Lakkasin pitämästä karmaa minään viimeistään siinä vaiheessa, kun ylläpito alkoi ilmoittamatta poistamaan antamiani karmapisteitä. Jokainen voi itse miettiä sellaisen systeemin tarpeellisuutta ja hyödyllisyyttä.
Toisaalta tämä tulee herran suusta, joka antoi minulle karmamiinuksen syystä, ettei tajunnut viestiäni kärkkäänä kommenttina Suomen päättäjiä kohtaan, vaan otti sen itseensä.
Pointti ei ollut se, että olisin käärmeissäni karmamiinuksestani - olisinhan voinut esittää asian selvemmin. Pointtini oli se, että karmapisteitä annetaan helposti väärillä perusteilla, omaa ymmärtämättömyyttään, kostamisen takia, mitä pölhöimmistä ja idiooteimmista syistä, jonka takia monella niistä ei ole yksinkertaisesti minkäänlaista arvoa. Kai ylläpitäjätkin joskus haluavat näitä umpiturhia karmapisteitä poistaa, ne kun eivät ole mitään kiveenhakattuja totuuksia toisista. Jos karmamiinuksen kuvaus on "tyhmä" ja viittaa viestiin, jolla on hyvin perusteltu, eriävä mielipide karman antajan kanssa, ei karmamiinuksella ole oikeastaan minkäänlaista pointtia tai syytä olla poistamatta. Mitä sitten ilmoittamattomuuteen tulee, niin enpähän minäkään jaksa yhdellä suhteellisen suurella suomalaisella viihdesivustolla mainita joka ikisestä perseilystä, tyhmyydestä tai sopimattomuudesta, jota olen uutiskommenteista ja foorumin puolelta poistellut - erona tosin se, että poistan niitä päivittäin pahimmillaan päälle sata. Syyn todennäköisesti saa siellä, niin kuin täälläkin sitten kääntymällä ylläpidon puoleen, jos oman karmamiinuksen/viestin/topicin/käyttäjätunnuksen kohtelu ei ole mielestään ollut ymmärrettävää.