Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MCM ja ongelmat  (Luettu 71283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HaccyZ

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #360 : 18.07.19 - klo 22:01 »
Niin on. Minua kiinnostaa tässä kysyessäni kuitenkin se miten asia oikeudellisesti menee.

Poissa Vicard

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #361 : 18.07.19 - klo 23:55 »
Jonkin sortin anastus on kyseessä ja mä en ymmärrä miten tää voi olla asia mitä tarvii edes kysyä.

Poissa Nuorukain

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #362 : 19.07.19 - klo 09:56 »
Riippuu siitä oletko täysin moraaliton ****. Nykypäivässä on ongelmana se, että tuontyyppinen moraalinen kysymys on tosi monelle oikeasti epäselvä ja vaikea asia. Vaikka se ois kuinka "laillista" (kuten se _tietyillä spekseillä_ voi jopa olla. En selvennä tarkemmin millä spekseillä, etteivät vääränlaiset ihmiset keksi ideoita.), niin se on moraalisesti täysin väärin ja tahraa sun sielusi. Suosittelen ihan lämpimästi katsomaan peiliin ja miettimään vähän aikaa millaisen ihmisen kanssa haluat elää loppuelämäsi. Itsestäsi et tuu pääsemään ikinä eroon.

Poissa HaccyZ

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #363 : 19.07.19 - klo 10:21 »
Selvennetään sitten, että myyjälle on laitettu viestiä, ettei tarvitse ihmisten moraalista perseilyä tämän tiimoilta enempää taivastella. Jos olisi paikallisesta liikkeestä ostettu niin asia olisi jo hoidettu kokonaisuudessaan. Toistan, että foorumille toin asian esille vain oikeudellisesta näkökulmasta kiinnostuneena. (Moraaliset osaan hoitaa ihan itse kiitos vain, mutta ymmärrän että epämääräinen ulosantini herättää tunteita. Pahoitteluni tästä.)

Poissa Nuorukain

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #364 : 19.07.19 - klo 10:49 »
Pahoitteluni kärkäs ulosantini. Totta, näinhän sä tarkemmin luettuna olitkin kiinnostunut laillisesta näkökulmasta. Tekniset detaljit vaikuttaa toki tuon laillisiin aspekteihin, mutta hyvä että moraali ratkaisi asian siten kuin on "oikein ja kohtuullista".  🤣

Poissa Zenfire

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #365 : 19.07.19 - klo 16:05 »
Hei,
ostin MCM:stä pari Assassin's Trophya ja kysyisin, onko GRN setissä ollut korttien haaleutta ongelmana?
Kortit tuntuivat samalta ja tarra ei näytä epäilyttävältä. Osaatteko neuvoa, onko haaleampi assassin's trophy aito?

Hauska sattuma, että löytyy iteltä samanlainen haalea Assassin's Trophy. Alkuun ajattelin että onkohan feikki, koska pinta tuntuu hieman karheammalta ja pitää hieman erilaista ääntä hierottaessa sormenpäällä. Lopulta huomasin että tunne/ääni eroavaisuus on sama kuin uudempien settien tavallisten ja foilien  korttien välillä. Joten nykyinen teoriani on että kyseessä olisi vain printtivirhe, eli alunperin foiliksi tarkoitettu kortti, josta jäänyt foilikerros ym pois. Tämä siis vain oma teoria :D

http://https://imgur.com/36Z0CKU


(Kuvassa olevan kortin tekstien ja logojen sumeus johtuu kännykkäkameran rikkinäisestä zoomista)
Fire never dies alone. -Blaze
http://mtgsuomi.fi/listat/Zenfire/hw/

Poissa Sumendar

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #366 : 20.07.19 - klo 22:29 »
Hauska sattuma, että löytyy iteltä samanlainen haalea Assassin's Trophy. Alkuun ajattelin että onkohan feikki, koska pinta tuntuu hieman karheammalta ja pitää hieman erilaista ääntä hierottaessa sormenpäällä. Lopulta huomasin että tunne/ääni eroavaisuus on sama kuin uudempien settien tavallisten ja foilien  korttien välillä. Joten nykyinen teoriani on että kyseessä olisi vain printtivirhe, eli alunperin foiliksi tarkoitettu kortti, josta jäänyt foilikerros ym pois. Tämä siis vain oma teoria :D


Karheampi pinta kuulostaa kovasti samalta kuin omat kokemukset USA-painetuista perussettien korteista. Tänne Euroopan puolelle noita olisi tullut mm. Bundleista, jotka tehtiin War of the Sparkiin asti jenkeissä.

Poissa HaccyZ

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #367 : 21.07.19 - klo 00:31 »
Myyjä vastasi, odottamattoman boosterilaatikon tilanne kehittyy!
Postitus takaisin Saksaan on kuulemma "prohibitively expensive" (vähemmän yllättäen). Tarjoavat boxia minulle edulliseen hintaan (liekö 65€ suunnilleen sisäänostohintansa, paremmin tietävät osannevat kommentoida?) tai vaihtoehtoisesti järjestävät jonkun kontaktin Suomesta jota kautta sumplisivat laatikon eteenpäin (ottaisivatko yhteyttä johonkin suomalaiseen liikkeeseen vai mitä tarkoittanee?).

Toinen laatikko WARia ei ollut itsellä kyllä suunnitelmissa, mutta halpuus houkuttaa ja sitten asia olisi näiltä osin ainakin hoidettu. Olisiko helpointa vain maksaa laatikko? En tiedä haluaisinko pitää sen toistaiseksi avaamattomana, draftata vai myydä eteenpäin sellaisenaan tai osittain.

Poissa Neuroosi

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #368 : 21.07.19 - klo 18:51 »
Osta pois. 65€ on edullinen hinta.

Poissa Knightsuo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #369 : 30.09.19 - klo 17:06 »
No nyt on minulle sattunut ensimmäinen kunnon nahina supportin kanssa MCM:ssä. En ole teho-ostaja/myyjä ja olen nyt huvikseni tutustunut Force of will nimiseen korttipeliin ja ostellut lappuja MCM:n kautta. Nyt kuitenkin kävi niin, että minun tilaamat hienot fullart-foilit olivat normaaleja nonfoileja. Otin yhteyttä myyjään:

Hello,

Everything else is fine, but the 4x lightning caves are not fullart and Freya, Royal Palace Contraption Mage, also came without fullart (just the normal version).

Sincerely yours,
***********

Vastaukseksi sain:

Hello!
I honestly think you know perfectly well that the price of the cards is the cheapest in its normal version. You can compare it if you want. Sorry for the inconvenience it may have caused you.
greetings!

*************************************************************
Tähän vastaan vielä että:

Hello,

But this does not mean, that you can just mark "selling full art" and then not deliver full art cards when the buyer buys your "fullarts"?

Johon myyjä laittaa suoran radiohiljaisuuden päälle.

Eli myyjä suoraan minusta tuossa myöntää, että hinnat olivat hänestä liian halpoja ja hän olisi oikeutettu lähettämään normaalit versiot. Tämä on ainakin minun tulkintani.

Noh, laitoin Supporttiin viestiä, en merkinnyt arrived ja kyseessä on paketti/kirjattu lähetys.

Hello,

I received shipment ***** and there was a few articles missing. The seller sent normal non foil versions of the following cards: 4x Lightning caves and 1x Freya, royal palace ontraption. When i confronted the seller about this problem, well, this is the line of action he took:

Hello,

Everything else is fine, but the 4x lightning caves are not fullart and Freya, Royal Palace Contraption Mage, also came without fullart (just the normal version).

Sincerely yours,
*********


Hello!
I honestly think you know perfectly well that the price of the cards is the cheapest in its normal version. You can compare it if you want. Sorry for the inconvenience it may have caused you.
greetings!
******

In my order you can clearly see the fact that the seller has sold fullart versions of these cards and now acknowledge the fact, that he did not want to send them as such, since they are higher value? Its the same as in mtg you would "sell" foil cards and send normal cards, then just say that "foils are more".

How should i proceed with my problem?


No the plot thickens, koska vastaus oli melko, omasta mielestäni outo:

Hi ****,

thank you for your message.
How would you like to have this problem solved?

We are sorry for the inconvenience.

Best regards,

******
Cardmarket Customer Support


Tähänpä sitten tuleekin laitettua, koska en muuta oikein osannut, niin rehellisesti selittää oma mielipiteeni asiasta.:
Hello,

Well, what i wanted, was to have my order, but i'm guessing that is not happening. Now i understand that sending these cards back and refunding them would be an option, but 1. I still need these cards, even if they are not full art 2. It would be a hastle 3. It would not really punish the seller in any way, since he can just do this until a buyer accepts and stays silent and that is not what i would want.

Mistakes happen and if this was just a mistake, like if he had responded as "I am sorry, i thought i put the full arts" or "Oh, that was a mistake from my part! I'm terribly sorry. I will refund you part of the cost" i would have been fine. But in this case, the seller is even admitting his fraud, by claiming that he does not have to send full arts/foils he sells. This, in my opinion is unacceptable behaviour and it just prays on the customers to not care enough to start these tickets, lowering the trust and quality of the site. This is why i would like to request some level of punishment and/or refund.

I really do not know how else you can deal with a situation like this, since this is my first time anything like this has happened.

**********************************
MCM vastaa että:

Hi ****,

thank you for your message.

We have contacted the seller asking him to find a solution.

We are sorry for the inconvenience.

Best regards,

******
Cardmarket Customer Support

***************

Tässä kohtaan myyjä pistää mukavasti viestiä:
Yeah that’s my fault and that’s why I said sorry for inconveniences. If you do not want the cards just give me back and I refound you the price of them!.

Eli juurikin supportille sanomani scenario, jota en voi/halua edellä olevista syistä täyttää, niin kirjoitan:
He has offered the "send them back and get a refund" rout. This would not work, like i explained in the previous message. This is not punishing this behaviour and is more of a type of fraud that has no cons, only pros. So he will keep doing this. Or what do you think will stop this behavior? Is cardmarket powerless in this situation?

******
Täydennän viestiäni sanomalla vielä löytämälläni Cardmarketin guidelinellä:

Here are CardMarkets own guidelines:

Contact the Buyer before Shipping When There Are Problems

He did no do this, since he seems to have been fully aware before shipping, that he did send non full art cards:
If there is any problem (missing card, card from a different edition, grading that might be a little too optimistic), you need to contact the buyer before you ship. Little else is more frustrating for a buyer than receiving an article he did not order. As you, the seller, will have to pay all costs resulting from this error, you're doing yourself a big favor by not sending out any order that contains incorrect articles.

If your buyer contacts you to complain that articles are missing, the first thing to do is double-check your stock. Our experience shows that the most common reason for missing cards is simply that the seller forgot to ship them. If you find the card, you can discuss with the buyer whether you might ship the cards in a separate shipment (you will have to pay additional shipping costs) or whether a refund would be better. If you cannot find the card, then a refund is usually the fastest solution.

Please note: If a card is missing, the buyer might have higher costs if he has to buy the card from another seller (the card price may have changed but most of the time, he will have to pay additional shipping costs). Those extra costs will have to be paid for by you, the seller. Therefore, please make sure that you never ship out incomplete orders!!

This is MagicCardMarkets own guideline about this situation, since i did not get the products i ordered.

"As you, the seller, will have to pay all costs resulting from this error, you're doing yourself a big favor by not sending out any order that contains incorrect articles. "




Olenko toiminut jotenkin väärin? Miksi Supportti tuntuu niin voimattomalta asian suhteen? Kokemuksia/ehdotuksia? Kyseessä on noin 8e menetys, että kyllä, mielessäni on vain laittaa piiitkä miinus myyjälle ja antaa asian olla, mutta jotenkin pisti niin punaiseksi tuo myyjän asenne. Siispä tästä tuli tämmöinen periaatteellinen vääntö.

Poissa Karjanvarastaja

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #370 : 30.09.19 - klo 20:17 »
Oma kokemukseni on, että tällaisissa tapauksissa supporttia ei vain yksinkertaisesti kiinnosta.

Muistan, kun tilasin 4x Hangarback Walkeria near minttinä, josta myyjä lähetti minulle tyhjän kuoren ilmiselvästi kusetustarkoituksessa. Korvauksista syntyi rähinä, koska halusin kortit enkä rahaa, josta sitten pitkällisen väännön lopputulemana kortit maagisesti ilmestyi, mutta eivät olleet near minttiä nähneetkään. Tästä kun sitten jatkoa laitoin supporttiin, niin vastaus oli että "älä viitsi ja lopeta valitus" ja asia jätettiin tylysti siihen. Nakkasin mielestäni oikeutetun negatiivisen palautteen myyjälle ja lyhyen selityksen tapahtumista.

Myyjä ei saanut koskaan mitään rangaistusta ja negatiivinen palautteeni vieläpä poistettiin "kohtuuttomana". Luottamus supporttiin meni sitten siinä.

Poissa Knightsuo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #371 : 30.09.19 - klo 20:31 »
Oma kokemukseni on, että tällaisissa tapauksissa supporttia ei vain yksinkertaisesti kiinnosta.

Muistan, kun tilasin 4x Hangarback Walkeria near minttinä, josta myyjä lähetti minulle tyhjän kuoren ilmiselvästi kusetustarkoituksessa. Korvauksista syntyi rähinä, koska halusin kortit enkä rahaa, josta sitten pitkällisen väännön lopputulemana kortit maagisesti ilmestyi, mutta eivät olleet near minttiä nähneetkään. Tästä kun sitten jatkoa laitoin supporttiin, niin vastaus oli että "älä viitsi ja lopeta valitus" ja asia jätettiin tylysti siihen. Nakkasin mielestäni oikeutetun negatiivisen palautteen myyjälle ja lyhyen selityksen tapahtumista.

Myyjä ei saanut koskaan mitään rangaistusta ja negatiivinen palautteeni vieläpä poistettiin "kohtuuttomana". Luottamus supporttiin meni sitten siinä.

No on kyllä harvinaisen pskasti tehty, varsinkin tuo viimeinen tikki; palautteen poisto.

Joo-o... Sain näköjään itse vastauksen:

Hi ***,

thank you for your message.
We have already taken come actions with the account of the seller but we cannot tell to the users the actions that we take with the account of other users. So you don't have to worry about the punishemt.
Regarding the solution, you can maybe ask to the seller to pay for the shipping costs back so that you don't loose extra money for this problem?

We are sorry for the inconvenience.

Best regards,

*********
Cardmarket Customer Support

En itse hoksaa mitään "rangaistusta" kyllä nyt myyjän kohdalla tapahtuneen, tili ainakin päälimmäisin piirtein näyttäisi täysin samalta?

Ja itselläkin vähän sama juttu, en minä rahaa haluaisi, vaan tilaamani tuotteen. Jos olisin halunnut rahaa, en olisi koskaan tuotetta tilannutkaan.

Mielenkiinnosta, sattuiko olemaan myöskin espanjalainen kaveri tämä myyjä :D?

Poissa zoukka

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #372 : 30.09.19 - klo 22:55 »
Eipä se supportti voi ketään pakottaa taikomaan olemattomia kortteja sinulle. Jos myyjä on valmis refundaamaan ja korvaamaan postikulut, niin siihen on vähän pakko tyytyä. Palautteessa voi sit varoitella muita ostajia.

Poissa Knightsuo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #373 : 01.10.19 - klo 01:37 »
Eipä se supportti voi ketään pakottaa taikomaan olemattomia kortteja sinulle. Jos myyjä on valmis refundaamaan ja korvaamaan postikulut, niin siihen on vähän pakko tyytyä. Palautteessa voi sit varoitella muita ostajia.

MCM:n omasta myyjän ohjeesta lainattuna:
"Please note: If a card is missing, the buyer might have higher costs if he has to buy the card from another seller (the card price may have changed but most of the time, he will have to pay additional shipping costs). Those extra costs will have to be paid for by you, the seller. Therefore, please make sure that you never ship out incomplete orders!!"

Siis tuota sääntöähän ne voivat enforcata, vaikkapa pidättämällä x verran rahaa paketista kunnes oikeat ostamani kortit ovat saapuneet. Kyseessä on kuitenkin seurattu lähetys, niin olen ymmärtänyt, että tuo raha ei siirry MCM:ltä ennenkuin pakettiin on merkattu "arrived". Eikä niitä tuulesta tarvitse tempaista, onhan noita MCM:ssä myynnissä, eli voin ostaa halvimmat korvaavat ja tuon säännön puitteessa vaatia myyjää korvaamaan kortit + postit, koska ovat extra kuluja.

Toki nyt kun tässä tätä hitsaa, niin alkaa tuntua, että nämä ovat vain lämpimikseen kirjoitettuja, eikä niillä taida olla mitään oikeaa arvoa MCM:n puolesta, mutta mahdotonta asia ei minusta tässä ole. Jos vain tahtoa päättäviltä tahdoilta löytyy.

Poissa Finnish-Flash-Flash

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • 23-vuoden tauon jälkeen taas magicia pelaamassa
Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #374 : 01.10.19 - klo 03:07 »
Omalla kohdalla MKM on ratkaissut ongelmatapauksia seuraavasti:
- Sain vääränkielisen kortin ja MKM vain suositteli sopimaan myyjän kanssa (ehdottamani €4 korvaus oli liikaa ja ostaja olisi halunnut spikanneen korttinsa takaisin minun kustannuksellani ilman postimaksujen korvausta). Sain lopulta €3 kun myyjä keksi ehdottaa, että on pakko antaa täydellinen palaute.
- Lähettäjä kieltäytyi lähettämäst neljää vahvasti spikannutta korttia kertoen, että oli jo myynyt ne. Noin 1.5kk:n kuluttua MKM:n supportti sulki myyjän tilin ja ehdottamani korvaus (halvin setin hinta MKM:llä) maksettiin.

Ei monta ongelmaa, mutta ei kovin proaktiivista MKM:ltä. Myyjät usein ehdottavat takaisinlähettämistä, mutta onneksi on kaikenlaisten muiden ongelmien kanssa selvitty.

En tosin oikein tiedä miten kadotettuihin lähetyksiin tulisi suhtautua. Olen tähän asti saanut 50% korvattua, mutta epäilen, että joukossa on tapauksia, joita ei ikinä lähetetty. Miten voi ratkaista näitä jälkimmäisiä? Voiko pyytää myyjää tekemään postiselvityksen kadonneesta kirjeestä, tms?
---
'94 Hymn to Tourach, '95 Necropotence ... 'M19 Zombies, 'GRN Selesnya Tokens, 'RNA Gruul ja Temur Nexus. Legacy: UB Death's Shadow. Modern: Mono-green Control

Poissa Knightsuo

Vs: MCM ja ongelmat
« Vastaus #375 : 02.10.19 - klo 15:12 »
Noh, nyt tuli viimeinen viesti koko ketjuun johon katkaisen henkilökohtaisesti ja jätän asian.

Hi ****,

thank you for your message.

The difference of price with the other sellers is not due to the card increasing in price but only on the fact that this seller put the cards for sale for a very low price, so the seller should not refund you this difference, but you can ask him to refund the shipping costs, both the ones that you will have to pay to send the cards back to him and the ones you will have to pay from the other users that will send you the fullart cards.
Please contact us again if the seller will not agree with this solution.

Best regards,

*****
Cardmarket Customer Support

Tuo very very low on siis käytännössä puolet, lapun saa tupla hinnalla seuraavalta ihmiseltä foilina. Mutta joo-o. MCM pesee kätensä, pistän huonoa palautetta ja jätän asian, onhan tätä väännetty jo tarpeettoman pitkään. Katsotaan kun poistavat sen palautteenkin, kun pitäähän sitä rehellistä myyjää suojella :/...