Poromagia

Äänestys

Paras Planeswalker?

Jace Beleren
Ajani Goldmane
Garruk Wildspeaker
Chandra Nalaar
Liliana Vess

Kirjoittaja Aihe: Planeswalkerit  (Luettu 23122 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vs: Planeswalkerit
« Vastaus #30 : 01.10.07 - klo 21:13 »
Garrukki skulaa! viinijaardi makella pöytään tokalla vuorolla, ronsu, sun, tai untäpitään läänit jolloin se oli periaatteessa ilmainen ja pelataan vaikka kaks lanttua tai muuta kiwaa, ja kun saa kerran vuorossa 3/3 mörön tokasta vuorosta lähtien on se aika GG, tai ainakin hyvä juttu sinulle ;D

Poissa henqsir

« Vastaus #31 : 01.10.07 - klo 23:11 »
Garruk on tosi hyvä, aivan loistomies. Hyvin tehokas, landien vapautus ja overrun ovat todella hienoja asioita.
Chandra ja Liliana ovat ihan tehokkaita limitedissä, mutta en oikein tiedä, näkevätkö peliaikaa isommissa formaateissa.
Ajani voi olla ihan kätevä, mutta itse pidän sitä hieman turhana.
Jace on huono. Niin kämänen, ettei mitään järkeä, siitä ei ole mitään hyötyä. Belerenin puolustukseksi voi kuitenkin sanoa, että siinä on tyylikkäin taide. Ehkä, Liliana on aika nätti lappu myös.

Poissa hembba

« Vastaus #32 : 02.10.07 - klo 00:33 »
Itse en ole ymmärtänyt että mitä hyvää siinä jacessa kukaan on alunperin nähnytkään. Taidan kallistua pikkuhiljaa itsekin tuon Garrukin suuntaan kun huomasin ettei Chandran eka ability ammukkaan olentoja.

Poissa Karjanvarastaja

« Vastaus #33 : 02.10.07 - klo 13:14 »
Ilmainen kortti ei koskaan ole huono.

Poissa Dark Knight

« Vastaus #34 : 02.10.07 - klo 13:28 »
Ei se nyt ihan ilmainen ole. Kahden sinisen ja yhden värittömän manan "nosta kortti" tai "kaikki pelaajat nostavat kaksi korttia" ja jota voi käyttää uudelleen pienellä todennäköisyydellä myöhemminkin. Jace Belerenin viimeinen ominaisuus on todella kova, mutta siihen on ihan liian pitkä matka, vaikka uskoisinkin sinivalkoisen kontrollin pystyvän pitämään Jacen pöydällä siihen asti.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa king4aday

« Vastaus #35 : 02.10.07 - klo 15:26 »
Chandran kolmosability on kyllä mauttoman kova ja sen saa käytettyä suht nopeasti chandran peliin tullessa..
Lainaus käyttäjältä: Akspee
olen tardi.

Poissa henqsir

« Vastaus #36 : 02.10.07 - klo 15:57 »
Ei se nyt ihan ilmainen ole. Kahden sinisen ja yhden värittömän manan "nosta kortti" tai "kaikki pelaajat nostavat kaksi korttia" ja jota voi käyttää uudelleen pienellä todennäköisyydellä myöhemminkin. Jace Belerenin viimeinen ominaisuus on todella kova, mutta siihen on ihan liian pitkä matka, vaikka uskoisinkin sinivalkoisen kontrollin pystyvän pitämään Jacen pöydällä siihen asti.
Se on totta, että Jacea ei kannata pelata sen kortinnostoabilityn vuoksi, koska sen ekan abilityn drawbäck on todella paha, ei vaan pysty antamaan vastustajalle kortteja. Toista abilityä ei sitten voi pelata, kun loppuu loyalty-counterit kesken. Huono mies..tai mitä ne nyt onkaan.

Jace Beleren on mielestäni uskomattoman huono juuri sen viimeisen abilityn vuoksi. Millaus? Ei sillä tee mitään. Casualissa voi olla ihan hauska, mutta uskoisin, että UW-control pelaa fomaatissa kun formaatissa mielummin akroman tiskiin pariksi vuoroksi, kun yrittää millata vastustajaa. (turbofogia ei nyt lasketa, sitä ei kukaan pelaa)

Poissa Traviantor

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Oikeesti kuka nää lukee? Ajan tuhlausta...
« Vastaus #37 : 02.10.07 - klo 16:00 »
Casualissa voi olla ihan hauska, mutta uskoisin, että UW-control pelaa fomaatissa kun formaatissa mielummin akroman tiskiin pariksi vuoroksi, kun yrittää millata vastustajaa. (turbofogia ei nyt lasketa, sitä ei kukaan pelaa)

Turbofogia pelataan kyllä enemmän kuin luuletkaan. Ainakin minun mielestäni, itsekin olen aloittanut kasaamaan turbofgia kun luin artikkelin siitä, en vain muista millä saitilla se oli.Itse ainakin tykästyin turbofogiin, loistava pakka jos haluat ärsyttää vastustajaa.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #38 : 02.10.07 - klo 16:23 »
Jacen viimeinen ability on aavistuksen parempi jos pelataan 40 kortin pakalla  ::)
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa henqsir

« Vastaus #39 : 02.10.07 - klo 16:26 »
Casualissa voi olla ihan hauska, mutta uskoisin, että UW-control pelaa fomaatissa kun formaatissa mielummin akroman tiskiin pariksi vuoroksi, kun yrittää millata vastustajaa. (turbofogia ei nyt lasketa, sitä ei kukaan pelaa)

Turbofogia pelataan kyllä enemmän kuin luuletkaan. Ainakin minun mielestäni, itsekin olen aloittanut kasaamaan turbofgia kun luin artikkelin siitä, en vain muista millä saitilla se oli.Itse ainakin tykästyin turbofogiin, loistava pakka jos haluat ärsyttää vastustajaa.
Turbofogia pelataan ihan vähän. Jos sinut lasketaan mukaan, tiedän 3 sen deckin pelaajaa. Se vaan ei ole kovin hyvä decki, paitsi junnuissa, jossa pelataan sille hienoja match-uppeja.
Nyt siihen deckiin voi muuten laittaa sinistä, kun tuli Jace ja se enchantment, joka pakottaa vastustajan nostamaan 7 korttia aina, kun se pelaa spellin.
Turbofog on ainoa decki, johon Jace Beleren voisi sopia. Siksi Jace on huono. Sitä voi pelata vain huonossa deckissä.

Ja joo, Jacen viimeinen ability on hyvä sealedissä. Ja draftissa. Muuten sitä ei voi kehua.

Poissa zoukka

« Vastaus #40 : 05.10.07 - klo 14:19 »
Garrukkihan se. Käsittääkseni siis ne landit saa untapata heti samalla vuorolla kun pelaa Garrukin. Eli sopii kuin nenä päähän johonkin ajelu-dekkiin. Muutkin abilityt ovat ihan naurettavan pelattavia. Pelottaa vaan jos joku tuon nostaa Draftissa :o

Mutta taiteeltaan jokainen Walkeri kyllä petti. Tuollaisia perus oman värinsä värittömiä ja hajuttomia maageja. Jotain mystisyyttä ja outoutta olisin halunnut lisää. Nyt nuo kuvat ovat kuin mistä tahansa perus fantasia-kirjasta tms revittyjä. Miksei Vess voinut olla vaikkapa 1000-vuotias luurangonlaiha noita tai jotain :)

Poissa zoukka

« Vastaus #41 : 20.10.07 - klo 14:58 »
Planeswalkerit ovat kyllä minun mieleeni. Proxy pelattiin Vinnyn kanssa eräs yö Standardia siten, että mulla oli oma B/W controlli ja Vinnyllä Mono G ajelu parilla proxy Garrukilla. Ja melkeinpä jokainen Garrukin tiputus oli voitto, ellen saanut Oblivion Rinkulaa kehiin.

Garruk on jo edellämainitun Viinitarhan Maguksen kanssa todella mauton ja mahdollistaa helppoja kolmannen vuoron tappoja. Pöydässä Planeswalkerit ovat aivan mahtavia jo pelkästään valinnanvaran takia. Garruk on ylivoimaisesti näistä kovin, sillä kahden ländin untappaaminen on melkoisen kova juttu vihreässä värissä ja tokihan se mahdollistaa vaikka counteriin jättää manat toisenlaisessa dekissä. Beastin pudottaminen on myös aika mautonta oikeassa tilanteessa ja viidennen vuoron melko varma Overrun taas jotain sairasta.

Toiseksi paras mies on keposesti Jace. En ymmärrä siihen kohdistuvaa valitusta. Valinnan varaa on tämänkin kanssa nimittäin aika hyvin, eli voit suoraan ottaa korttietua kolmesti tahi kerran lappu molemmille ja sitten VIIDESTI itselle. Viiden counterin Jacea ei sitäpaitsi kovin helposti edes poisteta.

Ja sehän näissä hauskaa onkin nimittäin tuo poistaminen. On se vaan herkkua kun vastustajalla menee hyökkäys tai mikä parempaa useita kortteja Planeswalkerin poistoon. Huomattiin, että jos pelit venyvät vähänkään niin planeswalker on mahtava pickaus.

Mitä muuten veikkaatte nouseeko Garrukilla hinta tuosta reilusta kuudesta eurosta vai laskeeko se pikkuhiljaa ? Itse en ihmettelisi jos nousisi jonnekin kymmenen euron paikkeille.

Poissa vodel

« Vastaus #42 : 20.10.07 - klo 15:43 »
Lainaus
Garruk on jo edellämainitun Viinitarhan Maguksen kanssa todella mauton ja mahdollistaa helppoja kolmannen vuoron tappoja.

Olisi mielenkiintoista tietää miten Garruk mahdollistaa helppoja 3 vuoron tappoja. Varmaan tappoon vaaditaan vähintään 1 --> magus, 2 --> Garruk + magus, 3 --> 2  x Groundbreaker ja vastustajan pitäisi vielä olla blockkimatta, poistamatta/counteroimatta miehiä ja vahingoittamatta Garrukia. Ei mikään kovin uskottava skenaario standardissa, ellei vastassa ole aloittelija teemapakalla.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Rancid-

« Vastaus #43 : 20.10.07 - klo 16:02 »
T1: Forest, Magus
T2: Forest, Garruk, ländit ylös, Tarmogoyf, Magus ajaa (19)
T3: Forest, Groundbreaker, Uktabi Drake, Might of Old Krosa, Garrukilta Overrun:

Magus 4/4, Groundbreaker 9/4, Drake 5/4, Tarmo ainakin 5/6 (instant, planeswalker, Overrun-efekti)
+ 4 poweria lisää jonnekin = 27 päähän tramplella

Eikä vaadittu kuin t3h ult1m4t3 god draw ;)

Ja joo, olen valmis vetämään pois osan pahoista sanoistani, mitä tulee Jaceen. Kontrollimirroreissa sen tuoma korttiedun määrä on jotain aivan härskiä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa zoukka

« Vastaus #44 : 20.10.07 - klo 16:26 »
Niin siis eihän tuollainen aloitus mikään "helppo" ole vetää, mutta kyllä niitä silti monia näkyi kun pelailtiin. Ja käytin tuota lähinnä vain esimerkkinä miten kova tapaus mies on noissa ajeluissa. Korvaa niin maukkaasti Overrunit ja antaa samalla valinnanvaraa vaikka kuinka.

Ja Jacet kyllä heitän jokaiseen siniseltä haisevaan dekkiini.

Poissa jobim

« Vastaus #45 : 21.10.07 - klo 20:53 »
Nyt pitää sanoa että väärässä olin ja garruk ok muut roskaa.

-jobim

Poissa KajaaninOlli

« Vastaus #46 : 31.10.07 - klo 12:35 »
Syy siihen, että dissaan Jacea, kiteytyy oikeastaan tässä:
Se on vähän niinkuin huonompi sininen phyrexian arena.
Suosittelen miettimään myös, milloin pelaisit mieluummin Jacen kuin esim. suspendaisit Aeon Chroniclerin.

Silloin kun mulla vain kolme ländiä pöydässä, oisko vuorolla kolme. Jace on tosi hyvä kolmannen vuoron droppi jos esim. vastustajalla ei ole lyövää öpöä pöydässä.

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #47 : 31.10.07 - klo 13:21 »
Garrukin hinta alkaa olla maailmalla aika miehekäs, vastaavasti muut Planeswalkerit keräävät peliaikaa minimaalisesti. Suosittelen pitämään Garrukeistanne kiinni samaan tapaan kuin Tarmogoyffeista.
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Dumster

« Vastaus #48 : 31.10.07 - klo 13:29 »
Garrukin hinta alkaa olla maailmalla aika miehekäs, vastaavasti muut Planeswalkerit keräävät peliaikaa minimaalisesti. Suosittelen pitämään Garrukeistanne kiinni samaan tapaan kuin Tarmogoyffeista.

110% Aggreement!
Kaukaa viisaat ovat jo kerenneetkin Garrukki setit hankkia, vielä kun edukkaasti sai..

Poissa shazzle

« Vastaus #49 : 31.10.07 - klo 14:00 »
Joo, hinnat rupee olee $15/kpl... Muutos näkynee MOTLissa vasta ensi viikolla

Kyllä näitä imo 2 riittää dekkiin eikä mielestäni kolmea enempää pysty pelaamaan.

Liliana Vess ei muuten olekaan ihan huono, ainakaan Tarmojen ja Thoughtseizejen kanssa :]

Poissa BeerForDinner

« Vastaus #50 : 31.10.07 - klo 14:47 »
Ajani Goldmane toimii Martyr Controlissa, varsinkin mirror matcheissa, kun oman Sacred Mesan tokenit saavat 1+1 Counterit Ajanilta ja jäävät vielä blockaamaan.

Pitkällä tähtäimellä tuo ensimmäinenkin ability on ihan jees, mutta Serra Avataria itse olen harvoin tarvinnut, kun Ajanin Pegasuksille tuoma ylivoima on jotain huikeaa usein.

Poissa Dumster

« Vastaus #51 : 31.10.07 - klo 14:59 »
Kyllä näitä imo 2 riittää dekkiin eikä mielestäni kolmea enempää pysty pelaamaan.

Ite pelaan tällä hetkellä kolmea garrukkia pakassa. Neljännen kun saan niin luultavimmin liitän sen myös joukkoon.
Pari garrukkia jos käteen sattuu voi ensimmäisen pelatun käyttää heti toisella pelissä olevalla vuorollaan overrunina ja pelata sit uuden garrukin tiskiin ja untäpätä parit ländit. Tarmo tykkää, eikä nyt kovin kallis operaatio edes pelatakkaan.
Nähtäväksihän se sit kyllä jää onko se neljä liikaa, mutta kolmella on menny vielä ainakin ihan mukavasti.

Poissa Fantti

« Vastaus #52 : 31.10.07 - klo 17:19 »
Njoo. Garruk on kyllä kova sana. Mutta hupaisa tilanne on sekin jos Liliana ja Jace ovat
samaan aikaan pöydässä. Ensin molempien countterit tarPeeksi korkeiksi, sitten Jacella
vastustajan laput hautausmaalle ja sieltä Liliana tyttönen ottaa creaturet sun kontrolliin.
Tosin aikaahan tuo vaatiin. Mutta esim. Clockspinning auttaa tässä.

Poissa zoukka

« Vastaus #53 : 31.10.07 - klo 19:11 »
Jacen viimeinen ability on itsemurha... tai no se pumppaaminen siihen. Lilianaa olen pelannut BW controllissa ja toimii. Kaksikin tutorointia on mannaa onnistuessaan.

Ja itsekin huomasin jo heti ensimmäistä kertaa Garrukin nähdessäni, että tässä on takuuvarma yli kympin lappu. Ellei jopa kahdenkympin.

Poissa KajaaninOlli

« Vastaus #54 : 01.11.07 - klo 13:25 »
Kun toi lorwynin spoileri tuli eka kertaan mietittiin zoukan kanssa, että garrukki tulee olemaan hintava. Sitte kun se oli aluks vaan sen 6 alettiin hamuamaan niitä. Tarkoitus oli kerätä ennen kuin hinta nousee, koska hinnan nousu oli mielestämme aavistettavissa.

Setin kerkesin kerätä ennen kuin tuli pari vaihdettua pois. No halvalla sain (n.6:n epin korteilla/kpl) ja niistä tuli kuiteski thoughtseize tilalle, että sinänsä jees. Mutta kyllähän se kyrpii jos hinta nousee garrukilla thoughtseizen tasolle ja tuli kaksi hukattua alihintaan. Kahdesta nyt voisi ainakin pitää kiinni ja katsoa mihin tilanne etenee.

Poissa zoukka

« Vastaus #55 : 02.11.07 - klo 16:49 »
Itse ostin foilin kympillä  ;D