Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM ja ongelmat  (Luettu 131580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #90 : 07.06.16 - klo 16:52 »
Huonon englannin tiedän kun kyseli rahoja kolmen päivän päästä tiistaina jo. Maksoin lauantaina. Sanoin että menee 2-3 arkipäivää. Joku 60 myyntiä tällä hemmolla oli ennestään. Yritän saada skannattua vaikka tänne tai näytän kaverille joka kiertää turnauksia. Pistin nyt viestiä sekä myyjälle, että mcmmään. Omasta mielestä aika selkeää että on feikki kun valo ei tule läpi ollenkaan, vaikka academystä ja cradlesta tulee.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #91 : 07.06.16 - klo 18:20 »
Näkyiskö tässä:

http://imgur.com/a/31U4e

Poissa Gagis

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #92 : 07.06.16 - klo 18:27 »
Haluaisin nähdä settisymbolin, manasymbolin ja ruskean taustan ja mustan reunan rajaa. Tuosta valosta on vaikea sanoa mitään.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #93 : 07.06.16 - klo 18:32 »
Ahaa, mä luulin, että jos toi Academy läpäisee valon ihan selvästi ja Sanctum ei niin juttu on jo varma. (Eli siis tilasin setin Sanctumeja, Academy on mun oma vertailukortti)

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #94 : 07.06.16 - klo 18:39 »
Tässä olisi vielä lisää

http://imgur.com/a/HkiIX

Poissa Gagis

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #95 : 07.06.16 - klo 18:50 »
En ite opetellu valotestiä missään vaiheessa, kun on jo jonkin aikaa huhuttu sen läpäisevistä väärennöksistä. Oon oppinu katsomaan settisymbolin, tekstin ja kortin reunojen mustien rajojen painojälkiä. Aidoissa korteissa täysmusta kerros on painettu erikseen värien päälle, ja siirtymä mustaan on täysin terävä ja irrallaan muun kortin painokuviosta. Väärennöksissä on pokkeuksetta painettu koko kortti kerrallaan, joten mustien alueiden rajat eivät ole yhtä teräviä.

Tuosta en silti uskalla vielä sanoa mitään.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #96 : 07.06.16 - klo 18:57 »
Itse testailin mun kaikkien Urza's Sagan korttien valoja, ja kaikissa se meni läpi. Näissä tilatuissa ei mennyt yhdessäkään. Lisäksi ne on tummia, minttejä (myytiin exinä) ja kun niitä kulmia läpyttelee, niin tuntuu jäykemmiltä kuin normaalit Sagan kortit.

Voinko ottaa vielä jotenkin paremman kuvan?

Mutta joo kyllä, kun noita katson niin näyttäisi että tuo mustien alueiden raja on painettu samalla kertaa toisin kuin esim. tossa Academyssä. Kaveri tuomitsi jo noiden valotestien perusteella feikeiksi.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #97 : 07.06.16 - klo 19:03 »
Näköjään kolme muutakin tyyppiä Suomesta ostanut tuolta samalta. En tiedä rikkooko yksityisyyden suojaa, jos laitan nimimerkin tänne. Voihan olla, että tyyppi ei tajunnut itsekään noiden olevan feikkejä. Kyllä mä itse tosiaan olen jo 100% varma, että feikkejä ovat. Tuo valotesti on ihan selvä.

http://imgur.com/a/31U4e
http://imgur.com/a/HkiIX

Poissa Salevanen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #98 : 07.06.16 - klo 20:10 »
Tuo valotesti on ihan selvä.

Täysin samaa mieltä, feikkejä kaikki jos valoon reagoivat samalla tavalla. Myös ylimääräinen jäykkyys on omiaan kertomaan feikkiydestä, plus Gagiksen mainitsemat reunojen terävyydet yms siihen vielä päälle.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #99 : 07.06.16 - klo 21:56 »
Myyjä kertoi, että on ostanut joltain collectionin 6kk sitten. (Suurinpiirtein samoihin aikoihin on ilmestynyt myymäänkin). 55 salea, joista 12 yli satasen ja suurin osa 25e-100e. On vähän sellainen kutina, että feikkejä on myyty enemmänkin..

Tarjosi nopsaan refundia. Vähän jäi epäilyttävä maku. Olkaahan kaikki tarkkoina jatkossa, olkoon tämä varoittava esimerkki.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #100 : 07.06.16 - klo 21:58 »
Ei muuten korvannut tuota third partyn välistä vetoa. Korvaakohan MCM sen vai pitääkö myyjän korvata? Asiahan ei ole iso, mutta en viitsisi penniäkään näistä jättää mihinkään kun koko show on vienyt aikaa niin pirusti.

Poissa Yabo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #101 : 07.06.16 - klo 22:00 »
Myyjä kertoi, että on ostanut joltain collectionin 6kk sitten. (Suurinpiirtein samoihin aikoihin on ilmestynyt myymäänkin). 55 salea, joista 12 yli satasen ja suurin osa 25e-100e. On vähän sellainen kutina, että feikkejä on myyty enemmänkin..

Tarjosi nopsaan refundia. Vähän jäi epäilyttävä maku. Olkaahan kaikki tarkkoina jatkossa, olkoon tämä varoittava esimerkki.

Mikä mahtaa olla myyjän nimimerkki? Mielestäni on täysin aiheellista tuoda feikkien myyjä julki, jotta kukaan ei jatkossa osta ko. sankarilta.
Varsinkin tuo nopea refund pistää mietityttämään (ei edes yritä puolustautua).

Poissa Salevanen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #102 : 07.06.16 - klo 22:24 »
Myyjä kertoi, että on ostanut joltain collectionin 6kk sitten. (Suurinpiirtein samoihin aikoihin on ilmestynyt myymäänkin). 55 salea, joista 12 yli satasen ja suurin osa 25e-100e. On vähän sellainen kutina, että feikkejä on myyty enemmänkin..

Tarjosi nopsaan refundia. Vähän jäi epäilyttävä maku. Olkaahan kaikki tarkkoina jatkossa, olkoon tämä varoittava esimerkki.

Mikä mahtaa olla myyjän nimimerkki? Mielestäni on täysin aiheellista tuoda feikkien myyjä julki, jotta kukaan ei jatkossa osta ko. sankarilta.
Varsinkin tuo nopea refund pistää mietityttämään (ei edes yritä puolustautua).

Laittaisin postia MCMälle tästäkin, selitystä myöten epäilyttävän olosta toimintaa.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #103 : 07.06.16 - klo 22:30 »
En viitsi julkaista sitä nimimerkkiä, koska ei voi tietää _kuitenkaan_ 100% varmasti onko myyjä tiennyt myyvänsä feikkejä. Aika vaikeahan tuota valotestiä vastaan on puolustautua, kun linkkasin kuvat sillekin.

Pari suomalaistakin tosiaan oli ostanut yli satasella kortteja ko. ranskalaiselta hemmolta. Jos luette tätä niin tarkastakaahan laput tai vinkatkaa kaverille, jos tiedätte että on ostanut.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #104 : 07.06.16 - klo 22:41 »
Laittaisin postia MCMälle tästäkin, selitystä myöten epäilyttävän olosta toimintaa.

Juu laitoin postia sinnekin. Toivon mukaan tuon rekisteröidyn kirjeen voi vain teipata ja palauttaa postiin, niin että ei tarvi maksaa toisia postimaksuja. Myyjä tosiaan haluaa nähdä itsekin nuo feikit ja haluaa ne takaisin..

Poissa absurdimuukalainen

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #105 : 07.06.16 - klo 22:41 »
En viitsi julkaista sitä nimimerkkiä, koska ei voi tietää _kuitenkaan_ 100% varmasti onko myyjä tiennyt myyvänsä feikkejä. Aika vaikeahan tuota valotestiä vastaan on puolustautua, kun linkkasin kuvat sillekin.

Pari suomalaistakin tosiaan oli ostanut yli satasella kortteja ko. ranskalaiselta hemmolta. Jos luette tätä niin tarkastakaahan laput tai vinkatkaa kaverille, jos tiedätte että on ostanut.

Veikkaan että MCM ottaa yhteyttä viimeisimpiin ostajiin jos epäilevät feikkien levittäjäksi.

Poissa Yabo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #106 : 07.06.16 - klo 22:42 »
En viitsi julkaista sitä nimimerkkiä, koska ei voi tietää _kuitenkaan_ 100% varmasti onko myyjä tiennyt myyvänsä feikkejä. Aika vaikeahan tuota valotestiä vastaan on puolustautua, kun linkkasin kuvat sillekin.

Pari suomalaistakin tosiaan oli ostanut yli satasella kortteja ko. ranskalaiselta hemmolta. Jos luette tätä niin tarkastakaahan laput tai vinkatkaa kaverille, jos tiedätte että on ostanut.

Toisaalta ymmärrän tuon, toisaalta taas en. Vaikka myyjä ei olisikaan tiennyt myyvänsä feikkejä, onko hän vetänyt kortit pois myynnistä, jotta tarkistaisi myymiensä korttien aitouden?
Jos vastaus on "ei ole", niin mielestäni voidaan hyvinkin olettaa, että kaveri tietää/ei välitä mitä tekee ja odottaa vain, että saa myytyä mahdollisia väärennöksiä ja osa ostajista ei tätä huomaisi.

Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #107 : 07.06.16 - klo 23:58 »
Jotkut meistä on ostanut useammaltakin ranskalaisilta kortteja joten olisi ihan kiitettävää kertoa se nimi. Noi sun kuvailut ei mitenkään hirveen hyvin karsi epäiltyjä.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #108 : 08.06.16 - klo 00:48 »
No jos ei jaksa omia viimeisen 6kk aikana yli satasen tehtyjä ostoja Ranskasta tarkastaa, niin turha ruveta mua siitä syyttämään. Mun mielestä ei ole oikein ruveta kenenkään nikkiä mustamaalaamaan niin ettei voi puolustautua itse. Enkä mä ole mikään tuomari. Modet voi kertoa mielipiteensä jos haluavat. Muutenkin vituttaa koko case, niin en jaksa mitään ylimääräistä arvostelua.

Poissa Druuge

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #109 : 08.06.16 - klo 09:00 »
Asia on vielä tutkinnassa, joten Naming&Shaming ei oikeutettua. Asia on helposti tarkistettavissa, kun katsoo mitä on itse ostanut Ranskasta lähiaikoina ja tekee niille valotestin.

Poissa theBrains

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #110 : 17.06.16 - klo 21:39 »
Päivittelenpä nyt tätä, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan. Eli MCM pyysu lähettämään kortit sinne, jossa ne todettiin fakeiksi. Postikulut korvasivat minulle. En tiedä vielä miten juttu päättyy. Kysyin, että onko ok jos kirjoitan palautteeksi että kortit olivat feikkejä. Luulisin, että parhaillaan ottavat yhteyttä aiempiin ostajiin.

Poissa imppu

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #111 : 12.07.16 - klo 21:35 »
Onko MCM:ssä paljonkin näitä korttien varailijoita spekulaatioiden takia? Multa lähti City of Traitors varaukseen 80€ ja viikon odotteli mitä kortin hinnalle käy. Nyt kun sitä aloin perumaan syyllä, että maksussa kestänyt jo viikon, tulikin rahat välittömästi. Hintahan on siis nyt tuon 120€. Kai tämä pakko on tuolle myydä, mutta onko mitään keinoa estää näitä apinoita abusaamasta systeemiä?

Poissa Anssi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #112 : 12.07.16 - klo 22:09 »
Onko MCM:ssä paljonkin näitä korttien varailijoita spekulaatioiden takia? Multa lähti City of Traitors varaukseen 80€ ja viikon odotteli mitä kortin hinnalle käy. Nyt kun sitä aloin perumaan syyllä, että maksussa kestänyt jo viikon, tulikin rahat välittömästi. Hintahan on siis nyt tuon 120€. Kai tämä pakko on tuolle myydä, mutta onko mitään keinoa estää näitä apinoita abusaamasta systeemiä?

Ei. Jos maksussa kestää yli viikko, sä voit suoraan perua myynnin sanomatta mitään, siellä unpaid orderseissa on silloin punainen ruksi/ympyrä jolla voi perua kaupan.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa imppu

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #113 : 13.07.16 - klo 13:21 »
Onko MCM:ssä paljonkin näitä korttien varailijoita spekulaatioiden takia? Multa lähti City of Traitors varaukseen 80€ ja viikon odotteli mitä kortin hinnalle käy. Nyt kun sitä aloin perumaan syyllä, että maksussa kestänyt jo viikon, tulikin rahat välittömästi. Hintahan on siis nyt tuon 120€. Kai tämä pakko on tuolle myydä, mutta onko mitään keinoa estää näitä apinoita abusaamasta systeemiä?

Ei. Jos maksussa kestää yli viikko, sä voit suoraan perua myynnin sanomatta mitään, siellä unpaid orderseissa on silloin punainen ruksi/ympyrä jolla voi perua kaupan.

Eli ei olis pitäny mennä huutelemaan mitään muutamia minuutteja ennen ku viikko oli ummessa. No 40 oppirahoja on pientä. Hyvä tietää tämä kyllä. Kiitos siitä.

Poissa kaMeli85

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #114 : 10.08.16 - klo 17:17 »
Moro,

onko normaali tapa, että tilaaja maksaa molemmat postikulut omaan piikkiinsä, jos joutuu palauttaan lapun, joka oli jotain muuta kuin väitetty? En osannut pyytää skanneja, vaikka olisi näemmä pitänyt. Muutoin homma meni hyvin myyjän kanssa, mutta hyvitti vaan kortin myyntihinnan, vaikka mun mielestä sen olisi pitänyt hyvittää myös toiset (vakuutettu kirje vai mikä se ~15e/suunta maksava olikaan) postikulut.

Poissa scor

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #115 : 10.08.16 - klo 17:33 »
Moro,

onko normaali tapa, että tilaaja maksaa molemmat postikulut omaan piikkiinsä, jos joutuu palauttaan lapun, joka oli jotain muuta kuin väitetty? En osannut pyytää skanneja, vaikka olisi näemmä pitänyt. Muutoin homma meni hyvin myyjän kanssa, mutta hyvitti vaan kortin myyntihinnan, vaikka mun mielestä sen olisi pitänyt hyvittää myös toiset (vakuutettu kirje vai mikä se ~15e/suunta maksava olikaan) postikulut.
Yleensä myyjä joutuu maksamaan palautuksesta johtuvat postikulut, jos tuote ei vastaa kuvausta.

Poissa Yan

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #116 : 12.08.16 - klo 20:18 »
Saksa on p*aska maa. Tai sit mulla on käyny aika onneton tuuri. Alku kesästä tuli pari Thoughtseizeä siinä kunnossa, että kirje näytti kuralätäkössä uitetulta. Kortit oli kyllä suojattu paperilla ja yhdellä sleevellä, mutta eihän se mitään auta jos kirje on kirjaimellisesti uinut. Hirveän väännön jälkeen olen  nyt saamassa rahat takaisin kun myyjä uskoi lopulta että saksassa tapahtuneesta vahingosta en minä pysty suomen postilta saamaan korvauksia. Oli siis korvaukset saanut myyjä nyt.
Tänään tuli fbb Winter Orb ja kirje oli samassa kunnossa. Onneksi oli tupla sleevattu itse kortti, koska yhden sleeven sisällä olleet pakkauskortit oli uineet jälleen ihan huolella.

Poissa Arska

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #117 : 13.08.16 - klo 23:42 »
Hirveän väännön jälkeen olen  nyt saamassa rahat takaisin kun myyjä uskoi lopulta että saksassa tapahtuneesta vahingosta en minä pysty suomen postilta saamaan korvauksia. Oli siis korvaukset saanut myyjä nyt.

Millä perusteella ja mistä myyjä sai korvaukset?

Poissa Yan

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #118 : 14.08.16 - klo 12:43 »
Millä perusteella ja mistä myyjä sai korvaukset?

Minun käsitykseni mukaan Saksan postilta ja sillä perusteella, että kirje oli uinut.

Poissa Retardi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #119 : 14.08.16 - klo 13:09 »
Noin yleisesti postihommissa vastuu on aina ensimmäisellä kuljettajalla.
Joo tai siis ei eiku häh?