Enemmän huvittaa, että tämän ketjun lukeminen on sama kuin lukis Sourcen bannikeskusteluja. "Yhyy bannatkaa Brainstorm koska se on niin op".
Mun mielestä Brainstorm on Legacyn keulakuva ja tärkein lappu. Pitäisin todella suurena kömminä wotcin puolelta jos Brainstorm bännättäisiin.
Mun mielestä ongelma ei niinkään ole Brainstorm yksittäisenä korttina, vaan se, että siniset kortit kollektiivisesti on niin naurettavan paljon parempia kuin mikään muu, mitä formaatissa voi tehdä. Tämän seurauksena mitään muuta väriä ei kannata edes harkita dekkinsä pääväriksi, ja
se on se ongelma. Brainstorm on mun tähtäimessä lähinnä siksi, että FoWia ei voi bannata, en usko että DTT:n bannaus vaikuttaisi tarpeeksi, ja muiden korttien osuus sinisen ylivoimaisuudessa on supporting cast -tasoa. Perustelut on siis jokseenkin samat kuin sille, miksi Thirst for Knowledge aikoinaan restrictoitiin Vintagessa.
Mielestäni on vaa hyvä, ettei Legacy ole samanlaista paskaa kuin Modern ja toivottavasti asialla ei tule jatkossakaan muutosta.
Kerro toki lisää. Jos meinaat esim. PV:n tweetissä mainittua "heitetään 1d6, 1-2 hävisin, 5-6 voitin, 3-4 pelataan Magicia" mentaliteettia, oon tavallaan samaa mieltä Modernin osalta, mutta en näe miksi Legacyn "pakko pelata sinistä koska pakko pelata sinistä" olisi merkittävästi parempi asiaintila.