Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia  (Luettu 39070 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luma

https://www.reddit.com/r/magicTCG/comments/7fb3iz/christine_sprankle_quitting_magic_cosplay_due_to/

Christine Sprankle lopetti MTG-cosplayn koska ei jaksanut enää häneen kohdistuvaa häirintää. Vähemmän yllättäen pääsyyllisenä on tuttu nimi, MTGHeadquarters / Unsleeved / Jeremy joka on jatkuvasti esiintynyt vastaavissa uutisissa. Partiksellakin hänen toiminnastaan on vuosi sitten keskusteltu.

Haluan nostaa uutisen esille muistutukseksi kaikille, että maailma ei ole vieläkään valmis ja kaikilla meillä on vielä töitä tehtävänä että MTG olisi kaikille hyvä ja turvallinen harrastus. Toivon että asiaan otetaan WotCinkin taholta kantaa ja Jeremy heitetään lopultakin ns. hiuksista vittuun tämän pelin parista.

Poissa Temezy

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #1 : 25.11.17 - klo 16:37 »
Toivon että asiaan otetaan WotCinkin taholta kantaa ja Jeremy heitetään lopultakin ns. hiuksista vittuun tämän pelin parista.

Mitä WOTC voi asialle tehdä? Laittaa asiasta mailia ja pyytää anteeksipyyntöä Christineä kohtaan? WOTC:n on näissä kohdissa vaikea lähteä tämmöisiin mukaan. Ottaa kantaa yhteen ja joutuu tulevaisuudessa ottamaan kantaan moneen muuhun samanlaiseen (ja myöskin pienempiinkin tapauksiin).

"I will flay the skin from your flesh and the flesh from your bones and scrape your bones dry. And still you will not have suffered enough."

Poissa l4hlborg

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #2 : 25.11.17 - klo 16:50 »
Toivon että asiaan otetaan WotCinkin taholta kantaa ja Jeremy heitetään lopultakin ns. hiuksista vittuun tämän pelin parista.

Mitä WOTC voi asialle tehdä? Laittaa asiasta mailia ja pyytää anteeksipyyntöä Christineä kohtaan? WOTC:n on näissä kohdissa vaikea lähteä tämmöisiin mukaan. Ottaa kantaa yhteen ja joutuu tulevaisuudessa ottamaan kantaan moneen muuhun samanlaiseen (ja myöskin pienempiinkin tapauksiin).

Eiks persvakojen kuvaamisestakin irronnut bännia joku aikaa sitten? Systemaattinen häirintä, joka ajaa jonkun pois pelistä, vois (toivon mukaan) olla bännin arvoinen rike.
« Viimeksi muokattu: 25.11.17 - klo 16:53 kirjoittanut l4hlborg »

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #3 : 25.11.17 - klo 17:47 »
WotC voi bännätä häiriköt turnauksista ja lopettaa kaikenlaisen näkyvyyden antamisen heille, tuomita julkisesti häirinnän. Tämä ei tietenkään estä jotain Youtube-perseilijää ostamasta kortteja ja tekemästä videoita, mutta Youtubelle voi tehdä valituksia asiasta myös.

Eli ole välttämättä kauhean tehokkaita aseita tarjolla, mutta jotain nyt kuitenkin.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa JockiBe

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #4 : 25.11.17 - klo 18:23 »
Kyllä WotC voivat bännätä ihmisiä pelin ulkopuolista syistä jos haluavat. Katso esim. Zach Jessen tapaus (sai elinikäistä bänniä): http://observer.com/2015/07/wizards-of-the-coast-bans-a-magic-the-gathering-player-and-sets-off-a-tizzy-among-gamers/

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #5 : 25.11.17 - klo 18:27 »
No niin voivat, se ei vaan tässä tapauksessa auta itse ongelmaan, koska häirintä on tapahtunut (enimmäkseen) turnausten ulkopuolella.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa JockiBe

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #6 : 25.11.17 - klo 18:41 »
No niin voivat, se ei vaan tässä tapauksessa auta itse ongelmaan, koska häirintä on tapahtunut (enimmäkseen) turnausten ulkopuolella.

Totta, ei se auta. Mutta näyttää kuitenkin muille että he eivät hyväksyy sitä.

Poissa Steep

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #7 : 25.11.17 - klo 19:06 »
Jos puheisiin on uskominen niin kyseinen kaveri ei ole pariin kuukauteen osallistunut yhteenkään sanktioituun turnaukseen.

Eli kyllä, turnauspelaamisen kieltäminen on varmasti se oikea veto tässä tapauksessa ja osoittaa Wotcin olevan tosissaan

Poissa JopeSane

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #8 : 25.11.17 - klo 19:15 »
Iso osa asioista mitä Jeremy nykyään sanoo on pitkälti soopaa ja vetää liian usein huonoja kausaliteettisia johtopäätöksiä. Myöskin Jeremyn omat ennakkoasenteet vaikuttaa siihen mitä ja miten hän asiansa ilmaisee ja ei ajattele yleensä kovin pitkälle tai toisten näkökulmasta. Tämä tuntuu olevan nykyaikana turhan monella ongelmana.
En kuitenkaan näe että tämä riittää/pitäisi riittää syyksi bannaamiseen sillä mielipiteiden ja kriitiikin takia bannaaminen ei ole viisasta ja mitään todellista häirintää ei ole kuitenkaan tapahtunut. Mitä itse nyt selvitin niin edellisen kerran hän oli maininnut Spranklen tässä videossa https://www.youtube.com/watch?v=Ffr3fUbJ15E joka on siis +5 kuukautta vanha, en sitten tiedä onko tuo jatkunut esimerkiksi Twitterissä (kuulemma ei). Jeremyn esittämät ajatukset videolla on aika tyhmiä ja myös esittää asiansa suhteellisen tökeröllä tavalla, mutta näkisin ne siitä huolimatta kritiikkinä enkä häirintänä. Koska jos tällaisesta aletaan jakamaan bannivasaraa niin se lähtee turhan helposti käsistä tai sitä jaetaan epäreilusti (Esimerkiksi muutama hyvin tunnettu pro-pelaaja ansaitsisi bannivasaraa jos "sääntöjä" yhtään kiristettäisiin).
« Viimeksi muokattu: 25.11.17 - klo 22:41 kirjoittanut JopeSane »

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #9 : 25.11.17 - klo 19:24 »
mitään todellista häirintää ei ole kuitenkaan tapahtunut.

Nyt hei oikeesti. Mitä jos vaikka uskottaisiin, kun Sprankle itse kertoo että häirintää on tapahtunut? Kyse ei ole pelkästään itse Jeremystä, vaan hänen fanilaumoistaan. Eikä kaikki häirintä ole julkista. Luuletko nyt että Sprankle ihan tyhjästä on tehnyt tämmöisen päätöksen?

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa JockiBe

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #10 : 25.11.17 - klo 19:33 »
Tässä tapauksessa on paljon muuta kuin "vääriä mielenpiteitä". Ja muita kuin Sprankle on ollut häirinnän kohteita. Tässä on lyhyesti kirjotettu mitä kaikkea on taphtunut: https://www.reddit.com/r/magicTCG/comments/7fb3iz/christine_sprankle_quitting_magic_cosplay_due_to/dqat2vo/

Poissa JopeSane

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #11 : 25.11.17 - klo 20:24 »
mitään todellista häirintää ei ole kuitenkaan tapahtunut.

Nyt hei oikeesti. Mitä jos vaikka uskottaisiin, kun Sprankle itse kertoo että häirintää on tapahtunut? Kyse ei ole pelkästään itse Jeremystä, vaan hänen fanilaumoistaan. Eikä kaikki häirintä ole julkista. Luuletko nyt että Sprankle ihan tyhjästä on tehnyt tämmöisen päätöksen?

Fanit =/= Jeremy
Jos fanien käyttäytymiseen mennään niin sitten monen muunkin tulisi saada banaanivasarasta (luonnollisesti jos Jeremy on pyytänyt fanejaan häiriköimään tai edes epäsuorasti asiaa ilmaissut niin se on eri asia). Jos Jeremy on privaatisti häirinnyt/puhunut enemmän paskaa Christinestä semi-privaatisti (esim ryhmäkeskusteluissa) niin tietty silloin tämä on häirintää ja sanktiot olisi paikallaan. Christine ei spesifioinut minkälaista häirintää hän on kokenut muutakuin että hänen puheistaan ja ajoituksestaa sai kuvan että se olisi jatkuvaa ja myös tapahtunut viimeaikoina. Mikäli tämä pitää paikkansa niin tällöin Jeremy valehtelee ettei ole puhunut Christinestä viimeisen 5kk aikana. Mikäli ei, niin Christineä mahdollisesti (ja mitä todennäköisemmin) on häiriköity tavalla tai toisella muiden toimesta mutta liittää kaiken viimeaikaisen häiriköinnin Jeremyn syyksi. Muitakin vaihtoehtoja on, mutta ei nyt mennä foliohattuilemaan sillä uskon kyllä että tunnettu MTG cosplayaaja saa varmasti paskaa niskaan monelta taholta, etenkin sukupuolensa takia. En vain halua että hommat menee siihen että tunnettavuudella pystytään vaikuttamaan siihen ketä rangaistaan jos syy on että henkilö X ei pidä henkilöstä Y/ei pidä siitä mitä henkilö Y tekee. Tämä nähtiin jo Zach Jessen kohdalla kun pari hyvin tunnettua pelaajaa vaikuttivat suhteellisen suoraan bannien antamiseen, en kuitenkaan ota sen enempää kantaa siihen tapaukseen kun se on jo läpikäyty 2 vuotta sitten.

TLDR: Mikäli Jeremy on itse häiriköinyt/jatkanut tökerösti esitettyä kritiikkiään 5kk takaisen videon jälkeen, on bännien antaminen oikeutettua. Mikäli ei niin en näe syytä miksi wotcin pitäisi ottaa asiaan kantaa.
« Viimeksi muokattu: 25.11.17 - klo 21:01 kirjoittanut JopeSane »

Poissa Julppu

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #12 : 25.11.17 - klo 22:13 »
mitään todellista häirintää ei ole kuitenkaan tapahtunut.

Nyt hei oikeesti. Mitä jos vaikka uskottaisiin, kun Sprankle itse kertoo että häirintää on tapahtunut? Kyse ei ole pelkästään itse Jeremystä, vaan hänen fanilaumoistaan. Eikä kaikki häirintä ole julkista. Luuletko nyt että Sprankle ihan tyhjästä on tehnyt tämmöisen päätöksen?
TLDR: Mikäli Jeremy on itse häiriköinyt/jatkanut tökerösti esitettyä kritiikkiään 5kk takaisen videon jälkeen, on bännien antaminen oikeutettua. Mikäli ei niin en näe syytä miksi wotcin pitäisi ottaa asiaan kantaa.
Onko sillä todella väliä, kuinka äskettäin häirintää on tapahtunut?

Jostain hänen fanilaumansa saavat innoituksensa, ja kun käy läpi videoita MTG Headquartersilta/Unsleeved Medialta/TheQuarteringilta ei voi jäädä kovin epäselväksi, mistä se voisi olla. Se käytös, mikä Spranklen päätökseen vaikutti, on kohdistunut useisiin muihinkin MTG-yhteisön henkilölihin sekä julkisesti että yksityisesti suoraan Jeremyltä. Tästä myös Tolarian Community College twiittasi.

Minulla on vaikeuksia nähdä miksi kyseistä persoonaa olisi millään tavalla perusteltua puolustella.

Poissa JopeSane

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #13 : 25.11.17 - klo 22:34 »
mitään todellista häirintää ei ole kuitenkaan tapahtunut.

Nyt hei oikeesti. Mitä jos vaikka uskottaisiin, kun Sprankle itse kertoo että häirintää on tapahtunut? Kyse ei ole pelkästään itse Jeremystä, vaan hänen fanilaumoistaan. Eikä kaikki häirintä ole julkista. Luuletko nyt että Sprankle ihan tyhjästä on tehnyt tämmöisen päätöksen?
TLDR: Mikäli Jeremy on itse häiriköinyt/jatkanut tökerösti esitettyä kritiikkiään 5kk takaisen videon jälkeen, on bännien antaminen oikeutettua. Mikäli ei niin en näe syytä miksi wotcin pitäisi ottaa asiaan kantaa.
Onko sillä todella väliä, kuinka äskettäin häirintää on tapahtunut?

Jostain hänen fanilaumansa saavat innoituksensa, ja kun käy läpi videoita MTG Headquartersilta/Unsleeved Medialta/TheQuarteringilta ei voi jäädä kovin epäselväksi, mistä se voisi olla. Se käytös, mikä Spranklen päätökseen vaikutti, on kohdistunut useisiin muihinkin MTG-yhteisön henkilölihin sekä julkisesti että yksityisesti suoraan Jeremyltä. Tästä myös Tolarian Community College twiittasi.

Minulla on vaikeuksia nähdä miksi kyseistä persoonaa olisi millään tavalla perusteltua puolustella.

Otinkin kantaa lähinnä tuon videon perusteella sillä se itsessään ei mielestäni oikeuttaisi bännien antamiseen. En voi kuitenkaan sanoa mitä esimerkiksi twitterissä on tapahtunut koska Jeremy twiittaa sen verran paljon että jokaisen twiitin läpikäyminen ei oikein kiinnosta.
En millään tavalla puolustele häntä, hänen ei-mtg aiheisensa videot on yleensä varsin huonosti tehtyjä ja paskasti argumentteja (beta white knight cucks ei ole argumentti vaikka hän tuntuu sitä usein käyttävän) ja minua ei juurikaan kiinnosta jos hän ei enää pääse pelaamaan peliä mutta pelkään jälkiseuraamuksia eli lähinnä sitä antaako tuo mahdollisesti mahdollisuuden väärinkäytöksiin ja siihen ettei säännöt koske kaikkiakuten yleisesti Youtube-maailmassa on viimeaikoina tapahtunut (esim Casey Neistat vs Jimmy Kimmel tapauksessa).

Poissa Assariah

On normaalia olla epänormaali mutta on epänormaalia olla normaali
Assariah Have/Want

Poissa Pifase

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #15 : 26.11.17 - klo 00:04 »
Tuo Jeremyhän vaikuttaa kateellista kusipäältä, kun "joku vitun cossaaja" on saanut enemmän tykkäyksiä tai seuraajia kuin hän. Täydellinen boikotti vaan kaikkeen mitä toi tekee.

Poissa Nekron

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #16 : 26.11.17 - klo 00:46 »
Ilmeisesti on vielä töissä tämmösessä jenkkikortti puljussa https://www.facebook.com/UnsleevedMedia/ Hyvä hetki kysellä mistä on kyse kun tuollaista tyyppiä pitävät palkkalistoillaan.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Hamppa

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #17 : 26.11.17 - klo 03:22 »
Mitä tuohon itse cossaajan lopettamiseen tulee, niin katsoiko kukaan täällä LRR:n pre-prerelease amonkhettia?
Itse satuin katsomaan ja ainakin miulle jäi aika huono maku tuosta cossaajasta kyseisessä streamissa.
Heittää heartstone meemejä ja muutenkin aika mautonta settiä omasta mielestä, tosin jokaisella on oma maku.

Mitä jeremyyn/unsleevedmediaan/MTG Headquartteriin tulee, niin saa kyllä sitä mitä on itse suoltanut muille. Ukko tuntuu olevan kovin katkera naisia kohtaan. Aika itsestäänselvää, että näyttävä nainen niukoissa vaatteissa kerää helposti tykkäyksiä ja seuraajia somessa, varsinkin kun suurin osa harrastajista on miehiä.

En välttämättä itse alkaisi noitavainoon internet/youtube juttujen takia, mutta toiset on hiukan kiihkomielisempiä.

Poissa l4hlborg

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #18 : 26.11.17 - klo 05:13 »
Mitä tuohon itse cossaajan lopettamiseen tulee, niin katsoiko kukaan täällä LRR:n pre-prerelease amonkhettia?
Itse satuin katsomaan ja ainakin miulle jäi aika huono maku tuosta cossaajasta kyseisessä streamissa.
Heittää heartstone meemejä ja muutenkin aika mautonta settiä omasta mielestä, tosin jokaisella on oma maku.

Tällä nyt ei ole kirjaimellisesti mitään tekemistä minkään kanssa. Sinun tai kenenkään muun mielipide toisen persoonasta ei oikeuta häirintää.

Lainaus
Mitä jeremyyn/unsleevedmediaan/MTG Headquartteriin tulee, niin saa kyllä sitä mitä on itse suoltanut muille. Ukko tuntuu olevan kovin katkera naisia kohtaan. Aika itsestäänselvää, että näyttävä nainen niukoissa vaatteissa kerää helposti tykkäyksiä ja seuraajia somessa, varsinkin kun suurin osa harrastajista on miehiä.

En tiedä, miksi koet nyt olevan juuri oikea hetki tuoda esiin negatiivisia tunteistasi tästä cossaajasta/cossaajista yleensä, mut ok. Itse kukin saa olla mitä mieltä haluaa muiden tuottamasta sisällöstä, mutta tässä kontekstissa asian esiin tuominen kuulostaa kovasti tapahtuneen häirinnän hyväksymiseltä, mikä ei ole ok. Sinun, minun tai kenenkään muun näkemyksellä Spranklesta ei ole mitään väliä, kun puhutaan häneen kohdistineesta häirinnästä.

Lainaus
En välttämättä itse alkaisi noitavainoon internet/youtube juttujen takia, mutta toiset on hiukan kiihkomielisempiä.

Katos kun on olemassa tämmösiä juttuja kuin sanoja. Sanoilla on väliä ja niissä on voimaa. Internet/youtube-jutut ovat alusta, jolla levittää näitä sanoja. Niillä pystyy oikeasti satuttamaan toisia ja saamaan laumoja toksisia pikku kusipäitä välittämään tätä sontaa eteenpäin. Sitten tätä paskaa saa jatkua tarpeeksi pitkään, että joku/(mahdollisesti jotkut) lopettavat pelin kokonaan. "Internet jutut" vaikuttavat jotenkin kummasti tähän oikeaan maailmaan.

Eli kyllä, mun mielestä kannattaa "noitavainota" porukkaa näitten "internet/youtube"-juttujen takia. Jos joku saa porukkaa lähtemään pelin parista syrjimällä ja häiritsemällä, jotain kannattaisi ehkä asialle tehdä.

Poissa Rhianne

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #19 : 26.11.17 - klo 10:42 »
Mun mielestä keissistä keskustelu on liikaa henkilöitynyt Jeremyyn, sillä witch hunt ei auta mitään. Kaikkihan me nähdään viimeistään tämän tapauksen pohjalta, että kyseinen kaveri suoltaa paskaa ilman minkäänlaista filtteriä jossa vieläpä mennään henkilökohtaisuuksiin. Vahinko on kuitenkin jo tapahtunut, joten kannattaisi keskittyä tulevaan.

Sen sijaan, että koitetaan keksiä pahinta mahdollista penaltya, kannattaisi miettiä miten tällaiseen kiusaamiseen voidaan puuttua aiemmin ja ennaltaehkäistä sen eskaloituminen. Tässäkin kiusaaminen oli ilmeisesti laajempaa, vaikka kaikki haluavatkin vain Jeremyn päätä pölkylle. Ainakin tapauksen tuominen julki toivottavasti auttaa ihmisiä tajuamaan kiusaamisen vakavuuden ja puuttumaan sellaista havaitessa jo ennen asian eskaloitumista.

Poissa Gagis

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #20 : 26.11.17 - klo 11:12 »
kannattaisi miettiä miten tällaiseen kiusaamiseen voidaan puuttua aiemmin ja ennaltaehkäistä sen eskaloituminen.
Yllä linkattu Tolarian Community Collegen reaktio on asian ytimessä. Kun kohtaa kakkaa, pitäisi voida sanoa, että nyt tuoksahtaa. Kiusaajat ovat harmillisen hyviä etsimään kohteita, jotka eivät uskalla hajusta huomauttaa, joten kirjaimellisilla tai kuvainnollisilla ohikulkijoilla on melko suuri vastuu.

Väittämäni pätee myös verkon ja alakulttuurien ulkopuolella.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa JeiMK

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #21 : 26.11.17 - klo 17:32 »
Onko sillä todella väliä, kuinka äskettäin häirintää on tapahtunut?

Kyllähän sillä on. Vai alkaisitko esim. 30 vuotta vanhaa juttua kaivelemaan? Ihmiset muuttuvat ja konteksti on eri. Lyhesti: kyllä, ajan kulumisella on väliä, se että kuinka paljon on sitten henkilökohtainen tuntemus.

kirjaimellisilla tai kuvainnollisilla ohikulkijoilla on melko suuri vastuu.

Niin, tässä on vain se ongelma että ohikulkijoilla ei ole koko kontekstia tilanteeseen johon kävelevät. Kävin lukaisemassa tuota Redditin juttua ja tutkin linkkejä joita laittoivat, jonkin verran löytyi ihan perus "telefooniefektiä" eli tarina on "suusta suuhun" kulkeutuessaan muuttunut aina vaan rajummaksi. Alkuperäisiä videoita ja lähteitä kun kaivelin niin löysin vain laimeaa perseilyä. Vaikea tietää kuinka paljon kenenkin väitteissä on perää. Nykypäivänä varsinkin kun netissä jutut lähtevät liikkumaan nopeasti ja laumamentaliteetti saavutetaan todella rivakasti.


Ps. meikä oli btw laittanut VideoBlockerilla estot tuohon Jeremyn toiseen, The Quartering kanavaan. Piti käydä poistamassa että pääsi ihmettelemään. En muista milloin, mutta kyllä miekin sitä mieltä olen että tuon kanavan sisältöarvo on hyvin hyvin lähellä nollaa.

Poissa 326

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #22 : 26.11.17 - klo 18:56 »
Mitä jos vaikka uskottaisiin, kun Sprankle itse kertoo että häirintää on tapahtunut?
Ehkä nyt ymmärrän väärin implikaatiosi, mutta mielestäni innocent until proven quilty on aika todella hyvä periaate. Todistusaineisto puhukoot puolestaan.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #23 : 26.11.17 - klo 19:07 »
Mitä jos vaikka uskottaisiin, kun Sprankle itse kertoo että häirintää on tapahtunut?
Ehkä nyt ymmärrän väärin implikaatiosi, mutta mielestäni innocent until proven quilty on aika todella hyvä periaate. Todistusaineisto puhukoot puolestaan.

No mitä tässä sitten sun mielestä on tapahtunut?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa 326

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #24 : 26.11.17 - klo 19:22 »
No mitä tässä sitten sun mielestä on tapahtunut?

En tiedä, en ole perehtynyt tapaukseen riittävän syvällisesti, että osaisin kommentoida asiaa tai että olisin tietoinen mahdollisista screenshoteista tai muusta vastaavasta. Vaihtoehtoja on noin miljoona.
Henkilökohtainen uskomukseni on, että Jeremy on kuspää idiootti ja vaikuttaa täsmälleen sellaiselta ihmiseltä, joka tekisi tällaista. Henkilökohtaisilla uskomuksillani ei ole kuitenkaan mitään väliä kun pyritään määrittelemään onko henkilö a syyllinen asiaan x vai ei (ja jos on, miten häntä pitäisi siitä rangaista). Todistusaineistolla on.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa speedymaza

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #25 : 26.11.17 - klo 19:48 »
Tämä on ihan vitun surullista. MtG on ja pitää olla kaikille. Todella surullista että joku burgeri pystyy tekemään vahinkoa tällä tavalla.
M.Mäenpää Tampereen PKP

Poissa HalosenTarja

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #26 : 26.11.17 - klo 20:33 »
Mitä jos vaikka uskottaisiin, kun Sprankle itse kertoo että häirintää on tapahtunut?
Ehkä nyt ymmärrän väärin implikaatiosi, mutta mielestäni innocent until proven quilty on aika todella hyvä periaate. Todistusaineisto puhukoot puolestaan.

No mitä tässä sitten sun mielestä on tapahtunut?

Tässä keskusteluketjussa penätään sitä, että Mtg:n tulisi olla kaikille. Olisikin hyvä lähteä liikenteeseen ihan sellaisesta perus jutusta, että kaikkien mielipiteet ovat tärkeitä ja saavat arvoisensa vastaanoton. En sitten tiedä, että onko vika täällä päässä, mutta mielestäni tuollainen one-liner on tulkittavissa vain ja ainoastaan aggressiivissävytteisenä viestinä, jonka tarkoituksena ei ole luoda keskustelua vaan lytätä keskustelun toinen osapuoli.

Toivon hartaasti, ettemme koskaan mene oikeusvaltiossa sellaiseen, että vain uskottaisiin siihen, kun henkilö x sanoo tapahtuman y tapahtuneen. Näitä tapauksia varten on olemassa tuo mainittu syyttömyysolettama ja oikeuslaitos, todistustaakka ym. Mikäli nämä ollaan kuitenkin valmiita kuoppaamaan, niin voinemme haudata myös ajatuksen demokratiasta, sivistyksestä ja siten myös tasa-arvon tavoittelusta.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #27 : 26.11.17 - klo 20:43 »
"Jätin pakkani pöydälle ja joku varasti sen" "OIKEUSVALTIO! Ihmiset on syyttömiä kunnes ne on todettu syylliseksi! En ehdi itse perehtymään asiaan joten en voi sanoa onko varastettu!"
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa JeiMK

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #28 : 26.11.17 - klo 20:58 »
"Jätin pakkani pöydälle ja joku varasti sen" "OIKEUSVALTIO! Ihmiset on syyttömiä kunnes ne on todettu syylliseksi! En ehdi itse perehtymään asiaan joten en voi sanoa onko varastettu!"

Paitsi että tässä tapauksessa josta keskustellaan on syytetty tiettyä henkilöä. Parempi analogia olisi "Hei, pakkani varastettiin ja syyllinen on tuo henkilö tuossa noin!"

Poissa laakkeer

Vs: Suosittu MTG-cosplayer lopettaa häirinnän takia
« Vastaus #29 : 26.11.17 - klo 21:02 »
Miksi täällä kiihkoillaan?