Siis mitä? Yleensä kaikki kortit hypetetään maasta taivaisiin, ja sit ku saadaan uus agressiivinen hyvä ykkösdroppi ni se onkin turilaiden mielestä suurta jätettä? Sillä omalla lifetotalilla ei välts hirveesti ole merkitystä jos pelaat monoröödaa, vaan haluat pannuttaa vihua nopeasti. Siihen tuo on hyvä kortti cacklerin ohella.
En suosittele mtgsalvationin tai /tg/:n ketjujen lukemista aiheesta. Saattaa aiheuttaa lievää verenpaineen nousua.
tarvit 36 manaa jos haluat 20/20 elämä tilanteessa ajaa satyyrilla kertaheiton nappiin ja minusta tuntuu siltä että jos satyyria ei työnnetä näihin korttikomboihin joita minä en tunne tietenkään koska en voi muistaa sellaisia niin kuin eräät taikurit... niin parempiakin voittokeinoja taitaa olla.
devil's play varacountterin kanssa tai jotain. sekin on yli 10 maanaa halvempi kuin satyyrin potkaisu.
kerro lisää niistä comboista, kun olen periaatteessa vieläkin aloittelija mutta minua jostain kumman syystä nyt kiinnostaa.
että voisitko opettaa
kiitos.
Ideahan näissä aggropakoissa on castata joka vuorolla kaikella manalla jotain, joka tekee damagea. Ykkösvuorolla castattuna kahden powerin mies saattaa päästä tekemään kahdesta kuuteen vahinkoa. Myöhemmillä vuoroilla sama mies huononee merkittävästi, mutta ei se mitään, kakkosvuorolle on kakkosdroppi, kolmosvuorolle kolmosdroppi ja aina on hätävarana suoraan vahinkoa tekeviä loitsuja.
Esimerkiksi:
t1: Satyyri
t2: Spike Jester, Ajetaan 5 damagea
t3: Toinen spike jester, ajetaan 8 damagea, jos vastustaja ei ole löytönyt vastauksia. Koska esimerkki ei ole unelmatilanne, nyt jää manaa käyttämättä. Voi olisipa meillä Lightning Bolt.
t4: Tässä vaiheessa vastustajalla pitäisi olla jo vastauksia tiskissä tai sait helpon voiton, mutta satyyri on tehnyt jo yhdellä manalla 4 damagea, mikä on jo aika älyttömän paljon yhdestä manasta, ja jesteritkin yhteensä 6 damagea neljällä manalla. Ei paha. Jäljellä on 7 lifeä tehtävänä, jos vastustaja on saanut suht hitaan alun. Siitä voi muutaman saada läpi nyt uhraamalla miehiä jos vastustajalla on vähemmän blokkereita. Tässä vaiheessa mahdollisuus pumpata sitä pienintä miestä on relevanttia, koska jos vaikka narrit blokataan, niin voi kahden damagen sijaan ajaa vaikka kolmea tai neljää blokkaamatta jääneellä pikkumiehellä. Optimitilanteessa tähän väliin pitäisi olla näyttää jotain Hellriderin kaltaista temppua, jolla alkaa voitto lähestyä nopeasti, mutta loppumatkan voi kyllä yrittää nilkuttaa vaikka vain ampumalla boros charmeja tai lightning strikejä vastustajan naamariin.
Jos kaikki menee nappiin, vastustaja kuolee, ennen kuin ehtii pelata kunnolla omia kalliimpia korttejaan. Jos vastustaja onnistuu puolustautumaan niin hyvin, että peli venyy useamman vuoron pidemmälle, hän todennäköisesti stabiloi tilanteen ylivertaisilla mutta hitaammilla korteillaan, ja aggropelaaja häviää.
Näet varmaan suht selkeästi, miksi aggrodekkejä ei oikein moninpeliformaateissa näe. Useamman kuin yhden pelaajan ajaminen kumoon joka vuorolla kaikella manalla damagea tehden ei meinaan ole ihan realistista. Siksi nämä halvat miehet näyttävät esimerkiksi EDH-pelaajan silmiin täysin turhilta, kun päinvastoin standard-pelaajan silmissä vilisee jo damagenoppien pyörähtely ja nuo kalliimmat creaturet näyttävät täysin turhilta.