Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Rumin Kortti  (Luettu 37010 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hall0n

Vs: Rumin Kortti
« Vastaus #30 : 12.02.07 - klo 22:09 »
Jep, näin tein, se mikä siihen aluksi tulee on karmaiseva *hrr*. Mutta jos nuo ovat ruminta mitä löydätte niin vilkaiskaapa näitä:

http://ww2.wizards.com/gatherer/CardDetails.aspx?id=79 *Karsea, vaikkakin nostalgiaa huokuva, ei kuitenkaan riitä korvaamaan tuota tekelettä. Piirtäjä on herännyt kauheassa krapulassa ja pistänyt Tommy-poikansa piirtämään kuvan isille.
http://ww2.wizards.com/gatherer/CardDetails.aspx?id=1444 *no tämä nyt ei ole niinkään ruma, tai no on se, mutta eniten ärsyttää tuo yksinkertaisuus. Piirtäjä on herännyt kauheassa krapulassa ja muistaa että pitäisi saada se kuva täksi päiväksi tai muuten saa potkut, kun on jo niin monta kuvaa myöhästynyt.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #31 : 12.02.07 - klo 22:11 »
Jos Wit's End ahdistaa, niin tsekatkaapa myös Cannibalize: http://resources.wizards.com/Magic/Cards/ST/en-us/Card5118.jpg . Mainostin sitä aiemmin tuolla kauneimman kortin ketjussakin.

Poissa Polari

« Vastaus #32 : 12.02.07 - klo 22:32 »
Nyt kun meni Drew Tucker -keskusteluksi niin tässä teille magiccards.infon haku josta pitäisi löytyä kaikki Drew Tuckerin piirtämät kortit: http://magiccards.info/query/4572973.html. Toki tuolla on muutama kauheus joukossa (Murk Dwellers :'(), mutta toisaalta Magicin alkuaikoina taiteen laatustandardit eivät olleet ihan liian korkealla ja pahempiakin löytyy (Reverse Polarity tupla- :'(). Miehen tyyli on erilainen - en varmasti haluaisi kaikkien korttien näyttävän tuollaisilta, mutta pienissä määrin nuo erottuvat edukseen. Time Spiral -korteissa tyylikin on muuttunut jonkin verran yksityiskohtaisempaan suuntaan eivätkä nuo edes juuri erotu massasta. Erityisesti Basal Sliver on ehkäpä setin komeimpia kortteja.

Noin yleisestikin vanhoissa korteissa tuotantoarvot olivat jotain ihan muuta ja niistä löytää paljonkin vasemmalla kädellä tehtyjä tuotoksia. Henkilökohtaisesti pidän enemmän tuonaikaisista lapuista - vaikka esim. Force of Naturen ja Shivan Dragonin uudemmat versiot ovat kieltämättä taideteoksina huomattavasti parempia, mielestäni nuo vanhat näyttävät pienellä pahvilapulla miellyttävämmiltä. Siltikään en voi sanoa että haluaisin paluuta vanhaan. Pelin kannalta yksityiskohtaiset ja huolella tuotetut kuvat ovat varmasti kokonaisuutena parempia kuin "katellaanpa mitä sieltä tällä kertaa tulee". Tärkeämpänä pointtina nykyään rumimmatkin kortit ovat sentään yksityiskohtaisia ja jollain tapaa mielenkiintoisia, ja rumuus johtuu enemmänkin mielipide-eroista kuin kaameista tuherruksista.

Jottei menisi kokonaan off-topiciksi, kerronpa samalla inhoavani Masquesin basicceja. Tätä Forestia erityisesti. Muutenkin lähes kaikki setin landit vaihtelevat kehnosta rumaan. Tämä Swamppi sentään erottuu edukseen.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Tempodaddy

« Vastaus #33 : 12.02.07 - klo 23:37 »
Lainaus
Mutilate, Living Wall

Tuli vaan mieleen, että ruma ja huonosti piirretty/maalattu/tjsp on kaksi eri asiaa. Noitten kohdalla vois käyttää adjektiivia iljettävä (huom. ei ruma)
Awesome to the max.

Poissa NIB

« Vastaus #34 : 13.02.07 - klo 08:05 »
Olen samaa mieltä Nomad, alkuperäisellä kuvalla varustetut Hell's caretaker ja Royal Assassin ja aiheuttavat silmä vammoja, ja pahoinvointia pahimmissa tapauksissa kuoleman. On ne vaan niin hirveitä.
Editaatio: Harmi että ehdit ensin Nomad. Unohdit kuitenkin yhden kortin joka on samaa luokkaa kuin Care taker: http://ww2.wizards.com/gatherer/CardDetails.aspx?id=83 Aargh! ------> hakemaan silmä tippoja.
Edit: Yhyy, yhdyssanat vaan oli mulle liikaa, eikä mulla ole voimia korjata niitä, antakaa anteeksi.
« Viimeksi muokattu: 06.04.07 - klo 16:15 kirjoittanut NIB »

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #35 : 13.02.07 - klo 09:16 »
Murk Dwellers on hieno! ja Rebecca Guay on kyllä aika tylsä vaikka rumiksi hänen teoksiaan ei toki voi väittää.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Elwood

« Vastaus #36 : 21.02.07 - klo 20:49 »
Kiistelläänkö täällä nyt huonosti tehdystä kuvasta vai hienosti tehdystä, mutta RUMASTA kuvasta? Wit's End on äärettömän hienosti ruma, koska se todella saa aikaan melkoisen tunneryöpyn. Sitä vastoin huonosti tehdyistä sama Forest, josta Polari mainitsi, on (ulkonäöltään) korteista tylsimpiä.

Poissa Atskuli

« Vastaus #37 : 29.03.07 - klo 16:31 »
Lord of Atlantis TS versio. Wizard päätti "timeshiftata" siitäkin kortista maailman rumimman. Mitä helvettiä? Ja miksi ATLANTIKSEN LORDI olisi tuollainen saatanan discofisu..

Poissa olppari

« Vastaus #38 : 29.03.07 - klo 16:57 »
tarkotatko kontrastia?
"Vaikka elämä on nykyään niin kallista, on se siitä huolimatta hyvin suosittua."

Poissa Atskuli

« Vastaus #39 : 29.03.07 - klo 18:14 »

Poissa zoukka

« Vastaus #40 : 30.03.07 - klo 09:37 »
Makuja on monia. Minusta Assassin ja Caretaker ovat jotenkin sellaisia mystisen tyylikkäitä. Ehkä karuja, mutta eivät todellakaan ärsytä tai aiheuta kyyneliä. Samaa pitää kyllä sanoa Atlantiksen Lordista, joka jo värikkyydellään erottuu massasta. Se seiska-editionin vastaava oli niin tylsä, että nukutti vastustajat :)

Minusta yksi rumimmista korteista (mikä nyt sattui mieleen tulemaan) on Patron Wizard. Jotenkin siitä tulee mieleen vain joku inhottava härski vanha äijä ja sen paskuutta korostaa vielä se, että olen ottanut turpaan kaverin vanhalta Wizard dekiltä niin monta kertaa, että ihan itkettää. Siihen asti ainakin kunnes Basking Rootwalla tuli ja pelasti elämäni.

Minusta ruma kortti on sellainen joka ei herätä tunteita mihinkään suuntaan... kuten vaikkapa Cephalid Sage. Taiteen taso on tässä aika low ja Cephalidit rotuna ovat todella pöljän näköisiä. Muutenkin sellainen sotkuinen ja ahdistava kuva. RUMA siis.

Poissa shazzle

« Vastaus #41 : 30.03.07 - klo 10:21 »
joo, jos jollain on tollanen ruma alphan/betan royal assassin tai legendsin Hell's Caretaker lojumassa jossain kaapin pohjalla ja se ei saa nykyisessä kodissaan rakkautta niin vois vaikka vaihtaa mulle :P

Murk Dwellers on kyl ihan #%#€ ruma, kun taas itse pidän tuosta IA-stopista. Evil Presence on kans aika ruma.

Joku kiinnittikin huomiota taiteeseen toisesta näkökulmasta, eli juuri tuo rumuuden tunteen esiin saaminen voi olla tarkoituksellista, ja uskonkin että joissain korteissa sitä on haettu.. Ice agessa oli kyl aika rumat kortit, kuin myös Homelandsissa IMO, enkä nyt puhu hyvällä tavalla rumista :'

Poissa kolatatti

« Vastaus #42 : 30.03.07 - klo 11:47 »
Olen samaa mieltä Nomad, alkuperäisellä kuvalla varustetut Hell's caretaker ja Royal Assassin ja aiheuttavat silmä vammoja, ja pahoinvointia pahimmissa tapauksissa kuoleman.

Yhdys [hengähdystauko] sanat saattavat aiheuttaa myös silmä [hengähdystauko] vammoja tai kuo leman.

------> hakemaan silmä tippoja.

Tai sitten voi mennä vain Lappeen Rantaan

Lainaus käyttäjältä: shazzle
joo, jos jollain on tollanen ruma alphan/betan royal assassin tai legendsin Hell's Caretaker lojumassa jossain kaapin pohjalla ja se ei saa nykyisessä kodissaan rakkautta niin vois vaikka vaihtaa mulle Näyttää kieltä

Murk Dwellers on kyl ihan #%#€ ruma, kun taas itse pidän tuosta IA-stopista

Mulle kelpaa toki myös nuo kyseiset "rumat" kortit.

Ja Murk Dwellers on tietenkin ruma kun se on Drew Tuckerin maalaama. :)
« Viimeksi muokattu: 30.03.07 - klo 11:52 kirjoittanut kolatatti »
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #43 : 30.03.07 - klo 12:45 »

Eikö kyseessä kuitenkin ole lappeen Ranta?

Poissa SuperKessu

« Vastaus #44 : 30.03.07 - klo 13:09 »

Eikö kyseessä kuitenkin ole lappeen Ranta?

Niinhän se on. "Siellä aina kunnon räkäkäkännit saa...."
Liiterin takana on vielä halkoja.
http://mtgsuomi.fi/listat/SuperKessu/hw/

Poissa Agamemnon2

« Vastaus #45 : 30.03.07 - klo 22:02 »
Oma ehdotukseni on seiskaedikan Unholy Strength, jossa sarjakuvamaisuus on viety naurettavuuksiin asti.

Poissa shazzle

« Vastaus #46 : 06.04.07 - klo 17:51 »

Poissa Väinämöinen

« Vastaus #47 : 11.04.07 - klo 08:46 »
Mielestäni Living Wall on ihan hienosti piirretty mutta itse kuva on iljettävä!
"Greatness, at any cost."

Poissa Sicktoid

« Vastaus #48 : 13.04.07 - klo 17:03 »
Agent of Masks. Ainakin guildpactin muuten aivan pirun hienojen korttien joukossa, tuo oli kuin höyryävä kasa paskaa. Ja Recyclen taide näyttäisi kuuluvan ungluedin lapulle.

Wit's end taas on kaikessa mauttomuudessaan aivan loistava. Monet räkäiset naurut ovat irronneet tuon kuvan kustannuksella, ja nyt kun näin kuinka paljon ihmiset todella vihaavat sitä, sain aihetta nauraa vielä enemmän :D

Poissa Cone

« Vastaus #49 : 13.04.07 - klo 21:33 »
Ei mikään hienoin kortti: Cave People Drew Tuckerin tuokin..

Poissa av

« Vastaus #50 : 19.04.07 - klo 11:56 »
Oma inhokki artistini on Ron Spencer, vastenmielistä, sotkuista sarjakuvataidetta. Monesti kuvista ei meinaa saada selvää...

Kai Spenceriltä jokunen OK kuvakin löytyy mutta prosentti ei ole kovin hyvä koska niitä taita olla jo yli 200.

Poissa Hopo

« Vastaus #51 : 19.04.07 - klo 12:40 »
5th editionin Bad Moon on aivan täyttä jätettä, valkoiset reunat vielä korostavat paskuutta. Tuo pitänee torpata throw-iniksi seuraavaan isompaan treidiin. Muutenkin nelos- ja vitosedikan painotekniikka on jotenkin todella kurainen.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Omnicun

« Vastaus #52 : 19.04.07 - klo 15:51 »
Tosiaan. Nelosedikka on ehdottomasti kamalin. Korttien perusulkoasu on kaamean jälkeenjäänyt (kattokaa ny vaikka niitä manasymbolejakin), itse kuvienkin painotekniikka on pahasti hakusessa, eivätkä kovetetun pa*kapaperin kaltaiset korttipohjat ainakaan paranna asiaa.

Vitosedikka on huomattavasti laadukkaampi, ja revisedin korttejakin kattelee paljon mieluummin kun nelosta.

Poissa Pjoo

« Vastaus #53 : 19.04.07 - klo 15:58 »
Tosiaan. Nelosedikka on ehdottomasti kamalin. Korttien perusulkoasu on kaamean jälkeenjäänyt (kattokaa ny vaikka niitä manasymbolejakin), itse kuvienkin painotekniikka on pahasti hakusessa, eivätkä kovetetun pa*kapaperin kaltaiset korttipohjat ainakaan paranna asiaa.

Vitosedikka on huomattavasti laadukkaampi, ja revisedin korttejakin kattelee paljon mieluummin kun nelosta.

Itse pidän revisedin korteista, tuo T täppäysmerkkinä on vain niin hieno.

Rumin kortti? hm.. ehkä juuri tuo living wall. Pull underkin on ruma.
« Viimeksi muokattu: 19.04.07 - klo 16:00 kirjoittanut Pjoo »

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #54 : 19.04.07 - klo 16:24 »
5th editionin Bad Moon on aivan täyttä jätettä, valkoiset reunat vielä korostavat paskuutta. Tuo pitänee torpata throw-iniksi seuraavaan isompaan treidiin.

Minusta juuri 5E Bad Moon on todella hieno. Ja reunat voin aina tussata, joten minua se ei pääse häiritsemään. Tykkään myös 5E Black Knightistä.

Tosiaan. Nelosedikka on ehdottomasti kamalin.
--

Tästä olen myös eri mieltä. Minulle on jäänyt kova lukkarinrakkaus 4E:n kortteihin, koska aloitin juuri siihen aikaan. Ensimmäiset korttini olivat 4E:ia. Revisedistä en tykkää, liian vaalea + kenollaan oleva T. 5E:ssä oli jonkin verran parempaa taidetta kuin 4E:ssä ja jonkin verran huonompaa. Suurin 5E:n synti on kuitenkin ihan liian suuri koko ja ryönän määrä. (Eikös 5E ole jäänyt aikakirjoihin juuri kaikista suurimpana Core Setinä?)

Jännittävä erimielisyys tuntuu vallitsevan foorumilla.

-- Nute
Oulu

Poissa Elwood

« Vastaus #55 : 19.04.07 - klo 20:33 »
Lord of Atlantis TS versio. Wizard päätti "timeshiftata" siitäkin kortista maailman rumimman. Mitä helvettiä? Ja miksi ATLANTIKSEN LORDI olisi tuollainen saatanan discofisu..

Parempi näin kuin Staplesin version reprint.. Atlantiksessa onkin haudanvakavan sijaan groovy meininki! Ja kuvitelkaapa, miltä mahtaakaan näyttää se Atlantiksen legendaarinen hallitsija  :o (Ymmärsin kyllä Lordi-viittauksen, mutta mielestäni Tony Manero on kuitenkin komeampi kuin Mr Maksaloora.)

Offtopic: Mikähän johdonmukaisuus lienee Lord of Atlantiksen artist creditin vaihteluissa? (A.:n suhteen)

Aiemmin (Edit: av:in maininnasta aloin kirjoittamaan) on myös todettu Ron Spencerin epätasalaatuisuus: häneltä löytyy todella paljon paskoja kuvituksia. Tietysti Terror ja Diabolic Edict ovat jopa kaikkien aikojen hienoimpien Mtg-kuvitusten joukossa, mutta hänen ominaistyylinsä on ikävästi jäänyt (uudempien settien ja kehittyvän tekniikan myötä) näppäilyksi = tekniseksi "kiiltoefektien" esittelyksi, jolloin sommittelu on jäänyt taka-alalle eikä kuvista yksinkertaisesti meinaa saada tolkkua. Etenkin Kamigawasta on jäänyt tällainen maku Spencerin töistä, eikä block muutenkaan ollut taiteeltaan kovin vakuuttava. Hirveää roskaa etenkin common-tasolla, eikä suurin osa legendoista tai uusista roduista(=lajeista) erottunut edukseen. Spencer ei vain oikein tunnu sopivan nyky-Mtg:n maailmaan.. Rob Alexanderin maisemia katsellessa muovisuus häviää (itse henkilön ruumiinkaaria en ole päässyt katselemaan) ja muutenkin taide tuntuu olevan Time Spiralin myötä selvässä nousukiidossa. Kunniasta suuri osa kuuluu varmasti art director Jeremy Jarvisille *applause*. Muista artisteista hommansa ovat myös common-tasolla hoitaneet Zoltan Boros & Gabor Szikszai. (<- Ehkäpä minulle mieluisin asia koko Ravnica Blockissa :))

Spencerin olisin valmis dumppaamaan koko kuvittajaringistä lukuunottamatta yksittäisiä rareja per block (ei mielellään polttoa AGAIN). Myös Mark Tedinin töiden säännöllisen epäsäännölliset laadunvaihtelut ovat pistäneet silmään, mutten häntä kohtaan olisi ollenkaan näin ankara. Vanha konkari tekee hyvää jälkeä huonommillakin tasoilla* ja hänen omaperäinen tyylinsä tuo jännän lisän Mtg:n koko kenttään. Ja vaikkei Tedinkään mikään mahtava land-artisti :D ole, kestää hänenkin Mirrodin-hirviöitään katsoa ennemmin kuin tätä: http://ww2.wizards.com/gatherer/CardDetails.aspx?id=25965  joka on ehkäpä eniten vihaamani yksittäinen basic land ja samalla "Rumin kortti" -ääneni saaja.

* Eri 'tasot' liittyvät oletukseen siitä, että kaikkien artistien toive/pyrkimys on päästä kevwalkeriksi Kev Walkerin paikalle, eli tekemään setin damnationia (Kev kun on muutenkin ylivoimaisesti johtava artisti tällä hetkellä). Tapoja tämän saavuttamiseen on varmasti monta, ja vaikka Tedin on ollut alusta asti kuvioissa, hakee hän ehkä yhä lopullista paikkaansa muistettavimpien kuvittajien joukossa. En usko häntä juurikaan arvostettavan nykytaiteilijoiden kärkikastiin Walkerin lähellekään, eikäpä hän minunkaan suurimpia suosikkejani ole koskaan ollut.
« Viimeksi muokattu: 19.04.07 - klo 20:34 kirjoittanut Elwood »

Poissa zoukka

« Vastaus #56 : 20.04.07 - klo 09:19 »
Nyt Spencer haterit ULOS! :)

Nimittäin tapasin ennen kerätä juuri noita Invasionin Ron Spencer Swamppeja foileina. Mahtavan näköisiä. Muutenkin (Elwoodinkin mainitsema) Mark Tedin, Paolo Parente ja muut vanhat parrat tuovat hyvää vaihtelua näiden uusien sarjojen "realistisempaan" suuntaan. Yleensä kun hienoinkin realismi tarkoittaa noin pienillä kuvilla "tylsyyttä". Tai sitten se olen vain minä ja pitkä sarjakuvataustani. Arvostan toki erilaistakin otetta ja esimerkiksi Avonin ländit ovat aika legendaarisia. (Varsinkin Invasion Forestit)

Minusta jonkun Spencerin jättäminen pois MTG:stä olisi suuri virhe, sillä olen aina digannut MTG-taiteen "variaatiosta", eli kaikki ei mene sen saman muotin mukaan. Ymmärrä kyllä myös vastakkaiset mielipiteet, mutta se joku "tietty" hullunkurisuus ja outous saa minun puolestani MTG-taiteessa säilyä.

Niin ja olen aina vihannut MTG:ssä kuvia joissa hahmot näyttävät valokuvatuilta ihmisiltä. Braids, Cabal Minion nyt vaikkapa yhtenä esimerkkinä. Hyi hewletti.

Poissa Kurmotus

« Vastaus #57 : 24.04.07 - klo 12:03 »
Laitetaanpas muutama kansioita selaillessa vastaan tullut rumilus:

Blood Vassal

Mind Ravel

Dread Specter

Poissa papana

« Vastaus #58 : 24.04.07 - klo 16:58 »
Tuosta 5th Editionin Bad Moonista vielä sen verran, että minusta se on aika hieno. Lempinimenkin se on saanut Nicolas Gage. Täällä jossain taitaa ollakkin jo asiasta mainittu, mutta sanotaan nyt täälläkin. Nimi tulee leffasta The Rock ((Nicolas Gage pää osissa)kattokaa ihmeessä, jos ette oo nähny). Siinä oli kohtaus jossa Nicolas Gage on juuri samassa asennossa. Se on aika lopussa...

Jottei mene ihan offtopiciksi, niin sanon wielä kerran, että Wit's End on ruma. :)
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #59 : 24.04.07 - klo 23:33 »
Laitetaanpas muutama kansioita selaillessa vastaan tullut rumilus:

Blood Vassal

Mind Ravel

Dread Specter
Blood Vassal = hieno
Mind Ravel = ruma
Dread Specter = hieno