Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Dragon's Maze  (Luettu 138876 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Porokki

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #150 : 08.04.13 - klo 20:47 »
Onhan tästä jo ollutkin puhetta mutta yleensähän tuo ns. esitelty artwork on se jota käytetään setin promoamiseen ja tuleehan sitä sitten näkemään boksien päällä ynnä muualla.. Kieltämättä itseänikin vähän korpeaa tämä silti, koska tuo Zarekin kortin art oli jo kuitenkin DotP:sta tuttu pläjäys eikä se oikein siinäkään vakuuttanut, kun kaverista on kuitenkin hieman inhimillisempää puolta yritetty näyttää.
Wizards julkaisi Facebookin puolella viime viikolla kuvan Zarekista, joka ei ollut se setin promokiva eikä kortin artwork. Toivoin että se olisi ollut kortissa : p

Kyseisessä kuvassa Zarek seisoi hieman vinottain katolla ja toinen käsi salamoi.

Mutta ei se kuva näytä siltä, että olisi voinut olla planeswalker-kortissa. Enemmän se näyttää joltain instant/sorcery-kortilta samaan tyyliin kuin Liliana's Caressia ei voisi kuvitella walkeriksi tai creatureksi.
Kyllä tämä ainakin minun mielestäni voisi ihan yhtä hyvin olla Zarekin artwork.

Tuossa kuvassa eniten häiritsee ehkä se, että tuo putki joka menee tuosta Ral Zarekin torson editse, saa äkkivilkaisulta näyttämään, että izzetin kemistit keittelisivät taikaliemien lisäksi myös todella herkullista ruokaa. Vaikka kuinka monta kertaa kattonu, että ompa läski tarpoja.

Poissa Samulai

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #151 : 08.04.13 - klo 22:17 »
Zarek se sitten tykkää kiipeillä katoilla...

Poissa Rampe

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #152 : 08.04.13 - klo 23:34 »
Ihan hyvä pointti, nopeasti katsottuna putki tekee Zarekille kunnon kaljamahan.

Poissa Reflektio

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #153 : 09.04.13 - klo 07:45 »
Muutama lisää:
Advent of the Wurm
Master of Cruelties, heitä unblockableksi ja se on siinä?
Sin Collector
Vorel of the Hull Clade, Human Merfolk ftw
« Viimeksi muokattu: 09.04.13 - klo 07:50 kirjoittanut Reflektio »
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa ramela

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #154 : 09.04.13 - klo 07:49 »
Huomatkaa että Master of Cruelty ei voi tappaa vastustajaa. Aikamoinen vihamagneetti commanderissa varmaan.

Poissa Reflektio

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #155 : 09.04.13 - klo 07:53 »
Huomatkaa että Master of Cruelty ei voi tappaa vastustajaa. Aikamoinen vihamagneetti commanderissa varmaan.
Mutta on varsinaisen työnsä tehtyäänkin vielä varsin oivallinen muuri, ja miksei muutenkin. Vihaahan tuo kerää toki aivan järjettömästi.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Yabo

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Taika Kortti Peliä Since 1997
Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #156 : 09.04.13 - klo 08:44 »
Render Silent non-promo art
« Viimeksi muokattu: 09.04.13 - klo 09:41 kirjoittanut Yabo »

Poissa Enterorrhexis

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #157 : 09.04.13 - klo 09:14 »
Vorel.. Melkeinpä voi suosiolla sanoa, että T2-pelikelvoton lappu mutta tykkään silti abilityn muotoilusta. Tuo kun kuitenkin tuplaa counterit ja siihen myös vaikuttaa hyvä EDH-aisaparini Doubling Season.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Kide

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #158 : 09.04.13 - klo 09:30 »
Huomatkaa että Master of Cruelty ei voi tappaa vastustajaa. Aikamoinen vihamagneetti commanderissa varmaan.

Odotan banhammeria tälle aika pian EDHssa, jotenkin vastaavat efektit ovat olleet niukasti pidettyjä.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa luma

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #159 : 09.04.13 - klo 09:37 »
Huomatkaa että Master of Cruelty ei voi tappaa vastustajaa. Aikamoinen vihamagneetti commanderissa varmaan.

Ainahan sen voi lykätä Kaalialla tiskiin ja ajaa samassa combatissa viimeisen pisteen sisään.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #160 : 09.04.13 - klo 09:53 »
Niin, kannattaa huomata että Masterin ability triggeroituu välittömästi kun Declare Blockers on ohitettu eikä sitä ole blokattu joten samassa ajossa olevat muut mahdolliset miehet ajavat välittömästi kumoon (Kaalian kanssa ainakin toimii).
« Viimeksi muokattu: 09.04.13 - klo 10:23 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Random Turtti

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #161 : 09.04.13 - klo 10:01 »
Niin, kannattaa huomata että Masterin ability triggeroituu välittömästi kun Declare Blockers on ohitettu eikä sitä ole blokattu joten samassa ajossa olevat muut mahdolliset miehet ajavat välittömästi kumoon.
Tosin aika harvoin on muita ajamassa, kun tuossa tosiaan lukee:
"Master of Cruelties can only attack alone"

Kaalia tietysti on ainakin yksi poikkeus sääntöön.

EDIT: Oikeastaanhan tuo ability on trigger joka aktivoituu tosiaan hyökkäysvaiheessa, eli Kaalian kanssa tämä ei toimikaan, kun Kaalia vaan laittaa otuksen tiskiin hyökkäämään.
« Viimeksi muokattu: 09.04.13 - klo 10:09 kirjoittanut Random Turtti »

Poissa Padishar

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #162 : 09.04.13 - klo 10:25 »
Se triggeröityy declare blockersissa, kun Kaalia triggeröityy declare attackersissa. Eli hyvin toimivat yhdessä, kun vaan saa molemmat menemään läpi jollain ilveellä.

Poissa Random Turtti

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #163 : 09.04.13 - klo 10:36 »
Se triggeröityy declare blockersissa, kun Kaalia triggeröityy declare attackersissa. Eli hyvin toimivat yhdessä, kun vaan saa molemmat menemään läpi jollain ilveellä.
"Whenever Master of Cruelties attacks a player and is not blocked that players life total becomes 1."

Toi kyl kuulostaa siltä, että sen pitää juurikin hyökätä ja Kaalia laittaa otuksen tiskiin hyökkäysasennossa.

Poissa Padishar

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #164 : 09.04.13 - klo 10:41 »
Ei se voi triggeröityä ennen declare blockersin alkua, koska muuten peli ei tiedä että blokataanko sitä vai ei. Kaalia laittaa sen hyökkäysasennossa peliin, mutta se tapahtuu jo declare attackers -stepissä. Jos sitä ei sitten blockata, niin declare blockersissa "attacks a player and isn't blocked" -ehto toteutuu, eikä sillä ole väliä että declarattiinko se attackeriksi aikaisemmin vai tuliko se muulla lailla hyökkäävänä peliin. Toki jos joku judge varmistaisi tämän, niin vältytään väärinkäsityksiltä.

Poissa luma

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #165 : 09.04.13 - klo 10:42 »
EDIT: Oikeastaanhan tuo ability on trigger joka aktivoituu tosiaan hyökkäysvaiheessa, eli Kaalian kanssa tämä ei toimikaan, kun Kaalia vaan laittaa otuksen tiskiin hyökkäämään.
Toi kyl kuulostaa siltä, että sen pitää juurikin hyökätä ja Kaalia laittaa otuksen tiskiin hyökkäysasennossa.

Mutuilun sijaan kannattaa ensin tutustua pelin sääntöihin, erityisesti kohtaan 509.4g.

Master of Crueltiesin ability triggeröityy siitä, jos se on mistä tahansa syystä hyökkäämässä eikä sille määrätä blokkaajaa. Se siis toimii yhdessä Kaalian ja muiden vastaavien efektien kanssa.

Tämänhän olisi voinut päätellä esim. siitä, että minä vihjasin kyseisestä kombosta ensimmäisenä, ja sen jälkeen myös toinen judge kertoi kombon toimivan (ja myös Padishar selitti perustellusti, miksi se toimii).
« Viimeksi muokattu: 09.04.13 - klo 10:48 kirjoittanut luma »

Poissa Thalian

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #166 : 09.04.13 - klo 10:43 »
Ninjan avulla taitaapi myös saada samalla vuorolla tapon, kun tuo ajaa.

Poissa Padishar

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #167 : 09.04.13 - klo 10:47 »
Onkos tuo staattinen triggeri, eli voi triggeröityä muulloinkin kuin declare blockersin alussa? Eli tuo tyyppi blockataan, mutta sitten Balduvian Warlordin avulla saa sen muuttumaan taas unblockediksi, niin meneekö ability stackiin?

Poissa luma

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #168 : 09.04.13 - klo 10:48 »
Onkos tuo staattinen triggeri, eli voi triggeröityä muulloinkin kuin declare blockersin alussa? Eli tuo tyyppi blockataan, mutta sitten Balduvian Warlordin avulla saa sen muuttumaan taas unblockediksi, niin meneekö ability stackiin?

Ei mene. Se voi triggeröidä ainoastaan siitä, että declare blockersissa sille ei määrätä yhtään blokkaajaa.

Poissa Random Turtti

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #169 : 09.04.13 - klo 11:54 »
EDIT: Oikeastaanhan tuo ability on trigger joka aktivoituu tosiaan hyökkäysvaiheessa, eli Kaalian kanssa tämä ei toimikaan, kun Kaalia vaan laittaa otuksen tiskiin hyökkäämään.
Toi kyl kuulostaa siltä, että sen pitää juurikin hyökätä ja Kaalia laittaa otuksen tiskiin hyökkäysasennossa.

Mutuilun sijaan kannattaa ensin tutustua pelin sääntöihin, erityisesti kohtaan 509.4g.

Master of Crueltiesin ability triggeröityy siitä, jos se on mistä tahansa syystä hyökkäämässä eikä sille määrätä blokkaajaa. Se siis toimii yhdessä Kaalian ja muiden vastaavien efektien kanssa.

Tämänhän olisi voinut päätellä esim. siitä, että minä vihjasin kyseisestä kombosta ensimmäisenä, ja sen jälkeen myös toinen judge kertoi kombon toimivan (ja myös Padishar selitti perustellusti, miksi se toimii).
Hassusti wordattu sitten. Voisi vaihtaa tuon "attacks" -> "is attacking".

Poissa tutka

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #170 : 09.04.13 - klo 11:56 »
EDIT: Oikeastaanhan tuo ability on trigger joka aktivoituu tosiaan hyökkäysvaiheessa, eli Kaalian kanssa tämä ei toimikaan, kun Kaalia vaan laittaa otuksen tiskiin hyökkäämään.
Toi kyl kuulostaa siltä, että sen pitää juurikin hyökätä ja Kaalia laittaa otuksen tiskiin hyökkäysasennossa.

Mutuilun sijaan kannattaa ensin tutustua pelin sääntöihin, erityisesti kohtaan 509.4g.

Master of Crueltiesin ability triggeröityy siitä, jos se on mistä tahansa syystä hyökkäämässä eikä sille määrätä blokkaajaa. Se siis toimii yhdessä Kaalian ja muiden vastaavien efektien kanssa.

Tämänhän olisi voinut päätellä esim. siitä, että minä vihjasin kyseisestä kombosta ensimmäisenä, ja sen jälkeen myös toinen judge kertoi kombon toimivan (ja myös Padishar selitti perustellusti, miksi se toimii).
Hassusti wordattu sitten. Voisi poistaa tuon "attacks" tekstistä.

Sitten se ilmeisesti triggeröis myös walkkerin ajelusta.
Lainaus
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Co

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #171 : 09.04.13 - klo 12:03 »
Piti noiden uusien splittikorttien takia laittaa tilaukseen isochron scepteri. Pitkään ollut jo hankintalistalla, eikä viittinyt riskeeraa että hinta nousisi. Kaikki kortit on kyllä ollut todella herkullisia: Beck // Callmenee deckiin.

Tuosta Render Silencesta en ole kyllä vakuuttunut. Silencen pointti on kuitenkin usein ollut se, että se castataan upkeepissä ja tämä vaatii tietenkin sen targetin.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa luma

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #172 : 09.04.13 - klo 12:11 »
Piti noiden uusien splittikorttien takia laittaa tilaukseen isochron scepteri. Pitkään ollut jo hankintalistalla, eikä viittinyt riskeeraa että hinta nousisi. Kaikki kortit on kyllä ollut todella herkullisia: Beck // Callmenee deckiin.

Muistutetaanpa sitten, että a) Isochron Scepteriin voi laittaa vain instanteja (eli Beck/Call tai Toil/Trouble eivät siihen mahdu), ja b) Scepteristä castattavaa splittikorttia ei saa fusettaa.

Poissa Padishar

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #173 : 09.04.13 - klo 12:30 »
Tuosta Render Silencesta en ole kyllä vakuuttunut. Silencen pointti on kuitenkin usein ollut se, että se castataan upkeepissä ja tämä vaatii tietenkin sen targetin.

Render Silentin pääasiallinen tehtävä on counterointi eikä se silence-osa, joten ei kannata tuosta syystä olla vakuuttumatta. On aikas poikaa, että voi omalla vuorollaan pelata jotain sorcery speed -tavaraa ja jättää vain UUW auki ja olla turvassa vastusjan runsaita manoja vastaan. Tämä ei tietenkään toimi jos vastustaja pelaa itse countereita tai instant speed -vehkeitä, mutta kuitenkin.

Poissa Co

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #174 : 09.04.13 - klo 13:12 »
Muistutetaanpa sitten, että a) Isochron Scepteriin voi laittaa vain instanteja (eli Beck/Call tai Toil/Trouble eivät siihen mahdu), ja b) Scepteristä castattavaa splittikorttia ei saa fusettaa.

Enpäs muistanut/tajunnut tuota sorcery puolta tarkistaa. Toivottavasti tulee vielä jotain keppiin laittamisen arvosta fusekorttia.

Render Silentin pääasiallinen tehtävä on counterointi eikä se silence-osa, joten ei kannata tuosta syystä olla vakuuttumatta. On aikas poikaa, että voi omalla vuorollaan pelata jotain sorcery speed -tavaraa ja jättää vain UUW auki ja olla turvassa vastusjan runsaita manoja vastaan. Tämä ei tietenkään toimi jos vastustaja pelaa itse countereita tai instant speed -vehkeitä, mutta kuitenkin.

Juu. Varmasti hyvä lisä standardin counterspellpooliin vrt. Cancel, mutta todella harvoissa tilanteissa on parempi kuin esim. klassinen Counterspell.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Jakke

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #175 : 09.04.13 - klo 13:16 »
Tuon vorelin luulisi näkevän enemmän peliä commander puolella heti alko pyörii päässä joku ug counter prolifirate manifesti : o

Poissa Padishar

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #176 : 09.04.13 - klo 13:28 »
Muistutetaanpa sitten, että a) Isochron Scepteriin voi laittaa vain instanteja (eli Beck/Call tai Toil/Trouble eivät siihen mahdu), ja b) Scepteristä castattavaa splittikorttia ei saa fusettaa.

Enpäs muistanut/tajunnut tuota sorcery puolta tarkistaa. Toivottavasti tulee vielä jotain keppiin laittamisen arvosta fusekorttia.

Render Silentin pääasiallinen tehtävä on counterointi eikä se silence-osa, joten ei kannata tuosta syystä olla vakuuttumatta. On aikas poikaa, että voi omalla vuorollaan pelata jotain sorcery speed -tavaraa ja jättää vain UUW auki ja olla turvassa vastusjan runsaita manoja vastaan. Tämä ei tietenkään toimi jos vastustaja pelaa itse countereita tai instant speed -vehkeitä, mutta kuitenkin.

Juu. Varmasti hyvä lisä standardin counterspellpooliin vrt. Cancel, mutta todella harvoissa tilanteissa on parempi kuin esim. klassinen Counterspell.

Siis pitäisi olla parempi kuin Counterspell jotta vakuuttuisit kortin hyvyydestä? Tuo Render Silent on ihan peruspelattava kortti eikä mikään ihmeellinen tietenkään, mutta kyllähän tuota nyt voisi kuvitella pelattavan.

Poissa Renter

Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #177 : 09.04.13 - klo 22:43 »
(click to show/hide)

Me gusta. EDH-setti tulossa.
« Viimeksi muokattu: 10.04.13 - klo 06:37 kirjoittanut kivi »
23:15 <@Rancid-> jos Bear Cub blokkasi Bloodbraid Elfin tai toisinpäin, arvatkaapa mitä siinä tilanteessa tapahtui
23:16 <@Rancid-> ..karhunpoika sai rastaa

20:03 < rayenni> ja esim overrun ilman tramplee on silti run

00:52 <@luma> koska ulkopelin stack on sisäpelin ulkopuolella

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #178 : 10.04.13 - klo 07:03 »
Teysa, Envoy of Ghosts

(click to show/hide)

Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Yabo

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Taika Kortti Peliä Since 1997
Vs: Dragon's Maze
« Vastaus #179 : 10.04.13 - klo 07:55 »
Gatekeeper cycle
(click to show/hide)