vastata, että vaihto kiinnostaisikin häntä. Ei pitäisi olla niin kauhean iso homma laittaa esimerkiksi viestiä "Sori, ei kiinnosta" (perustelut olisi tietysti mukavia, mutta tuokin jo selkeyttäisi tilannetta huomattavasti enemmän kuin vain hiljaa oleminen).
« Viimeksi muokattu: 24.09.11 - klo 21:22 kirjoittanut kivi »

Poissa nallez

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #13 : 24.09.11 - klo 21:36 »
Joo itse hinnoittelen tyylillä:

"Keneltä minä ostaisin kortin MCM:ssä ja luottaisin häneen"

Eli luotettava myyjä, joka myy NM-kuntoisena, englanninkielisenä ja jolta tosiaan itse uskaltaisin sen ostaa.

Average ei tunnu kertovan yhtään mitään.


Poissa p1kk1s

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #14 : 25.09.11 - klo 13:55 »
Pistää vaihtoehdotukset H/W listaan kuten täällä oli ennen tapana ja heittää yvnä sit vaiks et tsekkaa listas(niissä tapauksissa ketkä valittaa ettei näe ku yvn), ni näin varmaan karsiutuu naurettavimmat trade ehdotukset ku on kaikille näkyvissä. Tiet

Muutama vuosi oli taukoa täältä ja meininki muuttunut tosi hiljaseks yksityisviestittelyksi, ku ennen yvnä vaihtus vaan osoite/tilinumero.
« Viimeksi muokattu: 25.09.11 - klo 13:57 kirjoittanut p1kk1s »

Poissa Genesis

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #15 : 25.09.11 - klo 17:59 »
Itse katselen aina mcm:stä arvot sen mukaan mikä täsmää korttiin. Average ei kerro totuutta kun joku myy jotain foili playsettejä niin keskiarvo saattaa hieman nousta ylöspäin. Sama juttu minimihinnassa, joku myy jotain koiran syömää portugalia puhuvaa lappua ja itse on vaihtamassa nm kuntoista enkkua puhuvaa. Tietty jos ensimmäinen hinta missä täsmää kriteerit on myyjältä jolla on 0 palautetta ja lappu on hieman arvokkaampi niin katson sit seuraavan myyjän millä on enemmän palautetta.

Tuo muoti "tiskinalusesta" kyllä nauratti joskus. Varsinkin kun osalla ihmisistä lukee siellä tai ihan muun haven seassa että "en varmaan vaihda näitä ikinä mihinkään".. mutta pidän silti niitä täällä jostain syystä. Se kanssa ihmetyttää kun ihmisillä on erilaiset arvostukset lappuun mutta fakta on että jos pahvi ei ole mikään normaalia harvinaisempi niin sen nyt saa vaan helposti ostettua ebay / mcm joten se voi estää vaihdon syntymiset jos rupeat liikaa hintaa pitämään sellaisilla. Miksikähän ihmiset edes haluat eroon semmoisista lapuista jos kerran ovat niin rakkaita..

Ja tämä.

Lainaus

Moni HW tosiaan toimii myös laatijalleen muistilistana siitä, mitä kaikkia kortteja minulta nyt vielä puuttuu.


Samalla tavalla toimii mcm:n wantti (mikä olisi muuten erittäin kätevä olla täälläkin mutta en tiedä miten hankala toteuttaa ja tarpeellinen on moinen sitten täällä) mutta täällä tulee nyt vaan enemmän käytyä kun mcm:ssä.

Poissa Stefan

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #16 : 25.09.11 - klo 18:08 »
Average ei kerro totuutta kun joku myy jotain foili playsettejä niin keskiarvo saattaa hieman nousta ylöspäin.

Foileja ei taideta cardmarketissa laskea averageen. Silti esim. juuri playsettinä myynti saatta heitellä hintoja ympäriinsä.

Poissa p1kk1s

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #17 : 25.09.11 - klo 18:20 »
Hyvä esimerkki tähän on esim Tarmo Average price (EX+): 66,50 € kpl, mut ku katot ni 54-55€ kpl saat jo setin luotettavalta myyjältä.
« Viimeksi muokattu: 25.09.11 - klo 18:23 kirjoittanut p1kk1s »

Poissa hansjoerg

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #18 : 25.09.11 - klo 20:08 »
En ymmärrä, miksi MCM edes näyttää listahintojen keskiarvon noin näkyvästi. En keksi, miksi se, mihin hintaan kortit keskimäärin pysyvät hyllyssä, on kovin relevanttia informaatiota - varsinkin kun jotkut sankarit myyvät noita playsettejä. Nykyään sentään vieressä olevasta käppyrästä voi katsoa, millaisiin hintoihin kortti on viime aikoina oikeasti liikkunut. Mainittu Tarmogoyf näyttäisi olevan siinä hieman viidenkympin päällä. Noiden hintojen pohjalta määrittelen itse myyntihintani. Vaihtolistassa en sitten mitään hintoja edes mainitse - vaihtaessa voi hyvin katsoa MOTLia tai mitä tahansa jolla saa vaihdon menemään suunnilleen tasan.

Poissa roussih

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #19 : 26.09.11 - klo 17:04 »
Itse lopetin täällä foorumilla vaihtamisen ihan sen takia, kun täysin vajaita ehdotuksia tuli rutkasti enemmän kuin fiksuja ja joka ikinen napero jaksoi yrittää vaihtaa eternal käyttiksiä johonkin kasaan paskaa. Mukavampi suoraan sanottuna nykyään ostaa kortit mitä tarvitsee suoraan tai vaihtaa kasvotusten ni ei tartte katella vajaita ehdotuksia.

Siinä avautumista ja sitten itseasiaan. Noissa mcm hinnoissa parhaiten toimii ku suoraan katsoo millä hinnalla saa professional selleriltä kyseisen lapun tai jos yksityiseltä ostaa niin katsoa suoraan paljonko postikulut tulisivat olemaan lähetykselle, jotka voi vaihdella todella villisti ottaen huomioon mistä maasta myyjä on, henkilön myynnit sekä tilauksen arvo. Esim juurikin hommas tarmoja setin ja eri myyjien välillä postikulut vaihteli jopa 20 euroa.

Poissa nallez

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #20 : 26.09.11 - klo 21:25 »
Itse lopetin täällä foorumilla vaihtamisen ihan sen takia, kun täysin vajaita ehdotuksia tuli rutkasti enemmän kuin fiksuja ja joka ikinen napero jaksoi yrittää vaihtaa eternal käyttiksiä johonkin kasaan paskaa. Mukavampi suoraan sanottuna nykyään ostaa kortit mitä tarvitsee suoraan tai vaihtaa kasvotusten ni ei tartte katella vajaita ehdotuksia.

Siinä avautumista ja sitten itseasiaan. Noissa mcm hinnoissa parhaiten toimii ku suoraan katsoo millä hinnalla saa professional selleriltä kyseisen lapun tai jos yksityiseltä ostaa niin katsoa suoraan paljonko postikulut tulisivat olemaan lähetykselle, jotka voi vaihdella todella villisti ottaen huomioon mistä maasta myyjä on, henkilön myynnit sekä tilauksen arvo. Esim juurikin hommas tarmoja setin ja eri myyjien välillä postikulut vaihteli jopa 20 euroa.

Juu. Itellä tuli setti tarmoja maksamaan 213€ kuluineen

Poissa Cariosus

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #21 : 27.09.11 - klo 09:49 »
Varmaan noilla siteilla kirjoitetut artikkelit aiheesta: "Vaihdoin 100 x paskaa 15 dualiin ja lolz" antaa nassikoille kuvitelman, että heidän läjä jörssiä vaihtuu ihmisille joilla on dualeita yms ihan joka päivä. Tai kuvittelevat että kortteja treidaamalla saa maksettua koko harrastuksensa.

Itse katson vain osto / myynti-ilmoituksia, en edes koske vaihtoalueeseen juuri Nallen ja Roussihin mainitsemista syistä.

Poissa lurkki

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Jack of all trades, master of none.
Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #22 : 27.09.11 - klo 12:54 »
Ja ei se tyhmä ole, joka kysyy... Varmasti kyllä rasittavaa eikä sitten tee mieli parempia kortteja täällä tarjota, jos tulee vain kasa paskaa vastaan. Monellahan tuntuukin olevan täsmennyksenä listan alussa, että vaihtaa vain saman arvoisia kortteja toisiinsa. Mulla ei onneks ole mitään hyvää mitä vaihtaa, niin tyydyn keräilytreideihin ja ostelen tarpeelliset. Wanttia pidän MCM:n puolella.

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #23 : 27.09.11 - klo 13:28 »
Olen varmaan ymmärtänyt väärin, kun olin ajatellut asian niin, että tänne have-listaan kirjoitetaan kortit, mistä ollaan valmiita luopumaan vaihtamalla (tai myymällä). Oma have on vaatimaton, joten en ole sellaista tänne laittanut. Want-osastoa on melkein joka listassa, mutta kun ei ole mihin vaihtaa, niin on tullut sitten vain ostettua.

Poissa hespa

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #24 : 27.09.11 - klo 14:48 »
Mulla vaihtoalue taas on toiminut loistavasti, eikä typeriä ehdotuksia juurikaan ole sadellut vaikka on tuolla tullut pari vuotta aktiivisesti pyörittyä. Typerimmät ehdotukset olen nähnyt ihan muilta, kuin joiltain nassikoilta. Hölmöihin ehdotuksiin ei tarvitse vasta tai sitten voi vastata asiallisesti, ja yleensä keskustelemalla saakin vaihdon molemmille osapuolille sopivaksi. 

Kohdallani vaihtoalue on siis toiminut aivan loistavasti. Max. parissa viikossa olen saanut vaihdeltua kortit johonkin standard dekkiin, jos olen oikeasti niin halunnut.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #25 : 27.09.11 - klo 17:38 »
Tai kuvittelevat että kortteja treidaamalla saa maksettua koko harrastuksensa.

Syyllistyin ja onnistuin aikani. Vaati runsaasti aikaa ja vaivaa, mutta aloitettuani harrastuksen ostamalla valmiin dekin ja kymmenisen boosteria sekä kaverin läjän parilla kympillä, vaihdoin kiivaasti paskaa paskaan ja hyvään. Kokoelman sain kasvatettua aloittelijan mittapuulla sangen mukavaksi ja omistin kaikennäköistä pikkukäyttistä shokkidualeista muutamaan tarmoon, jotka vaihtuivat sitten aina eteenpäin uuteen läjään, josta muodostui ensimmäinen turnauspakkani. Tämä toiminta oli erittäin mukavaa ja helvetin palkitsevaa kun onnistuin treidissä kiivaan tingiskelyn ja sopimisen jälkeen ja sain aikaan "tuottoa", mikä osaltaan sai minut jatkamaan tätä toimintaa pari vuotta. Hyvin harva henkilö oli sellainen, etteikö keskustelun avulla saanut niitä tiskinalus-lappujakin vaihdettua edes osittain. Ainoan ongelman tuotti kommunikaatio-vajaat, jotka eivät osanneet vastata. Vitutti, mutta koska vaihtoalue oli tuolloin eläväisempi kuin nykyään, löysi aina uuden kalan haaviin. Osan aikaa minulle tuotti itse peliä enemmän nautintoa kyseinen vaihtaminen.

Nykyään olen ikävä kyllä tullut laiskaksi peruspelaajaksi, joka ei käytä aikaa pelin parhaimpaan aspektiin, vaan oikoo sen rahan välityksellä. Lähinnä koska haluamisen kohteet ovat keskittyneet tiettyihin artikkeleihin sen sijaan, että haluaa kaiken. Kun kerta rahaa löytyy, sillä saa sen mitä haluaa, mistä haluaa ja milloin haluaa, miten haluaakaan eikä tarvitse "tuhlata" resursseja muuhun. Nyt kun peliä on tullut pelattua pitkään ja vaihdettua lappuja vielä pitempään, sitä kokee tämän harhakuvan, että ymmärtää jotain vaihtamisen, ostamisen ja myymisen periaatteista. Takana on kumminkin kirkkaasti moninkertainen määrä vaihtoja mitä nickin alla ilmaistaan, joten kai sitä voi pitää jonkinmoisena statussymbolina, ihan kuin merkkinä että tämä tietää jotain. Kun plussaa on niin perkeleesti, niin kai se on luotettavakin. No ei se vissiin kai pidä aina paikkaansa, mutta näkökantani niinkin triviaaliin juttuun kuin arvo on vaihtunut ajan mittaan. Siinä missä alussa Virrin hinnat olivat Saatanasta ja silkkaa pahuutta, eikä syytä minkäänlaiseen kaupusteluun ollut ikimaailmassa, koska sikahinta. Nyttemmin sitä on ymmärtänyt paremmin, että jos jotain oikeasti haluaa, niin ei se pieni hinta ole ihan kaikki kaikessa. Pari henkilöä on minulle välillä vikissyt kuinka säästäisin kebabrahat jos ostaisin kapitalistisika-Virrin tahi Horohintamagian (kivasti itse keksittyjä, lähinnä kontekstiin sirosti päälleliimattuina ivaniminä) sijaan MCM:stä. Sehän on vallan hienoa, mutta minäpä tahdon ostaa sieltä mistä haluan. Samaa sovellan omaan myyntilistaani, käyttäen omaa kokemusta että millä laput ovat liikkuneet, soveltaen mukaan uusimpia trendejä. Kauppa käy ja keskustelun avulla ne, ah ja voi, niin järjettömät hinnatkin muodostuvat sopusuhtaisiksi. Kortin arvoon kun ei oikeasti ole aina yhtä oikeata lukua, vaan se on raskaasti tulkinnanvarainen, jossa pitää ottaa lisäksi muutama faktori huomioon ja tarkempaan syyniin.

Siksipä koen, että muutamat edelliset herrat, jotka vikisevät kortin hinnasta X ja Y käyttäjällä Z ja Ö, koska ainoa argumentti "MIU MIELEST TÄN PITÄÄ OLLA..." ovat sekä somasti sanottuna väärässä, että helvetin pihalla.

/rant


« Viimeksi muokattu: 27.09.11 - klo 17:40 kirjoittanut Karjanvarastaja »

Poissa nallez

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #26 : 28.09.11 - klo 09:32 »
Tai kuvittelevat että kortteja treidaamalla saa maksettua koko harrastuksensa.
wall of shit...

Jep.
Kyllähän minäkin voisin Tundran vaihtaa kahteen Jace, the mind sculptoriin ja laittaa hieman paskaa väliin.

Mutta tosimaailmassahan asia ei noin mene ja rupeaa vaan vituttamaan kun ihmiset pyytävät mansikoita omistaan ja maksavat herneitä toisten korteista.

Poissa jotudin

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #27 : 28.09.11 - klo 12:57 »
Indeed. Vaihtolistat, jossa mikään ei liiku tai kaikki vähänkään pätevä on merkattu nihkeäksi pistää kyllä sylettämään. Ei kai kukaan oleta, että hyviä pahveja vaihdetaan kasaan jätettä, mutta ei aina kaikessa tarvitse tai voi jäädä voitolle. Joskus se, että saa haluamansa pahvin ja jotain ns. täytekäyttistä riittää mainiosti. Ja tosiaan, miksi listata pahveja, joista ei aio luopua. Itse pidän sellaiset pahvit visusti tiskin alla ja tarjoan vain, jos näen tarpeelliseksi; jolloin ne myös aina liikkuvat eikä synny typerää tilannetta, jossa pitää arvailla olisiko vaihtolistan pahvi ihan oikeasti vaihdossa.

Alkuperäiseen topikkiin: want-listani toimii kyllä nimenomaan muistiona, mitä olen vailla ja mitä haluaisin saada käsiini. Yleisen harmituksen vähentämiseksi arvopahvit on eroteltu omaksi osiokseen, jossa mainitaan, että vaihdan pääsääntöisesti rahaan, koska oma haveni ei yleensä sisällä dualien yms. arvoista pahvia. Juurikin siitä syystä, että haluan niitä pakoissani pelata enkä pyöritellä vaihtolistalla. Yleensä raha on tuntunut kelpaavan tyhmiä ehdotuksia paremmin.

Ymmärrettävää on, että isommilla listoilla pyörii joskus jokin pahvi, joka on menossa / juuri mennyt dekkiin, mutta ylläpidollisista syistä jäänyt listalle. En ainakaan itse harmistu mainitun kaltaisista yksittäistapauksista.

Poissa hespa

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #28 : 28.09.11 - klo 14:50 »
Tai kuvittelevat että kortteja treidaamalla saa maksettua koko harrastuksensa.
wall of shit...

Jep.
Kyllähän minäkin voisin Tundran vaihtaa kahteen Jace, the mind sculptoriin ja laittaa hieman paskaa väliin.

Mutta tosimaailmassahan asia ei noin mene ja rupeaa vaan vituttamaan kun ihmiset pyytävät mansikoita omistaan ja maksavat herneitä toisten korteista.

Wall of shit? Itse olen hyvinkin paljon samoilla linjoilla Karjanvarastajan kanssa.

Ettei sulla ja muutamalla muulla vaan olis asenteessa hieman parantamisen varaa? Onnea vaan vaihteluun täällä internetseissä :) :)

Poissa nallez

Vs: Vaihtoalueen H/W -listat
« Vastaus #29 : 28.09.11 - klo 14:56 »
Tai kuvittelevat että kortteja treidaamalla saa maksettua koko harrastuksensa.
wall of shit...

Jep.
Kyllähän minäkin voisin Tundran vaihtaa kahteen Jace, the mind sculptoriin ja laittaa hieman paskaa väliin.

Mutta tosimaailmassahan asia ei noin mene ja rupeaa vaan vituttamaan kun ihmiset pyytävät mansikoita omistaan ja maksavat herneitä toisten korteista.

Wall of shit? Itse olen hyvinkin paljon samoilla linjoilla Karjanvarastajan kanssa.

Ettei sulla ja muutamalla muulla vaan olis asenteessa hieman parantamisen varaa? Onnea vaan vaihteluun täällä internetseissä :) :)

Jep. Ja juuri sinunkaltaistesi ihmisten takia tämä foorumi kusee vaihtojen osalta.
Omasta pitäisi saada aina helvetisti enemmän kuin on maksettu ja toisen kamoista ei makseta mitään.

Mutta eipä näiltä ES Jonneilta muuta voi odottaakkaan.

Sun have listalta lainattua:

"9 M12 Booster (3,5e/kpl)"

I rest my fucking case.

Mielipiteensä saa esittää, mutta sen voi tehdä asiallisesti, ja varsinkin hyökkäämättä suoraan toista käyttäjää kohti. Sama koskee muitakin käyttäjiä.
--luma
« Viimeksi muokattu: 28.09.11 - klo 15:26 kirjoittanut luma »