Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sääntömuutokset 20.12.2011  (Luettu 12439 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Poissa Enterorrhexis

Re: Sääntömuutokset 20.12.2011
« Vastaus #31 : 23.12.11 - klo 23:15 »
2) You are not required to point out your opponent's triggers. If they have missed one that you wanted to happen, you have until the end of first main/end of combat/end of turn (whichever comes first) to point it out and ensure it happens. After that, many triggers will not happen (though some will).
Olipas jotenkin sekavasti ilmaistu omasta mielestäni. Tähän, kun saisi vielä pienen selkokielisemmän tarkennuksen niin olis bueno. ;)
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Re: Sääntömuutokset 20.12.2011
« Vastaus #32 : 23.12.11 - klo 23:39 »
Sinun ei ole pakko huomauttaa asiasta, jos vastustaja unohtaa jonkun triggerin. Jos kuitenkin haluat, että joku vastustajan unohtama triggeri tapahtuu, niin sinulla on main phasen/combatin/vuoron loppuun (mikä näistä sitten tuleekin ensin vastaan) aikaa asti huomauttaa asiasta ja varmistaa, että triggeri resolvaa. Tämän jälkeen saattaa olla liian myöhäistä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Enterorrhexis

Re: Sääntömuutokset 20.12.2011
« Vastaus #33 : 23.12.11 - klo 23:47 »
Kiitokset jkk käännöksestä.. kun parisen kertaa luki sen tuossa muodossa niin lamppu sytytti vähän kirkkaammin. ;) Joskus sitä vaan on niin jäässä.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Re: Sääntömuutokset 20.12.2011
« Vastaus #34 : 27.12.11 - klo 14:18 »
Sinun ei ole pakko huomauttaa asiasta, jos vastustaja unohtaa jonkun triggerin. Jos kuitenkin haluat, että joku vastustajan unohtama triggeri tapahtuu, niin sinulla on main phasen/combatin/vuoron loppuun (mikä näistä sitten tuleekin ensin vastaan) aikaa asti huomauttaa asiasta ja varmistaa, että triggeri resolvaa. Tämän jälkeen saattaa olla liian myöhäistä.

Eikös aiemmin ole takautuvasti hoidettu asioita vuorosyklin aikana? Muuttuuko se sääntö kokonaan? Vai muuttuuko vain näiden vastustajan unohdusten osalta?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Re: Sääntömuutokset 20.12.2011
« Vastaus #35 : 27.12.11 - klo 14:27 »
Sinun ei ole pakko huomauttaa asiasta, jos vastustaja unohtaa jonkun triggerin. Jos kuitenkin haluat, että joku vastustajan unohtama triggeri tapahtuu, niin sinulla on main phasen/combatin/vuoron loppuun (mikä näistä sitten tuleekin ensin vastaan) aikaa asti huomauttaa asiasta ja varmistaa, että triggeri resolvaa. Tämän jälkeen saattaa olla liian myöhäistä.

Eikös aiemmin ole takautuvasti hoidettu asioita vuorosyklin aikana? Muuttuuko se sääntö kokonaan? Vai muuttuuko vain näiden vastustajan unohdusten osalta?

Näihin vastaan sitten kun uusi versio säännöistä on saatavilla. Ettei tarvitse arvailemaan ruveta.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Rikke

Re: Sääntömuutokset 20.12.2011
« Vastaus #36 : 02.01.12 - klo 18:07 »
Ihan varmistuksena pitää tämä kysyä. Vaikuttaako tämä sääntömuutos punishing fire + grove of the burnwillows synergiaan? Voiko vastustaja jättää elämät ottamatta?

Poissa luma

Re: Sääntömuutokset 20.12.2011
« Vastaus #37 : 02.01.12 - klo 18:14 »
Ihan varmistuksena pitää tämä kysyä. Vaikuttaako tämä sääntömuutos punishing fire + grove of the burnwillows synergiaan? Voiko vastustaja jättää elämät ottamatta?

Ei vaikuta mitenkään minkään kortin toimintaan. Sääntömuutoksista triggerien "tarkoituksellinen unohtaminen" peruttiin melkein heti, eikä Grove of the Burnwillows muutenkaan olisi mennyt sen alle. Eihän se mikään triggeri ole, eikä varsinkaan sellainen jota lifen saaja kontrolloisi.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Re: Sääntömuutokset 20.12.2011
« Vastaus #38 : 02.01.12 - klo 19:06 »
Ihan varmistuksena pitää tämä kysyä. Vaikuttaako tämä sääntömuutos punishing fire + grove of the burnwillows synergiaan? Voiko vastustaja jättää elämät ottamatta?

Ei vaikuta mitenkään minkään kortin toimintaan. Sääntömuutoksista triggerien "tarkoituksellinen unohtaminen" peruttiin melkein heti, eikä Grove of the Burnwillows muutenkaan olisi mennyt sen alle. Eihän se mikään triggeri ole, eikä varsinkaan sellainen jota lifen saaja kontrolloisi.

Siis kaikki sääntö uudistukset tässä topicissa kerrottuna on pelkkää huuhaata?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Re: PERUTUT Sääntömuutokset 20.12.2011
« Vastaus #39 : 02.01.12 - klo 19:40 »
Ensimmäisessä viestissä mainittu sääntömuutos peruttiin. Eli suurin osa, mitä tähän ketjuun on kirjoitettu, ei siten päde.

Vain se pätee, että jos unohtaa itselleen hyvän abilityn (esimerkiksi Soul Wardenista lifen ottaminen), ei siitä tule rangaistusta ja vastustajan ei ole pakko huomauttaa siitä. Mutta jos vastus haluaa niin sinulle se life siitä tulee.

Mikä sitten on itselle hyvä ability? Tästä tulee tietoa myöhemmin. Eli toistaiseksi pelataan kuten ennenkin, 20.9.2011 päivätty Magic Infraction Procedure Guide eli IPG "miten virheitä käsitellään turnauksissa" ovat voimassa.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.