Ok, elikkäs siis meillä on Raahessa jonkinnäköinen magic pelaajakunta, meillä on myös fb-yhteisö jonka ylläpitäjä olen ja lienen aktiivisin harrastaja.
Pelaajia meillä on monenlaisia, mutta pääasiassa pelaamme casualia (legacy bannilista), ja commanderia.
Tänään Raahen Kirjaston lautapelipäivässä kohtasin uuden commanderpelaajan, +mahdollisia nuorempia uusia pelaajia.
Tästä nousee miettimistä vähän, hän kuljetti mukanaan täys proxy pakkoja eli jokainen kortti basic landeja myöten oli tulostettu netistä.
Tämä laittoi miettimään että miten tällaiseen pitäisi suhtautua, mutta päädyin lopulta reatkaisuun että pelataan joko niin että saa tai ei saa käyttää proxyjä, itse olen kaikki pakkani kuitenkin proxyttä koonnut, ja molemmissa tapauksissa pakkoja on yhdellä pelaajalla ne mukana ollessaan tarpeeksi pakkoja useammankin pelaajan peliin. Herättääkö tämä/nämä mitään parempia ideoita tms?
Toinen asia jota mietin, meillä on ainakin aijemmin ollut pelaaja jolle "casual" oli aika häilyvä termi, hän teki vain ns. Spike-pakkoja joiden oli tarkoitus vain olla mahdollisimman tehokkaita, pelit siis eivät yleensä usein olleet niin mieluisia muille. Hän kun pelasi olemassaolevien sääntöjen mukaan niin tähän oli vaikea sanoa mitään.
Kuinka tällaisen tapahtumista olisi helpointa välttää? Onko olemassa jokin yleinen casual bannilista joka olisi uskottava esittää pelaajakunnalle, tai onko tyytyminen siihen että täytyy toivoa ettei kukaan ala kovin pahasti netdeckailemaan tai muuta vastaavaa.