Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Karma  (Luettu 99547 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sicktoid

Vs: Karma
« Vastaus #150 : 10.08.09 - klo 16:15 »
Eli karmalla voidaan antaa keppiä tai porkkanaa, joilla taas teoriassa voidaan ohjata ihmisten käyttäytymistä normien mukaiseen suuntaan.

Pointtihan nimenomaan onkin, että minusta ideaalitilanteessa ketään ei väkisin ohjata yhtään mihinkään. Hyvästä käyttäytymisestä ja tekstin sisällöstä saa palkita, mutta ihmisten kepittämisestä kohti normeja voi aina seurata ikävyyksiä (kostomiinukset yms).

Lainaus
On se demokratia vaan paska järjestelmä kun mitenkään ei voida taata etteivät ihmiset äänestä Väärin.

Tyhjää mesoamista.

Poissa KukistajA

« Vastaus #151 : 11.08.09 - klo 10:11 »
Pointtihan nimenomaan onkin, että minusta ideaalitilanteessa ketään ei väkisin ohjata yhtään mihinkään. Hyvästä käyttäytymisestä ja tekstin sisällöstä saa palkita, mutta ihmisten kepittämisestä kohti normeja voi aina seurata ikävyyksiä (kostomiinukset yms).

Loistava esimerkki siitä kuinka uskomattoman pihalla liberaalit on.

"Tää on mun elämä, mä saan tehä sillä just mitä mä haluun! Laeilla ja normeilla ei pidä rajoittaa yksilönvapautta! Jos mä haluun vetää herskaa, ni mähän vedän herskaa!" Et muuten vedä. Koska MINÄ en halua, että sammut MINUN ja sadan muun ihmisen takapihalle ruisku ranteessa. Joo, ehkä vähän karrikoitu esimerkki joten siirretään se foorumeille.

"Tää on mun accountti, mä saan tehä sillä just mitä mä haluun! Karmamiinuksill ja normeilla ei pidä rajoittaa yksilönvapautta! Jos mä haluun lollotella ja peeloilla ni mähän lollottelen ja peeloilen!" Et muuten peeloile, koska MINÄ ja sata muuta foorumistia ei jakseta katella sitä.

Lainaus
Tyhjää mesoamista.

Wau. Onko oikeesti?
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa yugular

« Vastaus #152 : 11.08.09 - klo 14:11 »
Itselleni koko karmasysteemi ei ole ihan avautunut. Johtuu siitä etten ole pahemmin seurannut kuka on saanut karma +/- pojoja ja mistä. Olen kyllä ollut foorumillakin vasta vähän aikaa.

Itselle on kertynyt yksi + ja yksi -. Yhtään karma plussaa tai miinusta en ole itse antanut, vaikka tuo mahdollisuus on minullekin jo ilmestynyt.

Jos mietitään tuota - pisteiden tarpeellisuutta niin omani tuli ihan aiheesta. En ollut tarpeeksi huolella lukenut foorumin sääntöjä ja vastasin kysymykseen sääntöpalstalla. Yritin olla avulias, mutta en vain tajunnut että palstalle saavat vastava vain judget. Hyvä systeemi ja ymmärrän täysin. Mutta oliko tuo karmamiinus tarpeeliinen? Olisiko voinut vain huomauttaa että "lukaiseppa vielä säännöt uudestaan, sääntöpalsta on tarkoitettu judgeille osoitetuille kysymyksille ja vain judget saavat vastata kysymyksiin siellä." Olisihan tuo asia tuollakin selvinnyt, sen sijaan minulla on nyt yksi karmamiinus ja minut on ikuisesti manattu nyyppien planelle. Ei siinä mitään, se on ihan oikea paikka minulle :)

Jos karmamiinukset tosissaan rajoittavat joidenkin käyttäjien uskallusta kirjoittaa foorumille niin se on sääli.
paupertothepeople.proboards.com

Poissa Laako

« Vastaus #153 : 11.08.09 - klo 14:24 »
Miksei ihmiset sitten lue ENSIKSI niitä sääntöjä? Ei tulis turhia karmamiinuksia sen takia, jos vaivauduttaisiin lukaisemaan ne säännöt ennen postauksia. Jos jokin jää epäselväksi sääntöjen lukemisen jälkeen, voipi käsittääkseni asiaa kysyä ylläpitäjältä yv:llä tai kysymällä säännöt, palaute ja tiedotteet-palstalla.
gooby pls

Poissa lithium

« Vastaus #154 : 11.08.09 - klo 14:35 »
Miksi mielipideasioista on paha kiistellä? Nehän ovat AINOA asia josta nimenomaan voi kiistellä(ts. väitellä). Karma on partiksen suola.

Odotas kunnes saat ensimmäisen miinuksesi. *liikuttaa kursoria lähetä painikkeen jälkeen homonculuksen yläpuolelle*

Eivaan, karmalla on hyvätkin puolensa, sen avulla tunnistaa foorumille järkeviä kirjoittavia henkilöitä ja tunnistaa pässejä. Ehkäpä jokainen voisikin pohtia oman imagonsa karman pohjalta täällä? Itse en tiedä mitä olisin, koska miinukset on hankittu sääntöjen lukemattomuudella ja vahingossa, plussien aiheet ovat olleet vähän sitä ja tätä.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #155 : 11.08.09 - klo 15:00 »
Ei kannata yhden karmamiinuksen takia huolestua, että maine on ikuisesti pilalla (mullakin on niitä melkoinen pino, kun aina ei voi olla vittuilematta ihmisille). Kiinnitän huomiota postaajan pistesaldoon lähinnä silloin, kun kohdalle osuu postaus joka itsessään jo ansaitsee miinuksen.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa instiqma

« Vastaus #156 : 11.08.09 - klo 15:28 »
Ei kannata yhden karmamiinuksen takia huolestua, että maine on ikuisesti pilalla (mullakin on niitä melkoinen pino, kun aina ei voi olla vittuilematta ihmisille).

Tietäisitpä miten monena yönä oon herännyt huutaen ja hiestä märkänä pelkästään tämän takia. Pahin mörkö on se eka karmamiinus.

Poissa Sicktoid

« Vastaus #157 : 11.08.09 - klo 15:52 »
"Tää on mun accountti, mä saan tehä sillä just mitä mä haluun! Karmamiinuksill ja normeilla ei pidä rajoittaa yksilönvapautta! Jos mä haluun lollotella ja peeloilla ni mähän lollottelen ja peeloilen!" Et muuten peeloile, koska MINÄ ja sata muuta foorumistia ei jakseta katella sitä.

Tämä foorumi rullasi aikanaan ihan hyvin ilman karmaakin. En ainakaan muista yhtään capslock-peeloa tai teiniXiXiä. Karmamiinukset eivät minusta ole täällä ikinä saaneet mitään positiivista aikaan. Lain noudattamisella tai noudattamatta jättämisellä - ja sillä, pakotetaanko sinut Dostojevskin sijaan lukemaan Stewart Homea - on vissi ero. Kyllähän täällä ilman karmaakin ne kickbännit rapsahtaa (ja pitääkin rapsahtaa) jos kovasti tunaroi.

Poissa Chaosworm

« Vastaus #158 : 11.08.09 - klo 16:02 »
Karmamiinukset eivät minusta ole täällä ikinä saaneet mitään positiivista aikaan.

Ovatpas. Koska sinä et perustellut, en minäkään taida nyt viitsiä.
aka. Awaclus

Poissa Hopo

« Vastaus #159 : 11.08.09 - klo 16:05 »
Lakkasin pitämästä karmaa minään viimeistään siinä vaiheessa, kun ylläpito alkoi ilmoittamatta poistamaan antamiani karmapisteitä. Jokainen voi itse miettiä sellaisen systeemin tarpeellisuutta ja hyödyllisyyttä.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Farseer

« Vastaus #160 : 11.08.09 - klo 17:01 »
Karmamiinukset eivät minusta ole täällä ikinä saaneet mitään positiivista aikaan.

Ovatpas. Koska sinä et perustellut, en minäkään taida nyt viitsiä.

Sun pölhöytesi huomaa jo pölhö-tagistakin. Siinä meni sekin teoreettinen hyöty.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Arcane

« Vastaus #161 : 11.08.09 - klo 17:30 »
Lakkasin pitämästä karmaa minään viimeistään siinä vaiheessa, kun ylläpito alkoi ilmoittamatta poistamaan antamiani karmapisteitä. Jokainen voi itse miettiä sellaisen systeemin tarpeellisuutta ja hyödyllisyyttä.

Toisaalta tämä tulee herran suusta, joka antoi minulle karmamiinuksen syystä, ettei tajunnut viestiäni kärkkäänä kommenttina Suomen päättäjiä kohtaan, vaan otti sen itseensä.

Pointti ei ollut se, että olisin käärmeissäni karmamiinuksestani - olisinhan voinut esittää asian selvemmin. Pointtini oli se, että karmapisteitä annetaan helposti väärillä perusteilla, omaa ymmärtämättömyyttään, kostamisen takia, mitä pölhöimmistä ja idiooteimmista syistä, jonka takia monella niistä ei ole yksinkertaisesti minkäänlaista arvoa. Kai ylläpitäjätkin joskus haluavat näitä umpiturhia karmapisteitä poistaa, ne kun eivät ole mitään kiveenhakattuja totuuksia toisista. Jos karmamiinuksen kuvaus on "tyhmä" ja viittaa viestiin, jolla on hyvin perusteltu, eriävä mielipide karman antajan kanssa, ei karmamiinuksella ole oikeastaan minkäänlaista pointtia tai syytä olla poistamatta. Mitä sitten ilmoittamattomuuteen tulee, niin enpähän minäkään jaksa yhdellä suhteellisen suurella suomalaisella viihdesivustolla mainita joka ikisestä perseilystä, tyhmyydestä tai sopimattomuudesta, jota olen uutiskommenteista ja foorumin puolelta poistellut - erona tosin se, että poistan niitä päivittäin pahimmillaan päälle sata. Syyn todennäköisesti saa siellä, niin kuin täälläkin sitten kääntymällä ylläpidon puoleen, jos oman karmamiinuksen/viestin/topicin/käyttäjätunnuksen kohtelu ei ole mielestään ollut ymmärrettävää.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #162 : 11.08.09 - klo 17:56 »
Omasta mielestäni ilmankin karmasysteemiä selvittäisiin, mutta helpottaahan tuo ihmisten luokittelua ilman että aina tarvitsee käydä tsekkaamassa ylläpidon omaa pölhökustaa listaa. Ja onhan se tyylikästä mitata oman virtuaalipippelin mitta ja vertailla sitä kavereiden saldoihin.

::)
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa KukistajA

« Vastaus #163 : 11.08.09 - klo 18:39 »
En ainakaan muista yhtään capslock-peeloa tai teiniXiXiä.

Et taida käydä täällä kovin usein?
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa duracel

Re: Karma
« Vastaus #164 : 14.08.09 - klo 12:14 »
Voisko multakin hei poistella noita miinuksia?

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Re: Karma
« Vastaus #165 : 14.08.09 - klo 20:45 »
Voisko multakin hei poistella noita miinuksia?

~jari

Dear jari,

meiltä tvtv-chatin juontajilta ei kuulemma saa poistaa miinuksia.

-nimim. ei niin vierivä kivi

Poissa duracel

Re: Karma
« Vastaus #166 : 14.08.09 - klo 21:43 »
Tekee vielä mieli vääntää rautalankaa. Mitä vittua tämmöisellä systeemillä tekee, kun annettuja pisteitä mielivaltaisesti poistellaan?

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #167 : 15.08.09 - klo 07:18 »
Tekee vielä mieli vääntää rautalankaa. Mitä vittua tämmöisellä systeemillä tekee, kun annettuja pisteitä mielivaltaisesti poistellaan?
~jari

Niissä tapauksissa kun näin on toimitettu on Karmaa (tietenkin tässä tapauksessa negatiivista) käytetty täysin irrallaan siitä käyttötarkoituksesta mihin se on tarkoitettu (ohjaamaan parempaan keskusteluun ja foorumietikettiin). Karmaa ei ole tarkoitettu koston välineeksi, vaihtojen kommentointiin eikä henkilökohtaiseksi varaventtiiliksi. Näitä varten on Mora, vaihtopalaute ja vitutusketju.

Poissa Hopo

« Vastaus #168 : 15.08.09 - klo 21:56 »
~jari

Niissä tapauksissa kun näin on toimitettu on Karmaa (tietenkin tässä tapauksessa negatiivista) käytetty täysin irrallaan siitä käyttötarkoituksesta mihin se on tarkoitettu (ohjaamaan parempaan keskusteluun ja foorumietikettiin). Karmaa ei ole tarkoitettu koston välineeksi, vaihtojen kommentointiin eikä henkilökohtaiseksi varaventtiiliksi. Näitä varten on Mora, vaihtopalaute ja vitutusketju.

Valvojathan ovatkin näköjään varsinaisia ihmepoikia, kun osaavat kunkin karman perusteet eritellä. Ja ilmeisesti vielä pätevämmin kuin karmapisteen antaja itse. Ja onhan noita positiivisia karmojakin täältä poisteltu, jos sillä tiedolla on mitään virkaa tässä keskustelussa. Mikäli tässä on siis joku mielivaltaisuudesta tai henk.koht. angstista poikkeava linja, niin sen näkisin mielelläni auki kirjoitettuna.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #169 : 16.08.09 - klo 07:35 »
~jari

Valvojathan ovatkin näköjään varsinaisia ihmepoikia, kun osaavat kunkin karman perusteet eritellä. Ja ilmeisesti vielä pätevämmin kuin karmapisteen antaja itse. Ja onhan noita positiivisia karmojakin täältä poisteltu, jos sillä tiedolla on mitään virkaa tässä keskustelussa. Mikäli tässä on siis joku mielivaltaisuudesta tai henk.koht. angstista poikkeava linja, niin sen näkisin mielelläni auki kirjoitettuna.

Hopo, teen nyt vielä selväksi että minulla tai Jarilla ei ole työkaluja koskea Karmapojoihin ja toistin tuossa vain mitä asiasta on jo aiemmin puhuttu. Muuten olemmekin ihmepoikia kunhan laitamme trikoot päälle.
« Viimeksi muokattu: 30.08.09 - klo 21:29 kirjoittanut kivi »

Poissa Hopo

« Vastaus #170 : 10.09.09 - klo 12:18 »
Kesällä antamani karmapiste on (taas) poistettu. Lainaan siis duracelia:

Lainaus
Mitä vittua tämmöisellä systeemillä tekee, kun annettuja pisteitä mielivaltaisesti poistellaan?

Ja jottei tästä nyt välittyisi sellainen kuva että seuraan neuroottisesti karmoja, niin kerron asian havaitsemiseen johtaneen tapahtumaketjun kulun: kyseinen henkilö hermostui aikanaan karmapisteestään niin, että pisti mulle perään vielä hatemailia jossa mm. haukkui mua naiseksi. Selailin äsken huvikseni privaviestejäni, kun törmäsin uudelleen näihin avautumisiin. Tsekkasin (olisin tsekannut) kyseisen karman uudemman kerran, mutta kas, sehän oli poistettu.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #171 : 10.09.09 - klo 13:55 »
Suosittelen keskustelemaan Miininin kanssa asiasta jos asia kaihertaa. Minäkin juuri menetin minuutin elämästäni vastaavamalla tähän viestiin.

Poissa Hopo

« Vastaus #172 : 10.09.09 - klo 15:43 »
Ilmeisesti Miininin moderointitapoihin ei kuulu julkinen arvokeskustelu. En näe mitään syytä salaisiin moderointiperusteisiin. Noin niinkuin periaatteesta tätä olen udellut. Karmalla itsellään ei mulle luonnollisesti ole mitään merkitystä.

Poissa miinin

« Vastaus #173 : 10.09.09 - klo 16:14 »
Ilmeisesti Miininin moderointitapoihin ei kuulu julkinen arvokeskustelu. En näe mitään syytä salaisiin moderointiperusteisiin. Noin niinkuin periaatteesta tätä olen udellut.

Olen kirjoittanut karmasta ohjeistuksen, joka sisältää tiedon siitä, millaisista asioista sitä voidaan antaa ja millaisista sitä ei tule antaa. Ohjeistuksen löydät tämän ketjun aloitusviestistä. Karmapisteitä poistan lähes päivittäin ja esim. mainitsemasi "kesällä annettu" karmapiste ei muistu mieleeni, joten siitä en osaa sen tarkemmin mitään sanoa - jos haluat siitä tarkempaa tietoa, niin kerro joko tänne tai YV:llä minulle kenelle ja mistä karmamuutoksen teit.

Poissa hembba

« Vastaus #174 : 18.09.09 - klo 14:00 »
Kuka tän systeemin ja säännöt on keksiny? Haluan antaa sille karmamiinuksen.

Poissa shazzle

« Vastaus #175 : 21.09.09 - klo 13:43 »
Viimeksi kun itse törmäsin tähän, oli minulle annettu positiivinen karma joka täytti kyllä kaikki "karmasäännöt" mutta ilmeisesti ylläpito ei hyväksynyt positiivista karmaa omista syistään joista ei välittänyt koskaan kertoa vaikka asiasta heti valitinkin. Eipä yllätä tämäkään siis.

Poissa miinin

« Vastaus #176 : 21.09.09 - klo 13:49 »
Viimeksi kun itse törmäsin tähän, oli minulle annettu positiivinen karma joka täytti kyllä kaikki "karmasäännöt" mutta ilmeisesti ylläpito ei hyväksynyt positiivista karmaa omista syistään joista ei välittänyt koskaan kertoa vaikka asiasta heti valitinkin. Eipä yllätä tämäkään siis.

Mitähän tästä nyt pitäisi kertoa? Jos viesti, josta karmaplussa annetaan on foorumin sääntöjen vastainen, niin karmaplussa poistetaan.
Tässä ylläpitämisessä on jonkun verran hommaa, vaikkei jokaista itsestäänselvyyttä jokaiselle käyttäjälle henkilökohtaisesti perustelisikaan.

Poissa shazzle

« Vastaus #177 : 21.09.09 - klo 13:51 »
Täsmennetään siis vielä, toimintasi valonarkuus ei enää yllätä.

Poissa Rancid-

« Vastaus #178 : 21.09.09 - klo 13:56 »
Mun mielestä on siistiä havaita, ketkä kaks kilipäätä tästä koko systeemistä ottaa eniten palkokasvia nenukkiin ::)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Arcane

« Vastaus #179 : 21.09.09 - klo 13:59 »
Täsmennetään siis vielä, toimintasi valonarkuus ei enää yllätä.

Mitä yllättävää on siinä, että ylläpitäjille ei ole innostusta eikä jaksamusta perustella jokaikistä karmamiinuksen, plussan, viestin tai aiheen poistoa? En näe toiminnassa mitään valonarkaa. Ylläpitäjätkin ovat vain ihmisiä, ja yleensä se on ylläpitäjien omasta harkintakyvystä kiinni, onko jonkin aihe foorumin vastainen vai sille sopiva. Diktatuuria, mutta keksipä parempi keino? Jokaiselle viestille ja karmamerkinnälle äänestysnappula, jolla saadaan huit helvettiin viestit kun niillä on riittävästi miinusta? Otan mieluummin ylläpitäjin arvostelutaidon.

Pienen piirien magic-foorumilla kun yleisesti ehkä vähän turha keskustella mistään kovasti maailmaa mullistavasta tai politiikasta, vielä vähemmän tulenaroista tekijänoikeuslaeista varsinkaan yksipuolisesti Piraattiliiton sivujen kautta.

Kuten tunnettu lause kuuluu: "Rasti yläkulmassa, jos ei kelpaa". Kukaan ei kuitenkaan pakota sinua käyttämään näitä foorumeita tai välittämään karmamerkinnöistä, jos et niihin tyytyväinen ole.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.